Hozzászólások száma: 3993
Ugrás a hírhez Oldalszám: 200
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2017.03.30. 11:48:21 / # 347004

10 milliárdos, aki elpusztíthatja a világot


1. Travis Kalanick


picture alliance / Robert Schlesinger

Nem ő a legismertebb név a listán, viszont ő azok között van, akik fel is vállalják, hogy a rombolás a céljuk.
Az amerikai Szilícium-völgyben kétségtelenül születnek az emberiség javát szolgáló újítások is, viszont sikerült kitermelni azt a techmilliárdos seggfejréteget is, akik egy közepesen jó, viszont nagyon jövedelmező újítás után úgy érzik, hogy ez feljogosítja őket a törvényen kívüli életre.
Vagy egyenesen új törvények alkotására.
Ennek a szerencsére elég szűk társadalmi osztálynak pedig emblematikus alakja Travis Kalanick, az Uber alapító-vezérigazgatója, aki 6,3 milliárdos vagyon birtokában úgy érzi, hogy neki mindent szabad.

Akárcsak a sharing economy többi haszonlesője, Kalanick is úgy gondolja, hogy a híres kreatív rombolás nem úgy történik, hogy a kreativitás ereje lebontja a korlátokat, hanem hogy a szabadon szárnyaláshoz először is önhatalmúan el kell bontani minden közösen emelt kerítést.
Adótörvények? KRESZ? Ki nem szarja le? A Kalanick-félék útját ráadásul mindig profi PR-csapat egyengeti, amelynél ügyesebben senki sem tudja elhitetni például a budapestiekkel, hogy a közutálatnak örvendő taxisok uralma alól majd egy ilyen nagyszájú szilíciumnyikhaj fogja őket felszabadítani.
Mi lehetne veszélyesebb egy hamis megváltónál? Hát az olyan hamis megváltó, akit még szexuális zaklatás tolerálásával is vádolnak, mint a legrosszabb szektavezéreket.

tomajer 2017.03.29. 06:10:46 / # 346999

Megszűnik az Uber Dániában

A hatóságokkal és a taxisokkal való konfliktusok következményeként megszünteti internetes fuvarmegosztó szolgáltatását Dániában az Uber.

Megszűnik az Uber Dániában

Kristian Agerbo, a San Franciscó-i székhelyű cég dániai szóvivője kedden tartott sajtótájékoztatóján közölte, hogy április 18-án leállítják a fuvarmegosztó szolgáltatást Dánia teljes területén. A vállalat azonban nem vonul ki teljes egészében az észak-európai országból, ugyanis 40 fős szoftverfejlesztő részlege folytatja a fuvarmegosztást lehetővé tévő technológia tökéletesítését.

Az Uber 2014 novemberében jelent meg az 5,7 milliós lélekszámú Dániában.

Jelenleg kétezer sofőrt foglalkoztat, és mintegy 300 ezren töltötték le okostelefonjukra a szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges applikációt.

Tevékenységét Dániában is kezdettől fogva bírálták a hatóságok, a taxisok és a szakszervezetek, mondván tisztességtelen versenyt teremt azzal, hogy nem teljesíti a taxis cégekre vonatkozó szigorú törvényi követelményeket.

A dániai parlament a múlt hónapban olyan törvényt fogadott el, amely arra kötelezi az utasszállítást végző társaságokat és sofőröket, hogy taxiórával, videomegfigyelő rendszerrel és ülésszenzorokkal szereljék fel az autókat. Az Uber ennek nyomán úgy döntött, hogy feladja a fuvarmegosztó szolgáltatást. A 2009-ben alapított Uber a világ több mint 500 nagyvárosában működik, és a hasonló profilú vállalkozásokkal együtt komoly konkurenciát támaszt a hagyományos taxi-szolgáltatásoknak szerte a világon.

atv.hu/MTI

cheater 2017.03.28. 21:56:46 / # 346997

Dániában sem fuvarozik tovább az uber.

