Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.12.16. 11:37:07 / Módosítva / # 337146

Aztán kölcsönkér a benzinkutastól pár kanyar erejéig, hogy megcsinálja a nyálravalót:-)

kertestaxi 2014.12.16. 11:14:23 / # 337145
avatar

A híres "taxis" igazmondás.

alelölülő 2014.12.16. 02:03:28 / # 337132

Csak tudnám, hogy lesz 130ft/km - 20 %-os tarifából 100 km-re 15 ezer forintja, és még üres km-ek is vannak, de a trükkjét szívesen megtanulnám.

Apuka 2014.12.15. 12:56:06 / # 337130

A NAV is rászáll


"Amennyiben bebizonyosodik, hogy valaki saját autójával bejelentés nélkül, bevételei eltitkolásával üzletszerű tevékenységet folytat, a törvényben meghatározott szigorú szankciókra számíthat. Egy magánszemély 200 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható, ha adószám nélkül végez adószámhoz kötött, illetve adóköteles tevékenységet. Ugyanilyen összegű mulasztási bírság szabható ki a bejelentési, bevallási, könyvvezetési, bizonylatkiállítási kötelezettség elmulasztásáért" – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.


vs.hu

hiénakutya 2014.12.15. 12:40:16 / # 337129

tomajer 2014.12.11. 07:46:27 / # 337056

Uber: kipróbáltuk az olcsóbb taxizást


Vészhelyzetben teszteltem az Ubert, és így is ötösre vizsgázott. Legalábbis 5 pontot adtam a sofőrnek, és ő is ötöt nekem. Sietnem kellett a belvárosba, és a várakozással együtt 15 perc alatt megtettem az Árpád híd – Deák tér útvonalat. Időben ugyanannyi volt, mint taxival – pénzben pedig megspóroltam két sör árát. Mutatom máris, hogyan.

Az Uber

Androidra, iPhonera és Windows mobilra is könnyedén letölthető az Uber (ejtsd űber, mert itthon van értelme a szónak, melyre pozitív brandet építhetnek) alkalmazás. Szerda óta lehet utazni ezzel a szolgáltatással Budapesten, és bár van már egy hasonló projekt a WunderCar, az Ubert nevezik nemzetközileg is a közösségi taxizás alfájának és omegájának.
Kezdődjön a móka

Leszedtem az AppStoreból az Uber applikációt, pikk-pakk beírtam az adataim, és egy perc múlva már rendelhettem is az autót. Egy szép térképen hol a Dunában, hol a parlament épületében kacskaringóznak a sofőrök, akikről ebben a fázisban semmit nem tudhatunk, csak azt, hogy vannak. Vagy nincsenek: 22 után és 8 előtt például nehézkes a közösségi autózást választani, de ennek hogyanjáról egy kicsit később.



Ha rendelkezésre áll legalább egy autó és rábökünk a rendelésre, azonnal megjelenik, hogy ki érkezik értünk, illetve milyen autóval, és ahogy még közelebb ér, már láthatjuk a rendszámot is. Meg guglizhatunk gyorsan, hogy mi az a Daewoo Nubira, mert ilyen kocsiról még nem is hallottam.

A sofőrt nevezzük Gézának

A program szerint van még 7 percem fogat mosni, levinni a szemetet, inni egy teát, és ha az autó a ház elé ér, jelez. Uber pitty, az autó a ház előtt, szia Gipsz Jakab vagyok, beülhetek?

Kérdezem Gézát, hogy bírja-e még a kérdéseket, de mondja, hogy már megszokta, szóval nyugodtan. Egy ismerőse javasolta neki, hogy legyen sofőr az Uber-nél, azt nem tudja, hogy barátja hogy került kapcsolatba a céggel. Előzetesen önéletrajzot, erkölcsi bizonyítványt kértek, feltétel volt a büntetlen előélet, a büntetőpont mentes 2-3 éve meglévő jogosítvány, illetve az, hogy a fuvart maximum 10 éves, rendbentartott autóval vállalhatja. Ilyen a Daewoo Nubira:



Mivel ő még az első jelentkezők között volt, a cég az első megbeszélésen bónuszokkal illette őket: amennyiben a szerdai kezdésnél jelen voltak, plusz 15 ezer forint ütötte a sofőrök markát, valamint kaptak egy „szolgálati” iPhone 4S-t, melyen az előre telepített Uber alkalmazás sofőrváltozata volt, ezzel vállalják a munkát, látja a rendeléseket, hasonlóan mint az "igazi taxisok". A program mutatja a rendelő nevét, helyzetét, és ha az ügyfél beírja előzetesen az úticélt, automatikusan oda is navigál.



