Hozzászólások száma: 206
Ugrás a hírhez Oldalszám: 11
Témakörök > Droszt Híradó > Észt mundérban... (taxifájos élmények) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2018.01.29. 15:39:02 / # 347640

Tekintettel arra, hogy a hőn áhított 280 forintos fix tarifa kialkudásakor a taxis jövedelmét az akkor aktuális tán bruttó 93 ezer, nettó 64190 forintos minimálbérrel tervezték, de ember nincs, aki olyan taxist ismerne, aki ezt az összeget viszi haza, ezért szerintem a hiénázást nyugodtan be lehet fejezni, szent taxisok.

Ezzel a hiperjövedelemmel és a fix tarifát tartalmazó szeretetcsomagban kapott egyéb okosságokkal, értsd költségekkel együtt nem csak a viteldíjat, de egyúttal a csalást is rögzítették a rendszerben. Azt egyetlen pillanatig sem gondolhatta komolyan senki, hogy a belátható időn belül nagyon komoly befektetésre kényszerülő taxisták majd nem fogják megrántani a beülős utast, függetlenül attól, hogy virít e céges logó a szép sárga karosszérián, avagy sem. Mint ahogy azt sem, hogy emberek a saját kockázatukra befektetnek pár milliócskát, hogy azután boldogan éljenek havi 64 ezerből az idők végezetéig, vagy az autóban rohadjanak meg napi 24 órából 28-ban.
Ha esetleg mégis volt valaki, aki mindebben komolyan hitt, annak a legnagyobb jóindulattal üzenném, hogy keresse föl kezelőorvosát.

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.29. 13:58:14 / # 347637
avatar
Igen, szeretném, hogy átvegyük, vegytisztán válaszoltam neked, de megteszem még egyszer, kiboncolva:

".Van kis lopás és van nagy. Van édes kis hiéna és van bűzös dög." Nem. Van hiéna, aki mindenkit átkúr, és ebből él, és van, aki amúgy nem b@sz át senkit, de 2000-res pacsinál ketyegő órával áll ki. Valamit nem értesz ezen, átvegyük? " Ha én csinálom, akkor nehogy már veszteséges legyek, ha a másik, akkor az rabló dög." Most nem egészen értem, hogy melyik verzióra gondolsz, de felvázolom mind a kettőt: 1. Egyetlen egy szóval nem írtam, hogy aki a pacsipénzt beleintegrálja a fuvardíjba, az rabló dög, pont ennek az ellenkezőjét írtam, ha ezt nem fogtad fel, akkor arról nem tehetek. 2. Ha arra gondoltál, hogy én a plusz 1000-2000 forint (a pacsit kompenzálandó) miatt nem tartom magam hiénának, akkor milyen alapon mondom azt valakire, hogy "rabló dög" AKI AMÚGY HIÉNA. Hát olyan alapon, hogy a hiénának nem kell leadnia 2000 forintot senkinek azért, hogy átverje az angol fiatalokat, akik leintik őt a Király utcában, és az 1300 forintos útért 6000-ret kér. Ha nem érzed a finom különbséget, akkor megint nem az én értelmezésemmel van probléma. "Moralizálhatunk itt bármennyit, teljesen felesleges." Hát ha te tényleg egy lapra veszed a két dolgot...erős eset vagy,..
szálka 2018.01.29. 13:33:06 / # 347636
avatar
Jó, gondolkozzunk. De...szerintem... a fuvarszervező hatalma nagyrészt nem a piacon elérhető  taxik számától függ, hanem attól, ha ő adhatja el a piaci keresletet.  A fixtarifa esélyt adott volna az utcának, de egy illúzióval szegényebbek lettünk a négy és fél év alatt.
A vélt okokról szőrmentén leírtam a véleményem korábban.
És azok, akik szerinted majd fizetnek a "kiesettek" vagy a "berágók" helyett, azok honnan jönnek?
Ha -szerinted- 1800 taxis kiesett volna, de mégse, akkor mit csinál az a tömeg, amelyik helyettük jött volna?
balagge 2018.01.29. 01:14:41 / # 347629
avatar

"Arra roppant kíváncsi lennék, milyen adatokból tájékozódva állítjátok ilyen magabiztosan, hogy a tanfolyamot el nem végzők egyben tagdíjfizetők is...
Mert, ha nincs ilyen, akkor az egész érvrendszer hamis amit a céges érdekekről írtatok."