Éreztem én, hogy ma szép napom lesz, Dániában sem lehet lopni. Hát ezek az európaiak... egyre kisebb teret engednek az átverésnek... hova jut igy a világ? Meg az uber? Mi lesz most a grafikonokkal a értekezleten? Egyre alacsonyabbak a számok! Lehet a végén még dolgozni kell?!?

rosszqtya 2017.03.26. 00:32:46 / # 346991
avatar

tomajer 2017.03.21. 12:23:54 / # 346984

Belső botrányok miatt lemondott az Uber elnöke

2017.03.20. 10:520

Jeff Jones azzal indokolta döntését, hogy a vezetői tevékenységét meghatározó elvei és szemléletmódja nem összeegyeztethető mindazzal, amit az Ubernél tapasztalt, ezért nem tudja tovább folytatni a munkát.



tomajer 2017.03.17. 18:06:41 / # 346977

Borzalmas baleset a benzinkúton

2017.03.17. 09:02

Egy amerikai Uber-sofőr karambolozott, aztán telibe talált egy benzinkutat.

Az autó először egy Hondával ütközött, majd telibe találta a benzinkutat. Hihetetlen, de az SUV sofőrje sértetlen maradt, az utasa is csak könnyebben sérült.

A Honda vezetője sérült meg legsúlyosabban, ő az ütközés után egy fának csapódott.



cheater 2017.03.16. 16:55:13 / # 346974

hiénakutya 2017.03.14. 19:05:55 / # 346969

tomajer 2017.03.11. 06:44:38 / # 346964

Öt Uber-sofőrnek vonták be a jogosítványát hiányosságok miatt

2017.03.10. 16:121

Bűnösnek mondta ki jogellenes fuvarszolgáltatás nyújtásában az Uber öt sofőrjét egy hongkongi bíróság pénteken, ami újabb csapást jelent az Uber Technologies amerikai vállalat ázsiai tevékenységére.

Több ázsiai ország hatóságai is keményebben lépnek fel az internetes fuvarmegosztó, San Franciscó-i székhelyű cég ellen. A hagyományos taxiszolgáltatást nyújtó sofőrök ugyanis egyre inkább panaszkodnak, mondván

az Uber sofőrjei nincsenek megfelelően regisztrálva, és nincs megfelelő biztosításuk.

Az Uber kevesebb mint egy hónapja vonult ki Tajvanról a szabályozó hatóságok által kiszabott egyre nagyobb bírságok miatt, miközben a thaiföldi hatóságok is rászálltak az Uber-sofőrökre a taxis vállalatok tiltakozásai után.

A hongkongi bíró szerint az utasok nagyon vonzónak találhatják a közlekedés ezen innovatív módját, de minden utasszállításra vállalkozó magánszolgáltató tevékenységét szabályozni és ellenőrizni kell az utasok érdekeinek és biztonságának megóvása miatt.

Az Uber öt sofőrje nem rendelkezett a járműve kereskedelmi célú működtetéséhez szükséges engedéllyel és biztosítással, ezért

közel 1300 dollárnak megfelelő összegű pénzbüntetést szabtak ki rájuk, valamint egy évre bevonták a jogosítványukat.

Kenneth She, az Uber hongkongi vezetője azt mondta, egy fuvarmegosztást nem lenne szabad bűncselekménynek minősíteni. Azt is mondta, hogy a szolgáltatást nem szüntetik meg.

A 7,3 millió lakost számláló Hongkongban egymilliónyian töltötték le okostelefonjukra az Uber-szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges applikációt, a sofőrként regisztráltak száma pedig már több ezer.

A 2009-ben alapított Uber a világ több mint 500 nagyvárosában működik, és a hasonló profilú vállalkozásokkal együtt komoly konkurenciát támaszt a hagyományos taxi-szolgáltatásoknak szerte a világon.


tomajer 2017.03.11. 06:42:54 / # 346963

cheater 2017.03.06. 20:34:44 / # 346947

Botrány botrány hátán összegezve az utóbbi idők felszínre került ügyei, amit már nem lehet tovább finomítani. A sor koránt sem teljes  - személy szerint az önvezető autójuk kamujának nyilvánvalóvá válását várom legjobban - de legalább végre egy cikk a populáris médiában, ahol le van írva hogy az uber nevezetű cég Magyarországon nem is létezett soha és hogy az adóellenőröket egy órán belül zárták ki a rendszerből. Eddig ez csak tőlünk - és az adóhatóságtól - hangzott el.

Mai hír, ezért érthetően kimaradt a felsorolásból, hogy a szoftverük bugos - amiben még semmi hírérték nincs - de ez olyan hibát tartalmaz amit kihasználva folyamatosan ingyen lehet velük utazni, ráadásul a rendszer erről semmit se tud, azt rögzíti, hogy a számla fizetve van =)

Az uber munkahelyeket teremt. Igaz, ezért a munkáért nem jár más, csak egy kedves buksisimogatás :-)

cheater 2017.03.04. 16:02:44 / # 346934

Nagyüzemben vezeti félre a hatóságokat az uber. Nem csak nálunk, mindenhol.