Nincs várakozási díj

Sofőröm az első nap 18 és 22 óra között volt bejelentkezve, 16 fuvart kapott, de ebből csak 4 volt sikeres. Elmondása szerint valószínű azért, mert sokan véletlenül böktek rá a rendelésre – ez velem is előfordult, hiszen az ember amikor próbálja a programot felfedezni, akarva-akaratlanul rábök az UberX gombra, hisz kíváncsi, hogy mi történik.

Ha valaki autót rendel és az a jelölt ponthoz ér, 10 percig várakoznia kell a sofőrnek az ügyfélre. Nincs várakozási díj a taxisokkal ellentétben. Főként a belvárosból, illetve belvárosban jön a fuvar, de vitt már ügyfelet a Római Partra is, aki elmondta neki, hogy onnan a városba már nem tud rendelni, egyszerűen nem engedi a program.

A programban megtervezhetjük utazásunkat, fuvardíjat is kalkulál. Láthatjuk, hogy hozzávetőlegesen hány perc alatt fog odaérni a kocsi, ha esetleg rendelünk. Ha már jön értünk a sofőr, kapcsolatba is léphetünk vele, akár telefonon, akár üzenetben.



2000 helyett 1000 forintért utaztam

Géza a suli mellett, keresetkiegészítésként csinálja, nincs megkötve, hogy mikor kell dolgoznia, és minden szerdán írják jóvá az elmúlt hét utazásait. Számításai szerint 100 kilométeren 15 ezer forintot nyer az üzlettel – pontosabban 12 ezret, mert 3000 forint a benzin. Azt mondja, vezetni könnyű, és ha sokat ül az ember az autóban, csak koncentrálnia kell és kipihentnek lenni, ráadásul így jobban keres, mintha árufeltöltő, vagy vendéglátós lenne. Géza rendkívül jófej, kedves figura volt, nem egy karótnyelt taxis, akik néha sorozatgyilkosnak tűnnek, és nem is az öreg róka típus, aki megunta az életét.

Az ügyfelekről annyit mondott, hogy eddig főként öltönyös, jólöltözött 30-asok voltak. A céges megbeszélésen elmondták, hogy ha odaér egy címhez és látszólag részeg az ügyfél, vagy szennyezett ruházatú ember szeretne utazni, visszamondhatja. Benne van a pakliban a támadás is, vagy hogy valaki odacsalja bűncselekmény szándékával, de nem fél.

A megérkezés olyan gyorsan történt, és a beszélgetésbe is olyannyira belemerültem, hogy a fizetésről még printscreent is elfelejtettem készíteni – de szerencsémre e-mailben részletes lebontást kaptam az összegről, és arról, hogy mi mennyibe került. Budapesti sárgataxival körülbelül 1800-2000 forint lett volna az út, így megúsztam egy ezresből. Nincs kínos pillanat ha nem hagysz borravalót, és nem is kell – a pontos összeg egy gombnyomással levonásra kerül a számláról.



Kis hátulütők

Nem éppen az elvárt budapesti sárgataxis színvonalú gépjárművekkel szolgál az Uber, kicsit még hiányzik is a beazonosíthatóság. Nem használhatják a taxisávot, ami dugó esetén halál tud lenni, és a taximegállókban, buszmegállókban is szabálysértésnek minősül ha megállnak. Nem tudunk céges taxit hívni, hiszen számlát sem adnak.



