Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport

2006.03.30.

Nyílt pályáztatás után, egy társasággal köt majd szerződést a reptér-üzemeltető
2006. március 30. – A ferihegyi repülőtér színvonalának javítása érdekében gyökeres változásokat tervez a reptéri taxi-szolgáltatások területén a Budapest Airport. A változtatásokra annak érdekében van szükség, hogy a repülőtér Magyarországhoz méltó módon fogadja az idelátogatókat.
A pályázattal kapcsolatban  megkérdeztük: .:Héray Lászlót:.

A Budapest Airport vezetése kiemelt feladatának tekinti a repülőtér színvonalának emelését, hogy az utasok jobb szolgáltatásokat kapjanak pénzükért. A javasolt változásokat megelőzően ezért a Budapest Airport többször egyeztetett a taxi szolgáltatást nyújtó társaságokkal, a rendőrséggel illetve határőrséggel, a Fővárosi Önkormányzattal, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával.

A taxi-szolgáltatás jelenleg szabályozatlan Ferihegyen, ezért annak színvonala nem megfelelő.

„A legtöbb panasz a taxi-szolgáltatások színvonala miatt érkezik hozzánk. Az egész ország tudja, hogy a szolgáltatás elfogadhatatlan. Nem ez a megfelelő fogadtatás a Magyarországra látogatóknak, ezért lépünk kellett az ügyben.” – Mondta Chris Woodruff, a Budapest Airport vezérigazgatója.

„A bevezetendő új rendszer megfelelő áron nyújt minőségi és átlátható szolgáltatást a repteret igénybe vevő utasok milliói számára. Ferihegy az első és az utolsó benyomás Magyarországról, és ezek a változások hozzá fognak járulni ahhoz, hogy ez a benyomás a lehető legkellemesebb legyen.”

A Budapest Airport azt tervezi, hogy egy nyílt és igazságos pályáztatást követően, egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utas-felvételre.

A pályázaton bármelyik személyszállítást végző társaság elindulhat, de a részvételhez számos feltételnek kell megfelelni: érvényes engedélyekkel és egy bizonyos minimális flotta-mérettel kell rendelkezni; hozzá kell járulni ahhoz, hogy biztonsági ellenőrzés alá vessék mind a vállalatot, mind pedig annak alkalmazottait.

A pályázat győztesével olyan szerződést fog írni a Budapest Airport, mely többek között garantálja:

· Az utas-barát szolgáltatást;
· Az előírt színvonalú tiszta és biztonságos járműveket;
· A nem dohányzó gépkocsivezetőket, akik elegáns öltözetben dolgoznak, és legalább alapfokon beszélnek egy idegen nyelvet;
· A rögzített, átlátható és könnyen érthető díjtáblázatot, mely a viteldíjat a város különböző övezetei szerint állapítja meg.

A pályázatot várhatóan áprilisban írja ki a Budapest Airport, győztest júniusban hirdetnek. A hatályos jogszabályoknak megfelelő új rendszer várhatóan júliustól lép életbe, és három évig marad érvényben.

A Budapest Airport ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket hajt végre a terminálok előtt: kulturált taxi-parkolóhelyet alakít ki, és a gépkocsivezetők részére jobb szociális infrastrukturális feltételeket teremt.

 

 

  • Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
  • Megkérdeztük: Szollár Domokost a Budapest Airport Kommunikációs Igazgatóság munkatársát
  • Megkérdeztük: Rusznák Imrét, A Fővárosi Közgyűlés kereskedelmi, és turisztikai bizotságának elnökét.
  • Megkérdeztük: Sipeki Józsefet a BKIK Taxis Szakmai Kollégiuménak vezetőjét
  • Megkérdeztük: Héray Lászlót Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató KHT. vezetőjét
  • Rendet vágnak a reptéri taxik között?