Felhívás keringőre

2005.11.24.

Versenytárgyalás
Nagy valószínűséggel kevés taxis látott nagy fuvaroztatói felhívást, taxiszolgáltatás biztosítására. Az egyik legnagyobb magyar vállalat, pályázati felhívását közöljük.

MAGYAR OLAJ- ÉS GÁZIPARI RT.
TASZ Beszerzés

Informatív ajánlati felhívás
Taxi szolgáltatás biztosítása
Budapest, 2005 május 20
l /4 1117 Budapest Budafoki út 79. V. emelet Fax:464-0206 Cg. 01-10-041683


AJÁNLATI FELHÍVÁS

1. AZ AJÁNLATKÉRÉS TÁRGYA

1.1. A MOL Rt. (1117 Budapest, Október huszonharmadika utca 18. (a továbbiakban: „Ajánlatkérő")) zártkörű meghívásos, informatív ajánlatkérést hirdet Taxi rendszerű személyszállítás szolgáltatása tárgyában.

1.2. Feladat:
A MOL Rt. munkavállalói vagy üzleti partnerei részére eseti személyszállítási szolgáltatás biztosítása elsősorban Budapest területén.
A szolgáltatással kapcsolatban az alábbi feltételek kerülnek nevesítésre:

• A szolgáltatást döntően a kiválasztásra kerülő taxi társaság fogja ellátni (az ehhez szükséges belső támogatást és tájékoztatást biztosítjuk)
• A szolgáltatást közép -vagy ennél magasabb kategóriájú gépkocsikkal kívánjuk igénybe venni
• Az elszámolást vagy utólagos fizetéssel (csekk alkalmazásával), vagy azonnali készpénzes fizetéssel kívánjuk megoldani
• A MOL Rt. egységes pénzügyi rendszere alapján havonta egyszer (a számla beérkezését követően 45 napon belül) egyenlíti ki a tartozását csekkfizetés esetén
• A nyilvántartási és elszámolási rendszernek a belső elszámolások miatt képesnek kell lennie költséghelyenként részletezett fuvarlistát előállítani
• A szolgáltatást támogató eszközöket (URH készülék, csekktömbök, stb.) a kiválasztásra kerülő taxi társaság saját költségén biztosítja

2. A PÁLYÁZATON VALÓ RÉSZVÉTEL FELTÉTELEI

2.1. Az Ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a jelen pályázattal kapcsolatban átadott és a jövőben átadásra kerülő minden adat, információ és közlés bizalmasnak tekintendő. Az Ajánlattevő tudomásul veszi, hogy a bizalmas információk kizárólag az ajánlatok elkészítésével, értékelésével, a pályázat alapján megkötésre kerülő szerződés megkötésével kapcsolatban használhatók fel. Az Ajánlattevő vállalja, hogy alkalmazottait, megbízottait és minden más a pályázattal kapcsolatosan igénybevett közreműködőt tájékoztat az információ bizalmas jellegéről, illetve kötelezi a bizalmas információ kezelésére vonatkozó kötelezettség betartására.
2.2. Az Ajánlattevő nem igényelhet térítést az Ajánlatkérőtől ajánlata kidolgozásáért. Az ajánlat elkészítésével és a pályázaton való részvétellel kapcsolatos költségek az Ajánlattevőt terhelik.
2.3. Az Ajánlattevő ajánlatával kapcsolatosan kizárólag az Ajánlatkérő alábbi képviselőjét keresheti meg:
Czeizler Katalin Telefon: 1/464-4235
Fax: 1/464-0206 Email: kczeizler@mol.hu
A fenti kapcsolattartó személyen kívül tilos a pályázattal kapcsolatosan az Ajánlatkérő vagy a MOL Csoport bármely munkavállalóját, megbízottját vagy tanácsadóját megkeresni, tőlük további tájékoztatást kérni, vagy velük tárgyalást folytatni.