Összegezve

Ha szépen beindul – és hát miért ne indulna be – igazán az Uber fővárosunkban, az minden félnek jó lesz. Ha lesz olyan szerencsés fiatal, aki nem pötyögte végig az esti kocsmázást, bulizást, és van még százalék az akksiban, akkor szinte féláron tud hazajutni ahelyett, hogy a BKV éjszakai járatain zötykölődne (pedig milyen jó is a végállomáson ébredni...). Jó lesz az önjelölt taxisoknak is, hiszen szuper kiegészítő jövedelemre tehetnek szert – kérdés az, hogy meddig tűrik majd az igazi taxisok, illetve a NAV, a járulékoktól, számlától, engedélytől független furikázást. De amíg ezeket a köröket lefutják, mi egyszerű utasok élvezhetjük a szolgáltatást.

Az UberX (mint sima sofőrök) árai Budapesten:

alapdíj 300 ft
percdíj 25 ft
kilométerdíj 130 ft
A minimum díj 400 forint, ha pedig lemondod 600 forintot kell fizetned (ebből Géza 400 forintot kap).

A budapesti taxi árai:

alapdíj 450 ft
percdíj 280 ft
kilométerdíj 70 ft
Ha lemondod: először tesznek egy piros X-et a telefonszámod mellé, majd letiltják a diszpécserek a számod, és nem rendelhetsz egy ideig az adott társaságtól.

666666 2014.12.10. 19:32:03 / # 337050

Magyarország lesz az egyetlen,ahol mondvacsinált elégedetlenség lesz.

Itt mindent szabad,ami máshol tilos.Birkaország abszurdisztánia lakói mindent benyelnek,amit letolnak a torkukon.Torzsáig uber.  

tomajer 2014.12.10. 18:04:28 / # 337049

Összecsapnak a hullámok az Uber fölött


Horváth Balázs 2014.12.10.

Az várható volt, hogy az autómegosztó platformot üzemeltető Uber meg fogja osztani az üzleti modelltől idegenkedő taxis társadalmat, az utóbbi napokban azonban a szokásosnál is nagyobb hullámokat kelt a startup. A hazánkban pát hete elindult szolgáltatással kapcsolatban egyre több ellentmondásos hír érkezik, több országban betiltották, vagy per indult a vállalkozás ellen.

Betiltások, korlátozások

Az egyik legsúlyosabb eset Delhiben történt, ahol az egyik Uber sofőrt egy 25 éves utas megerőszakolásával vádolják. A két nappal ezelőtt kipattant ügy kapcsán az indiai főváros hatóságai azonnali hatállyal betiltották az Uber működését, ami legalább addig érvényben lesz, amíg nem tisztázódik, hogy pontosan mi történt. A kritikák szerint az Ubernek ki kellett volna szűrnie a sofőrt, akit 2011-ben hasonló vádak értek, azaz akkor is taxi sofőrként, egy utas ellen elkövetett erőszak volt a gyanú.

Az indiai esethez hasonló végkimenetelű az a spanyol döntés, mely szerint az Uber köteles beszüntetni az összes, Spanyolországban kifejtett tevékenységét. Az egyik madridi bíróság által meghozott végzés kimondja, hogy a sofőröket sehol sem regisztrálták, akik a tetejében olyan tevékenységet folytatnak, ami jogosulatlan előnyöket biztosít nekik a meglévő taxitársaságokkal szemben.

A madridi taxis szövetség által benyújtott panasz nyomán hozott döntés indoklásában az áll, hogy a szabályozás teljes mértékben gyakorlati alapokon nyugszik, követi a hatályos törvényeket és semmiképen sem értelmezhető a szabad piac, vagy a sharing economy kritikájaként. Hasonló végzést hozott Thaiföld egyik bírója is, aki azzal tiltotta be az Ubert az egész országban, hogy az autók jogszerűtlenül működnek az utakon, a tilalom pedig minimum addig fennáll, amíg a sofőröket nem regisztrálják a helyi törvényeknek megfelelően.

USA-ban sem kímélik őket

Ha azt hinnénk, hogy kizárólag az Uber szülővárosától távol akadnak problémák a szolgáltatással, akkor tévednénk. A legújabb támadás éppen Los Angeles és San Fransisco részéről érte a céget: a város vezetése beperelte a céget, mivel az több hibát vétett az árazásról való tájékoztatás, a sofőrök ellenőrzése terén, illetve engedély nélkül működtek autók a repülőtereken. Ez esetben a jogi problémák a rivális Lyfttel kapcsolatban is felmerültek, és míg az utóbbi már megállapodott a hatóságokkal, az Uber helyi vezetősége még tárgyal a megoldás érdekében.

