Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Paró 2015.01.17. 11:41:16 / # 337509
avatar

Észrevehetnétek már, hogy ti csináljátok nekik a legnagyobb reklámot. Miért nem törlitek ezt a topicot? Teljesen felesleges. Leírtad nekik, hogy kereshet tizenvalahányezer forintot és ennyi marad meg az emberben. Azt, hogy közben szarrá teszi apuci autóját, azt le sem szarja. Minket sem érdekelt az autó, mikor 150-ért veszteségesen szaladgáltunk. Ezért tartunk ott, ahol tartunk.

tomajer 2015.01.13. 12:00:13 / # 337482

Csak az egyel alattad lévőt kellett volna elolvasnod:-)

djrk 2015.01.13. 06:35:00 / # 337481
avatar

http://index.hu/gazdasag/2015/01/07/6_5_perc_alatt_erkezik_az_uber/

tomajer 2015.01.08. 21:14:45 / Módosítva / # 337406

Még egyszer az Uberről

AMIT TUDNI AKARSZ RÓLA, DE HÜLYE VAGY UTÁNASZÁMOLNI  Amióta utoljára foglalkoztam ezzel a gurulva terjedő vírussal, eltelt vagy három hónap.  De mivel közben kiderült, hogy az okostelefon-vezérelt kontártaxis-alkalmazás kvázialkalmazottjai milyen nevetséges kilométeráron zsákmányoltatják ki magukat, és magam is találkoztam olyan szerencsétlen balfasszal, aki a már eredetileg is túlméretes, aztán a devizahitelek elszaladása miatt reménytelenül elhatalmasodott autótörlesztőjét gondolta rendezni a fuserfuvarozásból, illetve – nem utolsósorban – mert az Index ma is benyalt egy színtiszta pr-cikkel az Ubernek éhgyomorra, nekifutok még egyszer. Tőlem teljesen idegen terület lesz a gondolatmenet alapja: a matematika.

tomajer 2015.01.08. 11:31:08 / # 337395
Uber: mennyit ér egy taxis app? Voith Hunor, 2015. január 08. 09:55 Szólj hozzá!

Az ötéves cég működése körül egyre több a kérdés, de az biztos, a befektetők hatalmas lehetőséget látnak benne. Az eddigi befektetési körök alapján a taxizást megreformáló Uber már most négyszer annyit ér, mint az Egyesült Államok teljes taxis piaca - nagy kérdés, nem fújtak-e buborékot a befektetők?

November közepe óta Budapesten is lehet uberezni hagyományos taxizás helyett. A 2009-ben alapított vállalat először 2011 végén tette ki a lábát az Egyesült Államokból, egyenesen Párizsba, az azóta eltelt idő alatt pedig elképesztő sebességgel terjeszkedett jelenleg 53 ország több mint 200 nagyvárosában vehető igénybe a szolgáltatás. Az Uber növekedését az okostelefonos alkalmazás nyújtotta kényelem és az alacsonyabb fuvardíjak mellett leginkább a szabályozási környezet hiányosságai tették és teszik lehetővé.

"Mi nem vagyunk taxitársaság"

A cég saját állítása szerint csak közvetítőként szerepel az utas és a sofőr között, nem taxitársaságként (hazai műnyelven: fuvarszerverző) működik, a sofőrök pedig nem állnak vele munkaviszonyban, nem alkalmazottai a cégnek. Az üzleti modell lényegét tekintve ők csak összehozzák az utazni vágyót és azt, aki egy kis mellékesért elvinné őt, mint magánszemély, a saját autójában. Az Uber így számos olyan költségtől kíméli meg magát, ami egy hagyományos taxitársaságot terhel, a személyszállítást mindenhol szigorúan szabályozó törvényekről nem is beszélve.


Az agresszív terjeszkedési politika mindenhol kemény ellenállást váltott ki a taxitársaságokból és taxisokból, akik az eddigi jelek alapján joggal féltik megélhetésüket. Több országban (például Franciaországban, Németországban, Belgiumban, Indiában) már korlátozták az Uber működését, és egy novemberi közlemény szerint a magyar Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is mindent megtesz majd, hogy a fiatal vállalatot a hagyományos piaci korlátok közé szorítsa.

