Hozzászólások száma: 580
Oldalszám: 29
Témakörök > Droszt Híradó > Közlekedéssel kapcsolatos információk (nem sztároknak) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
ögödej temüdzsin 2017.03.29. 13:29:33 / # 347001
avatar
A 30-as sebességkorlát majd biztos gátolni fogja a bedrogozott-részeg sofőrök ámokfutását...
alelölülő 2017.03.29. 10:28:25 / # 347000

balagge 2017.03.29. 01:43:19 / # 346998
avatar

http://www.napi.hu/magyar_gazdasag/uj_fegyvert_vet_be_a_rendorseg_az_autosok_ellen_ezt_kell_figyelni.632334.html

Én láttam egy ilyet tegnap. A cinege úton parkolt és várta a finom falatokat. Vigyázzatok a fehér Audikkal!

tudomis(kibic) 2017.03.13. 16:17:16 / # 346965
avatar
Mit fizethetett szegény bringás???
tomajer 2017.03.10. 20:04:55 / # 346962
Dejófej! :-)
6ker 2017.03.10. 19:40:56 / # 346961
avatar

Üllői út..

6ker 2017.03.10. 19:40:26 / # 346960
avatar


rosszqtya 2017.02.02. 21:53:04 / # 346758
avatar
GYORSforgalmi útra szerviz út és kerékpár sáv!! xDDD kérhetnénk esetleg a rakpartokra és a 70-es hidakra is!? köszönöm(gyk.: gyengébb képességű újságírók kedvéért a szerviz RÖViD i betű...)
tomajer 2017.01.31. 19:39:19 / # 346747

Teljesen áttervezik a ferihegyi gyorsforgalmit - mutatjuk a részleteket

Az eredetileg becsült 250 millió helyett 174,5 millió forintért - közös ajánlattevőként - a Lonberg Építőipari és Szolgáltató Kft. valamint a Linakron Mérnöki Kft. tervezheti a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út fejlesztésének az első ütemét. Németh Géza, 2017. január 31. kedd, 14:42

Az eredményt az ajánlatkérő BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. tette közzé a Közbeszerzési Értesítőben.

Mi lesz a ferihegyi gyorsforgalmi úttal?

A nyertesnek

  • pályaszerkezet-technológiai szakvéleményt,
  • tanulmánytervet és kiegészítő vizsgálatokat,
  • kiviteli terveket (bele értve az engedélyeztetést is),
  • valamint a közbeszerzési dokumentációt kell készítenie,

A nyertesekkel a szerződést a BKK január 3-án kötötte meg. Indult még a tenderen az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt., a Tura-Terv Mérnökiroda Kft., a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az Utiber Közúti Beruházó Kft., a Roden Mérnöki Iroda Kft., a Via Futura Mérnöki, Tanácsadó és Szolgáltató Kft., továbbá közös ajánlattevőként a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. és a Speciálterv Építőmérnöki Kft. is.

Sem az ajánlattételi felhívás, sem az eredményt tartalmazó közlemény nem szól a gyorsforgalmi út tervezett bővítésének a részleteiről. Viszont az interneten elérhető a BKK egy anyaga, amely az első ütemet a következőképpen határozza meg:

  • A főpálya és szervizutak közötti elválasztása megszűnik,
  • középen új elválasztás épül, így az út  2x3 sávos lenne a Gyömrői úttól kifelé,
  • a különszintű átvezetések irányonként 1-1 sávosak maradnak,
  • a megengedett sebesség egységesen óránkénti 70 kilométer lenne a teljes úton,Új gyalogos felüljáró épül a Csaba utca vonalában, és kerékpárút lesz a Csévéző utca, valamint a Ferihegy 1-es terminál között.

Mindennek a becsült költsége 5 - 7,5 milliárd forint.

A második ütemben az út 2x2 sávosra bővül a Kőér utca és a Gyömrői út között. A különszintű átvezetések 2x2 sávossá bővülnek, a Felsőcsatári útnál új, 2x2 sávos aluljáró épül. A becsült költség itt 13-17 milliárd forint.

