Hozzászólások száma: 64
Ugrás a hírhez Oldalszám: 4
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
focilabda 2018.07.19. 17:24:13 / # 348951

cheater 2018.07.18. 01:44:39 / # 348949

cheater 2018.04.04. 07:26:14 / # 348542

cheater 2018.03.24. 19:52:05 / # 348471

Tehát elkezdődött a vita - Jogászvilág: Gázolt az önvezető autó ki a hibás? 

Egy érdekes adalék a vitán túl az uber  hozzáállása - amiért már ki kellene lába alól húzni a talajt.

Ugyanis ha az áldozat valaha használta az uber applikációját és igy elfogadta annak felhasználói feltételeit - ami sacc per kb. 75 fő és 628 aloldalt tehet ki a végefelé már ógörög nyelven - az az uber szerint erre az esetre is érvényes.

Én már alapoknál elakadok,  hogyan tehetik meg tech cégek, hogy egy számukra előnyös átláthatatlan digitális szerződésre kényszerítsék rá a felhasználókat, amit később lobogtatnak a választottbíróság elött. Szerintük csak ott lehet vitázni ás a választottbíróság döntése végérvényes, fellebbezésnek helye nincs. Ráadásul mivel nem állami bíróság a döntés nem is nyilvános. Én úgy tudom hogy nálunk ezzel a szerződéssel az uber kitörölhetné a fenekét, konkrétan körberöhögnék. Ideje lenne más régióknak is bekeményíteni és keretek közé szorítani a tech cégek kötelezően elfogadandó, kezelhetetlen és átláthatatlan szerződési feltételeit.

Azt sem értem, hogy mit vitatkoznak ezen a világ jogászai, ki a hibás? Ez egyszerű mint a bokor, az a hibás aki ezt a szolgáltatást üzletszerűen, pénzért nyújtja. Hogy ő a szolgáltatás teljesítésének érdekében milyen eszközöket, szoftvereket használ, kikkel köt szerződést az már az ő döntése és felelősége.

Bátyó 2018.03.23. 05:03:15 / # 348470
avatar
Én azt látom,hogy az emberi vezető sem az utat figyelte,hanem a technikát.Ha ő vezet, észrevette volna időbení4
tomajer 2018.03.22. 08:28:57 / # 348468

A videó megtekintése után mindenki levonhatja a megfelelő tanulságot.

Tegnapelőtti hír volt nálunk is, hogy az Arizona állambeli Tampa városában az Uber egyik önvezető módban közlekedő Volvo XC90-es autója elgázolt egy nőt aki az úton próbált meg átkelni. A szerencsétlenül járt nőt kórházba szállították, ám sérülései annyira komolyak voltak, hogy már nem tudták az életét megmenteni.



A rendőrség azóta közzé tette a jármű fedélzeti kamerájának felvételét, amit az amerikai ABC 15 Arizona nevű tv csatorna adott le. A felvételből kivágták ugyan a becsapódást, de a szituáció egyértelműen felismerhető. A látási viszonyok nagyon gyengék voltak és a gyalogos sem volt észrevehető egészen az ütközés pillanatáig. Az áldozat valószínűleg nem hirtelen lépett le az úttestre és bár a sötét miatt egy emberi vezető sem tudta volna elkerülni az ütközést, felmerül a kérdés, hogy a radarok miért nem vették észre a nőt?

Főleg, hogy azok képalkotó képességét nem befolyásolhatná a sötétség. Számos szemszögből vizsgálható a szituáció, de a fenti videó alapján mindenki döntse el maga, mit gondol a helyzetről:



Az eset után az Uber átmenetileg kivezette a teljes tesztflottát az utakról. Pedig már olyan városokban folyt az éles tesztelés, mint San Francisco, Pittsburgh, és Torontó.

Sajnos nem ez az első eset az Uber önvezető autóinak tesztelésekor bekövetkezett balesetek tekintetében. Még 2017 márciusában Tempe városában egy 3 autót érintő balesetet okozott egy Uber-Volvo XC90, itt is volt sofőr a volán mögött. A rendőrségi vizsgálat megállapította, hogy NEM az önvezető autó hibázott.

