Hozzászólások száma: 14
Témakörök > Droszt Híradó > Ezennel bevezetem a Létszámstoppot! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
taxista 2010.05.03. 20:42:17 / # 9317
avatar
Az ötlet jó, tehát: Építsünk több parlamentet!!!
TESZ 2010.05.03. 19:10:10 / # 9316
avatar
Helló ! A történelem ismétli önmagát! ................................................................................................ Szebb jövőt!
thomas 2009.01.21. 18:32:02 / # 9315
"Nem azért számláz túl a taxis,mert rohadék,hanem mert egyébként megdöglik." Na,na... Ezt próbáld meg elmagyarázni a kedvesnek,akit a "friss" kolléga,majd duplájáért szállít.Lehet a tudatlansága,de lehet,hogy azért,mert így több lesz a bukszában.Utast érdekli?Egy-két ilyen beégés,o'zt hív másikat.Te meg csodálkozol,hogy hová tűnt az állandó megrendelő...,10 órából nyolcat állhatsz.
baupexim1 2009.01.21. 18:16:17 / # 9314
avatar
Köszönöm Yuri topictárs,amiért megfogalmaztad helyettem:))))))))))))
Yuri 2009.01.21. 17:46:08 / # 9313
avatar
Hát akkor itt van a kaki a levesben! Megfejtettük! A "létszámstop" az, amikor egy bizonyos taglétszám fölé nem mennek. A "létszámstopp" pedig az, amikor újabb tagok felvételével bestoppolják a "bevételi zoknin" tátongó szakadást... :) Hazugság nem történt, a tagok kedélye fagyasztva, belépési díj meg csendben jön. Ki van ez találva... :D
baupexim1 2009.01.21. 17:37:31 / # 9312
avatar
Tanult topictársamat idézve : "Szerintem nem véletlenül írta Tomajer két p-vel a címet" Belegondoltam,tuti igaza van...:)))

Gondolkodó 2009.01.21. 16:13:02 / # 9309
avatar
A nyolcszögletű kresztábla kiváló támpont ennek eldöntéséhez. Két p-vel a zoknit szokták.

mew 2009.01.21. 15:36:51 / # 9311
avatar
Nem akartam túl pesszimista lenni! Bruhaha.
Yuri 2009.01.21. 14:50:04 / # 9310
avatar
Engem az érdekelne, hogy "létszámstop" vagy "létszámstopp"? :)

