Hozzászólások száma: 4062
Ugrás a hírhez Oldalszám: 204
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
cheater 2018.05.21. 21:45:36 / # 348748

cheater 2018.05.04. 17:19:10 / # 348727

Bécsben az uber behódolt, igy újra tevékenykedhet, de a feltételek betartásával - központi rendelés, adatbázis, átláthatóság, elszámoltathatóság - ez már megközelítőleg sem olyan vidám számukra mint előtte.


Ennél sokkal nagyobb fejfájása lesz az ubernek, Kaliforniában (nem írtam el, Kaliforniában, tehát ahonnan az uber elindult) elégelték meg az uber sharing economy mögé bújt szabadrablását.

Ügy döntöttek érvényre jutattják az ügynevezett 'ABC test-t'. Az ABC teszt évtizedes sztori, csak dióhéjban: egy amerikai szállítmányozó cég a neki tevékenykedő beszállítókat kötelezte arra, hogy a saját tulajdonú autóikra tegyék fel a cég logóit, viseljenek egyenruhát, viseljék ennek és a gépjárműpark minden költségét. (Ismerős nekünk ez a sztori?)


Ebből per lett, a dolgozók kiálltak magukért és nyertek is a bíróságon. A per lényege az volt, hogy a cégnek tevékenykedő 'bedolgozók' végülis minek is minősülnek: vállalkozók, szabadúszók, alkalmazottak? Mert ha alkalmazottak akkor törvényileg meghatározott jogok is járnak nekik.

Legjobb tudomásom szerint itt alkalmazták elsőként az úgynevezett ABC tesztet, amit bíróságok azóta is előszeretettel vesznek elő hasonló vitákban. Az ABC teszt három egyszerű meghatározásból áll, ha ezek igazak, akkor lehet szó arról hogy a bedolgozó nem alkalmazott, hanem független vállalkozó. 

Már az első meghatározásnál meg is állhatunk: "A munkavállaló mentes a munkáltató irányításától."

Igaz ez egy uber driverre? Nem.

Igy - ha ezt alkalmazzák és nagyon úgy tűnik, hogy igen -  Kaliforniában ezentúl az uber driverek folyamodhatnak a munkavállalói jogokért és teljesen más pozícióba kerül az adózási kötelezettség mindkét fél részéről. Ha ezzel felelőségvállalásra lenne kényszerítve a cég, azon mód meg is szűnne az óriási árelőnye,

Kérdés: miért kellett ezzel annyit várni, hogy ekkorára hízzon teljesen jogosulatlanul?

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.04.29. 14:18:38 / # 348708
avatar
Úgy értesültem, hogy ezek a Viber űberesek 130 forintért dolgoznak, kilométerenként és a 20 százalékos leadót kedvezménybe adják az egyetemesti trendi utasoknak. 
cheater 2018.04.29. 03:49:22 / # 348706

A bécsi orvos elég nehezen érti meg, hogy van biztosításom nyugodtan elláthat.. bár ez ilyen innovatív biztosítás, a kedvenc Viber csoportom nyújtja  = )  

Ezek a Viber csoportos okosságok csak arra jók, hogy feléljék a jelenlegi tulajdonukat, semmi másra. Ebből nem hogy egy következő autóra, de még a mostani fenntartására sem nagyon futja.

Ráadásul az alapfelállás az, hogy ő bár rendelhetett volna taxit is, mégis inkább innen rendelt, úgyhogy a sofőr most aztán tegyen ki magáért. Igy hozta a saját zenéjét, mert az fontos, hozott egy gyrost is, mert az is fontos és jön a barátja is csak még kihányja magát és ha útközben van egy Meki ott álljunk már meg, biztos belefér a kialkudott összegbe.

Ez nem munka pénzért, ez egy illúzió.

6ker 2018.04.28. 11:20:03 / # 348704
avatar
Majd ott is megalakulnak a Viber csoportok, mint nálunk.
cheater 2018.04.26. 20:02:36 / # 348694

cheater 2018.04.03. 17:11:09 / # 348538

cheater 2018.02.14. 23:27:00 / # 347902

tomajer 2018.02.09. 07:30:36 / # 347822
És még ezek akarnak robotautóflottát üzemeltetni? :-)
A létező legjobb biznisz, a droidtartás se jött össze nekik!
Mekkora király lenne itt valaki, 30 000 autóval? :-P
tomajer 2018.02.09. 07:29:12 / # 347821

Eladta a lízing­részlegét az Uber

30 ezer autót béreltek olyanoknak, akiknek nem volt járműve mégis Uber-sofőrök akartak lenni. Mindez nagyon veszteséges ötlet volt.

