Ön dönt, keres vagy inkább agonizál!

2010.03.21.

MCCCXCII
Ismert tények: A taxizás egy szolgáltatás, amit bérfuvarozásnak is neveznek. A nevében benne van, hogy a szolgáltatást egy bizonyos megállapított díjazás fejében igénybe lehet venni. A szolgáltató (taxis) az általa üzemben tartott eszközzel (gépkocsival) szolgáltat, melynek fenntartási költségeit fedeznie kell a szolgáltatás bérleti díjának. Továbbá fedeznie kell azt az összeget, amit e tevékenység engedélyezéséért az állam elvár, valamint fedeznie kell a taxis egyéni szükségleteit melyet egyszerűen úgy hívunk, hogy megélhetés. Összességében a bevétel nem lehet hosszú távon veszteséges.

Dr. B. Taxmanjobline felfedezését a taxizási gyakorlatban, a kerék felfedezéséhez lehet hasonlítani: egyszerű, de zseniális és minden eddigi hozzáállást megváltoztathat.

Taxmanjobline professzor nézeteit immár több tucat taxis konferencián adta elő, szervezetek jöttek létre e paradigma terjesztése érdekében és számos elismerést söpört már be érte. No, de minket a gyakorlati megvalósítás érdekel. Nézzük, mi is ez a "felfedezés".

A professzor kutatásai alapján rájött, hogy a krónikus (folyamatos) utas hiány az oka a legtöbb megélhetési betegségünknek! A taxisok összefogási hajlandósága ugyanis tökéletlenebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos fuvarszabályozó rendszer is működik felettük, amely a fuvarhiányos állapotban készleteiket a megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartása nélkül csoportosítja át. Azaz elsődlegesen az agyukat programozza át, aztán a létfenntartó rendszereiket és így tovább a megélhetésükhöz nélkülözhetetlen eszközeiket (mint például gépkocsi) veszíttetik el velük.

A probléma ott kezdődik, hogy a fuvarhiányos állapotot mindenki a bevételhiány kialakulásával, a "nem lesz fuvarom" érzéssel azonosítja. Holott a nem lesz fuvarom érzés kialakulása a fuvarhiány már egy elfajult állapotához tartozik. Ilyenkor a taxis már régen éhezik, csak még nem veszi észre ennek jeleit, mert hosszú évek alatt rászokott a kevesebb jövedelemnek egy bizonyos mértékig való elviselésére. Kritikus esetben vannak emberek, akik a minimálbér egy napra eső részét is alig keresik meg.

Nem betegek vagyunk, csak tudatlanok.

Sokan nem állunk meg és nem gondolkodtunk el azon, hogy ha jövedelmünk ami főleg a fuvarokból áll, akkor hogyan fogunk megélni, ha nem reális áron fuvarozunk?

A skorbut a létszámstop hiánya, a beriberi a kiállási díj hiánya, az anémia várakozási díj hiánya, az angolkór pedig a valódi fuvarszervezés hiánya. Pedig ezek külön-külön csak a taxizás egy-egy összetevőjének hiányát mutatják. Komolyan hiheti bárki, hogy ezek után megúszhatjuk, ha pont ezeket nem tesszük rendbe a működésünkben, ami a vállalkozásunk bevételének 75%-át teszi ki?

A taxizás még akkor is veszteségessé tud válni, ha bőséges fuvarmennyiség áll a taxis rendelkezésére. A taxisok, úgy tűnik ugyanis, hogy elvesztik fuvarozási kényszer érzetüket és a szükséges fuvarmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel minimális fuvarszükségletüket, ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben fuvarhiányossá válnak és a kór előre haladtával krónikusan defuvartakká válnak (állandó jelleggel fennálló fuvarhiányos állapot).

Nézzük meg, hogy mik a következményei a fuvarhiányos állapotnak:

- Fuvarszám sűrűsége csökken (besűrűsödik az adósság, kifizetetlen számlák),
      o Csökken a napi bevétel -> jövedelemhiány érzet alakul ki,
     o A fuvarhiányérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a jövedelemveszteség már nagyobb, mint a megélhetési minimum 3%-a, ami kb. három-négy fuvar hiányát jelzi naponta!
- Jövedelem csökkenése!
- A taxisnak naponta 3-5 órával többet kell az autóban ülnie ahhoz, hogy a bevételét megszerezze (maga, és családja megélhetéséhez szükséges jövedelemre tegyen szert).

Néhány szó a fuvarhiányérzetről:

- Az életkorral változiko Minél idősebb valaki, annál kisebb a fuvarhiányérzete, ezért idősebb korban fokozottabban kell figyelni a fuvarhiány pótlására.
       o A jövedelemhiány, a fuvarhiányos érzés már egy elkésett jelzése!
- A fuvarhiányérzet alapján a tényleges jövedelemveszteségnek alig csak felét vagyunk képesek pótolni!
- A nagyobb fizikai terhelés részben elnyomja a bevételveszteség érzetet. Nem figyelünk oda annyira. Így ha sokat dolgozunk, akkor szándékosan fordítsunk figyelmet a rendszeres jövedelemveszteségre is!

Érdekesség: intenzív taxizás közben, különösen nagy melegben a jövedelemveszteség mértéke elérheti a 10 ezer forintot naponta!