Gondolkozzunk logikusan! A fuvarszervezőnek az az érdeke, hogy minél több taxis legyen elérhető a piacon. Ez biztosítja a hatalmát és a bevételét hosszútávon. Ha sokan berágnának vagy kiesnek a taxi engedély miatt és kilépnek, legyen aki fizet a kiesettek helyett. 

Ha tényleg 1800 akármilyen taxis kiesett volna a piacról az nagy bevételkiesés egy nagy fuvarszervezomek!  Ilyenkor kicsit a nyúl viszi a puskát és ez nincs inyukre, ezért lett megváltoztatva a rendelet.


szálka 2018.01.28. 22:47:48 / # 347628
avatar
Szerintem nem erről szólt a válaszom, és még csak nem is utaltam hasonlóra. Csak talán árnyaltabb a kép annál, minthogy leegyszerűsítsük az okokat az euro5-re. Tudom, hogy minden példának van ellenpéldája, ezért nem érvként, pusztán érdekességként írom le: két ember a környezetemből szintén nem csinálta meg. Az egyik januárban cserél autót és úgysem akart egy hónapig dolgozni, ergo ráér akkor tanfolyamra menni. A másik egyszerűen kérkedett vele, hogy neki ne mondják meg, hogy mit csináljon, majd megy amikor akar.Bejött neki, és én sem vagyok boldog miatta. 
szálka 2018.01.28. 22:33:45 / # 347627
avatar
Őszintén sajnálom, de te semmit nem értettél meg abból amit válaszoltam neked. Szeretnéd, hogy  átvegyük?
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.28. 22:17:17 / # 347626
avatar
Lehet rosszul fogalmaztam, szó sincs arról, hogy az a becsületes, aki benyeli a pacsit, pont hogy azt mondom, hogy a pacsi ráhárítását az utasra, szerintem messze nem minősül "hiénázásnak". Ennyi. Azt csak mellékesen jegyeztem meg, hogy én az ezrest benyeltem általában, de a 2000-nél már kiborult a bili.
Egyébként továbbra is egyetértek veled, a fegyver nálunk van. Én egyébként úgy oldom meg ezt, hogy nem veszek fel pacsis fuvart (és sok kollégám hasonlóan cselekszik, de ezek szerint nem vagyunk elegen), nehogy már én kockáztassak a szaros pénzükért a parazitáknak...
alelölülő 2018.01.28. 22:16:25 / # 347625
Vicces lenne, ha autót cserélni könnyebb lenne, mint elvégezni egy fing tanfolyamot.
cheater 2018.01.28. 21:46:56 / # 347624
                                                                           

Hozzászólásom megközelítőleg sem arról szól, hogy te akkor leszel egyenes taxis ha a leadót benyeled. Ezt senki nem várja el tőled, ráadásul ez nem változtat a tényen, hogy te mások elött a várakozó sort megelőzve jutsz fuvarhoz, igy tovább generálva ezt a folyamatot.

Én arra próbáltam rámutatni, hogy mi taxisok ezzel az állandó okoskodásunkkal vágjuk magunk alatt a fát. Mi mindent meg akarunk oldani okosba, igy gyártva magunknak egy illúziót, hogy mi jobb taxisok vagyunk mint a többiek. Mi a fényképes igazolványért soron kívül akarunk bemenni. Mert mi ismerjünk a benn ülő Gizikét vagy Lacikát. De ha nem mi ismerjük akkor van egy haverunk aki ismeri és odaszólt. Közülünk senki nem hajlandó leülni arra a qrva padra az iroda elött és qrvára kivárni azt a qrva 10 percet míg szólítják.

Mi műszaki vizsgát csak és kizárólag okosba vagyunk hajlandóak végeztetni, sehogy máshogy. Én még élő taxist nem láttam aki csak úgy toló nélkül bement volna a vizsgáztató állomásra. Igaz ha szar a féked akkor qrvára nem tud semmit se csinálni, mehetsz a szervizbe, de számodra mégis ott az illúzió hogy valaki segít és fogja a kezed. De ő nem csak segít, már ő uralkodik rajtad. Kialakítottál saját magad fölé egy a rendszerbe beépült élősködőt, már ő mondja meg merre menj, mikor menj, merre lépj és mikor lépj. És még ezért fizetsz is.

