Név cheater
Becenév cheater
Honlap cheater.hu
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2018.03.29 21:32

Tehát elkezdődött a vita - Jogászvilág: Gázolt az önvezető autó ki a hibás? 

Egy érdekes adalék a vitán túl az uber  hozzáállása - amiért már ki kellene lába alól húzni a talajt.

Ugyanis ha az áldozat valaha használta az uber applikációját és igy elfogadta annak felhasználói feltételeit - ami sacc per kb. 75 fő és 628 aloldalt tehet ki a végefelé már ógörög nyelven - az az uber szerint erre az esetre is érvényes.

Én már alapoknál elakadok,  hogyan tehetik meg tech cégek, hogy egy számukra előnyös átláthatatlan digitális szerződésre kényszerítsék rá a felhasználókat, amit később lobogtatnak a választottbíróság elött. Szerintük csak ott lehet vitázni ás a választottbíróság döntése végérvényes, fellebbezésnek helye nincs. Ráadásul mivel nem állami bíróság a döntés nem is nyilvános. Én úgy tudom hogy nálunk ezzel a szerződéssel az uber kitörölhetné a fenekét, konkrétan körberöhögnék. Ideje lenne más régióknak is bekeményíteni és keretek közé szorítani a tech cégek kötelezően elfogadandó, kezelhetetlen és átláthatatlan szerződési feltételeit.

Azt sem értem, hogy mit vitatkoznak ezen a világ jogászai, ki a hibás? Ez egyszerű mint a bokor, az a hibás aki ezt a szolgáltatást üzletszerűen, pénzért nyújtja. Hogy ő a szolgáltatás teljesítésének érdekében milyen eszközöket, szoftvereket használ, kikkel köt szerződést az már az ő döntése és felelősége.

Nem, épp fordítva. Nincs rákényszerítés, ez az fuvarszervező alapvető érdeke. Vagy képes belátni, vagy nem, ez már legyen az Ő dolga.


Melyik a leghatékonyabb rendszer jelenleg a budapesti taxispiacon? A Cityé. Hogy zajlik náluk? Nem tudják ellátni a címeket, mi a teendő? Közgyűlés, vegyünk fel még 200 embert? Dehogy. Jó nem veszünk fel, de akkor a délutáni csúcsban is mindenkinek kötelező jelleggel ki kell jönni!

Megteheti ezt a City? Meg. Mindenki tulajdonos, mindenki a sajátjáért dolgozik, igy a saját vállalkozása költségein nem egy idegen vállalkozás értékét növeli.


Mi lehetne ebből a szempontból ilyen hatékony mint a City? Ha adott cégnél mindenki alkalmazott, kimész és kuss. Van ilyen? Nincs.

Budapest taxinak van/volt erre folyamatos törekvése, de mindig megakadtak ott hogy erre igy nincs elegendő stabil és megbízható alkalmazott.


Következő a Taxify szerű rendszerek. Nincs fix díj, csak az eseti jutalék. Tök szimpi - kivéve a jutalék mértéke ugye. Újdonság, taxisoknak nagyon tetszik, de hatékony ez a rendszer? A fenét.. fizessen a tököm 30%-t mikor ömlés van az utcán, igy a Taxify adatbázisában szereplő megrendelők épp mikor leginkább kéne hoppon maradnak.


Mit csinál a Főtaxi? A nagy számok törvényét követi. Egyrészt jól mutat a tendereken, másrészt ennyi autó már megfelelő hatékonysággal látja el a feladatot, amelyik megrendelő mégis porul járt és lemorzsolódik azt meg egye meg a többi kis cég.


Mi van a kisebb cégekkel? Hogy maradhatnának Ők talpon ebben a gyilkos versenyben? Taxi2000, Tele5, Tele4, Taxiplusz és ma már a Budapest taxi is. Tudom hogy már a felsorolás fele beolvadt egy nagyobba, de mit kellett volna nekik lépniük, ráadásul nem most, hanem már 1,5 évvel ezelőtt hogy ezt elkerüljék?

Jutalmaznia kellett volna a sofőrt. Azt a sofőrt aki a saját 10M forintos vállalkozását arra használja, hogy az Ő 600M forintos cégének értékét növelje. Volt erre példa? Volt. Ha három hónapon keresztül 300 cím felett tevékenykedtél akkor kaptál egy biciklit. Egy valaki a 600 tagból. Micsoda befektetés.