3. AZ AJÁNLAT TARTALMA

3.1. Az ajánlatnak tartalmaznia kell az alábbiakat:
3.1.1. Az Ajánlattevő nevét, székhelyét, telefonszámát, telefax számát, nyilatkozattételre jogosult megbízottjának nevét, telefonszámát, 30 napnál nem régebbi cégkivonatát, utóbbi két évre vonatkozó pénzügyi adatait.
3.1.2 Ajánlattevő nevében eljáró személyek képviseleti jogának igazolását (30 napnál nem régebbi cégkivonattal vagy közjegyzői igazolással).
3.l .3 Az Ajánlattevő részletes és cégszerűen aláírt nyilatkozatát arról, hogy:

(a) az ajánlati kötöttségét az ajánlattételi határidő lejártától számított 60 napig fenntartja.
(b) a pályázat szempontjából nem állnak fenn vele szemben jogszabályok szerinti kizáró vagy korlátozó okok,
(c) az Ajánlattevő elismeri, hogy az ajánlat elfogadása az Ajánlatkérő részéről nem minősül szerződéses ajánlat elfogadásnak és az Ajánlatkérő részére nem keletkezetett szerződéskötési kötelezettséget.
(d) Az Ajánlattevő elfogadja a MÓL Csoport Etikai Kódexében foglaltakat ( 2. sz. melléklet)

3.1.4 A kitöltött, cégszerűen aláírt Titoktartási nyilatkozatot (3. sz melléklet).
3.1.5 Az Ajánlattevő köteles ajánlatához csatolni nyilatkozatát arról, hogy az Ajánlatkérő által kidolgozott Általános vételi feltételeket (1. sz. melléklet) elfogadja. Az alapvető szerződéses feltételek elfogadása a szerződéses feltételek Ajánlattevő részéről történő elfogadását jelenti. A cégszerűen aláírt szerződéstervezetben megadott ajánlati ár és műszaki tartalom a felek által közösen aláírt végleges szerződésben módosulhat.
3.1.6 Az alábbi számszaki adatokat:

1. A MOL számára felajánlott tarifa elemeket (alapdíj, viteldíj, várakozási díj, reptéri transzfer {Buda, Pest}, esetleg vidéki fuvar viteldíj).
2. Vállalt kiszállási idő.
3. Csekkfizetés esetén a havonta kiszámlázásra kerülő összegre adott százalékos engedményt (ha van, ennek feltételeit is meg kell jelölni).

4. AZ AJÁNLAT BENYÚJTÁSA

4.1 Az ajánlatot zárt borítékban, 2 példányban magyar nyelven az eredeti példány megjelölésével, cégszerűen aláírva, a megjelölt határidőre kell benyújtani.
Az ajánlatot cégszerűen aláírt, zárt borítékban kell beadni.
4.2 A borítékon fel kell tüntetni az alábbi szöveget:
Taxi rendszerű személyszállítás szolgáltatása
MOL Rt. 1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18.
"Felbontani csak az Értékelő bizottságnak,
2005 május 27-én 12 óra után lehet."

4.3 Az ajánlatok benyújtási ideje (továbbiakban: ajánlattételi határidő):
2005 május 27,12.00- ig.

4.4 Az ajánlatok benyújtási helye:
MÓL Rt. 1117 Budapest, Október huszonharmadika u. 18. Földszinti postabontó

Melléklet:
1. számú melléklet: Általános vételi feltételek
2. számú melléklet: MÓL Csoport Etikai Kódex
3. számú melléklet: Titoktartási nyilatkozat




1. számú melléklet

ÁLTALÁNOS VÉTELI FELTÉTELEK

Jelen Általános Vételi Feltételek Megrendelő és Szállító közötti belföldi ügyletekre vonatkozó szerződéses kapcsolat szabályait tartalmazzák a Megrendelés előlapján irt különös feltételekkel együtt. Eltérés vagy kétség esetén a különös feltételek irányadók.

1. FOGALMAK

„Áru": a Megrendelésben meghatározott anyag, áru vagy eszköz.
„Felek": Szállító és Megrendelő együttesen.
„Információ": bármilyen, az Áruval kapcsolatos ismeret, adat, rajz, specifikáció, kézikönyv, minta, szoftver, know-how, írásbeli vagy szóbeli kommunikáció.
„Megrendelő": a Megrendelés előlapján ekként megnevezett társaság, amely az Áru beszerzése érdekében Megrendelést ad a Szállítónak
„Megrendelés": a Megrendelő ajánlata az Áru beszerzésére, amelynek Szállító általi változatlan tartalmú elfogadásával, vagy a Megrendelő által elfogadott módosításokkal történő visszaigazolása a Felek között szerződéses jogokat és kötelezettségeket keletkeztet.
„Szállító": az Áru tulajdonosa és/vagy gyártója, aki a Megrendelés elfogadásával kötelezettséget vállal az Áru szolgáltatására, szállítására, illetve a Megrendelésben foglaltak teljesítésére.
"Szerződés": a mindkét fél által elfogadott Megrendelés és a jelen Általános Vételi Feltételek együttesen.
„Vételár": az Árunak a Megrendelésben meghatározott pénznemben megadott, a Megrendelésben rögzített ellenértéke. A Vételár magában foglalja a Megrendelésben rögzített és részletezett költségeket. Amennyiben a Megrendelés másként nem rendelkezik, a Vételár magában foglalja a csomagolás, a teljesítési helyig történő szállítás, a biztosítás, illetve az összes járulékos és lebonyolítási költséget, ideértve az esetleges import engedély költségeit is. Az adók (pl. ÁFA) és egyéb adók módjára érvényesíthető díjak külön kerülnek feltűntetésre, melyek a vételárban benne foglaltatnak ("Teljes Vételár").

