Hozzászólások száma: 2
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > A Tablet használatának művészete A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
siky 2014.02.13. 07:34:09 / # 105327
avatar
Ez a levél jó, de a "használati utasítás" színvonaltalan, és szerintem egyáltalán nem illik a főoldalra.

tomajer 2014.02.11. 13:14:21 / # 105326
Kezdésnek idetenném MZ/X kollégánk kísérőlevelét, (utólagos hozzájárulásával) gondolatébresztőnek:-) [i]Szia Tomajer! Tudom, hogy sokszor kiveri embereknél a biztosítékot az, amit általában leírok véleményként. E melléklet is ilyen. Most én nem a Tablet ellen vagyok, mert volt benne némi fantázia, hogy a tutisták mellett már lehet olykor dolgozni. De, mint minden olyan eszközben, amit ember teremtett, mindig próbál valaki valami "kiskaput" találni, ahol ő a többiek elé tudja magát helyezni. Ha ez nem sikerül, akkor minden érvet felhoz, hogy ez nem jó rendszer, mert a megélhetésünket fenyegeti. Érdekes ilyenkor a többes szám használata az én nevemben. Amikor lazán levert a tutiból, mert neki kicsit több Wattos volt a rádiója. Esetleg azt a hallgatólagos megállapodást, hogy sorba nyomunk a címekre, az éppen "zsíros" fuvarfeldobásnál nem tartotta be, azzal az átkiabálással, hogy "-Bocs nem tudtam, hogy te vagy az első!", akkor valahogy nem izgatta nagyon a másik megélhetése. Most, hogy a "tejfölös bödönből" nem minden esetben ő merít elsőnek, bizony nagyon fel van háborodva. Ráadásul a nevemben is, hogy mindenki lássa, hogy milyen közéleti érzékenységgel bír. Azt nem mondom, hogy mindenben tökéletes a Tablet használata. Mert jelenleg valóban a vakszerencsére van bízva, hogy címet kapok vagy nem. Talán a Lottó telitalálat eltalálása könnyebb, mint az, hogy hol várható cím. Ez pedig nem a taxizási tudástól függ. Sőt még helyismeret sem kell hozzá. Megteszem a tétem, azaz megállok valahol az utcán, azután várom, hogy "kihúzzanak", mint szerencsés nyertest, aki mehet a címért. Ráadásul fizetek egy olyan szolgáltatásért, mint "Droszthasználati díj", de a drosztot nem használhatom, mert nem lehet onnan vezényelni a taxikat. Ugyan beállhatok a drosztra, de itt nagyon kevés az esélyem, hogy egy olyan rendelés fut be, amelytől éppen én vagyok a legközelebb. Igaz, a rendelet szerint égő szabadjelzővel csak itt várakozhatok. Akkor miért tilos a drosztról küldeni a szabad kocsit? Ezt nagyon nem értem. Tudom, utas érdek, mert erre hivatkoznak a nagyon okosok. De, attól még nem csorbul a kedves utas érdeke, ha a hozzá legközelebb lévő taxiállomásról küldik neki a kocsit. Itt is lehet finomítani, mert ha olyan helyen lakik, ahol a közelében nincs maximum 10 perc távolságban taxiállomás, akkor a környéken található éppen legközelebbi taxit irányítják a címre. És még sok hasonló finomítást lehetne eszközölni a programon, ha nem ragaszkodnának mereven egy kitalált rendszerhez, ami nem teljesen váltotta be a reményeket a kisebb hibái miatt. De, a hibákat ki lehetne javítani egy kicsit jobb hozzáállással, és mindenki jól járna. Nekem van egy fura érzésem, ezzel az utas érdekkel kapcsolatban, ami olyan erősen tartja magát, hogy az utashoz legközelebbi taxit kell küldeni. Mert most ha beül, vagy rendel a kedves utas, akkor ugyan annyit fizet. Tehát, ha tudja, hogy a közelében van egy taxiállomás, akkor lehet, hogy odasétál, és beül. Ezáltal megspórolja a telefondíjat, azaz rögtön olcsóbban utazik. Viszont ha nem tudja, hogy hol várakozik szabad taxi, akkor kénytelen telefonon hívni. Így két dolog is megoldódik. Egyik, hogy a taxinak nem kell a taxiállomáson várakoznia, bár fizet annak használatáért. A másik, hogy kénytelen valamelyik fuvarközvetítőnek fizetni, hogy címet kapjon, hiszen az utassal csak így tud találkozni. Lehet még gurigázni égő szabadjelzővel, de ezt az "alacsony" áron árult üzemanyagot nem erre kell pazarolni. Továbbá számomra az is aggályos egy kicsit, hogy menetközben rá kell pillantani Tabletre, ha címet kapunk. Azt el kell olvasni, értelmezni kell, majd dönteni, hogy annyi idő alatt, amit a Tablet kijelez, vajon oda lehet-e érni, mert különben jön a hibapont, vagy tiltás. Ráadásul ezeket akkor kell esetleg „lejátszani”, amikor egy olyan forgalmi szituációban vagyunk, hogy sávot váltunk, és kanyarodunk, valamint a gyalogosokat is figyelnünk kell. Na e közben kell a Tablettel is foglakozni, mert 15 másodperc van a válaszra, különben megint jön a hibapont. Addig is, amíg nem történik semmi változás a mellékletben elárulok egy "titkos" használati utasítást. Remélem páran fogják tudni használni, és már nem volt felesleges a szöveg "lefordítása". Üdv. MCCCXCII