Hozzászólások száma: 27
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2017.05.23. 17:42:38 / # 347252

Kíváncsi lennék mennyibe került ez a nyilatkozat az ubernek.

Hajlandó vagyok fogadni valami értelmes tétben, hogy ennek még évtizedeken át nem sok köze lesz a jelenlegi klasszikus taxihoz. Ahol a taxi elvisz bárhonnan bárhova a forgalom ütemét elvárható módon felvéve. Tehát ha ez ilyen riksa sebességgel megy majd csak a főúton még 2025-ben is akkor a fogadást én nyerem. 

Elvesztem a fogadást ha egy nagyvárosban  - legyen csak a városhatáron belül - megjelenik a taxik 20%-át kitevő robotautó és az elvárható módon és sebességgel visznek háztól házig a felügyelet teljes hiányában. Legyen az időpont az itt megjelent legtávolabbi, azaz 2025.

Nekem az a véleményem, hogy ez a projekt már ott elvérzik hogy a robot minden szabályosan csinál(na) a közúti forgalomban. Már ez olyan megoldandó probléma ami miatt kizárt a felügyelet és a külső vezérlés hiánya. A többit, perelhetőség, felelőségvállalás az esetleges hibákért már le sem írok, hisz már megtettem.


BMW: Soha nem fogunk robot taxikat gyártani

tomajer 2017.05.22. 20:22:45 / # 347248

Három év a sofőrmentes taxikig

2017.05.22. 07:06

A vezető nélkül közlekedő robottaxik már három-négy év múlva is megjelenhetnek a közúti forgalomban – ezt maga Ola Källenius, a Daimler fejlesztési igazgatója mondta a dpa hírügynökségnek adott interjúban.

maxresdefault

A robottaxik 2020 és 2025 között már megjelenhetnek a közúti forgalomban - fogalmazott. A városok rendkívül komplex környezetnek számítanak ugyan, de viszonylag alacsony sebességgel és nagyfelbontású térképekkel már kezelhető problémát jelentenek - mutatott rá, hozzátéve, hogy néhány városhoz már meg is vannak a megfelelően részletes térképeik ahhoz, hogy meg lehessen kezdeni a tesztelést. A Daimler, a BMW és az Audi 2015-ben ehhez vásárolta meg a Nokia HERE digitális térkép és navigációs szolgáltatását.

A fejlesztési igazgató elmondta, hogy a Daimler jelenleg negyedik és ötödik kategóriás önállóan navigáló járművek kifejlesztésén dolgozik. Az ötödik kategóriás járműveknél már egyáltalán nincs szükség arra, hogy vezető felügyelje a folyamatokat. "Az elkövetkező három-négy évben már kereskedelmileg éretté, közúti felhasználásra alkalmassá tesszük a technológiát" - közölte. "Remélhetőleg addigra Németországban és más országokban is megteremtik a használat jogi feltételeit. Az első lépések már meg is történtek ebben az irányban".

u66zm

A Daimler több vasat is tart a tűzben az autonóm mobilitás terén: nemrégiben az Uber fuvarmegosztóval írt alá szándéknyilatkozatot arról, hogy annak platformján rendelhető robottaxikat fejleszt ki. Az Uber jelenleg Volvo modellekkel végez robottaxi kísérleteket az amerikai Pittsburghben, ezek az autók azonban vezető felügyelete alatt közlekednek. A kísérleteket az idén tavasszal egy baleset miatt átmenetileg fel kellett függeszteni.

focilabda 2017.04.18. 08:46:39 / # 347087

cheater 2017.03.17. 15:44:53 / # 346976

cheater 2017.01.22. 15:44:43 / # 346696

Mennyi vidám hangvételű cikket olvastam az utóbbi egy évben arról,  hogy a taxisokat nemsokára lecserélik robotokra.

És akkor most a fagyi visszanyal..:  Munkába állt az első robotújságíró.

cheater 2017.01.04. 14:17:37 / # 346585

Még gyakorlatilag el sem kezdődött a szép új világ már perelnek is. Lesz itt sok vita és kártérítés.

Falnak rohant egy tesla a garázsban.

hiénakutya 2017.01.02. 18:11:35 / # 346543

cheater 2016.12.15. 20:33:24 / # 346475

focilabda 2016.11.21. 16:14:24 / # 346352

focilabda 2016.10.12. 19:15:41 / # 346167

cheater 2016.10.06. 16:27:21 / # 346143

focilabda 2016.10.03. 17:25:16 / # 346132

cukrosleves 2016.09.30. 22:31:53 / # 346130
avatar
Mi lesz a járműiparral, ha ez a bődületes agylövés megvalósul? Az elmélet szerint tizedannyi autó is ki tudná szolgálni az igényeket, ha senkinek sem lenne saját autója. Mi lenne a bankokkal, biztosítókkal, autómosókkal, gumigyártókkal, autóillatosító gyárakkal, benzinkutakkal? Egyáltalán ki járna dolgozni, vagy kinek lenne rá pénze? Vagy a robotok robotokat szállítanak majd fel-alá? Értem én, hogy túl van szaporodva az emberiség a földön, de hatásosabb lenne inkább ciánozni. Az autógyártók ettől az önvezetősditől mit várnak? Főleg így, hogy egyre elterjedtebb a villanyhajtás, és hamarosan bedőlhetnek a motorfejlesztések. Egy villanyhajtást már én is összerakok az ikeából rendelt alkatrészekből.
focilabda 2016.09.30. 15:01:50 / # 346124

Persze vannak kétségeim, hogy 14 év múlva így fog kinézni egy tesla, ha lesz egyáltalán  

Tesla taxi

cheater 2016.09.29. 03:32:50 / # 346109

focilabda 2016.09.19. 16:45:18 / # 346013

focilabda 2016.09.18. 08:50:40 / # 345996
Erről is lekéstem. 😁
hiénakutya 2016.09.18. 07:45:02 / # 345993


balagge 2016.09.18. 03:53:38 / # 345992
avatar
Hosszú tavon nem lehet munkát biztosítani ezek között a körülmények között. Első körben a kiváltott munkaerő miatt kieső adóbevételt kéne ki fizettetni az üzemeltetőkkel. 
balagge 2016.09.18. 02:24:11 / # 345991
avatar
Ez a kapitalizmus keretein belül megoldhatatlan probléma. A technikai fejlődéssel nem tud lépést tartani a társadalom. Jelenleg csak a profit termelés a cél, ennek rendelnek alá mindent. Amikor már nem lesz középosztály aki fogyaszthatnak, a profit is csökken majd, hiába iktatják ki a termelésből a "drága" emberi munkát. De, hogy is versenyezhetne az ember a robottal a munkaerő piacon, ha az utóbbi alkalmazását nem terhelik extra adók.
Oldalszám: 2