Végül a harmadik ütemben a Felsőcsatári út és Csévéző utca között a 2x2 sávos pálya mellett szervízutak épülnek, leállósáv és kerékpársáv is kialakítható, de ezekhez jelentős kisajátítás szükséges.
A harmadik ütem becsült költsége 8 - 10 milliárd forint.

tomajer 2016.11.08. 08:46:01 / # 346275
Zsuzsa Komor fényképe.Zsuzsa Komornovember 6., 11:14

Autósok figyelem!

A napokban vettem át a mellékelt levél fejlécében szereplő hatóságtól érkező, bírságoló értesítést.

Azok az autósok akik Újpesten az Istvántelki útról kanyarodnak az Árpád úti vasúti felüljáróra,- ha nem akarnak fizetni-hát ne tegyék!

Így az ünnepek közeledtével fáj az ötvenezer forintos bírság kifizetése, de jobban fáj … nem is fájdalmat, hanem tehetetlen dühöt, haragot érzek szeretett városrészem polgármesteri hivatala iránt.
Hosszú évek óta választom ezt az útvonalat (és ezzel nem vagyok egyedül), ha az Elem utcai vasúti átjáró fénysorompója pirosan villog. Eddig ezért senki nem szólt rám, nem figyelmeztetett, a jobbra kanyarodást engedő KRESZ táblát figyelembe vettem (negyedórát figyeltem, tíz autósból nyolc így kanyarodott a felüljáróra). Felfrissítve a KRESZ szabályait, szembesültem azzal, hogy nem vettem figyelembe, hogy jobbra két út van. Egy főútvonal és egy mellékútvonal, a jobbra kanyarodás csak a mellékútvonalra szól. A felüljáróra a STOP SHOP-ot megkerülve lámpás kereszteződésnél jobbra kanyarodva lehet eljutni.
A bírság tehát jogos. Bár a levélben térfigyelő kamera szerepel…..ugyan már, ott nincs térfigyelő kamera, egy közterületes fényképez szemmagasságból, először szabályosan a stop táblánál állva fotózza az autót (felső kép), majd a szabálysértőt, ahogy rá kanyarodik a felüljáróra (alsó kép).
Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, hogy az önkormányzatoknak van egy bírságolási normatívája, ez újpesten havi két millió forint. Vannak olyan helyek, helyzetek ahol és amikor fokozottan fordulnak elő szabálysértések. Na nem direktből, hanem figyelmetlenségből, kényelemből stb. Ezeket a helyeket az önkormányzatok jól ismerik, csak ki kell küldeni egy közterület felügyelőt és tutira meg lesz a normatíva. Ha a bevétel teljesült, lehet szabályt sérteni, balesetet okozni, esetleg egy két ember meghalhat, nem számít. Nem cél, hogy a jóhiszemű autóst segítsék esetleg egy idejében kihelyezett kiegészítő táblával, hogy elkerülje a szabálysértést, hiszen vagyunk néhányan akik csak rutinból, megszokásból vezetünk.
Ha megtehetném minden nap kiállnék a szóban forgó helyszínre, és ha megjelenik egy „lesifotós„ közterületes a túloldalon egy fa mögé bújva, figyelmeztetném a stop táblánál várakozó autósokat, hogy csak ötvenezer forint büntetésért lehet a felüljáróra kanyarodni. Akkor és ott nem tudnának büntetni. És még valami. Persze nem lehet elengedést, mérséklést, részletfizetést kérni. Nem élhetek fellebbezéssel, kifogással. Egyet tehetek, fizessek, mert a szabály az szabály.

Mindenesetre elgondolkodtam a történteken, és rá jöttem valamire. Ezért a felismerésért köszönet Polgármester Úr!

Kérlek osszátok, hogy ott ne tudjanak autósokat a fenti okok miatt megbüntetni.

tomajer 2016.09.17. 07:26:28 / # 345974

Autóval messzire kerülje el Budapest belvárosát a hétvégén

2016.09.16. 13:3024

Változik a fővárosi közlekedés péntek délutántól vasárnap késő estig a mobilitási hétvége és a Nemzeti Vágta miatt – tájékoztatott a Budapesti Közlekedési Központ.