A 444.hu-n megjelent cikk kommentjei a legizgalmasabbak, a hozzászólók döntő többségének sikerült még ezt is saját magának megmagyarázni, hogy ez egy tök liberális hozzáállás az uber részéről.

A teljes megfigyelés, a felhasználói szokások, mozgások, annak logolása hol mennyi időt töltesz, a mobilhasználat a rajta lévő adatokkal ahol még annak is jelentősége van, hogy olcsó vagy drága mobilt használsz, a hitelkártya adatok és végső simításként a facebook vagy egyéb online profil ellenőrzése. Ez a 444.hu törzsgárdája szerint egy liberális válasz a gonosz hatalom ellen.

Azt kell mondjam ők készen vannak, ennél nincs tovább.

tomajer 2017.03.04. 16:01:33 / # 346933

Nagyüzemben vezette félre a hatóságokat az Uber

Az Uber máig használ egy programot, ami segíti a sofőreiket, hogy ne bukjanak le azokban a városokban, ahol be vannak tiltva – írja a New York Times négy névtelenül nyilatkozó, dokumentumokkal felvértezett Uber-alkalmazottra hivatkova. Az cég ezzel világméretű trükkel játszotta ki és verte át az önkormányzati vagy állami hatóságok ellenőreit.

Az Ubernek van egy belső, VTOS (Violation of Terms of Service, azaz „általános szerződéses feltételek megsértése”) nevű programja, aminek az a célja, hogy a nem jól viselkedő utasokat ki tudják szűrni a felhasználók közül. Csakhogy ebben a programban van egy Greyball nevű eszköz, ami arra szolgál, hogy – az appból és „más technikák” segítségével – beazonosítsa, kik az ellenőrök.

Akit megjelelöl ellenőrként, az gyakorlatilag egy álappot kap: nem a valódi autókat látja, ha pedig mégis kap egy fuvart, akkor az álsofőr „lemondja”.

Ezen a videón, ami az oregoni Portland ellenőreinek Uberrel szembeni fellépéséről szól, akcióban is látni a Greyball-hadműveletet: 

Itt az ellenőr hiába látja úgy, hogy vannak szabad autók, valójában nem tud hívni egyet sem.

Egészen érdekes, hogy pontosan hogyan, milyen adatok begyűjtése alapján állapították meg az Ubernél, hogy valaki ellenőr.

Az Uber adott országban vagy városban felelős ügyvezetője volt ezért a felelős, az irányítása alatt olyan dolgokat vizsgáltak, hogy például kik azok a felhasználók, akik egy adott kormányzati hivatal környékén gyakran előkapják a telefont, hogy az Ubert nézzék vele – magyarul szokatlan felhasználói viselkedést kerestek. Sőt, még a felhasználók hitelkártya-adaiból is le tudtak vonni következtetéseket. Összesen tucatnyi adattípus segítségével szűkítették le, hogy ki az, aki ellenőrzés céljából hívja a kocsikat. Amikor találtak valakit, az Uber munkavállalói még a Facebook-, Twitter vagy Instagram-profiljukat is ellenőrizték.

Olyan sztoriról is ír a NYT, hogy az Uber emberei megnézték, mik a legolcsóbb mobiltelefonok, az akcióról készülő rendőrök és ellenőrök ugyanis jellemzően ilyeneket vásároltak.

Az Uber jogi csapata mindenesetre rábólintott az ellenőrök megtévesztésének tervére a NYT forrásai szerint.

Azokkal szemben alkalmazták ezeket az eszközöket, akik megsértették az utazás feltételeit – kommentálta a cikket az Uber, elég szűkszavúan.

Az újság forrásai is azt mondják, hogy ez eredetileg tényleg így volt, és arra is használták a Greyballt, hogy az Uber-sofőröket kihívó, majd az autójukat fémrudakkal ütlegelő taxisokat semlegesítsék. De aztán ahogy egyre többi jogi problémájuk lett az agresszív terjeszkedés miatt, elkezdték az ellenőrök ellen is használni a Greyball-trükköt.