A mindennapos jogi csatározások, taxistüntetések, egyes Uber-sofőrök miatt kipattant ügyek vagy az aggályos adatkezelési gyakorlat nem tántorítják el a befektetőket, akik két kézzel öntik a pénzt a startupba. A kezdeti években még csak néhány tízmillió dollár tőke érkezett (2011 végéig 50 milliót vontak be különböző alapoktól), az első igazán nagy tőkeinjekció 2013-ban történt, amikor 361 millióval hízott az Uber bankszámlája. Ebből 258 milliót a Google Ventures állt, a befektetés a céget akkor 3,4 milliárd dollárra értékelte.

Ez a Google ilyen szintű érdeklődése adta azt a lökést, amitől 2014-ben igazán elszaladt a ló a befektetőkkel. Nem csoda, hiszen (legalábbis a befektetők képzeletében) nem volt nehéz összekombinálni az Uber üzleti modelljét a Google önvezető autó projektjével, térképészeti tudásával és óriási felhasználói adatbázisaival. Idén aztán elkezdődött az igazi nehézbombázás: júniusban 1,2 milliárd dollár állt a házhoz, ezzel 18,2 milliárdra srófolva a cég piaci értékét, majd decemberben további 1,2 milliárdot adtak a befektetők. Az új (és éppen aktuális) piaci érték? 40 milliárd dollár.

Az elmúlt években hozzászokhattunk, hogy a technológia szektorban csak úgy röpködnek a milliárdok, ha felvásárlásokról van szó. Az Ubert azonban a nagybefektetők már most többre tartják, mint Anglia (14 milliárd dollár) és az Egyesült Államok (11 milliárd dollár) teljes, összesített taxis piacát. Arra számítanak, hogy az új üzleti modell, a költséghatékonyság, a rugalmasság, az olcsó fuvardíjak akkora törést okoznak a piacon, hogy mire a régi iskola és a jogi döntéshozók észbe kapnak, az Uber domináns szereplővé tudja kinőni magát egy berozsdásodott, lassú reagálású környezetben. Abban is hisznek, amiben sokan még mindig nem: hogy egy technológiai újítás, ha egyszerre növeli a fogyasztók kényelmét és csökkenti a kiadásaikat, pillanatok alatt át tudja alakítani a berögzült fogyasztói szokásokat. Az ilyen piaci hatások a legerősebbek, ezeket meglovagolva lehet a legkönnyebben felborítani a fennálló status quót, ezáltal gyorsan nyerő helyzetbe hozni egy új vállalatot.

Az Uber technológiai újítása viszonylag egyszerűen megfogalmazható: a cég gyakorlatilag elsőként ébredt rá, hogy ma már minden potenciális utas kezében ott az okostelefon, mobilnettel, GPS-koordinátákkal. Ennek alapján viszonylag egyszerű felépíteni egy olyan platformot, amely az utasok oldalán jelentkező keresletet és a sofőrök nyújtotta kínálatot összehozza. Ezt az Uber költségvetésének töredékéből dolgozó hazai cégek is meg tudták oldani. Ettől a ponttól fogva az Uber sikeréhez már csak a jó "execution", vagyis a stratégia ütemes, okos döntésekkel fűszerezett végrehajtása kell, a jelen állás szerint pedig ezt is sikerült a cégnek eltalálnia. Az elképesztő mennyiségű bevont kockázati tőke birtokában pedig az Uber terjeszkedése nem korlátozódik az organikus növekedésre, a cég anélkül törhet be újabb és újabb piacokra, hogy a korábbiak termőre fordulását meg kellene várnia.

Bőven van még előre?

Több befektető és elemző szerint még mindig csak a történet elején járunk. Bill Maris, a Google Ventures vezetője nyáron azt mondta, az Uber értéke akár a 200 milliárd dollárt is meghaladhatja. A cég mostani lendülete öngerjesztő folyamatba csaphat át, annyi felhasználót megnyerve magának, ami mellett a konkurens hasonló szolgáltatások (például Lyft) egyszerűen nem nyújthatnak jó alternatívát a sofőröknek. Ha pedig megvan a kritikus tömeg, elkezdődhet a szolgáltatási portfólió kiszélesítése, például árufuvarozással. Ez a világ legnagyobbjai közé emelné a vállalatot. Ha a befektetők számításai bejönnek, az Uber az lehet a taxistársaságok számára, ami az iPhone volt a Nokiának.

tomajer 2015.01.08. 09:44:17 / # 337393

Negyedmilliós számla: ezért ne ülj részegen taxiba


600 kilométert utazott - vagy mégsem?