A közlemény szerint péntektől jövő csütörtökig tizenötödik alkalommal rendezik meg a fenntartható városi közlekedést támogató európai mobilitási hetet. "Magyarország legnagyobb zöld eseményén", a mobilitási hétvégén az Andrássy úton idén is gyalogosok, kerékpárosok vehetik át az autósok helyét – írták. Hétvégén tartják a Nemzeti Vágtát is, amely a Hősök tere és a Dózsa György út forgalmának korlátozásával jár.

Változik a buszok útvonala is

Mivel több fő budapesti útvonalat lezárnak, változik az érintett közösségi közlekedési járatok forgalma: az 1-es metróé, a 20E, a 30-as, a 30A, a 46-os, a 98-as, a 105-ös, a 181-es, a 230-as, a 979-es és a 980-as buszoké, valamint a 70-es, a 75-ös és a 78-as trolibuszoké.

Az Andrássy utat az európai mobilitási hét keretében rendezendő családi hétvége miatt lezárják: péntek délután hat órától még csak a Dózsa György út és a Bajza utca között, majd éjféltől hétfő hajnali fél ötig már teljes hosszában, vagyis a Bajcsy-Zsilinszky útig. Pénteken és szombaton, délután négy és este tíz között a Nagymező utcát is lezárják a Mozsár utca és az Andrássy út között a Pesti Broadway Fesztivál miatt – tették hozzá.

A Városligetet is érinti

A Nemzeti Vágta miatt a Hősök terén és a Dózsa György úton lesznek forgalomkorlátozások a hétvégén. Péntek délután hat órától lezárják a Kós Károly sétány és az Állatkerti körút Hősök tere és Gundel Károly út közötti szakaszát, majd fél kilenctől a Hősök tere környezetét és az Olof Palme sétányt. Szombaton és vasárnap, reggel nyolc és este nyolc között pedig a Dózsa György út Városligeti fasor és Podmaniczky utca közötti szakaszát is lezárják.

Kerületi rendezvények

Rendezvényt tartanak szombaton Ferencvárosban is a József Attila-lakótelepen, a Napfény utca Csengettyű utca és Lobogó utca közötti szakaszának délután három óráig tartó lezárásával.
Ugyancsak kerületi rendezvény miatt lezárják Rákosmentén a Ferihegyi utat a Pesti út és a Gyökér utca között szombaton.

A 3-as metró sem jár majd

A BKK korábban azt is közölte, hogy pályakarbantartás miatt pótlóbusz jár a hétvégén a 3-as metró helyett Újpest-központ és a Deák Ferenc tér között. A pótlás miatt áthelyezik a 9-es, a 15-ös és 115-ös busz megállóit a Deák Ferenc téren.

Mossák az Árpád hidat

A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. arról tájékoztatta pénteken az MTI-t, hogy szombaton és vasárnap mossák az Árpád hidat, emiatt 6.30-tól 13.30-ig egy forgalmi sávot részlegesen lezárnak majd. Szombaton a híd déli, vasárnap az északi oldalát mossák.

tomajer 2016.09.16. 18:00:42 / # 345962


Ne feledje! Szeptember 17-étől fokozatosan indul a Róbert Károly körút felújítása

robert-karoly-korut-2

A BKK újra felhívja a figyelmet arra, hogy szeptember 17-étől a Róbert Károly körút Árpád híd és a Váci út, majd 19-étől a Vágány utca és az Árpád híd közötti szakaszán is irányonként két-két forgalmi sávon haladhat majd a közúti forgalom, ugyanis megkezdődik a körút halaszthatatlan felújítása. Az ideiglenes forgalmi rend szerint a Lehel utcáról nem lehet majd a Róbert Károly körútra kanyarodni, az M3-as autópálya ugyanakkor a felújítás teljes ideje alatt elérhető lesz a Hungária-körgyűrűről. A várhatóan jövő nyárig tartó komplex rekonstrukció végére az útszakasz új aszfaltréteget kap, ahol szükséges, ott a teljes pályaszerkezet cseréjét elvégzik, kerékpárutat építenek, felújítják a járdákat, a gyalogátkelőhelyeket akadálymentesítik, megújul a közvilágítás, a biztonságos közlekedés érdekében kamerarendszert építenek ki. Azaz a felújítás végeztével olyan új utat adnak majd át, amely remélhetőleg kárpótolja az ott közlekedőket a forgalomkorlátozások okozta kellemetlenségekért.