2. MEGRENDELÉS ELFOGADÁSA

2.1 Szállító a Megrendelést, illetve annak módosítását a cégszerűen aláírt példány visszaküldésével fogadja el a kézhezvételtől számított 5 munkanapon, illetve Megrendelő által meghatározott időtartamon belül. Ha Szállító a Megrendelésben előírt kötelezettségét annak
visszaigazolása nélkül, de az abban leírtak szerint teljesíti, a teljesítés a Megrendelés változatlan tartalmú elfogadását jelenti a Szállító részéről.

2.2 Megrendelő kizárja felelősségét olyan Áru Megrendelése vagy Megrendelésének
módosítása tekintetében, mely nem az általa írásban meghatalmazott képviselőjétől származik.

2.3 A Szállító részéről adott ajánlatnak a Megrendelő részéről változatlan tartalommal történő visszaigazolása Megrendelésnek minősül.

3. TELJESÍTÉS

3.1 Szállító a Megrendelésben meghatározott mennyiségű, minőségű és fajtájú Árut a Vételár ellenében köteles - az elvárható szakértelemmel és gondossággal - Megrendelőnek a Megrendelésben meghatározott időben, helyen és feltételekkel, azokat kötelezőnek elismerve, (ideértve az azokhoz fűzött bármilyen kiegészítést, módosítást, minden specifikációt és más, a Megrendelésben hivatkozott dokumentációt) szolgáltatni. Szállító az áruátvétellel egyidejűleg köteles átadni az Áru minőségét tanúsító műbizonylatot, jegyzőkönyveket, gyártóművi bizonylatokat és az Áru rendeltetésszerű használatához, karbantartásához, javításához szükséges tájékoztatást (pl. használati utasítás).
A Szállító az Áru (anyag) kísérő okmányán köteles feltüntetni a leszállított termék egy-egységére vetített súly, térfogat adatait, a vámtarifa számát és EAN kódját.

3.2 Szállítónak az Árut az előírt csomagolásban kell leszállítani, ami biztosítja az Áru sértetlenségét a kies berakodás és szállítás teljes időtartama alatt. Minden csomagon és okmányon fel kell tüntetni a Megrendelő megrendelési számát és a pontos szállítási címet. Minden csomagot részletes csomagolási lista kíséretében köteles Szállító továbbítani.

3.3 A teljesítési határidő az Áru Megrendelés szerinti teljesítési helyre történő beérkezésének dátumát jelenti. Szállító előszállításra csak akkor jogosult, ha előszállításra vonatkozó igényét Megrendelő írásban elfogadta.
Az Áru feladásáról Szállító a Megrendelőt az Árura, illetve a feladásra vonatkozó részletes adatok közlésével faxon és/vagy elektronikus úton köteles értesíteni a Megrendelésben meghatározott időpontban.

3.4 A teljesítés elfogadását megelőzően Megrendelő jogosult az Áru mennyiségét és minőségét tételesen vagy szúrópróbaszerűen megvizsgálni.

3.5 Az Áru feletti tulajdon- és rendelkezési jog, valamint a kárveszély Megrendelőre az Áru átadás-átvételét követően száll át a teljesítés helyén. A teljesítési helyig Szállító által történő szállítás során az Áru elveszéséből/elvesztéséből származó kockázatot Szállító viseli.

