A huszonegyedik század autója: Őszre itt a Lexus LS 460

2006.01.23.

A Lexus a Detroiti Autó-kiállításon mutatta be az új, 2007-es LS 460-at, illetve a márka első, megnövelt tengelytávú modelljét az LS 460L-t. 17 évvel a detroiti bemutatkozás után az áttervezett LS a teljesítmény, a finom működés, a modern stílus és a luxus kombinációja.

A 2007-es Lexus LS 460 értékesítése várhatóan 2006 őszén kezdődik.

Az LS-t teljesen új, nagyon fejlett, 4,6 literes V8-as benzinmotor hajtja, amelynek teljesítménye körülbelül 380 lóerő lesz, nyomatéka pedig 500 newtonméter körül alakul majd. A világon elsőként alkalmazott nyolcfokozatú automatikus váltóművel szerelve az LS 460 álló helyzetből kevesebb, mint 5,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. S bár teljesítménye lenyűgöző lesz, az új LS átlagfogyasztása csekély, 9,5 liter/100 km körül lesz. Az új Lexus várhatóan megkapja majd az Ultra-alacsony Emissziójú Jármű (ULEV II) környezetvédelmi besorolást.

Az új LS olyan igényes futóművön gördül, amely képes fenntartani a kényelmes rugózás és a precíz irányíthatóság egyensúlyát. A teljesen áttervezett többlengőkaros egységekhez új, változó áttételezésű, elektromos szervokormány, illetve a Járműdinamikai Integrált Vezérlőrendszer (VDIM) következő generációja csatlakozik majd. A VDIM olyan, teljesen új rendszer, amely összefogja és irányítja az elektronikusan vezérelt fékrendszert (ECB), a változó áttételezésű kormányművet (VGRS), az elektromos szervokormányt (EPS), a menetstabilizáló elektronikát (VSC), az ABS-t, a vészfékasszisztenst (BA), az elektronikus fékerő-elosztót (EBD), illetve az elektronikus gázpedállal szabályozott motornyomatékot.

Számos érzékelő adatait elemezve a rendszer képes észlelni a jármű megcsúszásának, megpördülésének legkorábbi szakaszát, majd a fékezés, a pillangószelep szabályozása, illetve a kormányzási rásegítés kombinációjával a vezető számára teljesen egyértelmű módon segít megoldani a kialakulóban lévő veszélyhelyzetet. A rendszer a korábbinál több forrásból nyeri adatait, hamarabb és gyorsabban dolgozza fel azokat az eddigi, hasonló rendszereknél, s így a VDIM működése egyáltalán nem tolakodó, ám mégis nagyon hatékony.

Közel 5,16 méteres hosszával a hosszú tengelytávú LS 460L a kényelem és a luxustartozékok még magasabb színvonalát, illetve a sorozatgyártású személyautóban valaha kínált legfejlettebb technológiai megoldásokat kínálja. Az LS 460L négyszemélyes utasterében a hátul ülők olyan luxuskörülmények között utazhatnak, mint a magánrepülőgépeken.

K. Gy