Taxik fekete-sárga egyenruhában Budapesten is?

2010.06.16.

Rátapintottak, szakmánk legnagyobb problémájára!   

Hihetetlen hír kapott ma szárnyra a sajtóban. Valami agyalágyult, rájött, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy végre rend legyen a taxisszakmában: EGYSÉGES SZÍNT MINDEN TAXINAK! Köszönjük! Reméljük, sikerül átvinni a kezdeményezést, a városházi döntésdzsungelen, mert egy igen komoly húsz éves problémánkat oldanák meg egy csapásra. Elfelejthetnénk, az megosztottságot, a széthúzást, az egymás basztatását. Újra élő lenne, a nagymultú TAXISEGYSÉG! Ütő, és blokádképes csapatot kovácsolnának belőlünk, pillanatok alatt.

Kiakadtak a pesti taxisok

FN.hu2010. június 26. 06:30
Nem tartják a legfontosabb lépésnek a taxitársaságok, hogy a fővárosi autóik egységes színt kapjanak. A fix tarifa bevezetése, a létszámszabályozás, a taxiállomás-hálózat és az ellenőrzés szigorítása ennél jóval sürgetőbb - állítják. Több millióba kerülne egy-egy taxis cégnek, hogy az autóállományuk színét megváltoztassák.

Mint arról pár napja lapunk már beszámolt, Bojár Iván András, a főváros városarculati tanácsnoka - a BKV tömegközlekedési eszközeihez hasonlóan - egységes arculatot kíván adni a budapesti taxiknak, amik a tervek szerint feketék lennének sárga tetővel.

A taxitársaságok szerint van ennél sokkal sürgetőbb elintéznivaló is. A legégetőbb a fix tarifa bevezetése, a létszám-szabályozás, a taxiállomás-hálózat és az ellenőrzés szigorítása lenne.

Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének főtitkára, valamint a Főtaxi taxiüzletág-igazgatója az fn.hu-nak elmondta, hogy sokkal fontosabb dolgok is vannak annál, mint hogy most a taxik egységes színt kapjanak. Ezzel kapcsolatban hosszú ideje próbálnak egyeztetéseket folytatni a fővárossal, és komplett javaslatot is beterjesztettek.

„Nem igazán tartom jó ötletnek a jelenlegi helyzetben ezt a felvetést, mivel az egységes szín az utasokat megtévesztheti. Jelenleg épp az eltérő külalak alapján ismeri fel az utas, milyen színvonalra és árra számíthat. A színváltoztatás előtt mindenképp a fix tarifával, a létszámszabályozással, ezek ellenőrzésével, illetve a taxiállomások kialakításával kellene foglalkozni. Hivatalosan 5600-5700 begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting 5600-5700 begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              5600-5700      end_of_the_skype_highlighting end_of_the_skype_highlighting taxi van a fővárosban, ami erős túlkínálatot jelent. A szabály szerint a szabad taxiknak a kijelölt helyeken szabad csak várakozniuk, amiből viszont mindössze csak 1500- 1600 áll a taxisok rendelkezésére. A fővárosnak további bővítésre nincs lehetősége, ezért célszerű lenne a kiadott engedélyek számát a férőhelyek számához igazítani."

Dudás hozzátette, nincs arról információjuk, hogy az autók színének megváltoztatása mennyibe fog kerülni, és ki fogja állni, de attól tart, hogy minden valószínűség szerint ezt is a taxisoknak kellene kifizetniük. „Aki nem akar új autót venni, az minden bizonnyal le fogja fóliáztatni az autóját feketével és sárgával, de ez is százezrekbe kerülhet.”

Bősz Péter, a City Taxi marketingmenedzsere is az egyik legfontosabb teendőnek az egységes tarifa bevezetését tartja, általánosságban pedig az egész taxis szolgáltatás átláthatóbbá tételét.

„Demszky Gábor főpolgármester úrral személyes találkozó keretében ismertettük javaslatainkat, és nem lenne jogi akadálya ezek megvalósításának. Tehát a főváros legyen a gazdája a taxiszolgáltatásnak. Szükséges lenne az, hogy a taxi is, akárcsak a busz vagy a villamos, a tömegközlekedés része legyen, és a szolgáltatás ára az emberek számára könnyen áttekinthetővé váljon. Ma összesen nyolcféle tarifát használhatnak a taxisok, holott bőven elég lenne egy is, ami 200- 220 forint körül lenne. Bár jelenleg maximált tarifa van, de az ellenőrzés hiánya miatt sokan ezt meg tudják szegni, illetve gyakran megtévesztő reklámokkal vezetik félre az utasokat. Az egységes szín mellett szerintem fontos lenne az egységes szabadjelzés bevezetése. Jelenleg tizennyolcféle szabadjelző van forgalomban, ami rengeteg. Az egységesítéssel ki lehetne szűrni a fővárosi engedéllyel nem rendelkező taxisokat is” - tette hozzá a marketingmenedzser.

Bősz Péter elmondta, a City taxinak jelenleg 800 autója van, melyek matricázása egyenként körülbelül 100 ezer forintba kerülne.


 

Egy városházi unatkozó, akinek időnként fel kell hívnia magára a figyelmet, hogy tudják miért is kapja a fizetését, most bennünket talált meg:

Forrt az URH, dühöngött a droszt. Jó úton haladunk:-)

Sajnos nem tudjuk itt, az összes megnyilatkozást nyilvánosságra hozni, pedig tanulságos, és szórakoztató lenne. Így csak a legtalálóbb üzenetet továbbítanánk Bojár úrnak: 

Egy vontatókötél, mindig lesz kéznél, hogy felhúzzuk a legközelebbi lámpavasra, ha nem száll le rólunk.....

