Hozzászólások száma: 18
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > A taxiengedély kiváltás folyamata 1989 - 2012, 2013? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
csogu 2013.02.12. 23:24:24 / # 52066
Ez olyan, mintha azt írtad volna, hogy lássuk be, van másmilyen autó is, mint a taxi. Ok, beláttuk. Viszont ez nem válasz a kérdésre.

tomajer 2013.02.12. 16:10:46 / # 52072
Riccs! Azéé lássuk be, ebben az országban léteznek más bírói "itész" szervek is mint a taxitársaságok etikai bizottságai. Még ha szerinted, náluk hitelesebben, senki nem bírálhat:-)
csogu 2013.02.12. 13:59:20 / # 52070
Figyeld ezt! Egy civiltől ilyen telefonon történő bejelentés érkezett. Mondom, civiltől!!! - A kollégájuk, az utazás során kimerítette az utassal szembeni etikátlan viselkedés fogalmát. Nagyon meglepő, hogy egy taxis piti bosszújáról beszélünk??...bááár ehhez is hülyék voltak.

csogu 2013.02.12. 13:54:29 / # 52071
No, itt a bibi..."A" bűnös! Ma, nem kell hozzá sok ész, hogy egy taxist kicsinálj, és kikiáltsák bűnösnek. Ki fogja akkor ezt elbírálni? Dr. Lombár András?...aki már 2x látott taxit. Civil ideges lesz a szomszédjára, aki taxis, mert az mer lélegezni, és feljelenti...egy jobb sztorival és már megy is a levesbe...és az lehetsz Te is. Szóval ki(K) fogja ezt elbírálni? Ne adj olyannak fegyvert a kezébe, aki azt el is akarja sütni, függetlenül attól, hogy kit talál vele el.
tomajer 2013.02.12. 13:09:54 / # 52069
Az arcképes, az nem egy engedély. Csak egy igazolás, hogy vezetheted azt az autót.
törölt felh. 2013.02.12. 12:43:49 / # 52068
avatar
Miért? Az arcképes az névre szól! Ha azt elveszik akkor hiába érvényes a KOCSINAK a taxiengedélye akkor nem vezetheti a bűnös.

tomajer 2013.02.12. 12:34:58 / # 52063
Csendesen jegyezném meg, hogy ez nem szigorítás, hanem könnyítés....:-) ... lehetne. Nna sz'al, lovagolunk a létszámkorlátozáson, abban a biztos tudatban, hogy úgysem lesz. De! Ha netán a főváros be szeretné vezetni (mert megszállta a szentlélek) nem tudná. Nem tudná, mert pillanatnyilag csak az autók számát korlátozhatná. Azt meg hagy ne vezessem le, hova vezetne igen hamar. Tehát, valami ilyesmire szükség lenne ahhoz, hogy az engedéllyel mi gkv-k rendelkezzünk, ne a vállalkozás. Igen, ezáltal, ha bűnt követünk el, akkor a mi engedélyünket veszik el vazze!!! És az ok amiért ez most felkeltette az érdeklődésemet. (merthogy az írás rég megjelent a Taxisok Világában) Nem sűrűn módosítják az országos taxisrendeletet. Nem sűrűn ülnek le velünk tárgyalni erről. Ha most nem alakíttatjuk át, a harminc éves rendszert, akkor jó ideig megint nem nyúl hozzá senki. Azt pedig ami ma van, aki már cserélt autót tudja, hogy így sz@r ahogy van!!!

tomajer 2013.02.12. 12:29:05 / # 52065
törölt felh. 2013.02.12. 12:22:36 / # 52064
avatar
Jo. Elolvastam, ha lenne like gomb megynyomnám :-)

csogu 2013.02.12. 12:12:15 / # 52067
AZ egész szigorítást, az egész ellenőrzési hullámot, azok gerjesztik, akik azt hiszik, hogy ez a megoldás arra nézve, hogy egy kezelhetőbb nyájat tartsanak meg a jelenlegi állományból, ezzel védve meg a saját vállalkozásukat. Csak ez is kétélű fegyver, mert bármikor ellenünk is fordíthatják, mint ahogy ez már párszor lejátszódott a szakmánk történelmében. Mindegy, nem érdekel...csak akkor akadok ki, amikor egy pár olyan kolléga, akik azért értenek is valamit ehhez az egészhez, még tapsikolnak az olyan tervekhez, amik semmi másról sem szólnak, mint arról, hogy szabályozottabbak legyünk egy alapjaiban rosszul szabályzott szakmában. Palit tudnám itt kiemelni, és minden személyét érintő bántás nélkül. Érdekes volt az egyik facebook-os bejegyzését olvasni, amiben elégedetlenkedik a januári bevétele miatt és totál kiakadt azon, hogy az utasok mekkora barmok. Én még nagyon jól emlékszem arra az időszakra, amikor azt mondta, hogy nekünk, taxisoknak a legkönnyebb, mert nekünk csak le kell nyomnunk azt a fekete gombot és a cégvezetők már a szánkba is adják a falatot. No, most ezt a falatot ízlelgetheti Ő is...tessék hozzá jó képet vágni!