4. FIZETÉSI FELTÉTELEK

4.1. Szállító a Megrendelésben rögzítettek szerint jogosult a Vételárat tartalmazó számlát kiállítani, amit Megrendelő a számla kézhezvételét követő 45 napon belül átutalással köteles kiegyenlíteni. A számlának meg kell felelnie a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályi előírásoknak, és fel kell rajta tüntetni a Megrendelő megrendelési számát. Ezek hiányában a számla formailag hibásnak tekintendő, és Megrendelő jogosult azt kiegyenlítés és a késedelmes fizetésért való felelősség nélkül visszaküldeni.

4.2. A fizetési késedelem idejére késedelmi kamat jár, melynek mértéke a vonatkozó jogszabályban foglaltak szerint kerül megállapításra.

4.3 Szállító 5. és 6. pontok alapján keletkezett fizetési kötelezettsége esetén a fizetési határidő a számla Megrendelő részéről történt kibocsátásától számított 15 nap.

5. SZAVATOSSÁG és JÓTÁLLÁS

5.1. Szállító kifejezett szavatosságot vállal Megrendelővel szemben a szerződésszerű teljesítésért, vagyis azért, hogy a teljesítéskor az Áru:

(a) megfelel a Megrendelésben előírt feltételeknek, a jogszabályoknak (beleértve a termékfelelősségre vonatkozó jogszabályt) és hatósági előírásoknak,
(b) megfelel azon cél(ok)nak, amely(ek)re gyártották és eladták, amelyre Megrendelő az Árut használni fogja, ideértve azon speciális célokat is, amelyekről Szállító tudomással bír vagy tudnia kell,
(c) hibáktól (nyílt és rejtett) mentes,
(d) mentes harmadik személy bármilyen természetű igényétől vagy jogától,
(e) törvényes jogcímmel kerül tulajdonba.

5.2. Szállító köteles Megrendelő írásbeli felszólításának kézhezvételét követően azonnal, saját költségén a Megrendelő választása szerint:

(a) teljes egészében kijavítani a hibákat az Áruban, amely nem felel meg a 3. és 5.1. pontban foglaltaknak, és/vagy a Megrendelésben vállalt szavatosságnak, jótállásnak, vagy
(b) köteles kicserélni az Árut, vagy
(c) árengedményt adni Megrendelőnek. Ha Szállító Megrendelő felszólítását követő 7 munkanapon, vagy legkésőbb a Megrendelésben meghatározott időn belül nem javítja vagy cseréli ki a hibás vagy nem megfelelő Árut, Megrendelő jogosult -Szállító előzetes értesítése mellett -, a kijavítást vagy cserét Szállító költségére saját maga elvégezni vagy azt harmadik személlyel, elvégeztetni, amennyiben a Megrendelés erről másként nem rendelkezik.

5.3. Szállító kártérítési felelősséggel tartozik a Megrendelő ellen harmadik személy által érvényesített azon igénnyel szemben, mely bármely szavatossági jog megsértéséből származik, vagy azzal kapcsolatos.

5.4. Az 5.1-5.3 pont rendelkezéseinek nem ellentmondva, ha Szállító az Árura jótállást vállal, Megrendelő a Szállítóval szembeni igényét a jótállásra vonatkozó szabályok szerint érvényesítheti.

6. SZERZŐDÉSSZEGÉS

6.1 A Szállító kötbér és kártérítési felelősséggel tartozik, ha:
• késedelmesen teljesít,
• hibásan teljesít,
• nem teljesít (meghiúsulás),
• Megrendelő a Szerződéstől jogszerűen eláll (meghiúsulás).
• A késedelmes vagy hibás teljesítés esetére kikötött kötbér megfizetése nem mentesít a teljesítés alól.

6.2 A Szerződésnek nem megfelelő teljesítés Megrendelő részéről történő elfogadása nem jelent lemondást a szerződésszegésből eredő igényekről. A Szállító késedelmes vagy hibás teljesítés esetén köteles a teljesítésre (kijavításra, kicserélésre) póthatáridőt vállalni.
Ha nem vállal póthatáridőt, vagy a vállalt póthatáridő eredménytelenül telik el, vagy ha a vállalt póthatáridő a Megrendelő részéről nem elfogadható, Megrendelő a Szerződésben meghatározott Árut saját költségén, de a Szállító megtérítési kötelezettsége mellett beszerezheti, és/vagy érdekmúlás bizonyítása nélkül elállhat a Szerződéstől a meghiúsulásra kikötött jogkövetkezmények mellett. Ugyancsak elállhat Megrendelő, ha a Szerződésben feltüntetett és visszaigazolt teljesítési határidő ^ lejárta előtt nyilvánvalóvá válik, hogy a Szállító az Árut csak olyan számottevő késéssel tudja Megrendelőnek átadni, ami már a Megrendelőnek nem áll érdekében.
A póthatáridő elmulasztásával a kötbérfizetési kötelezettség újból kezdődik.