A táblázat a jövedelemveszteség mértékében a felmerülő tüneteket mutatja:

1-5%

Fuvartalanság, Türelmetlenség, Étvágytalanság, Bőrpír, Emelkedő pulzusszám, Émelygés

6-10%

 

Szédülés, fejfájás, Nehéz légzés, Végtagok bizsergése, Magas bevételhiány, Nehéz nyálképzés, Nehézkes fuvarfelvétel

11-20%

 

Izomgörcsök, Homályos látás, Bevételi nehézség, Nagyothallás, Fájdalmas vizelés, Érzéketlenség mások iránt, Józan ítélőképesség vesztés

A taxis naponta átlagosan majdnem 10 ezer forintot veszít:

- Fuvarszerzés (pacsi pénz), átpártoltatás: 200-1000 forint fuvaronként (8 fuvarra: 1600-8000 forint)
- Üres kiállás: 4800 forint (8 fuvar maximum 600 forint kiállási díj)
- Ingyenes várakozás: 4000 forint (8 fuvar átlag 10 perces ingyen várakozás)
- Kedvezmények: 240-600 forintig (8 fuvar átlag 3 km-es út esetén)
Összesen kb.: 10640-17400 forint naponta! Ez az a bevétel, amire most „nem tart igényt” a taxis.

Amint látszik pusztán többletmunkával, kedvezményekkel és fuvarcsábítással, napi majdnem 10-17 ezer forintot veszítünk (természetesen ez függ a felvett fuvarok számától és fajtájától)!

Ehhez képest nézzük a bevétel oldalát egy átlagos esetben:

- Fuvarhosszból származó bevétel: 3600-5100 forint (8 fuvar, átlag 3 km esetén)
- Alapdíj bevétel: 2400 forint (átlag 8 fuvar esetén)
- Várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”)
Összesen: 6300-8100 forint naponta a tényleges bevétel.

A bevételek általában a tiszta fuvarokból erednek. Ezzel mi a probléma? Például, ha rendesen dolgozunk és tisztességes a tarifánk, akkor a bevétel nagy részének tartalma a vállalkozás eszközének (gépkocsi), annak fenntartására használódik fel. A kedvezményes fuvarokkal szerzett bevételmennyiség ugyancsak nem tekinthető a taxis bevételének, hiszen ez teljes egészében a korrupt rendszer fenntartására és e rendszer résztvevőinek „díjazására” kielégítésére fordítódik (sőt általában ez még kevés is hozzá). A bevételek jelenlegi összessége (alapdíj, fuvardíj, várakozási díj) által jelenleg keletkezett bevétel a vállalkozáshoz annak finanszírozásához képest, talán ha a vegetáláshoz elegendő.

A fenti átlagos napi bevétel hibája, hogy a vállalkozás a gépkocsi minimális fenntartását (ezek igénylik a legtöbb bevételt) egyszerűen nem fedezi.

A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene kinéznie:
- Kiállási díj: 4800 forint (átlag napi 8 fuvarra 600 forinttal számolva)
- Várakozási díj: 4000 forint (jelenlegi fuvaronkénti átlagos 10 perces várakoztatással)
- A fuvarozás közben keletkező kilométerdíj: 3600-5100 forint (8 fuvar, és átlag 3 km-s fuvar esetén)
- Fuvar közbeni várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”)
Összesen: 12700-14500 forint naponta.

Dr. Taxmanjobline szerint a taxis napi tiszta bevételszükséglete legalább 10 - 15 ezer forint (6-8 fuvarral számolva). Ezt soha ne egyben, inkább szabályos időszakonként elosztva végezzük!

A professzor tudományos értekezések, és konferenciák tucatjain bizonyította, hogy szabályozott és rendszeres fuvarszervezéssel számos betegségtől és fájdalomtól kímélhetnék meg magukat a taxisok.

Milyen fájdalmakat lehet megelőzni a rendes fuvardíjjal és fuvarszervezéssel?

- Emésztőrendszeri fájdalmak (gyomra nem görcsöl a bevétel miatt)
- Reumatikus ízületi fájdalmak (nem kell mereven a „gombon” tartania az úját)
- Szívfájdalmak a járás során, vagy az esti pihenéskor (nyugodtan nézhet a jövő elé)
- Alháti fájdalmak (nem kell napi 16-18 órát a gépkocsiban görnyedni)
- Nyaki fájdalmak (nem bámul bambán, s mereven a kilátástalan jövő felé)
- Időszakos sántítás (járás közbeni lábfájdalmak az elkorcsosuló lábizmok miatt)
- Migrén és elhúzódó fejfájások (hogy miből fizeti a fizetni valókat)
- Vastagbélgyulladással járó fájdalmak és az azzal társuló székrekedéses fájdalmak (annyit ül a kocsiban, hogy már begyógyul a kloákanyílása)

Egyéb problémák, amikre jótékony hatással van:

- stressz oldása
- magasabb árbevétel
- magasabb emberibb életszínvonal
- időben tud munkaeszközt (gépkocsit) cserélni

A bevételhiány sokszor a taxis legfontosabb, a fuvarhiányról hírt hozó jelzése.

Figyelem! Amikor ismétlőleges jövedelem kiesést tapasztalunk annak ellenére, hogy fuvarbevételünket több napon keresztül rendszeressé és fokozottá tettük, a kórmegállapítás végett érdemes orvoshoz fordulni, vagy esetleg valódi összefogással változtatni a jelenlegi kialakult helyzeten.


További jó fuvarozást kívánok!
Üdvözlettel
Dr. B. Taxmanjobline
professzor