A Róbert Károly körút az Árpád híd és a Váci út közötti szakaszon szeptember 17-étől jövő nyárig irányonként két forgalmi sávon lesz járható. A Duna felé vezető, északi oldalon a külső forgalmi sávot és a mellette futó járdát zárják le, azaz csak az ellenkező oldali, déli járdán lehet majd gyalogosan közlekedni. A Róbert Károly körút ugyanezen szakaszán a Váci út felé vezető oldalon a belső forgalmi sávot zárják le a Népfürdő utcai felhajtótól a Váci útig. A Váci úti csomópont osztályozójában a két, jelenleg balra kanyarodó sáv forgalmát korlátozzák, ezért a csomópontban új osztályozót alakítanak ki, amelyben egy sávról balra, észak felé lehet kanyarodni, két sávon egyenesen lehet továbbhaladni; a jelenleg jobbra kanyarodó sáv megmarad.

robertkarolykorut_felujitas

A Váci út és a Vágány utca közötti szakaszon szeptember 17-én csak egy rövidebb munkaterületet alakítanak ki: a Duna felé vezető oldalon a Csata utca és a Pap Károly utca között a belső két forgalmi sávot zárják le. A munkaterület mellett itt is két forgalmi sávon lehet majd haladni. A Róbert Károly körúti munkaterület hossza szeptember 19-étől (hétfőtől) növekszik meg: ettől a naptól a Vágány utca és a Váci út között is lezárják a két-két belső forgalmi sávot. (A Lehel utca és a Csata utca között csak egy-egy sáv forgalmát korlátozzák.) Két forgalmi sáv áll majd az autósok rendelkezésére.

A Róbert Károly körút Lehel utcai csomópontjában a körút forgalmi kapacitásának fenntartása érdekében a Lehel utca mindkét ágán lezárják a balra kanyarodó sávokat. Azaz szeptember 19-étől a Lehel utcáról egyik irányból sem lehet majd balra rákanyarodni a Róbert Károly körútra. A Váci út és a Vágány utca közötti szakasz déli, M3-as autópálya felé vezető oldalán ugyanakkor nem vezetnek be közúti korlátozást.

A fentieknél részletesebb – a gyalogos, a kerékpáros és a kisebb közösségi közlekedési korlátozásokat is bemutató – forgalmi információkért kérjük, olvassa el korábbi közleményünket.

A Róbert Károly körút felújításáról

A leromlott állapotú Róbert Károly körút halaszthatatlan felújítása során az érintett szakaszon új aszfaltréteget fektetnek le, illetve – ahol szükséges – kicserélik a teljes pályaszerkezetet. Az útpályától zöldsávval elválasztott, kétirányú kerékpárút épül az Angyalföldi utca és a Vágány utca között a körút déli oldalán. Felújítják a járdákat az Árpád híd és a Váci út közötti szakasz mindkét oldalán, a Váci út és a Vágány utca közti szakasz déli részén, valamint az északi oldal egyes szakaszain is. Átépítik az útszegélyeket és a kapubeállókat is. Akadálymentesítik a gyalogátkelőhelyeket: a járdaszegélyek alacsonyabbak lesznek, hogy a kerekesszékesek és a babakocsival közlekedők áthaladását könnyebbé tegyék. A járdaburkolatba a vakok és a gyengénlátók biztonsága érdekében figyelmeztető, úgynevezett taktilis köveket helyeznek el. A Róbert Károly körút felújítása 2017 nyarára fejeződik majd be.

 

Arról, hogy milyen lesz a felújított Róbert Károly körút, további részleteket szintén a már hivatkozott közleményünkben olvashat.

 

Budapest, 2016. szeptember 16.