tomajer 2009.01.21. 10:26:55 / # 9308
Amit most feszegetsz, az a verseny alapja. Teljesen igazad van. Csak! Nem minden területen. Vanak olyan szegmensei a piacnak, ahol a piac önszabályozó szerepe nem működik rendesen. Erre a régebbi piacgazdaságokban már rájöttek, és bevezettek piacvédelmi eszközöket. Ilyen a piaci résztvevők számának korlátozása, vagy objektív mutatóhoz kötése. Pl. Taxiban, a droszt férőhelyek száma lehet egy ilyen objektív viszonyszám. Nna most egy cégen belül, ugye más a helyzet. Hisz ott a cég vezetés, egy tollvonással meg is szüntetheti, ha úgy látja, hogy "elkanászkodunk" . De meglátásom szerint pont a jobb fegyelmezhetőség, az eredménye annak, hogy egy céghez nehezebb bejutni. Hisz, ki kockáztatja, egy jó cégnél a helyét, ha esélye sincs visszajutni, netán másik "ütőképes" céghez bejutni? Értéke van annak, hogy bent vagyok. Tehát, megbecsülöm. Vérfrissülés, meg lesz, hiszen azért ebben a szakmában elég nagy a fluktuáció. Csak éppen mivel nem csőstől, véletlenszerűen jönnek az emberek, hanem egy várólista kialakítására van lehetőség, erről a várólistáról, a cég belátása és információi szerint a legjobbakat tudja kimazsolázni. Ahogy a City egy ideje pl. csak fiatalokat vesz fel. Már ha felvesz valakit! Más: Van egy adott taxipiac. X mennyiségű havi fuvarral. Ez pontosan kiszámolható, hogy mennyi taxist tart el. Ennél többet is be lehet engedni a piacra, de akkor nem a jobb taxis megél, a roszabb kihullik klasszikus esete fog történni, hanem mindegyik rosszabbúl él. Hisz itt nem működik az ami egy trafikban, hogy ha nem tetszik nem megyek be. A taxifuvar, nagyjából egyenletesen oszlik el a taxisok között. Tehát, ha nem sok nyomorgó, ezáltal kiszámíthatatlan taxist akarok, hanem optimális mennyiségű, erős egzisztenciával rendelkező, a helyét féltő, ezáltal megbízható, és könnyen fegyelmezhető taxist szeretnék, akkor meghatározom azt a számot, ami az adott fuvarmennyiséghez szükséges, és nem engedek többet a piacra. /szép körmöndat lett:-)))/ Végeredmény: A taxiban, minden szinten hasznos, a létszám limitálása.
rosszqtya 2009.01.21. 10:19:45 / # 9307
avatar
"A taxizás halott üzlet." akkor nem kell csinálni azt annyi... a sírás már uncsi! "10 órából 7-et áll az autó." lehet a tied, a drosztolós és a válogatós "csekkesrövidfuvarnemkell" kollegáké biztosan...
törölt felh. 2009.01.21. 09:13:33 / # 9306
avatar
Én számításom szerint.Nem a fele hanem 64%-a megy el a kiadásokra.
mew 2009.01.21. 05:57:56 / # 9305
avatar
Valamit még írnék. Rohadt egyszerű az egész. A taxizás halott üzlet. 10 órából 7-et áll az autó. Egész egyszerűen új munkát kell nézni, másban kell gondolkodni. Persze ez nem egyszerű, mert a taxisok között sok az idősebb ember, aki már nem tud könnyen elhelyezkedni. Annyi fajta kurva adó van- éppen ma számoltam össze, hogy a bevételem fele elmegy adóra, meg egyéb költségekre. És akkor csodálkozunk a túlszámlázásokon? Nem azért számláz túl a taxis, mert egy rohadék, hanem mert egyébként megdöglik. És mért legyen becsületes? Látja, a politikusok hazudnak, a reptéren érdekes módon nyert a pályázó, mindenhol a korrupció, ő meg 10 Ft-os taxióra-léptetéssel vigye a kocsijában a 4 turistát hétvégén éjjel? Nincs műszakpótlék, túlóradíj. Saját autóval, alvállalkozóként gürizik a szerencsétlen, de a telefonközpontok és önkormányzatok megkötik a kezét. Akkor maximálják a hamburgerek és a sült krumplik árát is! De mi ez? Egyenlőség, Szabadság, Testvériség? Lófaszt!

mew 2009.01.21. 05:49:54 / # 9304
avatar
Az élet minden területén jó lenne a létszám/cég/termékstop! -Színészképzés -Virágbolt -Élelmiszeripar -Autógyártás -Gumicukoripar Ez a megoldás? Persze, aki bent van, annak igen, sőt én is támogatnám a taxik létszámának korlátozását, de gondoljunk bele, amíg nem volt pl. az Aréna Pláza, a Duna Plázának jobban ment. Ha nincs a Kovács Géza, akkor lehet hogy most én járok az egyetemre. Ha kevesebb pasi lenne, jobban tudnék csajozni. Vagy sorolhatnám. Ha valamit befagyasztunk, a bent lévők elkanászodhatnak, a színvonal eshet, friss vér nem kerül a cégbe- persze ha ezt törvényileg vagy cégen belül cégvezetésileg szabályozzuk, akkor ok. Várom a hozzászólásokat, és félreértés ne essék, nem bánnám a korlátozást csak kérdezem ez így jó?