6.3 A kötbér alapja és mértéke:
A kötbér alapja a Megrendelés Teljes Vételára.
Késedelem esetén a kötbér mértéke a késedelembe esés napjától napi 0,5%, de legfeljebb a Teljes Vételári 5 %-a.
Hibás teljesítés esetén, ha a Megrendelő kijavítást, vagy kicserélést igényel napi 0,5%, de legfeljebb a Teljes Vételár 15%-a.
Meghiúsulás esetén a kötbér mértéke a Teljes Vételár 15%-a.

6.4. A kötbér esedékessége:
Késedelem esetén: amikor a késedelem megszűnik, a póthatáridő lejár vagy a kötbér eléri a kikötött legmagasabb mértéket.
Hibás teljesítés esetén: a kifogás közlésével. Meghiúsulás esetén: amikor a Szerződés megszűnik, vagy ha a Megrendelő a meghiúsulásról tudomást szerez.


7. SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

7.1 A Szerződés megszűnik az alábbi esetekben:
• Felek a Szerződésben foglaltakat maradéktalanul teljesítik,
• a 6.2 pont alapján elállással,
• a 7.2 és 7.3 pontok alapján felmondással.

7.2 Megrendelő jogosult a Szerződést indokolás nélkül felmondani a Szállítóhoz intézett írásbeli értesítéssel. A felmondási időt Megrendelő jogosult meghatározni. A felmondási idő a felmondás kézhezvételének napján kezdődik. Az értesítés bármilyen okból történő át nem vétele esetén a mindenkori postaszabályzatban foglaltak szerint, de legkésőbb a feladástól számított 5. (ötödik) napon kézbesítettnek tekintendő.

7.3 Megrendelő továbbá azonnali hatállyal felmondhatja a Szerződést, ha Szállító folyamatosan, a szavatossági, jótállási kötelezettségeket is beleértve, rendszeresen hibásan, késedelmesen teljesít, vagy ha ellene csőd vagy felszámolási eljárás indul.

8 VIS MAJOR
8.1 Nem minősül szerződésszegésnek, ha a szerződő Felek egyikének sem felróható okból (vis maior) a Felek bármelyike nem tudja teljesíteni a Szerződésben foglalt kötelezettségeit. Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, országos sztrájk, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, stb.), amelyek nem függnek a Felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében. A másik szerződő fél kérésére a vis maior tényéről az érintett fél köteles a származási ország hatósága vagy érdekképviseleti szervezete által kiadott megfelelő igazolást bemutatni.

8.2 A szerződéses határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak.
Amennyiben a vis maior időtartama az 5 napot meghaladja, bármely fél jogosult a szerződést írásban felmondani minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül, illetve abban az esetben is, ha erre egyébként a szerződés alapján nem lenne jogosult.
8.3 A szerződés felmondása előtt a felek kötelesek egyeztetést lefolytatni a szerződés esetleges módosításáról. Amennyiben az egyeztetés 5 napon belül nem vezet eredményre, megnyílik a szerződés felmondásának lehetősége.

8.4 A fenyegető vis maiorról és a vis maior bekövetkezéséről, várható időtartamáról a Felek egymást haladéktalanul, írásban tájékoztatni kötelesek. A fenyegető vagy bekövetkező vis maiorról történő késedelmes tájékoztatásból származó kárért a késedelmes tájékoztatásért felelős fél felel.

9. EGYEBEK

9.1 Megrendelő előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül Szállító semmilyen okból és semmilyen módon sem reklámozhatja, publikálhatja vagy jelentheti be azt a tényt, hogy Megrendelőtől kapta a Megrendelést, nem hozhat nyilvánosságra a Szerződésre vonatkozó Információt, nem használhatja vagy engedélyezheti Megrendelő nevének használatát a reklámokban vagy más publikációkban és közleményekben.

9.2 Szállító nem jogosult a Szerződés vagy annak bármely része, vagy őt a Szerződés alapján megillető, bármely jog vagy követelés engedményezésére, illetve átruházására, kivéve, ha ahhoz Megrendelő előzetesen írásban kifejezetten hozzájárul.