Volt ennél - még az elején rövid ideig - hatékonyabb jutalmazás, nem vittek el egy címet: ha valaki viszi + 1000Ft. Továbbra sem vitték, mert annyira kiesett vagy mindenki tudta, hogy egy hülye akkor + 2000Ft. De itt már megjelent a tulajdon és a ki kicsoda ebben a sztoriban helyes kezelése. Ő tekinti tulajdonának és értékének az adatbázist, neki kell karban- és fenntartani. Ha ez pénzébe kerül akkor kockáztassa Ő a pénzét.


Ehelyett mit csinál jelenleg pl. a 6x6? Az adatbázisa fenntartásának költségeit rámterheli. Ha elutasítok egy címet 300Ft bünti. Igazsághoz hozzátartozik, hogy Ő ezt nem zsebreteszi, hanem szétdobja azok között akik viszont elviszik ezt a címet. Ez igy már közelebb jár, de még mindig nem értek egyet.

Nem értem az alapfelállást, miért ragaszkodik itt mindenki a büntetéshez a jutalmazás ellenében? Miért ez az első és kizárólagos gondolat ahol Ők a megoldást keresik? Miért nem képes figyelembe venni az én vállalkozásomnak az értékét ebben a sztoriban és miért nem kompenzálja ha én elviszem a tőlem 6km-re lévő nyomit, annak biztos tudatában, hogy az én vállalkozásom ezen biztosan bukik, de az Ő vállalkozása viszont biztosan nyer? Persze tudom, ez nem kerül pénzébe... de ezért a spórolásért cserébe mire számíthat a 6x6 ha egy új piaci szereplő érkezik a piacra, aki nem kér tagdíjat, nem kötelez és csak 10%-t kér fuvaronként? Arra hogy az első két hónapban 400 tag átvándorol az új céghez.


Ha egy cég bajban van - vagy ha nagyobb akar lenni - tőzsdére megy. Természetesen nem gondolom hogy pl. a Taxi4-nek tőzsdére kellene vonulnia, de az elméletet követve, egyfajta microtőzsdét, a tagok tulajdonosi státuszának legalább az illúzióját meg kellett volna már évekkel ezelőtt teremtenie. Ez nem - csak - a tagok érdeke, ez az Ő érdeke, hogy egyáltalán talpon maradhasson és hogy felkészülhessen jövőre, ha érkezik egy (vagy több) hatékonyabb cég a piacra.

A kis cégeknek egy olyan rendszert már réges rég ki kellett volna alakítani ahol jutalom vár a munkádért - még több munkáért még több jutalom - és mikor érzékeny búcsúra kerül sor köztünk akkor még egyfajta végkielégítést is kapok, épp olyan mértékben amilyen hatékonysággal tevékenykedtem az Ő megrendelői adatbázisának megtartásáért és növeléséért.  Ez nála marad, az Ő tulajdona lesz, én pedig - úgymond üres zsebbel - távozok.


A fenti nem egy taxis sírása, én elvagyok bárhol, még mezítlábasként is. Ez ma már a cégek érdeke, ráadásul minél kisebb cég, annál jobban és hatékonyabban kell belemerüljön ebbe az új felállásba.

E célt például segíthetné a forgalomarányos fuvarszervezői jutalék kötelező jellegű bevezetése, amely a taxisofőrök vállalkozásának fix költségét apasztaná le. 

Végre egy újságíró aki jóval közelebb jár az igazsághoz mint eddig bárki.

Ettől függetlenül rögtön akadékoskodom is, de ezt csak azért teszem mert némiképp más pozícióból nézem a világot mint sokan mások. Sokakkal ellentétben nem azt gondolom, hogy a világ az fekete vagy fehér, én úgy tartom, hogy a világ az szürke. Tehát nem gondolom azt, hogy ha megszűnnének a cégek akkor eljönne a kánaán. Egyáltalán nem, sőt, cégek nélkül iszonyat új veszélyek leselkednek ránk, amik igazán sokba is kerülhetnek. Ahogy azt sem gondolom, ha eltűnnének a mezítlábasok akkor aztán tök jó lenne. Én azt mondom, hogy az éremnek minden esetben meg kell nézni a másik oldalát is mielőtt döntenénk.

Vegyük a fenti állítást: forgalomarányos fuvarszervezői jutalék. Tök jól hangzik. De tényleg. Versengjenek ők értünk, fordítsuk meg az eddigi pozíciót.

De meddig hangzik jól, míg 0Ft az alapdíj? Vagy ha csak 20ezer? És ha már 50 lesz az alapdíj? Vagy ha még is ennél több + ugye a fuvaronkénti jutalék.. a vége már nem hangzik olyan jól, a függés továbbra is jelen van.