Az ismeretlen taxis, Budapestről

Huszonéves kezdeményezések fekszenek a Főváros asztalán. Semmit nem sikerült belőlük, elfogadtatni a városatyákkal. De látszik az alagút vége. Már látom....:
Szép sárgatetejű taxik kőröznek, a Clarkon fogatlan, büdös, napi húsz órát dolgozó sofőrökkel.

 

 

A fővárosi taxizás

A taxizás 1913 júniusában indult Budapesten. A pi-ros-fehér kockasor először 1947-ben – az államosítás előtti évben – került fel az új taxikra. 1971-től a Zsiguli-program miatt
a típus egységes lett. A Főtaxi az 1990-es évek elején sárga Fiatok vásárlásával próbált egységes arculatot teremteni, amely nagyjából az ezredfordulóig tartott ki. Ma a vállakozók már a saját járműveikkel taxiznak, nem pedig a vállalat tulajdonában lévő autókkal.

Interjú - Van ennél fontosabb probléma

Dudás Zoltán, a Főtaxi taxi üzletágának vezetője

Mi a véleményük a javaslatról?

– Sokkal fontosabb dolgokat kellene először megoldani, végül
következhetne csak az egységes arculat. Így épp az ellenkezőjét érné el a javaslat, mint aminek szánják. Jelenleg külalak alapján ismeri fel az utas, hogy milyen színvonalra,
árra számíthat. Ha a külalak egységes lesz egyéb változtatások nélkül, azzal becsapják a taxizókat.

Milyen intézkedésekre lenne szükség?

– Négy dologról van szó, amelyekről régóta tárgyalunk a fővárossal, de eredmény nélkül. A fix tarifa, a létszámszabályozás, a drosztférőhelyek számának szabályozása és ezek ellenőrzése.

Mennyibe kerülne az átfestés, és ki állná?

– Nagyságrendileg 200 ezer forintba. A rém-álomváltozatban a taxis vállalkozóknak kéne ezt kifizetniük, de azt gondolom, hogy ha a főváros kitalálja, hogy legyen egységes a taxik külseje is – bár megjegyzem: a buszoké sem teljesen az –, akkor kompenzációt fizethetnének ezért.

És mi lesz, ha mégis bevezetik ezt az egységesítést önmagában?

– A vállalkozók körében felháborodást válthat ki. Nem szeretünk riogatni, de ez biztosan demonstrációkat váltana ki.

Egységes színű taxikat terveznek Budapesten

Napközben - 2010.06.24. 12:48
Budapesten is egységesítenék a taxik megjelenését, nálunk sárga-fekete lenne a kocsik színösszeállítása – hangzott el a Napközbenben. Kérdés azonban, hogy csak a küllem változna, vagy maga a beltartalom is? Az elképzelés szerint a fekete autók csak sárga tetejükkel tűnnének ki a forgalomból. Az azonos megjelenés persze a szolgáltatás egységesítését is jelentené.

A Napközbenben megszólaló Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének főtitkára azt mondta, nem gondolja, hogy a szín, az egységes megjelenés lenne a legfontosabb tennivaló a taxisok gondjainak megoldásában. Egyenesen úgy vélte, ez a legutolsó kérdés az ügyben, sokkal égetőbb problémák vannak hosszú évek óta.

Lehetne beszélni sokkal inkább a droszt árakról, minimál árakról, maximált árakról, létszámszabályozásról, a pályára jutás feltételeinek szigorításáról, és egyfajta nagyon szigorú ellenőrzésről – sorolta Dudás Zoltán. Jelenleg tizennégy taxi társaság van hivatalosan a fővárosban, de ez sem ennyire egyértelmű. Elismerte, hogy nehéz összeszámolni őket, mert vannak társaságok, amelyek csak jönnek és mennek, aztán eltűnnek a süllyesztőben. Az átfestéssel kapcsolatban még elmondta, ebben a fővárosnak is anyagi áldozatokat kell hoznia, ha majd egyszer erre az egységesítésre sor kerül.

Somlyódi Csaba a Fővárosi Önkormányzat Gazdasági Bizottságának elnöke is úgy gondolta, hogy a szín egységesítése csak egy jelképes lépés lenne, de ezzel még a taxizás, a taxis társadalom problémáját nem lehet megoldani.

Szerinte nem véletlen, hogy az európai városok zömében egységes színnel jelennek meg a taxik, ennek ugyanis az a jelentősége, főleg a Budapesten tervezett fekete-sárga színnek, hogy ez már messziről feltűnik. A rikító szín egyértelműen megkülönböztethető lenne a többi autótól. Ma mindenféle színű taxik közlekednek, tehát nagyon nehéz a magánautóktól megkülönböztetni őket – tette hozzá.

Fontos egyébként az egységesítésben, hogy a fekete-sárga színű autókat csak a hivatalos taxi társaságok használhatnák, így kiszorulnának a piacról a feketézők. Amúgy is velük van a legtöbb gond, rájuk érkezik a legtöbb gond, és mivel nincs működési engedélyük, elérhetetlenek, vagyis szankcionálni is őket a legnehezebb – hangzott el az MR1-Kossuth Rádió délelőtti műsorában.

KOSSUTH MR1 Hallgassa meg!

 

 

 


tomajer@hallotaxi.hu