Történetünk pár évvel ezelőtt nem történhetett volna meg. Normális taxis nem vállal vidéki fuvart előzetes fizetés nélkül, és akkor rögtön kibukott volna, hogy nem stimmel a dolog. 
Csakhogy közben ezt a bizniszt is okostelefonosították, megjelent az Uber, aminek nem is az a lényege, hogy magánemberek fuvaroznak, hanem hogy menet közben, valós időben terhelik a hitelkártyára a viteldíjat: amennyit mentél, azt automatikusan vonja a rendszer.
Negyedmilliós számla: ezért ne ülj részegen taxibaBoldog újévet, Ön kért autót? Íme a hősünk okostelefonjára küldött Uber-számla.
Így lehetett, hogy amikor december 31-én egy Mississippi állambeli szurkoló csapata masszívan kikapott a házigazda atlantai csapattól (Georgia állam, kettővel odébb keletre, a kettő között minimum 600 kilométer a távolság légvonalban), és a szerencsétlen flótás utolsó erejével kocsit hívott magának, és célállomásnak nem szállodáját, hanem otthoni címét jelölte meg, a taxis kijött, felvette, és amikor emberünk másnap felébredt a kómából, 908 dolláros (244 ezer Ft) számla várta a telefonján.
Az imént említett 600 kilométer fényében ez nem is volna olyan durva, csakhogy hősünk nem otthonában, hanem az említett hotelszobában ébredt, alig néhány kilométerre a stadiontól, ahol beszállt. A rendszer nyilván rögzítette, hogy onnan utazott pár órával korábban, és a sofőr bölcsen ezt a célt választotta.
És hogy miért került mégis negyedmillió forintba a fuvar? Az Uber szerint egyrészt azért, mert szilveszter éjjel hatalmas a kereslet, ezért jelentős felárral dolgoznak, másrészt meg mert az utas rossz címet adott meg. Azóta egyébként maguk is rájöttek, hogy ez így nem kóser, és állítólag már tárgyalnak egy méltányos viteldíjról az áldozattal.

tomajer 2015.01.07. 19:44:57 / # 337390

A törvényhozóknál minden rendben.

Kinyilatkoztatták, hogy tilos.


Most az ellenőrző hatóságokon a sor.

Gyurcsányi 2015.01.07. 16:47:58 / # 337388

A tőrvényhozóknál is?

Mintha lennének feltételek.Vagy csak bennünket taxisokat szopat a magyar állam?

tomajer 2015.01.07. 15:23:46 / # 337381

Pénz beszél ....

alelölülő 2015.01.07. 13:09:57 / Módosítva / # 337380

Index ismét szükségét látta egy kis reklámnak
Az, hogy gyakorlatilag jogellenes taxizást propagálnak, szemmel láthatólag nem érdekli őket.


tomajer 2015.01.06. 08:15:59 / # 337343
Harc az Uber ellen
Immáron Spanyolországban is leállította olcsó, okos telefonnal elérhető közösségi taxis szolgáltatását az Uber, tiszteletben tartva a madridi bíróság ítéletét, amelyben tisztességtelen versenyre hivatkozva betiltották az amerikai cég működését.

Az Uber kilenc hónapig működött Spanyolországban, a hivatalos taxisok indulásától harcolnak az alkalmazás ellen, a bírósági eljárást is egy madridi taxiscég indította, amiért a cég mélyen a piaci ár alatt biztosítja a fuvarszolgáltatást az utasok számára. A vállalat azonban nem hátrál meg, állításuk szerint harcolni fognak a spanyol működésért is, hiszen szerintük - mivel az Uber-sofőrök nem tudnak megélni bevételeikből, az csupán "kereset kiegészítés" - nem jelentenek konkurenciát a hivatásos taxisok számára.

Európában már több országban is - mint Németországban, Belgiumban, Franciaországban - betiltották a közösségi taxis szolgáltatást, az Uber azonban bejelentette: mindenhol megfellebbezi a tiltó ítéleteket - írja a gazdasági napilap. Mindeközben az európai taxitársaságok sem tétlenkednek, forgalomlassító demonstrációk után egy olyan alternatív taxis alkalmazást nyújtanának az utasoknak, amellyel visszaszorítanák az Uber növekvő népszerűségét.

A tavaly novemberben 13 ország taxis cégei által megalapított hálózatot a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Szövetsége (International Road Transport Union, IRU) közreműködésével hozták létre "IRU Global Taxi Network" néven, amelyet jelenleg 11 európai államban használnak.