9.3A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Megrendelő államának polgári jogi és egyéb vonatkozó jogszabályai az irányadóak.

9.4 Felek a Szerződésből eredő vitákat elsősorban tárgyalásos úton, peren kívül rendezik. Amennyiben a tárgyalások nem vezetnek eredményre, úgy Felek a Megrendelő székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.

9.5 Amennyiben a Felek között külön írásos megállapodás jön létre az elektronikus aláírással ellátott rendelésre vonatkozóan, a külön megállapodásban foglaltak értelemszerűen módosítják jelen Általános Vételi Feltételek vonatkozó rendelkezéseit.


2. sz. melléklet

MAGYAR OLAJ-és GÁZIPARI
Részvénytársaság VEZÉRIGAZGATÓI UTASÍTÁS

HUMÁN ERŐFORRÁS

__________A MOL CSOPORT ETIKAI KÓDEXE ÉS ALKALMAZÁSA_________

A MOL-CSOPORT ETIKAI KÓDEXE

FELELŐSSÉGÜNK

Részvényesi érték:

Hatékonyan, hasznot hozóan, piaci elvek alapján veszünk részt az üzleti életben, ezáltal óvjuk részvényeseink befektetéseit. Tevékenységeinket üzleti portfolió elemeknek tekintjük, amelynek értékét folyamatosan maximalizáljuk.
Vevőink elégedettsége:
Vevőink elégedettségét sokszínű igények kielégítésére alkalmas, értéket jelentő termékek és szolgáltatások kínálatával, korszerű kereskedelmi technikák kifejlesztésével nyerjük el.

A társadalom iránti felelősségünk:

Tevékenységünket a társadalom iránt érzett felelősséggel végezzük, és lehetőségeink keretein
belül szerepet vállalunk a helyi közösségek céljainak támogatásában.

Munkatársaink iránti felelősségünk:

Munkatársaink teljesítményét, munkáját méltányos, versenyképes jövedelemmel elismerjük. Ösztönözzük az emberi tehetség kibontakozását és érvényesülését.

Egészség-, biztonság-, környezetvédelem és minőségközpontúság

A fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségünkkel összhangban arra törekszünk, hogy technológiáink, munkahelyi gyakorlatunk, termékeink és szolgáltatásaink az egészséget ne veszélyeztessék, a környezetet a lehető legkisebb mértékben terheljék. A tevékenységünkkel összefüggő egészségi, biztonsági és környezeti kockázatokat biztonságos munkafeltételek kialakításával és környezetvédelmi teljesítményünk folyamatos javításával csökkentjük. Az elvárható legnagyobb gondossággal járunk el munkatársaink egészségének megóvása érdekében. Tevékenységünk végzése során a minőségközpontúság alapkövetelményként jelenik meg.

ÜZLETVITELÜNK

Jogtalan előny tilalma

Üzletvitelünkben a becsületesség és a feddhetetlenség érvényesül, és ugyanezt várjuk el üzletfeleinktől is. A jogtalan előny nyújtását vagy elfogadását minden formájában elítéljük. Nem bátorítjuk ajándék adását, illetve annak elfogadását.
Átláthatóság

Ügyleteinket az érvényes nemzetközi szabályoknak megfelelően, a legjobb gyakorlat kialakítására törekedve, törvényes keretek között, rögzített belső szabályoknak megfelelően végezzük, nyilvántartjuk, és rendszeresen belső ellenőrzés alá vonjuk.

Érdekérvényesítés

Tevékenységünk során jóhiszeműen és becsületes módon, az adott ország vonatkozó törvényeinek és előírásainak szellemében lépünk fel, és csak a megengedett eszközöket használjuk. Munkavállalóink politikai szerepvállalását nem tiltjuk, de ilyen irányú fellépésük nem történhet a MOL nevének felhasználásával, és nem állhat ellentétben a MOL Csoport érdekeivel.
Információk védelme, információk adása
A társadalom és az ügyfelek jogos információ igényét társaságunk működéséről készséggel kielégítjük. Az ügyfelekről vagy saját munkatársainkról birtokunkba jutott, valamint az üzleti partnerektől bekért titkos és bizalmas információk védelmét kötelességünknek tartjuk.