A NYT szerint Portlanden kívül Bostonban, Las Vegasban, Párizsban, Ausztráliában, Kínában és Dél-Koreában is bevetették a Greyballt. (New York Times)

tomajer 2017.03.03. 19:12:04 / Módosítva / # 346923

Kiborult a bili, ami az Uber vesztét is jelentheti

GettyImages-643765016

Dzindzisz Magdalena követés 2017.03.03. 18:14

Viharfelhők gyülekeznek az Uber felett, mintha kicsúszott volna a talaj a nem olyan rég még ünnepelt cég alól. A problémák egyenként kezelhetőnek tűnnek, de együtt egy olyan vállalati kultúra képét vetítik elénk, amit nehezen fog egy csapásra megváltoztatni a cég.

Az Uber egy sikersztori. A cég értékét ma 70 milliárd dollárra teszik. Tavaly júniusban 3,5 milliárd dollárnyi befektetést kaptak egy szaúd-arábiai alaptól, ekkorára egyedüli befektetőként még nem volt példa. Hatalmas összegeket fektetnek be mesterségesintelligencia-fejlesztésekbe, önműködő autókba és következő generációs technológiákba. 

Az Uber fogalommá vált még azokban az országokban is, ahol nem nézik jó szemmel vagy egyenesen tiltják működését. Az überezni kifejezés része lett a mindennapi nyelvnek, köznevesült, mint az online keresésre a guglizni. Átalakította a közlekedést azokban a városokban, ahol nem gördítenek akadályokat elé, az utasok örömmel használják akár naponta többször is a mobilappot.

Valami eltört

Mindezek ellenére azt látjuk az utóbbi hetekben, hogy gyülekeznek a felhők az Uber fölött, valami nem jó irányba halad a cégnél. Olyan pályára kerültek, ami veszélyezteti a jövőt, a befektetéseket és dollármilliókat. Nézzük sorban ennek jeleit.

A New York Times nagyon sok mostani és volt Uber-dolgozóval beszélgetett, belső levelezéseket és csetlogokat is megszereztek volt alkalmazottaktól. Ebből egy nagyon furcsa vállalati kultúra képe rajzolódott ki előttük. Olyanokról meséltek névtelenségüket kérő alkalmazottak, hogy például egy menedzser a beosztottai mellét fogdosta a cég Las Vegas-i buliján, egy igazgató homofób trágárságot üvöltött beosztottjára egy heves vita alatt, egy másik vezető pedig azzal fenyegetett egy rosszul teljesítő munkatársat, hogy baseballütővel veri szét a fejét.

Az ipari kémkedés vádja

A Waymo a Google anyacégének az önjáró autókkal foglalkozó vállalata. A héten feljelentést tett, hogy volt alkalmazottjuk, Anthony Levandowski még távozása előtt 14 ezer oldalnyi titkos dokumentumot töltött le. Anthony Levandowski az Ubernél vállalt munkát és a Waymo azzal vádolja most az Ubert, hogy felhasználta a cégtitkokat az Otto automata autó fejlesztésénél. Az Uber azt ígérte, hogy kivizsgálják az ügyet.

Egészen mostanáig csak suttogtak ezekről az esetekről a Szilícium-völgyben. De néhány hete Susan Fowler decemberben távozott fejlesztő a blogjában le merte írni, mik mennek a cégnél. Szexuális zaklatással, ezek eltusolásával vádolta meg a főnökét és a munkaügyi osztályt. Ráadásul miután jelezte a problémákat a HR-nek, még ő került bajba - azt javasolták neki, menjen inkább másik csapatba dolgozni, úgyis rossz értékelést fog kapni főnökeitől. Fowler arról is írt, hogy a vezetők hatalmi harcok miatt szabotálják egymás munkáját, hogy előrébb jussanak.

Hiába rendelt el utólagos vizsgálatot Travis Kalanick vezérigazgató, a többi hasonló történet nyilvánosságra kerülését már nem lehetett megállítani. Más alkalmazottak is előálltak, hogy ők is elszenvedői voltak munkahelyi zaklatásnak. Kiderült, hogy az Egyesült Államokon kívül két másik országban is perelnek Uber-vezetőket szexuális zaklatás miatt.