Az alkalmazással az IRU azt szeretné elérni, hogy az utasok egységes megoldással találkozzanak, függetlenül attól, hogy melyik országban vannak. Martin Hartmann, a 40100 nevű bécsi taxitársaság ügyvezetője szerint az új alkalmazás segítségével ugyanúgy lehet taxit rendelni Berlinben, mint Párizsban. A program regionális változatai a Taxi.eu címen érhetők el.


tomajer 2015.01.04. 18:25:24 / # 337330

Összefogtak a taxisok az Uber ellen

Az európai taxitársaságok alternatíva nyújtásával próbálnak meg reagálni az Uber jelentette kihívásra.

November közepén 13 ország taxitársaságai megalapították azt a hálózatot, amely elősegítheti a területen az alkalmazások elterjedését. Az International Road Transport Union (IRU) nevű szervezet IRU Global Taxi Network megoldását jelenleg 1850 taxiban és 11 európai államban (Ausztria, Csehország, Németország, Svájc, Liechtenstein, Franciaország, Dánia, Luxemburg, Belgium, Hollandia, Nagy-Britannia), valamint Indiában és az Amerikai Egyesült Államokban használják.

Az IRU célja az volt, hogy az utasok egy egységes megoldással találkozzanak, függetlenül attól, hogy melyik országban vannak. Martin Hartmann, a 40100 nevű bécsi taxitársaság ügyvezetője közölte, hogy a mostani rendszer azt jelenti, hogy az alkalmazásuk segítségével ugyanúgy lehet taxit rendelni Berlinben, mint Párizsban.

A program regionális változatai a Taxi.eu címen érhetők el. A fms nevű szoftvert az Austrosoft cég fejlesztette ki és a segítségével évente 170 millió utat szerveznek meg és több mint 300 milliót bonyolítanak le. Az fms-alapú alkalmazásokat eddig több mint 2,9 milliószor töltötték le a felhasználók.

Hartmann hozzátette, hogy jelenleg 100 városban összesen 135 központ és több mint 62 000 taxi tartozik a hálózathoz. A platform többek között Bécsben, Frankfurt am Mainban, Zürichben, Párizsban, Münchenben, Rotterdamban, Amszterdamban, Isztambulban és Athénban működik. Sok városban a taxirendelés teljesen automatikusan zajlik és az Uber megoldásához képest a program már figyelembe veszi a rendeléskor a valós idejű közlekedési adatokat is. Fizetni egyaránt lehet készpénzben és készpénz nélkül.

November közepén vált ismertté, hogy Budapesten is elindul az Uber és a magyar taxikra vonatkozó törvények érvényesek a cégre is. Az Ubert december közepén elején betiltották Újdelhiben és Franciaországban is.

tomajer 2015.01.02. 08:05:26 / # 337296
10 percet utazott az Uberrel, 117.51 dollárjába került 

A Pittsburgh-i egyetem egyik diákja a szilveszteri buli után bérelt egy Uber-taxit, hogy nyugodtan és gyorsan érkezzen haza, ami 4.5 mérföldre (7.2 kilométerre) volt a helyszíntől. A történet azonban számára nem happy enddel végződött, ugyanis a 10 perces útért 117.51 amerikai dollárt, azaz durván 31.000 forintot fizetett, ami pontosan 8.4-szerese a normál árnak. Igazából bárhol a világban megtörténhetett volna ugyanez az eset akár egy átlagos taxival is, ám a történet érdekessége az, hogy az utas elfogadta az ajánlatot és belegyezett abba, hogy ezért az összegért egy Toyota Priusban utazzon haza tömegközlekedés helyett. Ráadásul az Uber külön felhívta a felhasználók figyelmét e-mailben (és a különböző médiafelületeken), hogy vigyázzanak a hiénákkal. A srác nem igazán számíthat kártérítésre, addig is Twitteren szívja a fogát meggondolatlansága miatt:

hirdetés

piktor 2014.12.26. 16:06:40 / Módosítva / # 337253

Minden esetben elolvasom az írásokat.Ezzel kapcsolatban is,de attól még a véleményem az,hogy itt senkit nem érdekel a dolog,csak amikor a ház ég.Tudom a hazai állásfoglalást az uberrel kapcsolatban,de a Télapó is attól télapó,hogy rázza a szakállát.

tomajer 2014.12.26. 15:17:23 / # 337252

Néha el is olvasod amik itt megjelennek, vagy csak írásra használod?

piktor 2014.12.26. 11:12:53 / Módosítva / # 337251

"Arra a

kérdésre, hogy az alkalmazás a közeljövőben be lesz-e tiltva, a belügyi szóvivő közölte: “Teljes mértékben”.

Ja,hogy ezt nem a magyar belügyi szóvivő közölte? Aha,hogy ez Francia?