6ker 2016.09.15. 14:12:23 / # 345930
avatar
Csak ma 4 helyen jöttek szembe villogva, integetve az egyirányú utcákban. Ott a tábla, senki nem hibás csak a sofőr. Az már más tészta, hogy gusztustalanul nagy a büntetés, ezt nem is vitatom. Ám ami az utcán folyik az kriminális. Kanyarodás, sávváltás, index, megállás, inkább pusztuljon a másik, de elé nem mehet be senki, stb stb stb. Mint egy zombi filmben. Integetek a nőnek, hogy kilóg a kabát a kocsiból, erre azt kapom, hogy mi a k. anyámat mutogatok én f..po taxis, azt hiszem nekem mindent lehet? 
tomajer 2016.09.14. 20:53:40 / # 345920

Továbbra is szedi áldozatait a becsapós kereszteződés

50 ezerbe kerül, ha nem figyelünk az egyszem táblára

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2016.04.04. 03.04

Aki nem figyeli itt a táblát, csak a józan ész szerint próbál közlekedni, könnyen egy ötvenezer forintos csekk rosszabbik oldalán találhatja magát.

Budapesten, a nyolcadik kerületben, a Baross utca és a József körút kereszteződése évek óta rabolja le autósok tömegét, alkalmanként ötvenezer forintra. Ebben a kereszteződésben ugyanis valamiért az egyik irányból szabad jobbra  fordulni a külső sávból, de a másikból (a belváros felé tartva) nem. Erről a csomópontról van szó: A témát nem is egyszer feldolgoztuk már – most olvasónk, Károly esete miatt vesszük elő újra. Ő is a sajnos már megszokott panasszal keresett meg bennünket (pontosabban a Vezess újságírói általa alapított érdekvédelmi szervezetet), de idén tavasszal egy új motívumot is hozott a történetbe. A kötelező haladási irányt jelző nyilak a kereszteződés előtt a láthatatlanságig elkoptak, esőben különösen láthatatlan a csak egyenes irányú továbbhaladást jelző felfestés:


Ez a távoli nyíl remekül látszik, a kereszteződés előttieket azonban mintha kiradírozták volna

Ez a távoli nyíl remekül látszik, a kereszteződés előttieket azonban mintha kiradírozták volna


Itt már csak az egyszem tábla jelzi, mi a teendő, a felfestés láthatatlan

Itt már csak az egyszem tábla jelzi, mi a teendő, a felfestés láthatatlan


Mi történt itt? Az útra borult egy tartálykocsira való hígító?

Mi történt itt? Az útra borult egy tartálykocsira való hígító?