Magyarországon egyelőre nem történt kirívó eset az Uber működésével kapcsolatban és a szakmai szervezetek rosszallásán kívül a hatóságok sem tettek lépéseket. Az egyetlen publikus aktus még az Uber indulása után nem sokkal történt, amikor a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium egy közleményben fejtette ki aggodalmait a szolgáltatással kapcsolatban: az Uber semmiképpen sem szerezhet versenyelőnyt  „más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben” azzal, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységet szabályozó jogszabályokban foglaltakat.

alelölülő 2014.12.08. 23:49:27 / # 337035
tomajer 2014.12.08. 12:05:02 / # 337025

Elég régi bútordarab vagy már itt, hogy tud!  Politizálni a hallón egyetlen helyen lehet.  Kedvenc politikai topicodban! :-)


Kérlek te is tartsd magad ehhez!

jomeo! 2014.12.08. 11:30:02 / # 337024
avatar

Tomajer! Ha egy kicsit utánaolvasnál, láthatnád, hogy biztonsági probléma a taxikban van. Az Uberben minden utazás visszakereshető. Elhagyott tárgyak így sokkal könnyebben visszakerülhetnek a tulajdonosaikhoz, mint eddig.

jomeo! 2014.12.08. 11:26:43 / # 337023
avatar

A rezsicsökkentés után itt van a taxiár-csökkentés!

Eddig a taxisok extraprofitra tettek szert, szinte százezreket kerestek, bevételeiket aztán drága éttermekben, kaszinóban szórtak el, de ennek most vége. Mi magyarok nem engedjük, hogy a taxisok megnyomorítsák a magyarokat!

Bevezetjük az Ubert, letörjük az árakat és több marad a magyar ember zsebében!
Le a dőzsölő taxisokkal!


Fidesz helyi irodája  

tomajer 2014.12.08. 06:27:47 / # 337021
Borzalmas bűncselekmény történt egy Uber-kocsiban


Ismét támadások érik az Uber közösségi utazásmegosztót, most azért, mert az egyik indiai sofőrjük megerőszakolta női utasát. 

A 26 éves, pénzügyi területen dolgozó nő egy vacsora után hívott autót a telefonon keresztül elérhető szolgáltatótól Új-Delhiben. Elmondása szerint elaludt a hátsó ülésen, amikor pedig felébredt, a város egyik elhagyott részén találta magát, ahol a sofőr megerőszakolta, majd megfenyegette, hogy ne mondja el senkinek és hazavitte. A fiatal nő azonnal értesítette a rendőrséget, az erőszak tényét az orvosi vizsgálat is megerősítette, a feltételezett elkövetőt pedig már másnap elfogták – írta a BBC.

Biztonsági problémák

Az Uber lényege, hogy a rendszerhez csatlakozó (hivatásos vagy akár nem hivatásos) autósok és leendő utasaik okostelefonra letölthető alkalmazáson keresztül, közvetlenül találhatnak egymásra, és a viteldíj rendezése is a rendszeren keresztül történik. A San Franciscó-i céget azonban már többször érte kritika, hogy nem ellenőrzi megfelelően a sofőröket.

A cég nem sokkal később közleményt adott ki.

„Együttérzésünket fejezzük ki a borzalmas bűncselekmény áldozatának és mindenben együttműködünk a rendőrséggel” – írták. „Minden sofőrünk engedéllyel vezet és számos biztosíték áll rendelkezésünkre, hogy ellenőrizzük őket, a gépjárműveket, valamint a becsült érkezési időpontot, így nyomon tudjuk követni az utakat” – tették hozzá.

Az Uber szolgáltatását mobiltelefonon keresztül lehet megrendelni.

Forrás: AFP/Britta Pedersen

A taxisok háborognak

Az Uber megjelenése a világon mindenhol, így Magyarországon is kivágta a biztosítékot a taxisok között. Sok helyen tüntettek is ellene, nálunk pedig Glattfelder Béla a gazdaságszabályozásért felelős államtitkár egyeztetett a társaságok és az érdekvédelmi szervezetek képviselőivel.