Hotel recepció ugyanez. Mindig lesz egy taxis aki a többi 10-et beelőzi, mert ő megoldja okosba. Már a kezébe is adtam az uralkodás jogát, már ő mondja meg mikor, hova, meddig és mindezért mennyit fizessek. Én remegek tőle nehogy megharagudjon rám, mert akkor többé nem hiv. És mindezért még fizetek is.

Miközben én vagyok aki az ő gondját megoldja. Nekem van rá kapacitásom. Ha én nem mennék oda qrvgára kivágnák az állásából mert alkalmatlan arra hogy a szálloda vendégének kocsit biztosítson. Neki lenne félnivalója, ehelyett én fizetek azért, hogy ezt a felállást megfordítsam és nekem legyen tartanivalóm.

Most rávághatod, hogy megoldja elit taxival, örüljünk ha valami csurran-cseppen. Nem tudja megoldani elit taxival, nem tart el annyi elit taxit napközben a szálloda hogy a reggeli reptéri csúcsban a fuvarszámokat meg tudják oldani.

Ránk vannak kényszerítve. Nem tudnak minket kikerülni. A mi kezünkben van egy megkerülhetetlen fegyver, nekünk bármikor van a feladatra szabad kapacitásunk, mi ezt bármikor megoldjuk. Ha mi nem oldjuk meg, akkor nem oldja meg senki. Ez a mi fegyverünk ebben a sztoriban és mi erről a fegyverről feledkezünk el.

Nemhogy elfeledkezünk, még fizetünk érte, hogy az ő érdekében használhassuk. Ő van bajban, a taxisokhoz fordul, de ha már jön a taxis fizessen is. Hát fizessen ő hogy kisegítem.

Az utas és a taxis közé szép lassan beépült egy élősködő aki még a teljes felelősséget is rád hárítja. Te egy 6 ezres fuvarnál szaladj ki a reptérre 9-ért és dobj ki hármat. Legalább a felelősséget vállalja már ha ő gazdagodik ezen, kérje ő el az utasoktól a 9-et és fizessen ki engem. Ha vita van akkor vitázzon ő.  Ezek után nekem nincs félnivalóm, ha a reptéren a BKK vár, mert most per pillanat akár tolt órával megyek, akár óra nélkül mindenképp bajom van.

anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.28. 21:31:48 / # 347623
avatar
Abban mi a veszteséges, hogy leintenek az utcán, és elviszed az utasokat ~3 kilométerre?  Az neked veszteséges? Le kell adnod valakinek 2000-ret emiatt? Kényszerít valaki, hogy csalj ilyenkor? Tényleg úgy gondolod, hogy én, amiért életemben kétszer "átvertem utast", mert ketyegő órával álltam ki egy 2000-res pacsis fuvarnál, ugyan olyan szinten vagyok, mint akik minden nap 2-3-szoros áron viszik az embereket? Ne adj Isten, még járulékot sem fizetnek meg stb.
Ez nem "moralizálás", próbáljunk már józanul megítélni egy szituációt, ne süllyedjünk le óvodás szintre, hogy aki házasság előtt már nem szűz, az bűnös, meg elviszi az ördög...A hoteles utas meg feldughatja magának a repülő jegyét, ha nem megy érte autó...
szálka 2018.01.28. 19:05:34 / # 347620
avatar
Hát tényleg.........Van kis lopás és van nagy. Van édes kis hiéna  és van bűzös dög. Ha én csinálom, akkor nehogy már veszteséges legyek, ha a másik, akkor az rabló dög.
A tisztesség mértékegysége. Erről írtam valamelyik hsz-ben.
Az, hogy egyébként vannak szabályok....kit érdekel. Szarjuk le.

Moralizálhatunk itt bármennyit, teljesen felesleges.
szálka 2018.01.28. 18:56:04 / # 347619
avatar
Gyártsunk összeesküvés elméleteket?  Nekem sincsenek pontos ismereteim arról, kik végezték el, és kik nem, de az eredeti határidő lejárta előtt két hónappal állítólag 50% alatt volt a vizsgázók száma. Merész gondolat az időhúzást  (főleg) az euro5-nek betudni. Ráadásul a jelek arra utalnak, hogy a környezetvédelmi előírás miatt kevésbé fogytak, mint inkább cserélődtek az autók. Kötve hiszem, hogy  bérautó lenne a zöme.
Egyébként az említett 80-90 százaléknyi tagdíjfizető tudtommal alig 70%.


anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.28. 18:15:49 / # 347617
avatar
" Szidom a hiénát, hogy milyen gonosz, miközben én csendesen bebagyogok a hotel recepciójára leteszem a 2000Ft pacsipénzt és viszem a reptérre az utast taxióra + 2000Ft-ért. Innentől kezdve semmi jogom nincs mást megfedni"
Az írásod többi részével egyet értek, de ezzel a ponttal nem. Itt az utasnak szüksége van taxira, hogy kivigyék a reptérre, arról nem a taxis tehet, hogy egy gerinctelen, féreg országban élünk, ahol ilyen dolgok folynak. Nehogy már nekünk legyen veszteséges, amiért dolgozunk. A hiénázás többi módját én mélyen elítélem, annyiért viszek mindenkit, amennyi a hivatalos tarifa, de ez a 2000-res pacsipénz más tészta. Sőt, még az 1000 forintos pacsipénzt is mindig benyelem veszteségként, de kaptam múltkor egy olyan hotelt hajnalban, ahol 2000 a pacsi, na ott már én is úgy mentem ki, hogy ketyegett az óra. Azóta nem voltam abban a hotelben, még ha szar napom van, és simán nyomni tudnék rá, akkor sem, rohadjon rájuk az utas. A hiénázás ott kezdődik, amikor leint az utas egy taxist a zsinagógánál, a keletibe akarnak menni, és bemondja a sofőr, hogy 5000. Az ilyen kollégák nem fogják fel, hogy saját maguk alatt vágják a fát, emiatt csökken a leintős fuvarok száma.
alelölülő 2018.01.28. 18:01:12 / # 347616
Nem is értem, kizárólag támadhatatlan szakmai döntéseket hozó, mutyitól és korrupciótól teljesen mentes, támadhatatlan döntéshozóinkról ki is tételezné fel, hogy valamilyen érdeknek akartak megfelelni.
Látták, hányan nem végezték el a tanfolyamot és előbújt belőlük az emberbarát.
Ezek a tények, a többi csak kákán is csomót keresés, képzelgés.
Amúgy a taxisok 80-90 százaléka Budapesten tagdíjfizető, és nem látom okát, hogy a tanfolyamról lemaradók miért ne hasonló arányban lennének magánzók és társaságiak. Az is logikusnak tűnik, hogy azok nem végezték el (főleg) a tanfolyamot, akik az euro5-nek NEM TUDTAK megfelelni, ezért a tanfolyamot is kihagyták.
HA ez így van, akkor érdekes, hogy miért csak tanfolyamilag dobtak nekik mentőövet.
Hacsak nem droidnak akarták őket megmenteni, egyéni vállalkozónak nem.
focilabda 2018.01.28. 12:28:40 / # 347615
Szerinted itt van olyan valaki akinek ebben a témában van pontos információja?Itt mi hiába gondolkozunk normálisan. Itt semmi sem működik normálisan. De azért igyekezzünk 😊😊
szálka 2018.01.28. 10:36:54 / # 347614
avatar
Droszt és zuhanyhíradó, mint autentikus forrás....de legalább van valami, ami felmenti a gondolkodást.
focilabda 2018.01.28. 10:19:42 / # 347613
Az nem baj. Kell az ellenségkép!Leginkább droszt illetve zuhanyhiradó. Természetesen ezek csak az én forrásaim 😊
szálka 2018.01.28. 10:09:29 / # 347612
avatar
Arra roppant kíváncsi lennék, milyen adatokból tájékozódva állítjátok ilyen magabiztosan, hogy a tanfolyamot el nem végzők egyben tagdíjfizetők is...
Mert, ha nincs ilyen, akkor az egész érvrendszer hamis amit a céges érdekekről írtatok.

balagge 2018.01.28. 05:23:31 / Módosítva / # 347611
avatar
Na igen, euro4...Utóbb rájött, de már csak tehetetlen dühöt érzett, hiszen kifutott az időből...későn kapcsolt, százakat menthetett volna meg. Ezután kérlelhetetlenül mardosta a lelkiismeret. Ennek köszönhető, hogy most halált megvető bátorsággal küzdött a dolgukat leszarók érdekeiért, megmentve ezzel a legrokonszenvesebbeket. No és persze biztosítva ezzel a megfelelő tagdíj bevételt is. Köszönjük!
alelölülő 2018.01.28. 03:52:58 / # 347610

Milyen érdekes, az euro4 miatt kiesett százakat nem akarta megmenteni senki.

Oldalszám: 11