Forrás: motor1.com

rosszqtya 2018.03.20. 23:27:38 / # 348403
avatar
vajon az autót fogják elítélni? ha bűnösnek találják, akkor bezúzzák? Ez esetben ez a tökéletes bűntény! távolról meghackeli valaki a gépet és elgázolja a haragosát, soha nem derítik ki! :o)
cheater 2018.03.20. 23:11:47 / Módosítva / # 348402

Sokak szerint a tragédia arra jó lesz,  hogy egy precedens értékű perben kényszerűen meg kelljen állapítani, ki miért felelős, és ezzel előtérbe kerülhetnek az ezzel kapcsolatos, többnyire megoldatlan kérdések.

balagge 2018.03.20. 19:10:08 / # 348399
avatar

Véres lett a lökhárító úgyhogy jön a szoftver frissítés!  :-)

balagge 2018.03.19. 20:14:13 / # 348371
avatar

Vajon a temetésére hányan mennek majd uberrel?

balagge 2018.03.19. 20:00:57 / # 348370
avatar

cheater 2018.03.16. 19:18:53 / # 348367

Ez igy, ezt az irányt erőltetve - taxi üzemmódban - megvalósíthatatlan. A taxi egyszerű - de ebből a szempontból lényeges - meghatározása: bárhonnan, bármikor, bárhová. Amelyik ezt nem teljesíti az nem taxi.

Egy esetben tudná ezt teljesíteni, ha minden más közlekedésben résztvevő kivétel nélkül szintén önjáró... ami további érdekes kérdéseket vetne fel, de most ezt hagyjuk.

Viszont ha ez az idő elérkezik, akkor nem csak maga a taxi szűnik meg, hanem vele együtt úgy ahogy van a most általunk ismert magántulajdonú autózás is.

a-kinti 2018.03.14. 19:57:02 / # 348356
avatar

focilabda 2018.03.09. 18:42:49 / # 348306

focilabda 2018.03.03. 15:18:16 / # 348220

tomajer 2018.03.02. 17:41:52 / # 348213

cheater 2018.02.24. 17:04:14 / # 348083


tomajer 2018.02.24. 10:12:43 / # 348081

A Nissan is betör az önvezető autók piacára

A Nissan japán autógyártó felveszi a versenyt az Uberrel és más technológiai cégekkel azáltal, hogy megteszi első lépéseit az autonóm szállítási szolgáltatások üzemeltetőinek területén.



A Nissan japán technológiai partnervállalatával, a DeNA-val karöltve márciusban kezdi el az Easy Ride nevű robottaxi-szolgáltatás tesztelését, amely először a Tokiótól délnyugatra található Jokohama városában lesz elérhető, és amit a felhasználók valós körülmények között próbálhatnak majd ki.

Az Easy Ride-ot, amelyet a gyártó 2020 elején tervez piacra dobni Japánban, egy olyan, kerekeken guruló komplett felhasználói élménnyé kívánják tenni, ahol egyetlen mobilprogrammal lehet mindent megcsinálni, a szállítóeszköz megrendelésétől kezdve az úti cél meghatározásán át a fizetésig. Ajánlott helyszíneket – például éttermeket – is betáplálnak a rendszerbe, így az autó akár városnézésre is használható lesz.

Az utasok biztonsága érdekében távolról figyelik a járműveket, valamint több nyelven nyújtanak tájékoztatást. A szolgáltatást a tömegközlekedés kiegészítőjeként tervezik bevezetni, így az a várakozások szerint nagyban segíteni fogja az agglomeráció fejlődését és felpezsdíti a városi életet.

„Tudatában vagyunk annak, hogy időbe fog telni, hogy szolgáltatóvá váljunk, de mindenképpen szeretnénk csatlakozni ehhez a szegmenshez olyan partnerekkel, akik szakértők a területen” – mondta Hiroto Saikawa, a Nissan főigazgatója a Reutersnek adott interjúban.

Piaci szakértők szerint az előkelő autonóm taxi-szolgáltatás létrehozása segítheti a Nissan törekvéseit az olyan nagyobb versenytársakkal szemben, mint az Uber.

„Azáltal, hogy prémium terméket árul, a Nissan megengedheti magának, hogy többet számoljon fel a szolgáltatásért és potenciálisan enyhítsen egy olyan jövedelmezőségi nyomást, amellyel akkor szembesülne, ha például az Uber-ével megegyező szolgáltatást próbálna lenyomni az emberek torkán, csak alacsonyabb áron” – fogalmazott Jeremy Carlson, az IHS Markit autóipari elemzője.

Az autógyártók arra törekednek, hogy hasznot húzzanak az autómegosztó szolgáltatások egyre növekvő népszerűségéből. Az IHS Markit arra számít, hogy az autonóm járművek globális értékesítése 2040-re több mint 33 millióra emelkedik a 2021-re jósolt 51 ezer darabról.