A taxitársaságok képviselői kifogásolták, hogy – míg a taxisok esetében szigorú követelményeket határoznak meg a szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is – az Uberhez tartozó szolgáltató ezzel szemben például nem ad számlát, nem rendelkezik engedéllyel, nincs taxiórája, nincs utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem, így teljesen ellenőrizhetetlenné válik. 

Korábban öt taxisofőr halálosan megfenyegette az Uber egyik alkalmazottját. A részleteket itt olvashatja.

jomeo! 2014.12.07. 15:12:35 / # 337011
avatar

Droszthasználati engedély minek???
Hajrá Uber! Amíg a NAV-nál lopnak/csalnak, addig le van szarva a sárga rendszám. Az utas örül, hogy olcsóbban utazik, a többi le van szarva!

jomeo! 2014.12.07. 15:10:31 / # 337010
avatar

Miről beszélsz Kollega?
A taxi új elnevezése a 21. században: Uber!

Ezt nem poénból írom! Nem vagy tisztában az applikációs rendszer fantasztikus mivoltával! Automatikusan felveszi a sofőr a címet, a gps odanavigálja, a sofőr telefonszámát és keresztnevét kijelzi a rendszer az utasnak és fordítva, biztonságos, nincs nálad kp, az utas visszakövethető, értékelhető (utas és sofőr)!

Emlékszem, a Főtaxi szaki az antennát reszelgette a műhelyben, horribilis összegeket lenyúlt a maffia (címközvetítő) a taxistól, adócsaló módon nyelték le a büntetésekből befolyt milliókat a cégvezetők, amiből extraprofitra tettek szert, Hawaii-on nyaraltak belőle, miközben a taxis éhezett. 2 perc késés miatt ezreket bukott, miközben az utas még lent se volt az utcán, de a taxisspicli pár forintért feljelentette a saját munkatársát. A fegyelmi tárgyalások hetente egyszer, amikor berendelték a taxist, ha valami hülyeséget "elkövetett" (pl. dugó miatt késett a címről). A spiclik ott is rejtett kamerás felvételeket csináltak.

A franchisért tízezreket kértek. A franchise volt a "kockacsík". Röhögnöm kell! Még a matrica árát is kifizettetik a szerencsétlen alvállalkozóval. Korlátlanul felveszik a kollegákat a cégekhez, miközben szintén extraprofitra tesznek szert! Ez nem bántja a szemed?   

taxisbácsi 2014.12.05. 11:50:47 / # 337003
avatar

Van itt feljelentő topic is,na meg mindenki zsebében ott a kamerás,diktafonos mobil...


taxisbácsi 2014.12.05. 11:49:27 / # 337002
avatar

Valamit tenni kéne,egyre több gyökértől hallom ,hogy ezt a sz@rt használja...

a-kinti 2014.12.03. 20:01:31 / # 336988
avatar

És ez a két P...A miért nem Uberezik.

Hogy verjem teherbe mindkettőt.......................kifakadtam,Bocs

vmiki 2014.12.03. 11:36:24 / # 336982
avatar

A napokban volt szerencsém 2 eredeti Uber vezető menedzser féleséget hazaszállítani (telefonos rendelés ! ) a II. kerületbe, egyikük az út alatt megkérdezte: -én, mint hivatalos, hivatásos, sárga taxis vállalhatnék-e Uber fuvart. 

Nem az az érdekes, hogy mit válaszoltam, nyomdafestéket nem tűrő szavakkal, magamon is meglepődve, hanem az, hogy mennyire nincsenek tisztában a helyi rendeletek, törvények tekintetében, a rentábilis fuvardíjról már nem is beszélve.

Annyit tehettem, hogy nyomatékosan tudtukra adtam: meg vannak számlálva a napjaik, egy illiberális 2/3-os többségű hatalommal szemben, amely meg fogja védeni a saját vállalkozóit Budapesten. No meg felhívtam a figyelmet, hogy egy budapesti taxis habitus nem egyenlő egy amerikai vagy mondjuk holland taxis mentalitásával. Meg vendégszeretetével... 

alelölülő 2014.12.03. 00:32:58 / # 336975

Kíváncsi, mennyit spórol vele.


Oldalszám: 215