Károly azon tiszteletre méltó kevés magyar autósok közül való, akik nem hagyják annyiban, ha az útkezelő hibájának is felróható okból kapnak büntetést. Pláne, ha ez a büntetés egy fél havi magyar minimálbér, csaknem két havi minimális öregségi nyugdíj összege: 50.000 forint. Az úgynevezett objektív felelősség körébe tartozik ugyanis a kötelező haladási irány be nem tartása, tehát a szabálysértést regisztráló hatóság fix összegű, úgynevezett közigazgatási bírságot szab ki érte, sőt, még csak nem is az autósra, aki a szabálysértést elkövette, hanem rögtön első körben a szabálytalan jármű vagy üzembentartójára. (Csak az érdekesség kedvéért: az objektív felelősségi bírságtáblázat szerint ha városban 50 helyett 85-tel, ha lakott területen kívül 90 helyett 135-tel autózunk, csak 45 ezer forint a bírság, és a piros lámpán áthajtást is csak 50 ezres bírság terheli.) A Baross utca és a József körút kereszteződése felett térfigyelő kamera működik, ennek felvételei évek óta remek jövedelmet biztosítanak az állam számára a fix bírságokból. Károly úgy gondolta, hogy ha ezen a térfigyelő kamerán olyan remekül látható az ő szabálysértése, akkor nyilván a lekopott felfestés is jól látható, ezért elhatározta, hogy egyrészt fellebbez a bírság ellen, másrészt feljelenti a Budapesti Közlekedési Központot (minden fővárosi utat ez a szervezet kezel hivatalosan), amiért nem tartják karban megfelelően a kezelésükben álló utat, ezáltal folyamatos veszélyhelyzetet tartanak fenn, hiszen sokan nem veszik észre, hogy nem lenne szabad itt jobbra kanyarodni. A rendőrségen aztán az alábbiak derültek ki: – fellebbezni 5000 forint illeték fejében lehet, de biztos, hogy nem fogják törölni a bírságot, mert a tábla önmagában is jelzi a kanyarodási tilalmat, – a térfigyelő kamera képén felülnézetből sokkal jobban látszik a nyíl, mint az autósok szemszögéből lentről, tehát a BKK mossa kezeit, – mivel Károly próbált valamit tenni a saját és a többi autós érdekeinek védelméért, még kap is három büntetőpontot a szabálysértési priuszába, hiszen a felszólamlással elismerte, hogy ő vezette a járművet. (Amit egyébként a kutya sem firtat, hiszen a lényeg, nyilván a közlekedés-biztonság érdekében, csupán annyi, hogy csengjen a kassza.) Jogi szakértőnket is megkérdeztük, tudunk-e segíteni Károlynak, de a válasz sajnos egyértelmű volt: “Sajnos bukott az ügy. Semmit sem lehet csinálni. A felfestés hiánya, nem látható volta semmi sem jelent, mert az aktuális forgalmi rendet ki kell táblázni, ami ebben a kereszteződésben megtörtént.” Vagyis, kedves autósok, ha erre jártok. vigyázzatok! Bármennyire értelmetlennek tűnik a jobbra kanyarodás tiltása, bármennyire kopott a nyíl az aszfalton, bármennyire túlzott a bírság összeg, ha itt jobbra fordultok, szinte biztos az 50 ezres csekk. Ennek ellenére persze érdekvédelmi egyesületünk nevében mi is kezdeményezzük (két év után újra) először a BKK-nál, aztán majd a budapesti kormányhivatalnál, hogy töröljék el a mondvacsinált indokkal fenntartott jobbra fordulási tilalmat. Állítólag ugyanis az a baj, hogy nem tudna elindulni a megállóból a troli, ha jobbra forduláskor a gyalogosokra várnának az autósok. Szerintünk azért ezt lehetne kezelni, ha a megálló hátrébb kerülne, vagy a lámpákat átprogramoznák úgy, hogy három-négy autó elférjen jobbra, mielőtt a gyalogosok zöldet kapnak. Addig is: a Baross utcán befelé meg se forduljon a fejetekben, hogy itt jobbra fordultok – drága lesz és nincs kibúvó a bírság alól.

balagge 2016.09.06. 20:13:32 / # 345810
avatar
Ez mar rendszerváltás óta esedékes.
tomajer 2016.09.06. 11:49:40 / # 345806


Felújítják a Róbert Károly körutat!

ittlakunk.hu - MTI
2016.09.05. h., 14.53

Útfelújítás kezdődik (forrás: BKK)

Jövő csütörtökön kezdi el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Róbert Károly körút felújítását az Árpád híd és a Vágány utcai felüljáró közötti szakaszon. A munka várhatóan jövő nyárig tart.

A felújítással egy időben kerékpárút is épül, valamint megújul az Árpád híd pesti felhajtójánál a Népfürdő utcai és Esztergomi úti közúti híd is. Az érintett szakaszon új aszfaltréteget építenek, ahol szükséges, kicserélik a teljes pályaszerkezetet, és átépítik a szegélyeket és a kapubeállókat is.

Az átkelőhelyeket akadálymentessé alakítják át, megújul a közvilágítás, emellett kamerarendszert építenek ki. A buszöblöket bazaltbeton burkolatra cserélik, a buszmegállók pedig erősített aszfaltburkolatot kapnak.

Az útpályától zöld sávval elválasztott kerékpárút épül a Róbert Károly körút déli oldalán, a Papp Károly utcától.

A felújítás ideje alatt irányonként két sáv lesz majd járható. A villamosforgalom - pár hétvége kivételével, amikor a Lehel úti csomópontban a villamospályát is felújítják - zavartalan lesz.

tomajer 2016.07.19. 18:20:49 / # 345353
Fél év kell, a hatvan méteres szakaszhoz? :-(
tomajer 2016.07.19. 18:20:01 / # 345352