A közösségi utazásmegosztó megszabadult az egyik veszteséges üzletágától. Az Uber Xchange nevű lízingrészlegét a Fair.com amerikai startup vásárolta meg - mindezt Georg Bauer, a Fair.com társalapítója is megerősítette. Az üzlet két részből tevődik össze: az eddig bérelt járművek a Fair.com tulajdonába kerülnek át, míg az új ügyfelekkel kapcsolatban az Uber és a vállalkozás exkluzív partneri megállapodást kötött egymással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Fair.com mennyit fizetett az Xchange tulajdonjogáért.

Már tavaly decemberben volt olyan cikk, amely a Fair.com és az Uber közötti lehetséges üzletről szólt. Az akkor megjelent információk alapján az Xchange 30 000 gépkocsival rendelkezett. Az Uber a lízingrészlegét 2015-ben hívta életre és az autókat olyan sofőröknek adta bérbe, akiknek nem voltak saját járműveik, de így csatlakozhattak a szolgáltatáshoz. Az üzlet azonban nem futott olyan jól, mint ahogy a cég várta és az már korábban kiszivárgott, hogy az Uber megválna a veszteséges részlegétől.

A Fair.com-ot 2016-ban alapították és eddig egymilliárd dollárt kockázatitőkét tudott összegyűjteni. A két társalapító, Bauer és Scott Painter egyszerűbbé szeretné tenni a lízingüzletet, amelyet a jövőben teljesen digitálisan bonyolítanának le. Ezért kifejlesztettek egy alkalmazást, amelyen keresztül az ügyfelek 30 gyártó modelljei közül választhatják ki a leendő járművüket. A szerződés megkötéséhez általában elegendő csupán a jogosítványt beszkennelni, majd ujjlenyomattal hitelesíteni. Kérésre a szerződés részét képezi a biztosítás, a karbantartás és a szervizszolgáltatás is. Nincs meghatározott szerződési időtartam, hanem az ügyfelek addig használhatják a gépkocsit, amíg akarják, viszont a visszaadás várható dátuma előtt öt nappal előre kell jelezniük, hogy leadják az autót a Fair.com-nak.

Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, a közösségi utazásmegosztó új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren.

cheater 2017.06.05. 20:23:11 / # 347305

Mennyire igazad van. Eddig elő a liberalizmussal, majd a piac eldönti, majd mi pontozgatunk.

Ahogy előnytelen számukra már mégsem tetszik a konstrukció, megint csak addig vagyok liberális míg az nekem jó.

Itt a lehetőség, pontozgassanak, erre vágytak: az uralkodásra, az illúzióját megkapták.

A liberalizmus élharcosai akik igazából az uralkodásra vágynak. Egész pontosan addig hangoztatják a liberalizmus eszméit míg nem kerülnek pozicióba, utána már ez szóba sem kerülhet.

balagge 2017.06.05. 06:09:15 / # 347301
avatar
Nem értem mi problémájuk van ezeknek. Egész évben arra verik, hogy milyen alamizsna marad a szerencsétlen sofőröknél miután az eleve nyomott tarifabol még az uber is lerabolja a 25%-ot. Ekozben még innovatív is és ráadasul hab a tortán hogy kibasznak a taxisokkal is. Aztán egyszer az ő seggukbe csússzan a lófasz, máris be nem all a pofájuk! Ilyenkor bezzeg nem tetszik a kapitalizmus meg hogy a kínálat-kereslet beáraz...köcsögök. Nagy lófasz jár nekik vissza nem a felár.
rosszqtya 2017.06.04. 19:46:03 / # 347299
avatar
tomajer 2017.05.30. 15:07:24 / # 347283

Londonban is betilthatják az Ubert

Négy hónappal hosszabbították meg az Uber londoni működési engedélyét. A közlekedési hatóságok továbbra is vitatkoznak rajta, hogy megadják-e a közösségitaxi-szolgáltatónak az ötéves licencet.

A Licenced Taxi Drivers' Association (LTDA) azzal érvel, hogy az Uber nem hivatalos üzemeltető, ugyanakkor veszélyeztetik a közbiztonságot.

Az Uber 2012-ben kapott ötéves működési engedélyt a brit fővárosban. Az engedély idén május 30-án lejár. A Transport for London (TfL) szóvivője szerint a négyhónapos működési engedély alapján fogják eldönteni, hogy a cég jogosult-e egy újabb ötéves licencszerződésre.