Travis Kalanick

Travis KalanickFotó: Bloomberg / Getty Images Hungary

A legnagyobb balhé egy 2015-ös Las Vegas-i bulin tört ki, ahol a cég Beyoncét kérte fel, hogy énekeljen az alkalmazottaknak a Palms Hotel tetőteraszán. Volt minden, az ilyenkor szokásos alkohol és szerencsejáték mellett előkerült a kokain, egy menedzser végigtapogatott mindenkit, akit ért (őt az eset után kirúgták), egy másik munkatárs ellopott egy magánbuszt, és a városban furikázott barátaival. A buli után Kalanick céges eligazításon emlékeztette alkalmazottait a vállalat 14 alapértékére, amit jó lenne betartani. Ezekre kicsit később még visszatérünk. 

Haverok egymás között

Az összes probléma egy közös pontra vezethető vissza, mégpedig arra, hogy az Ubernél egyszerűen nem tisztelik a szabályokat. Sőt, figyelmen kívül hagyják ezeket, hogy aztán apróbb kellemetlenségként kezeljék a következményeket. Néha igencsak költséges kellemetlenségként.

Ezt a hitvallást egyébként maga Kalanick foglalta össze egy tavalyi interjúban:

Bármelyik szabály idejétmúlttá válhat és új szabály veheti át a helyét. Végső soron minden szabálynak az embereket és fejlődésüket kell szolgálnia. Azok a városok és országok, amelyek engedik a szabályaik változását, gyorsabban fejlődnek.

Hogyan jutott el idáig a Szilícium-völgy fenegyerekének tartott Kalanick? Az agresszív belső kultúra egészen a 2009-es alapításig vezethető vissza. Travis Kalanick és Garrett Camp egy olyan startupot alapított, amellyel egy mobilalkalmazással és néhány kattintással kvázi taxit hívhatott magának bárki, kikerülve az egész taxis iparágat. Röviddel az alapítás után Kalanick kialakította a híres 14 pontot, ami a cég alapértékeit volt hivatott összegyűjteni. Ezekhez nagyobb techcégek alapelveit használta fel. Azt kéri munkatársaitól, legyenek megszállottak, merjenek döntést hozni. Az előremenetel csak rajtuk múlik, még ha emiatt konfliktusokba is keverednek a kollégákkal.

A cég nagyon gyorsan nőtt, a vállalati struktúra decentralizálódott, egyre hangsúlyosabbakká vált a regionális irodák autonómiája. Ezek vezetőit arra biztatták, hogy legyenek önállóak, a San Francisco-i központ kézi irányítása nélkül hozzák meg döntéseiket. Amit mindenek elé kellett helyezni, az a növekedés és a kitűzött célok elérése.

GettyImages-529628488

Fotó: Bloomberg / Getty Images Hungary

Ez annyira beleivódott a vállalati kultúrába, hogy teljesen átalakultak az előrejutás szabályai. Ahhoz, hogy valakit előléptessenek, a kollégáikat vagy vezetőiket kellett megfúrni. A már említett Sarah Fowler, de még tucatnyi más alkalmazott is arról beszélt, hogy a HR hajlamos volt elnézni a topmenedzserek hibáit, kifogásokat kerestek nekik, mert hasznosnak tartották munkájukat. Ha valakire túl sokan panaszkodtak egy-egy régióban, máshová helyezték, de az nagyon ritka volt, hogy kirúgjanak valakit.

Ráadásul volt egy érinthetetlen csoport, az úgynevezett A-Team, ide azok a vezetők tartoztak, akik közvetlenül Kalanicknek feleltek. Emil Michael tagja a csoportnak. Ő még 2014-ben bukott le, hogy személyes információt bányászott ki egy újságíróról, aki nem túl kedvezően írt a cégről. Emil Michaelt nem rúgták ki, Kalanick azzal mentette meg, hogy biztosan tanul majd hibáiból. Olyannyira nem érte hátrány, hogy a már emlegetett Las Vegas-i bulin kiválasztották azon munkatársak közé, akik maradéktalanul megfelelnek az Uber alapértékeinek.

"Elnézést, bocsánat, megvizsgáljuk"

Sarah Fowler posztja után több Uber-alkalmazott jelezte, hogy elhagyná a céget. Mások abban reménykednek, hogy megváltozhat a vállalati kultúra, Travis Kalanick ugyanis ezt ígérte a poszt megjelenése után. Kalanick amúgy mindig ezt ígéri, bármilyen botránnyal szembesítik, ezt ígérte az ipari kémkedéses ügy kipattanása után, ezt ígérte Amit Singhal lemondása után és ezt ígérte néhány napja, miután nyilvánosságra került, hogy a sárga földig lehordott egy Uber-sofőrt.

Arianna Huffington

Arianna HuffingtonFotó: Brian Ach / Getty Images Hungary

A cég most a médiamogul Ariana Huffington, a Huffington Post alapítója mögé bújik. Huffington is tagja az Uber igazgatótanácsának, részt vesz a munkahelyi zaklatás kivizsgálásában a cég által felkért Eric Holder volt államügyésszel. Még az emailcímét is megadta, hogy az ehhez hasonló esetek könnyebben nyilvánosságra jussanak a jövőben. A legutóbbi vállalati gyűlésen pedig kijelentette, hogy mindent megtesznek azért, hogy megváltozzon a vállalati kultúra, például ezentúl nem vesznek fel "briliáns seggfejeket".

hiénakutya 2017.03.03. 19:06:46 / # 346922

Van itten ez a poszt, lehet jönni kommentelni.


:-)

balagge 2017.03.01. 21:59:13 / # 346911
avatar

Nagyon keresem az indexen a cikket az uber incidensről, de egyelőre hiába. Nagyon érdekes, hogy megfeledkeztek az olvasóik tájékoztatásáról, pedig eddig élen jártak az uber promozásában. Az uber budapesti piacszerszésében aktív részesek voltak az akar napi 3-4 megehetősen marketingszagú cikkükkel, ill. az elmaradhatatlan taxismocskolással. 

Lehet hogy a mai napig van összefonódás az index portál és az uber hazai érdekeltjei közt? 

balagge 2017.03.01. 16:57:35 / # 346910
avatar
Meg kell vívniuk a világ sofőreinek a saját szabadságharcukat. Ameddig ilyen feltételek mellett lehet fuvart szervezni akármelyik jött-ment vizionátornak, halálra vagyunk ítélve. Mi az, hogy ad hoc módosíthatja hány % a sarc vagy mennyi a km díj? Ez egy vicc. Alapnak kene tekinteni, hogy x % és ha többet szeretne keresni akkor növelje az árat vagy a forgalmat. Ez viszont azt is jelenti, hogy nem tudja a profitját növelni a sofőrei kárára.
balagge 2017.03.01. 16:43:31 / # 346909
avatar
Ugyanaz a helyzet csak az uber annyival többet engedhet meg magának amennyivel nagyobb. Zseniális ez a Travis Kalanick, ílyen mesterien kibaszni csak önmagával tud az ember. 
cheater 2017.03.01. 15:08:53 / # 346908

Az uber vezér és egy uber driver vitája.

Ami egyértelműen kirajzolódik a videóból, hogy az uber vezér gyakorlatilag saját tulajdonának tekint minden tőle függésben lévő sofőrt, annak idejét és tulajdonát. Az ötlet, a terelgetés, a nehéz harc az övé, a sofőröknek CSAK követniük kell az ő ötleteit, semmi más dolguk nincs, CSAK ennyi.

Nekünk nem ismerős ez a hozzáállás?

tomajer 2017.02.23. 10:02:42 / # 346887

Ideiglenesen, de megegyeztek az olasz taxisok és a kormány


Csaknem egy hét kemény tüntetéssorozat után befejezték a sztrájkot az olasz taxisok, miután sikerült megegyezniük a kormánnyal az Uber szabályozásáról.

Napok óta rendkívül heves tilakozások, erőszakos jelenetek helyszínei az itália nagyvárosok utcái. A fuvarozók szerint az ágazat liberalizációja munkájuk ellehetetlenítésével egyenlő.

- A szakszervezetek megegyeztek a kormánnyal, legalábbis időlegesen. Nagyjából egy hónap lesz arra, hogy megtaláljuk a végleges megoldást, egy olyan megoldást, amely mindenki számára elfogadható – magyarázta egyikük.

Kedd este még komoly összecsapások voltak a parlament alsóházánál és a kormánykoalíciót vezető Demokrata Párt székházánál. Aztán helyreállt a rend.

- Igen, újra felvettük a munkát, Rómában ha jól tudom, kedd este óta újra üzemelnek a taxik – mondta egy sofőr.

Rómában csaknem nyolcezer taxi dolgozik. A sztrájk napjai alatt tömegközlekedés sínylette meg, gyakorlatilag nem volt a napnak olyan órája, amikor ne lettek volna a végsőkig telezsúfoltak a buszok, villamosok, és a metró kocsijai.


Oldalszám: 200