Holnap, szerdán kezdődik a Dráva utca Népfürdő utca és Kárpát utca közötti szakaszának felújítása, a Pesti alsó rakpart Dráva utcai felhajtójának átépítése, valamint ezzel párhuzamosan csatornázási munkákat is végeznek. Ezért a Pesti alsó rakpartot a Margit híd és a rakpart északi vége között ideiglenesen a déli irányba egyirányúsítják. A rakpart ezen szakaszának északi irányú forgalmát a Jászai Mari téren keresztül az Újpesti rakpart–Bessenyei utca–Kárpát utca–Révész utca útvonalra terelik. A Dráva utca felől a rakpart közvetlenül nem, csak a Kárpát utca–Révész utca útvonalon át lesz elérhető. Újlipótvárosból a Margit hidat csak a Pannónia utca–Szent István körút útvonalon, az alsó rakpartot déli irányban pedig csak a Szent István parki lehajtón keresztül lehet majd megközelíteni. A forgalomkorlátozások miatt kismértékben változik a Gyöngyösi utca M irányú 15-ös és az Árpád híd M felé közlekedő 115-ös busz útvonala.

A részleteket olvassátok el közleményünkben az alábbi linken.

Ideiglenesen a déli irányba egyirányúsítják a Pesti alsó rakpart északi szakaszát | BKK2016. július 20-ától várhatóan 2017 tavaszáig zajlik a Dráva utca Népfürdő utca és Kárpát…bkk.hu

hiénakutya 2016.05.30. 13:28:58 / # 344913

tomajer 2016.04.12. 16:44:39 / # 344241

Kiderült, mekkora gyorshajtástól büntetnek a fix traffipaxok

2016.04.12. 12:1159

Beengedték az Origo munkatársait is a vásárosnaményi bírsággyárba, ahová befutnak a gyorshajtók felvételei, a postázóban pedig futószalagon készülnek a sárga csekkek. Megtudtunk egy fontos információt a bírságolásról. 


Szombathely vagy Vásárosnamény: e két település egyike szerepel azokon a leveleken feladási helyként, amiket a gyorshajtók kapnak. A fotókat a 160 hordozható vagy a 365 fix traffipaxszal (plusz a 7 régi, főleg az M1-esre és az M0-sra telepített kamerával) készítették. Mindegyik közigazgatási bírság, amit a jármű tulajdonosán vagy üzemben tartóján vasalnak be, és nem lehet azzal trükközni, hogy családtag vezetett, akit nem vagyunk kötelesek megnevezni. Ez az objektív felelősség elve.

Jelentős gyorshajtásért büntetnek az új fix traffipaxok, és ki vannak táblázva. Persze ettől még 20 méterrel távolabb kiszabhat egy rendőr helyszíni bírságot

Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

A kisebb sebességtúllépésekért a legalább 30 ezer forintos közigazgatási helyett csak helyszíni bírságot lehet kiszabni, igaz, ahhoz helyszínen meg kell állítani a vétkes sofőrt, hiszen utólag ezért nem vonható felelősségre. Kapacitás híján nem is nagyon töri magát a rendőrség, hogy egyesével, megállítással vadásszon a sofőrökre.

De pontosan mit takar a kisebb túllépés?
Azt a tartományt, ami a lenti táblázat közigazgatásibírság-értékei és az előírt sebességhatár közé esik, tehát például lakott területen 50–65, autópályán pedig 130–150 km/h-t.


A közigazgatási bírságok táblázata, amit az objektív felelősség elve alapján a tulajokon hajtanak be. Alatta helyszíni bírságot lehet csak megállapítani, de az nem megy automatizáltan: nyakon kell csípni a sofőrt

Forrás: Origo

Van azonban a traffipaxoknak egy hibahatára is, amit figyelembe kell venniük rendőröknek mérésnél és büntetésnél. Ez 100-as tempóig 3 km/h-t, annál nagyobb sebességnél pedig 3 százalékot jelent. Tehát a lakott területen belüli előírásoknál maradva példaként, a fix traffipaxok az előírt 50 helyett 65 (a közigazgatási bírság alsó határa) plusz 3, vagyis 68 km/h felett büntetnek. Ez megfelel a gyakorlatnak is: kollégánk is azt a tájékoztatást kapta, hogy az új oszlopok 69 km/h-tól küldik a felvételeket Vásárosnaményba. Nyilván 53 km/h és 68 km/h között is be lehet gyűjteni helyszíni bírságot, de arra eléggé kicsi az esély. A bírságolás további kulisszatitkairól nemsokára újabb cikkel jelentkezünk.

Oldalszám: 29