A taxisok gyávaságnak nevezték a döntést. Steve McNamara, az LTDA főtitkára szerint az Uber még mindig nem válaszolt a TfL hónapokkal ezelőtt feltett kérdéseire, így nem lehet eldönteni, hogy a működésük biztonságos-e vagy sem.

Az Uber szóvivője szerint londoniak milliói döntenek minden nap az Uber mellett, és több ezer sofőr keres pénzt a szolgáltatással; továbbra is azon lesznek, hogy mozgásban tartsák Londont.


rosszqtya 2017.05.27. 22:38:55 / # 347275
avatar
annyira jellemző.... ha pozitív, akkor über, ha negatív, akkor taxi...
"

A sofőrt személyi szabadság megsértése miatt 720 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a bíróság. Az ítéletet az ügyész tudomásul vette, a taxis azonban fellebbezett."

cheater 2017.05.26. 16:53:42 / # 347273

tomajer 2017.05.22. 19:58:51 / # 347246

tomajer 2017.05.11. 20:51:33 / # 347201

Besárgulhatnak az Uber autói, már ahol még vannak egyáltalán

Sárgulhatnak az Uber autói, csak taxiként dolgozhatnak tovább


Hazánkban már tavaly nyár óta nem elérhető az Uber szolgáltatása, most pedig úgy tűnik, hamarosan egész Európában csak a hivatalos taxik feltételeivel működhetnek tovább.

%KA%Nálunk már tavaly óta nincs jelen az Uber. Hamarosan egész Európában befellegezhet a cég számára%KA%

Nálunk már tavaly óta nincs jelen az Uber. Hamarosan egész Európában befellegezhet a cég számára

Az Uber számára kellemetlen fordulatot vett a vele szemben folyó eljárás az Európai Unió Bíróságán, miután a bíróság főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, az Ubernek is teljesítenie kell a tagállamok által a taxisofőrök számára előírt kötelezettségeket – figyelmeztet a mai brüsszeli döntést összegző közleményében a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda.

Maciej Szpunar, az Európai Unió bíróságának illetékes főtanácsnoka arra az álláspontra helyezkedett, hogy a cég tevékenységét a közlekedés területén kifejtett szolgáltatásnak kell tekinteni. Ez azt jelenti, hogy megítélése szerint az Ubernek is teljesítenie kell mindazokat a kötelezettségeket, amelyeket a tagállamok előírnak a taxiszolgáltatást nyújtó vállalkozásoknak. Ha az eljárás végén is ez az álláspont diadalmaskodik, akkor jelentősen romlik az Uber versenyképessége az Európai Unióban, hiszen eddig jórészt azért tudott olcsó szolgáltatásokat nyújtani, mert sofőrjeire nézve nem érezte kötelezőnek sem a fix tarifákat, sem az egyenszínt, sem semmilyen más előírást.

A főtanácsnok szerint elsődlegesen arról kell határozni, hogy az Uber által kínált szolgáltatás információs társadalommal összefüggő szolgáltatásnak minősül, vagy a tagállamok által szabályozott közlekedés területére tartozik-e. A főtanácsnok véleménye szerint az Uber által kínált szolgáltatás nem felel meg az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás előzetesen meghatározott feltételeinek. Egyrészről az applikáción keresztül nyújtott szolgáltatás nem független gazdaságilag a sofőrök által nyújtott utasszállítási szolgáltatástól (pl. árak meghatározása, sofőrök kizárásának lehetősége stb.). Másrészről nem ugyanazon személy hatáskörébe tartozik a két tevékenység (applikációfejlesztés és -szolgáltatás, illetve a tényleges utasszállítás). Mindezek miatt úgy foglalt állást, hogy az Uber tevékenysége a tagállamok joga által szabályozott közlekedés területére sorolható. A főtanácsnok indítványa nem köti az Európai Unió Bíróságát, amely majd a végső szót mondja ki, hazánkra pedig nem lesz hatással, hiszen nálunk már tavaly kiszorították az Ubert a törvényalkotók.

cheater 2017.05.11. 16:48:22 / # 347200
tomajer 2017.05.11. 12:39:46 / # 347198

Eldőlt az Uber sorsa az Európai Bíróságon

Lezárult a több éve tartó jogvita az Uberről az Európai Unió Bíróságán (EUB).

A bíróság kimondta, hogy az Uber közlekedési cég, így köteles betartani a nemzeti közlekedési szabályokat.

Oldalszám: 204