De.. szabadataxi még a múlt hónapban tett egy nagyon is lényeges bejegyzést itt a fórumon. amit én sokkal fontosabbnak tartok annál hogy a feledés homályába vesszen, ezért álljon itt újra:

"szabadataxi: Nagyon hidegen hagy, hogy mi a fuvarszervezők érdeke: egy fillért sem tartok méltányosnak, amiért nem kapok valamit. Az elmúlt hónapban a közvetített fuvarjaim ellenértékének felét tette ki a tagdíj (jó, én nem vagyok nagy címfelvevő, de ennél azért jobb szokott lenni az arány), ami egyértelmű ráfizetés nekem. Így gyakorlatilag azért fizettem, hogy reklámhordozója lehessek egy vállalkozásnak, amely belőlem él."

Tehát hogy is van ez, mennyi is az én értékem az adott cég számára? Egész nap körözök a városban a céget képviselve, megborotválkozva, kedvesen mosolyogva mindenkire, autóm legyönyörűzve ennek minden költségét vállalva, még akkor is ha egész nap nem kapok a cégtől semmit. Mennyit ér ez a cégnek?

Jelen pillanatban tudjuk mennyit, én fizetek azért, hogy ezt megtehessem. De ennek a reklám és igy gazdasági értéke miért nem köszön vissza az ÉN pénztárcámban?

Én vagyok az aki a saját pénzemen képviselem és reklámozom Őt folyamatosan. De ez nem az Ő pénze, ez az én pénzem. Kérem vissza.

Ha ennek a tevékenységnek az értékét megfoghatóvá/megjeleníthetővé tennénk és emellé kapcsolódna be a forgalomarányos fuvarszervezői díj mindjárt egy teljesen más pozícióból tárgyalnánk egymással.

Sokak szerint a tragédia arra jó lesz,  hogy egy precedens értékű perben kényszerűen meg kelljen állapítani, ki miért felelős, és ezzel előtérbe kerülhetnek az ezzel kapcsolatos, többnyire megoldatlan kérdések.

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.03.20 17:29

Annyira blődség, érezhető volt hogy ez nem lehet komoly. De közben az is benne volt a fejemben, hogy annyi támadást kapott hirtelen, hogy ez egy önfricska és most már csak azért is, teljes mellszéleséggel felvállalva ezt az egész sztorit amibe belemászott.

Egyébként megnyugtató vége ennek a sztorinak az lenne, ha azok akik alapítóként megjelennek elzárkóznának ettől a Veressel együttműködéstől.

Pl. a Czifery Csabáról nem tudom elképzelni, hogy egy métert is menne a taxisok ellenében, ha igy van ideje lenne kijelentenie, hogy ehhez a butasághoz itt a végén már semmi köze nincs.

Igy kerülhetne pont a történet végére.

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.03.20 07:56

Nee már, ezt nem hiszem el, ez csak valami vicc lehet.  Tud erről a Homonnay hogy betették ide a nevét?

Menjenek tüntetni és utat lezárni a választás napján a taxisok azzal a céllal hogy leváltsák a kormányt? Ez hülye?

Ez a gyerek már egy senki, a neki járó tiszteletet egy nap alatt égette el és még kapálózik? Ráadásul igy?

Most megtippelem hány embert tud odarángatni: 10 embert. De ebből hozzávetőlegesen 5 csak ilyen szájtáti, unalomból.


Ezt nem hiszem el, hogy ez komoly. Ha mégis, akkor ennek elment az esze, nemhogy egy ilyen ügyet, de még a kutyámat sem bíznám rá.

Ez igy, ezt az irányt erőltetve - taxi üzemmódban - megvalósíthatatlan. A taxi egyszerű - de ebből a szempontból lényeges - meghatározása: bárhonnan, bármikor, bárhová. Amelyik ezt nem teljesíti az nem taxi.

Egy esetben tudná ezt teljesíteni, ha minden más közlekedésben résztvevő kivétel nélkül szintén önjáró... ami további érdekes kérdéseket vetne fel, de most ezt hagyjuk.

Viszont ha ez az idő elérkezik, akkor nem csak maga a taxi szűnik meg, hanem vele együtt úgy ahogy van a most általunk ismert magántulajdonú autózás is.

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.03.13 20:42

Mivel a címállomány növelése a cél csak a City és a Főtaxi kerülhet szóba :D Az alap 30ezer Ft kaució mellé most szednek további 60ezret - abban sem vagyok biztos, hogy szedhetnek e ilyet, utána kéne olvasni - mindenesetre ez ~400 fizetővel számolva már hatalnas stabilitást hoz a budapesti taxispiacon:-)
Ha igy megy tovább a Budapest taxi felvásárolja az Ubert.