Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Dániában sem fuvarozik tovább az uber.

Éreztem én, hogy ma szép napom lesz, Dániában sem lehet lopni. Hát ezek az európaiak... egyre kisebb teret engednek az átverésnek... hova jut igy a világ? Meg az uber? Mi lesz most a grafikonokkal a értekezleten? Egyre alacsonyabbak a számok! Lehet a végén még dolgozni kell?!?

Téma: Hol hibázott az IGO GPS-navigációs program?

Hozzáadva: 2017.03.28 21:43

Offline navigáció kell? Ha nem, ideiglenesen akár a Google Maps is megteszi, meglepően jól működik.

Meg milyen eszközre? Ez nem derül ki, enélkül pedig nehéz helyes tanácsot adni.

Botrány botrány hátán összegezve az utóbbi idők felszínre került ügyei, amit már nem lehet tovább finomítani. A sor koránt sem teljes  - személy szerint az önvezető autójuk kamujának nyilvánvalóvá válását várom legjobban - de legalább végre egy cikk a populáris médiában, ahol le van írva hogy az uber nevezetű cég Magyarországon nem is létezett soha és hogy az adóellenőröket egy órán belül zárták ki a rendszerből. Eddig ez csak tőlünk - és az adóhatóságtól - hangzott el.

Mai hír, ezért érthetően kimaradt a felsorolásból, hogy a szoftverük bugos - amiben még semmi hírérték nincs - de ez olyan hibát tartalmaz amit kihasználva folyamatosan ingyen lehet velük utazni, ráadásul a rendszer erről semmit se tud, azt rögzíti, hogy a számla fizetve van =)

Az uber munkahelyeket teremt. Igaz, ezért a munkáért nem jár más, csak egy kedves buksisimogatás :-)

Nagyüzemben vezeti félre a hatóságokat az uber. Nem csak nálunk, mindenhol.

A 444.hu-n megjelent cikk kommentjei a legizgalmasabbak, a hozzászólók döntő többségének sikerült még ezt is saját magának megmagyarázni, hogy ez egy tök liberális hozzáállás az uber részéről.

A teljes megfigyelés, a felhasználói szokások, mozgások, annak logolása hol mennyi időt töltesz, a mobilhasználat a rajta lévő adatokkal ahol még annak is jelentősége van, hogy olcsó vagy drága mobilt használsz, a hitelkártya adatok és végső simításként a facebook vagy egyéb online profil ellenőrzése. Ez a 444.hu törzsgárdája szerint egy liberális válasz a gonosz hatalom ellen.

Azt kell mondjam ők készen vannak, ennél nincs tovább.

Az uber vezér és egy uber driver vitája.

Ami egyértelműen kirajzolódik a videóból, hogy az uber vezér gyakorlatilag saját tulajdonának tekint minden tőle függésben lévő sofőrt, annak idejét és tulajdonát. Az ötlet, a terelgetés, a nehéz harc az övé, a sofőröknek CSAK követniük kell az ő ötleteit, semmi más dolguk nincs, CSAK ennyi.

Nekünk nem ismerős ez a hozzáállás?

Én úgy tudtam eddig, hogy lehet, sőt, hogy most még olcsóbb.

Pancserek voltak, akkor kellett volna nyomást gyakorolni mikor sokadszorra tárgyalták és halogatták a döntést. Ahogy azt mi csináltuk.

Még mindig van sansz, legfőbb indok ami az uber zsebéből visszatérő jelleggel előkerül ez a mondat, hogy "Az Uber képviselői azt hozták fel indokul, hogy az Európai Bizottság világosan kijelentette, hogy az Uber szolgáltatásokat bátorítani és szabályozni kell, és nem betiltani." Csak hogy ez egy kamu, az Európai Bizottság ilyet nem mondott, ők csak szeretnék magukat ebbe és ezáltal a közösségi megosztásba belemosni. Ezt a kamut kell egyértelműen minden fórumon és a média minden elérhető felületén látványosan támadniuk, ha sikerrel akarnak járni.


A valós közösségi megosztás legközelebbi példája (nincs sok és még ez is billeg, illetve billeghet ha nem lesz perfekt szabályozva, épp az ilyenekre gondolt az Unió a szabályozás alatt) nálunk például a GreenGo. Ami nem mellesleg vastagon veszteséges és jelen pillanatban nem az rajzolódik ki, hogy felfelé ívelne a pályája, ennek épp ellenkezője. De ennek az arculatnak semmi köze az uberhez.

Bocsánat, fordítva még lényegretörőbb a kijelentés: az ubernek semmi köze a közösségi megosztáshoz.

Nekem is az a véleményem, hogy hosszú távon biztosan jól jönnénk ki belőle, a szakmánk pozíciója lenne jóval stabilabb a jelenleginél, amire be kell lássuk nagy szükségünk van.


De.. azt is látni kell, hogy igy még nagyobb szeletre adunk lehetőséget fekete vagy akár szürke szolgáltatásokra. Ami addig nem baj, ha ezek villámgyorsan le vannak állítva. Csak hogy nincsenek, a leglátványosabb le lett, de van itt még sok másik, egyértelmű taxiszolgáltatást nyújtva mindenféle engedély nélkül. Jelen pillanatban is épp annyi fehér rendszámost látsz szolgáltatni a reptéren amennyi taxit. Ez az arány látványosan növekedne egy ilyen rendelet érvénybe lépésekor.


És azért az elég mókás lenne, hogy én megyek a Kiskörúton sárga elektromos autómmal, az 5-6-7 milliós befektetésemmel, vállalva az e-autó minden nyűgét és a fejem felett lebegő kardot ha hibáznék, körülöttem pedig 300 ezret érő fehér rendszámos autók tömege veszi fel az utasokat világító szabadjelzővel. Jelenleg is ez zajlik, csak még kicsiben. 

Mit mond erre a hatóság?   - Ja, az nem is taxi, annak ellenőrzésére nincs jogosultságom.


Röviden a véleményem az, hogy ez a szabályozás csak akkor kerülhet szóba, sőt, egyáltalán vitára bocsájtásra a felek között csakis abban az esetben kerülhet, ha a hatóság még előtte bizonyítja, hogy hatékonyan képes kiszűrni a fekete/szürke szolgáltatásokat. Addig semmiképp.


Hát most vegyek egy űrhajót, miközben mindenki más Trabanttal nyomul, ráadásul ő a jó fej és olcsó fuvarozó? Veszek én is egy Trabantot, a taxi pedig úgy ahogy van és eddig létezett megszűnik Budapesten.