A TÁRSASÁG ÜZLETI ÉRDEKEINEK ÉS VAGYONÁNAK VÉDELME

Összeférhetetlenség

Munkatársainktól megköveteljük, hogy kerüljenek el minden összeférhetetlenséget magánjellegű pénzügyi érdekeltségük és a munkahelyükön betöltött pozíciójuk között.

Bennfentes értékpapír-kereskedelem és tanácsadás

A nyilvánosan forgalmazott értékpapírok tisztességes piaca mellett kötelezzük el magunkat. A bennfentes értékpapír-kereskedelem minden országban bűncselekménynek minősül, ahol a társaság üzleti tevékenységet folytat. Ezzel kapcsolatban nem csak a vonatkozó jogszabályok maradéktalan betartását követeljük meg, hanem a bennfentes értékpapír-kereskedelem és tanácsadás látszatának elkerülését is. Ugyanakkor nem kívánjuk korlátozni munkatársaink azon jogát, hogy megfelelő személyes befektetéseket hajtsanak végre, sem a társaságok jogát, hogy törvényesen feltárják és felhasználják belső információikat szokásos üzleti tevékenységük során.

Szellemi tulajdon védelme

A MOL Csoport célkitűzése, hogy minden jelentős szellemi tulajdona tekintetében megteremtse, megvédje, fenntartsa és megóvja jogait, a szellemi tulajdont felelősségteljes módon használja fel. Saját szellemi tulajdonunk védelme mellett tiszteletben tartjuk másoknak a szellemi tulajdonhoz fűződő jogait.

A TÁRSASÁGON BELÜL

A diszkrimináció elkerülése

A MOL Csoport elkötelezett a diszkrimináció minden formájának tilalma mellett. Munkatársaink több ország állampolgárai közül kerülnek ki, támogatjuk a kulturális sokszínűséget, egy nemzetközi csapat kialakulását.

A tájékoztatás és vélemény-nyilvánítás joga

Elkötelezettek vagyunk a munkaviszonyra és az érdekképviseletek működésére vonatkozó törvények, előírások betartásában. Az Európai Szociális Charta szellemében elismerjük a munkatársak és az érdekképviseletek azon jogát, hogy rendszeres és érthető formában tájékoztatást kapjanak a MOL Csoport gazdasági és pénzügyi helyzetéről, valamint hogy véleményt nyilváníthassanak, elsősorban azokról a tervezetekről, amelyek jelentős hatást gyakorolhatnak a foglalkoztatási helyzetre.


3.sz. melléklet

VEZÉRIGAZGATÓI UTASÍTÁS
GCFO Beszerzés-Beruházás
AJÁNLATKÉRÉSEK ÉS ÉRTÉKELÉSEK RENDJE
TITKOSSÁGI NYILATKOZAT

1........................................................... (Nyilatkozattevő) ezennel kijelenti, minden
fajta kereskedelemi, piaci és egyéb információ, adat, tény, dokumentum, amelyet a MÓL Magyar Olaj és Gázipari Rt. vagy bármely leányvállalata, munkavállalója vagy megbízottja (a továbbiakban: „MOL") a szolgáltatások vagy termékek pályáztatása kapcsán az ajánlattételi eljárás során rendelkezésre bocsát akár írásban, akár szóban, Bizalmas Információnak tekintendő és minden ilyen Bizalmas Információt mint üzleti titkot kell kezelni és azt tilos a MÓL előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül bármely harmadik személy tudomására hozni vagy egyéb más célra felhasználni, mint a pályázat MOL-hoz történő benyújtása.

2. A jelen Nyilatkozatból fakadó titoktartásra vonatkozó kötelezettség nem alkalmazandó az alábbi információkra:
(I) amelyek a nyilvánosság számára rendelkezésre állnak, vagy amelyek a jövőben a Nyilatkozattevő hibáján kívül válnak nyilvánossá, vagy
(II) amelyek bizonyíthatóan már a jelen Nyilatkozat aláírását megelőzően is ismertek voltak a Nyilatkozattevő számára, vagy
(III) melyek olyan harmadik fél által jutottak a Nyilatkozattevő tudomására, akit, vagy amelyet nem köt titkossági megállapodás a MÓL felé, vagy
(IV) amelynek nyilvánosságra hozatalát jogszabály teszi kötelezővé.

3. A titoktartásra vonatkozó, a fentiekben leírt kötelezettségvállalás a Nyilatkozat aláírásától számított három (3) év elteltével szűnik meg.

/Kelt/………………………………………

…………………………………………….
Név: Beosztás: