Hozzászólások száma: 4056
Ugrás a hírhez Oldalszám: 203
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2018.04.03. 17:11:09 / # 348538

cheater 2018.02.14. 23:27:00 / # 347902

tomajer 2018.02.09. 07:30:36 / # 347822
És még ezek akarnak robotautóflottát üzemeltetni? :-)
A létező legjobb biznisz, a droidtartás se jött össze nekik!
Mekkora király lenne itt valaki, 30 000 autóval? :-P
tomajer 2018.02.09. 07:29:12 / # 347821

Eladta a lízing­részlegét az Uber

30 ezer autót béreltek olyanoknak, akiknek nem volt járműve mégis Uber-sofőrök akartak lenni. Mindez nagyon veszteséges ötlet volt.

A közösségi utazásmegosztó megszabadult az egyik veszteséges üzletágától. Az Uber Xchange nevű lízingrészlegét a Fair.com amerikai startup vásárolta meg - mindezt Georg Bauer, a Fair.com társalapítója is megerősítette. Az üzlet két részből tevődik össze: az eddig bérelt járművek a Fair.com tulajdonába kerülnek át, míg az új ügyfelekkel kapcsolatban az Uber és a vállalkozás exkluzív partneri megállapodást kötött egymással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Fair.com mennyit fizetett az Xchange tulajdonjogáért.

Már tavaly decemberben volt olyan cikk, amely a Fair.com és az Uber közötti lehetséges üzletről szólt. Az akkor megjelent információk alapján az Xchange 30 000 gépkocsival rendelkezett. Az Uber a lízingrészlegét 2015-ben hívta életre és az autókat olyan sofőröknek adta bérbe, akiknek nem voltak saját járműveik, de így csatlakozhattak a szolgáltatáshoz. Az üzlet azonban nem futott olyan jól, mint ahogy a cég várta és az már korábban kiszivárgott, hogy az Uber megválna a veszteséges részlegétől.

A Fair.com-ot 2016-ban alapították és eddig egymilliárd dollárt kockázatitőkét tudott összegyűjteni. A két társalapító, Bauer és Scott Painter egyszerűbbé szeretné tenni a lízingüzletet, amelyet a jövőben teljesen digitálisan bonyolítanának le. Ezért kifejlesztettek egy alkalmazást, amelyen keresztül az ügyfelek 30 gyártó modelljei közül választhatják ki a leendő járművüket. A szerződés megkötéséhez általában elegendő csupán a jogosítványt beszkennelni, majd ujjlenyomattal hitelesíteni. Kérésre a szerződés részét képezi a biztosítás, a karbantartás és a szervizszolgáltatás is. Nincs meghatározott szerződési időtartam, hanem az ügyfelek addig használhatják a gépkocsit, amíg akarják, viszont a visszaadás várható dátuma előtt öt nappal előre kell jelezniük, hogy leadják az autót a Fair.com-nak.

Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, a közösségi utazásmegosztó új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren.

cheater 2017.06.05. 20:23:11 / # 347305

Mennyire igazad van. Eddig elő a liberalizmussal, majd a piac eldönti, majd mi pontozgatunk.

Ahogy előnytelen számukra már mégsem tetszik a konstrukció, megint csak addig vagyok liberális míg az nekem jó.

Itt a lehetőség, pontozgassanak, erre vágytak: az uralkodásra, az illúzióját megkapták.

A liberalizmus élharcosai akik igazából az uralkodásra vágynak. Egész pontosan addig hangoztatják a liberalizmus eszméit míg nem kerülnek pozicióba, utána már ez szóba sem kerülhet.

balagge 2017.06.05. 06:09:15 / # 347301
avatar
Nem értem mi problémájuk van ezeknek. Egész évben arra verik, hogy milyen alamizsna marad a szerencsétlen sofőröknél miután az eleve nyomott tarifabol még az uber is lerabolja a 25%-ot. Ekozben még innovatív is és ráadasul hab a tortán hogy kibasznak a taxisokkal is. Aztán egyszer az ő seggukbe csússzan a lófasz, máris be nem all a pofájuk! Ilyenkor bezzeg nem tetszik a kapitalizmus meg hogy a kínálat-kereslet beáraz...köcsögök. Nagy lófasz jár nekik vissza nem a felár.
rosszqtya 2017.06.04. 19:46:03 / # 347299
avatar
tomajer 2017.05.30. 15:07:24 / # 347283

Londonban is betilthatják az Ubert

Négy hónappal hosszabbították meg az Uber londoni működési engedélyét. A közlekedési hatóságok továbbra is vitatkoznak rajta, hogy megadják-e a közösségitaxi-szolgáltatónak az ötéves licencet.

A Licenced Taxi Drivers' Association (LTDA) azzal érvel, hogy az Uber nem hivatalos üzemeltető, ugyanakkor veszélyeztetik a közbiztonságot.

Az Uber 2012-ben kapott ötéves működési engedélyt a brit fővárosban. Az engedély idén május 30-án lejár. A Transport for London (TfL) szóvivője szerint a négyhónapos működési engedély alapján fogják eldönteni, hogy a cég jogosult-e egy újabb ötéves licencszerződésre.

A taxisok gyávaságnak nevezték a döntést. Steve McNamara, az LTDA főtitkára szerint az Uber még mindig nem válaszolt a TfL hónapokkal ezelőtt feltett kérdéseire, így nem lehet eldönteni, hogy a működésük biztonságos-e vagy sem.

Az Uber szóvivője szerint londoniak milliói döntenek minden nap az Uber mellett, és több ezer sofőr keres pénzt a szolgáltatással; továbbra is azon lesznek, hogy mozgásban tartsák Londont.


rosszqtya 2017.05.27. 22:38:55 / # 347275
avatar
annyira jellemző.... ha pozitív, akkor über, ha negatív, akkor taxi...
"

A sofőrt személyi szabadság megsértése miatt 720 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a bíróság. Az ítéletet az ügyész tudomásul vette, a taxis azonban fellebbezett."

cheater 2017.05.26. 16:53:42 / # 347273

tomajer 2017.05.22. 19:58:51 / # 347246

tomajer 2017.05.11. 20:51:33 / # 347201

Besárgulhatnak az Uber autói, már ahol még vannak egyáltalán

Sárgulhatnak az Uber autói, csak taxiként dolgozhatnak tovább


Hazánkban már tavaly nyár óta nem elérhető az Uber szolgáltatása, most pedig úgy tűnik, hamarosan egész Európában csak a hivatalos taxik feltételeivel működhetnek tovább.

%KA%Nálunk már tavaly óta nincs jelen az Uber. Hamarosan egész Európában befellegezhet a cég számára%KA%

Nálunk már tavaly óta nincs jelen az Uber. Hamarosan egész Európában befellegezhet a cég számára

Az Uber számára kellemetlen fordulatot vett a vele szemben folyó eljárás az Európai Unió Bíróságán, miután a bíróság főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, az Ubernek is teljesítenie kell a tagállamok által a taxisofőrök számára előírt kötelezettségeket – figyelmeztet a mai brüsszeli döntést összegző közleményében a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda.

Maciej Szpunar, az Európai Unió bíróságának illetékes főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ez azt jelenti, hogy megítélése szerint az Ubernek is teljesítenie kell mindazokat a kötelezettségeket, amelyeket a tagállamok előírnak a taxiszolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, akkor jelentősen romlik az Uber versenyképessége az Európai Unióban, hiszen eddig jórészt azért tudott olcsó szolgáltatásokat nyújtani, mert sofőrjeire nézve nem érezte kötelezőnek sem a fix tarifákat, sem az egyenszínt, sem semmilyen más előírást.

A főtanácsnok szerint elsődlegesen arról kell határozni, hogy az Uber által kínált szolgáltatás információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak minősül, vagy a tagállamok által szabályozott közlekedés területére tartozik-e. A főtanácsnok véleménye szerint az Uber által kínált szolgáltatás nem felel meg az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás előzetesen meghatározott feltételeinek. Egyrészről az applikáción keresztül nyújtott szolgáltatás nem független gazdaságilag a sofőrök által nyújtott utasszállítási szolgáltatástól (pl. árak meghatározása, sofőrök kizárásának lehetősége stb.). Másrészről nem ugyanazon személy hatáskörébe tartozik a két tevékenység (applikációfejlesztés és -szolgáltatás, illetve a tényleges utasszállítás). Mindezek miatt úgy foglalt állást, hogy az Uber tevékenysége a tagállamok joga által szabályozott közlekedés területére sorolható. A főtanácsnok indítványa nem köti az Európai Unió Bíróságát, amely majd a végső szót mondja ki, hazánkra pedig nem lesz hatással, hiszen nálunk már tavaly kiszorították az Ubert a törvényalkotók.

cheater 2017.05.11. 16:48:22 / # 347200
tomajer 2017.05.11. 12:39:46 / # 347198

Eldőlt az Uber sorsa az Európai Bíróságon

Lezárult a több éve tartó jogvita az Uberről az Európai Unió Bíróságán (EUB).

A bíróság kimondta, hogy az Uber közlekedési cég, így köteles betartani a nemzeti közlekedési szabályokat.

cheater 2017.05.05. 16:47:35 / # 347187

Nyomozást és büntetőeljárást indítottak az uber ellen - Amerikában.


Na végre kezdődik, hozom a popcornt.

hiénakutya 2017.05.01. 17:02:26 / # 347164

hiénakutya 2017.04.29. 17:56:13 / # 347144

cheater 2017.04.29. 17:49:21 / Módosítva / # 347143

Ez világos, megtapasztaltuk a saját bőrünkön az uber stratégiáját: az ellenfelet folyamatosan feketíteni. Új módszer az új eszközöket kihasználva, de mindösszesen ennyi. Nem túl kreatív, de hatékony. Ráadásul a módszer nagy előnye, hogy nincs felelősségre vonás, egy olyan kétirányú médiában teszi ezt ahonnan bármikor kihátrálhat: ja ezt nem mi mondtuk, aki ezt mondta ahhoz semmi közünk és slussz. Nem is hirdet a hagyományos médiában, egyrészt az pénzbe kerül, másrészt ott elszámoltatható.

Mire mi taxisok feleszméltünk már ott tartott a közhangulat, hogy az óvodások megdobáltak minket a homokozólapátjaikkal ha megláttak az ovi előtt elgurulni egy sárga taxit. Szerencsére egyre többen eszméltek és egyre többen álltak bele a vitákba, igy sikerült megállítani és visszafordítani ezt a folyamatot. Követve az eseményeket meggyőződésem, hogy egy lényeges fordulópont volt ebben a digitális háborúban mikor hiénakutya oktatta ki tételesen Szunyogh Szabolcsot, a Népszava újságíróját. Annak a lapnak az újságíróját amely ezt megelőzően napi három cikkben feketítette a taxisokat és további három cikkben éltette az ubert. Ha egy taxis köpött egyet hazafelé a gyorsforgalmin az biztosan hírértékkel bírt náluk és az is ha egy uber driver megsimogatott egy kiskutyát. De ez fordítva már biztosan nem. Vezérelt liberalizmus, micsoda modern dolog.


És akkor most itt van ez a szerencsétlen 24.hu-s újságíró aki a saját munkaidejét szánta arra, hogy az eredeti hírt elferdítse. Még most is, mikor nálunk már uber nincs, egyre több ország borítja le és egyre nyilvánvalóbb hogy teljes joggal.

Miért tököl ő azzal hogy még mindig az ubert védje? Miért pazarol erre energiát, mi az indok?


Ezzel semmi gond, ezt lehet? Nincs aki bokán rúgná ezért?

Tehát, ezt trendet követve ha lejön egy hír, hogy egy újságíró veri a feleségét én finom csúsztatással módosíthatom arra, hogy egy 24.hu-s újságíró veri a feleségét? Csak egy leheletnyi változtatás, ez még belefér, nincs probléma?

balagge 2017.04.29. 12:42:46 / # 347141
avatar
Egy újságíró azert van, hogy közhangulatot keltsen (pl. A taxisok ellen) ill. bújtatott reklámokat tegyen közzé mint az index az uberről, néha napi 3x...
cheater 2017.04.28. 17:43:21 / # 347140

Mivel a Mars Taxi projekt már megvalósulni látszik én egy másik fronton támadom a konkurens ubert.

Úgy döntöttem addig a birodalmi lépegetőt valósítom meg taxi üzemmódban, ehhez már az első és legnehezebb lépést is megtettem: megnéztem a Star Wars-t. Sőt, már egy skiccem is van a birodalmi lépegetőről taxi szabadjelzővel. Szóval már nagyon közel a cél, nemsokára kész a prototípus. Csak idő kérdése.


Más... szerdán lejön a hír, hogy egy uber driver erőszakolta meg utasát Kaliforniában, másnapra a 24.hu bűnügyi rovata közli teljes egészében ugyanazt a hírt, csak az uber drivert lecseréli a hírben taxisofőrre.

Mi indokolja ezt?? Kifejezetten érdekel az indok ami miatt ő átírta az uber drivert taxisofőrré. Miért tette, mi indokolja ezt a fejében? Minden hírportál Amerikától Angliáig lehozta úgy ahogyan történt, itt a magyar újságíró a 1,5 szobás békásmegyeri panellakásában ülve úgy döntött, hogy ez a hír szóljon a taxisofőrökről.

Azokról a taxisofőrökről akik 16 szűrőn mennek át személyes megjelenés mellett azért, hogy munkába állhassanak, míg az uber driver azonosítója egy sim kártya - amit naponta háromszor is tud cserélni. Nem érti ennek a dolognak a jelentőségét?

Egy újságíró nem azért kapja a fizetését, hogy tényeket közöljön? Nincs egy főnöke aki ezért elszámoltatja?

Ha én Békásmegyer helyett Csepelre viszem az utast benne leszek a híradóban, ez a gyerek meg azt ír amit akar, nincs probléma, nevetséges.

Oldalszám: 203