Valószínüleg nem is fogja közölni.MO-n nyulak kapnak taxiengedélyt.Lepisált bokával meg senki nem fog tiltakozni.

Hogy is nézne az ki?Hajrá UBER! Torzsáig!!!!!!

volántaxis 2014.12.26. 00:44:19 / # 337250
avatar

tomajer 2014.12.17. 06:51:38 / # 337157

Jön a szuperolcsó Uber Pécsre is? A taxisok szerint törvénytelen lenne

Jön a szuperolcsó Uber Pécsre is? A taxisok szerint törvénytelen lenne

Budapest után hamarosan Pécsett is megjelenhet az Uber, amelynek köszönhetően gyakorlatilag bárki taxissá válhat, aki rendelkezik autóval, jogosítvánnyal és erkölcsi bizonyítvánnyal. Kapitány Zsolt, az Euro 7 Taxi vezetője hírportálunknak úgy fogalmazott, az utasok, ha ugyanazt a szolgáltatást kapják, mint a hagyományos taxizáskor, az olcsóbb árak miatt könnyen átpártolhatnak az új rendszerre. Ugyanakkor úgy véli, az Uber működése törvénybe ütközik.

Ugyan még rejtély, hogy mikor indulhat el a városban, de az Uber csapata Pécset is a lehetséges célpontok között említi a személyszállítási rendszer terjeszkedésekor. A Budapesten már elérhető, mobiltelefonos alkalmazásra épülő szolgáltatás révén a szokásos ár akár feléért megúszhatják a városon belüli közlekedést a felhasználók. Az Uber lényege, hogy a telefonon keresztül értesítés érkezik, ha egy regisztrált autós a közelben jár, akit aztán egy kattintással házhoz lehet rendelni. A fuvar végén pedig értékelhet is az utas is és a sofőr is, így egy idő után látni lehet, kik a megbízható utazótársak.

A munkatársunknak nyilatkozó pécsi taxisok természetesen hallottak az alkalmazásról, többen közülük nem is tagadták, hogy tartanak a piac átrendeződésétől. Egyetértettek abban is, hogy az Uber törvénytelen eszközökkel szerez előnyt.- Egyelőre csak pletykaszinten hallottam arról, hogy Pécsett is elérhető lesz az Uber. Mindenesetre úgy gondolom, a rendszer működése törvénybe ütközik, hiszen taxis szolgáltatást nyújtanak, az ehhez szükséges engedélyekkel azonban nem rendelkeznek. Mindenkire ugyanazok a játékszabályok kell, hogy vonatkozzanak - fogalmazott Kapitány Zsolt, az Euro 7 Taxi vezetője.

A cégvezető szerint életképes lehet a kezdeményezés a városban, hiszen „minden embert érdekel, hogy mennyiért juthat el egyik pontból a másikba".

- Ha az utas ugyanazt a szolgáltatást olcsóbban kapja, mint a hagyományos taxiktól, nyilván igénybe veszi az Ubert, hiszen a többséget nem érdekli, hogy minden törvényi előírásnak megfelel-e az autó vagy fizeti-e a járulékokat és az adókat a sofőr - vélekedett.

Leszögezte azonban, ha az uberesek is betartanák a játékszabályokat, aligha tudnák tartani a nyomott árakat. Ezt segítheti elő a tervezett jogszabály-módosítás, amely szerint a díj ellenében végzett fuvarszervezés kizárólag a megfelelő engedélyek birtokában végezhető.

Képünkön: sorakoznak a taxik Pécsett. Hamarosan vetélytársat kapnak?  


alelölülő 2014.12.16. 18:29:59 / # 337151
Szerintem a hozzáértő cikkíró kiszámolta.
130 ft kilométerenként, plusz várakozás és alapdíj, kb. megvan(lenne) a 15 ezer 100 km-re.
Az üres kilométereket meg a 20% leadót elfelejtette.
koldus 2014.12.16. 12:22:32 / Módosítva / # 337147
avatar
Ma reggel vittem 1 párt újpestről Erzsébettérre. Utazás közben beszélgettünk, és kiderült, hogy onnan mennek tovább telekicsival Bécsbe 7500ft /fő egy 10 személyes kisbusszal. 10 főnél az 75e ft, szerintem meg kisbusszal es matricával együtt is max 30ezerből kijön az oda-vissza út. (Fehér rendszámos volt). Ez sem autómegosztás, simán keres rajta, vajon a na erre mikor fog odafigyelni??


Oldalszám: 215