A Nissan 2010-ben, Leaf modelljével lépett be az elektromos autók piacára, amely az első olyan tisztán elektromos meghajtású autó volt, ami nagy tételben került forgalomba. A vállalat korai támogatója volt az önvezető járműveknek, és 2013-ban ígéretet tett arra, hogy 2020-tól teljesen autonóm autókat is forgalmaz.

Bár a vállalat egyre több modelljébe építi be az automatizált autópálya vezetési funkciókat és az önparkolási lehetőségeket, a riválisok is egyre fejlettebb önjáró funkciókat építenek be autóikba. Hogy csak néhány példát említsünk:

  • A Mercedes-Benz tulajdonában lévő Daimler tavaly áprilisban jelentette be, hogy együttműködésre lépett a Robert Bosch autóipari alkatrész beszállító vállalattal, hogy az évtized végére sorozatgyártásra érett, vezető nélküli járműveket fejlesszenek ki. A BMW ugyanezen okból kifolyólag szövetségre lépett az Intel és az Israel Mobileye chip gyártójával. A projekthez később a Fiat is csatlakozott. A Daimler és a BMW aztán nemrég közölte, hogy autómegosztó szolgáltatásainak egyesítésére készül.
  • A Ford tavaly éve elején jelentette be, hogy a következő öt évben egymilliárd dollárt fektet be az Argo AI nevű pittsburgh-i székhelyű, mesterséges intelligenciával foglalkozó cégbe, a befektetés célja pedig az, hogy kifejlesszék a Ford virtuális vezetőrendszerének szoftverét, amit a Ford 2021-től érkező önvezető autójában terveznek majd használni.
  • A Peugeot francia autógyártó együttműködik a bostoni székhelyű nuTonomy tech céggel, hogy közösen teszteljenek önvezető autókat Szingapúrban.

Forrás: Reuters / Kitekintő

tomajer 2018.02.23. 08:26:03 / # 348066

Félre­értelmezik a közlekedési táblákat a robotautók

Egy kutatási projekt megerősítette, hogy az autonóm gépkocsik tévesen interpretálhatják a közlekedési táblákat.

A Princeton és a Purdue Egyetem munkatársai a tudományos anyagukban bemutatták, hogy mennyire egyszerűen be lehet csapni az önállóan közlekedő közúti járművekbe beszerelt rendszereket. A projekt neve Deceiving Autonomous Cars with Toxic Signs (Darts) volt.

A szakemberek szerint egy ilyen jellegű támadás 90 százalékban sikeres lehet, még akkor is, ha a fejlesztők nem tekinthetnek be az adott algoritmus forráskódjába. Külön érdekesség volt, hogy a programban még a Kentucky Fried Chicken (KFC) egyik tábláját is felhasználták, hogy a képfelismerő megoldásokat megtévesszék és azt az érzetet keltsék, hogy valójában egy Stop-tábláról van szó. Gyakran az is elég volt, ha minimálisan módosítottak egy táblát vagy annak színeit. A gépi tanulási algoritmusnak már ilyenkor is gyakran téves döntést hozott. Sőt, ami még meglepő volt, hogy a septében elkészített, a valóságban nem is létező táblák szintén megtévesztették a rendszereket.


Ezek a dolgok azért is fontosak, mert az életben sem mindig tökéletesek a körülmények, gyakran sérülhetnek meg például vandalizmus miatt a közlekedési táblák, miként az időjárási körülmények is komoly mértékben befolyásolhatják a szenzorok működését.


A táblákat többféle távolságból, szögből és magasságból kipróbálták
Tavaly augusztusban már kiderült, hogy egyszerűen megtéveszthetők az autonóm autók. A Washingtoni, a Michigani, a Stony Brook és a Berkeley Egyetem tudósaiból álló csoport rájött arra, hogy elegendő a közlekedési táblákat, illetve azok egyes részeit vagy betűit egyszerűen leragasztani és így máris téves információk jutnak el az önállóan közlekedő gépkocsikhoz. A Sony 2017 októberében egy új CMOS képszenzort jelentett be. A 7 megapixeles chippel akár 160 méterről is képes felismerni egy közlekedési táblát a járműben lévő vezetést segítő rendszer.

rosszqtya 2018.02.12. 16:15:46 / # 347853
avatar
majd az etikai bizottság megállíptotta, hogy a MOL _maximum_ 15.000.-ből köteles megoldani a kitakarítást és benyelni a veszteséget, mivel az autó 1-2 napig száradt a kárpittisztítás után, nem beszélve a gyomorsav által megmart kárpotról amit cserélni kellett! (nem röhög jártam így! éjjel déli alsó -> mészáros mol, sacc 40 másodperc... mire felértem annyi lett az ajtókárpitnak)
Oldalszám: 4