csogu 2013.02.12. 11:48:34 / # 52062
Ez kb. olyan, mint a fegyverviselési engedély. Te, aki egy törvényt tisztelő állampolgár vagy, nem tudsz hozzájutni...vagy legalábbis nagyon-nagyon...nagyon nehezen, amíg az, aki pont tesz rájuk magasról, pont 3 óra alatt be tudja szerezni...és használja is...ellened.
csogu 2013.02.12. 11:44:18 / # 52061
Igen. A lényeg, az átláthatóság és az ügymenetek megkönnyítése. Ami a bajom ezzel, hogy minden, amit arra is lehetne használni, hogy megkönnyítse az életünket, idővel arra használnak fel, hogy megnehezítsék. Tudod én már nagyon óvatosan fogadok minden olyan kezdeményezést, amiben azzal kecsegtetnek, hogy nekem mennyire jobb lesz...
törölt felh. 2013.02.12. 11:41:42 / # 52060
avatar
Értem (azthiszem). Tehát hogy ne a rendszámhoz meg az autóhoz hanem személyesen az arra alkalmas (mondjuk csogu) személyéhez kapcsolódjon. Így akkor biztos könyebb lenne az elektronikus nyilvántartás.
csogu 2013.02.12. 11:21:14 / # 52059
Igen-igen, nagyon szívesen, hogy megnyitottam neki a topikot. pedig mennyivel egyszerűbb Pedig mennyivel egyszerűbb lenne, ha nem tévesztene mindenki szerepet és ha már rendet nem tudnak tenni, akkor legalább nem szopatnának minket még jobban. Tudom-tudom. előbb nekünk kell adni, aztán majd jön érte a jutalomfalat, az áhított Fix, amiért egyszer már páran eladták a lelküket a drosztdíjnál...aztán mit kaptunk cserébe? Na, pont azt. Szóval az, aki azt mondja, állítja, hogy előbb mi adjunk, annak üzenném...már adtunk...nem is keveset. ...és akkor most még tapsikoljak, hogy ezzel a rendszerrel mennyivel könnyeben fognak tudni minket egy-egy szorult helyzetben kicsinálni. Hurráááááááá Így már jó?
tomajer 2013.02.12. 07:19:21 / # 52058
A dolog lényege az lenne, hogy személyre szóljon a taxiengedély, és ahhoz kapcsolódjon a taxaméter.
törölt felh. 2013.02.12. 06:49:54 / # 52057
avatar
Én meg azt mondom, hogy ha akarnák, hogy ténylegesen rend legyen akkor nem kellene megvárniuk, hogy a Bősz Péter odaadja nekik a bölcsek kövét. Ha érdekük lenne a rend, akkor ugyan úgy tudnák figyelni amit ehhez kell, mint ahogy a nav is tudja, hogy kinél mit kell lefoglalni meg elzálogosítani. Csakhát ugye az érdekek. Egyébként én úgy tudom, hogy le kell adni a nem használatos taxivezetői igazolványt. Viszont azt is tudom, hogy semmi nem történik ha nem adják le. :(

tomajer 2013.02.12. 06:25:13 / # 52056
Most mondjam azt, hogy tőled nem is vártam többet?!? :-) Látom kicsit túl bonyolult... pedig mennyivel egyszerűbb, mint a ma használatos rendszer. A lényeg: Valami ilyesmi lehetne, a létszámkorlátozás alapja. E nélkül legfeljebb, a vállalkozások számát, netán a kiadható sárga rendszámokat lehetne (már ha akarná valaki) korlátozni. Azt meg tudjuk, hogy egy autón tud két, de akár három ember is dolgozni..... ( igaz azok már nem dolgozhatnának többet a törvényes munkaidőnél.)

csogu 2013.02.12. 01:28:33 / # 52055
Az teljesen jogos, hogy a KET-ben foglaltak megsértését véve alapul, az KEKKH-nál lenne mit keresni. Bár, ha a OTNY-hez nem tölti fel az adatokat a NKH, akkor az egész borulhat és akkor az OVHN-nél sem tudunk érvényesíteni semmit abból, amit a KENTS esetlegesen engedélyezett, még akkor sem(!), ha a OGTDK-hoz fordulunk. Legalábbis én így látom...de meggyőzhető vagyok ennek az ellenkezőjéről is, ha a OVKHT-be nem ütköző!