Név
Becenév nardo
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Köszi Csogu, Megpróbálom röviden összefoglalni, hogy szerintem mi a helyzet és mit lehetne tenni. Az, hogy ez a két tervezet ilyen formában nyilvánosságra került, egyetlen oka van. Olvassuk el jó sokan, keressük a hibákat, véleményezzük, vegyük észre a hibákat. (ezt már ismerhetjük az autós oldalakról: (kémfotók egy új kocsiról). Többek között, nyilván ezt az oldalt is olvassák. (remélem is, mert talán rá tudok világítani arra, hogy partnerek is lehetnénk, na, nem mindenkinek:) Nézzük kinek, mi az érdeke: (hiszen mindent a pénz mozgat) Autókereskedők (új, használt): nekik jó, megmozdul az álló piac Pénzintézetek: nekik szintén jó, (sőt) lesz sok hitelezés, hiszen ez is áll Fuvarszervezők: valószínűleg a maximált ár lesz elfogadva, így marad minden, nekik jó Tegyük fel ŐK az „A” érdekkör. Ha elolvassuk a tervezeteket, láthatjuk, hogy a cél nem taxisok szabályozása, hiszen a régi elemeket emeltek be az új tervezetbe. Sokkal fontosabb, részletesebb a drosztok szabályozása. Tehát van egy másik érdekcsoport, akik viszont szeretnék kezelni a drosztokat. (azt tudjuk, hogy nem kevés pénzről van szó, ha máshonnan nem akkor a Kék Fényből: reptér stb.) Azt nem tudjuk ki áll a „ közlekedésszervező: a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság;” mögött, kik a részvényesek, tulajdonosok. Még az is lehet, hogy első lépésben, csak a főváros. Kicsit később kell csak privatizálni, vagy üzemeltetésre kiadni, továbbadni. Ha csak a drosztokat piszkálják, az eléggé feltűnő lenne, ezért kell az egész taxis kérdést megreformálni. Tegyük fel ez a „B” érdekkör. A fővárost nem sorolnám be egyikbe sem, (csak néhány olyan ember lehet, akik innen-onnan új NOKIÁS „telefont” kaptak), viszont ha már a BKV-t nem tudják rendbe hozni, megteszik a taxikkal, meg amúgy is beszéljünk másról, mint a BKV. Ha megnézzük, akkor láthatjuk, hogy A és B érdekkörnek nincsenek ütközési pontjaik. Egymást segítve meg mindenki profitál valamit, sokkal erősebbek. Sajnos olyan üzlet ritkán van, hogy mindenki jól jár. A vesztesek a taxisok lesznek. Jó, akkor szövetségest találni! A főváros? Nem jó, ott olyanok vannak pozícióban, akikről kicsit feljebb zárójelben írtam. Az A érdekkör? Nem jó, mert nekik az érdekük pont az ellentéte a mienknek. A B érdekkör? Nos, meglepő módon igen, lehetséges. Azt már nekik kell eldönteni, hogy nekik a B érdekkör fontosabb, vagy esetleg 6000 lármázó taxis. A taxisok nem akarnak keresztbe tenni, nekik csak az autókkal, a bevezetés ütemezésével van bajuk. Arról nem is beszélve, hogy több taxi, az több droszt, az meg több pénz. Ide még hozzá kell azt is számolni, hogy nemcsak a fővárosi taxikról van szó. A törvény minden önkormányzatnak kiadja a jogkört. Vidéken is. Ha nemcsak fikció amit írtam, remélem megértik. Mit lehet még tenni: Hát lármázni: 6000 taxis + a vidéki taxisok+ a család kör + a baráti kör + ismeretségi kör. Újságírók, politikusok, befolyásos emberek. Inkább ilyen cikkeket olvasnék szívesen: Magánkézbe kerülnek a taxi drosztok, Újabb Nokiás dobozok? Hivatalosan: keresni kell (lehet) egy híres ügyvédet, aki sokat szerepel a TV-ben, és még érti a dolgát is. Mivel nem értünk hozzá, kell valaki, aki képviseli ezt az ügyet. (6000-en csak ki tudjuk fizetni) Ő, esetleg kérjen előzetes normakontrollt az Alkotmány Bíróságtól, vagy ha megszavazzák, támadja meg. Kérje, hogy a főváros mutassa be mi alapján jöttek ki ezek a tarifa összegek, hogy lehet gazdaságosan kihozni ezt a vállalkozást. Vagy amit talál, hiszen Ő szakmája ez. Hát szerintem most ennyit lehet tenni, de ha van jobb ötlet, akkor szívesen olvasnám.
Igen, valóban a 17. § amit írtál, de ezek az újakra vonatkoznak. A régiről, amit most is használunk nem (biztos). Ugyanis ahhoz legalább ismernünk kellene, hogy az „a) közlekedésszervező: a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság;” működési szabályzatát, illetve azt, hogy jogutódja-e a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Nonprofit Kft-nek. (tőlük vettük a mostani matricát). Milyen feladatokat, pénzügyi kötelezettségeket vesz át,- köteles átvenni- vagy az csak megszűnik szép csendben. Ha jól emlékszünk volt már egyszer egy Szállítási Tanácsadó Bt. Ők adták ki a behajtási engedélyeket pl. a várba stb. Kb. 15 ember kezelte és a több százmilliós bevételből (költségelés után) alig néhány tíz milliót kapott a főváros. Az meg, hogy mi volt eddig is szabályozva teljesen bizonytalan, mert a tervezetekben ilyenek vannak, több helyen is: „a külön jogszabály szerint”. Ezek micsodák?
Még egy kis adalék. Ezek a dolgok nem akkor dőlnek el, amikor azt hiszitek, mert tárgyalni hívnak titeket. Az már csak a körítése, igazolása az egésznek. Most már csak az AB vagy a jó kapcsolatok megmozgatása segíthet. Ha valakinek van ilyen. Ezt már inkább egy rövid példával írnám le: Tegyük fel a főváros (Tarlóssal, Vitézivel az élen) nem kapja meg a fizetését. Fel is hívja Matolcsyt mert nem utalt. - Hát igen Pityukám, nem volt miből. Tudod termelésből és szolgáltatásból lehet pénzt csinálni. Termelés volt ugyan, de csak a külföldi cégekben, ők meg kivitték a profitot, majd otthon adóznak. Fizetést adtak ugyan a magyar dolgozóknak, de ők amilyenek (ismered őket) azonnal rohantak a külföldi multikhoz vásárolni, és hát ők is majd otthon adóznak. Maradt a szolgáltatás. Hát itt is majdnem ez a helyzet. Egyedül a taxisok bevétele marad itthon, ezért gondoltam, mivel úgy is hozzád tartoznak elsejétől, hát az Ő általuk befizetett adóból küldöm a fizetéseteket. De ebben hónapban nem jött semmi. - Na, majd a körmükre nézek. Hívja a fuvarszervezőket. – Mi van uraim, nem volt megrendelés? - De volt, az volt. Mivel olyan sok kamera lett felszerelve és jöttek a büntetések a bátor taxisoknak levették már a rendszámát. Akik helyettük indultak a címekre, azokat meg a rendőrök masszírozták órákig. Maradtak a gyávább taxisok, de ők meg párszáz méterre álltak meg a címtől, a táblák, kamerák miatt. Az utasok meg nem akartak odasétálni. - Aha, szóval az utasok a hibásak. Ekkor az okos tanácsadó, akit név szerint sosem ismerünk, a fülébe súgja: - Uram, a nyakunkon a választás ők lesznek a szavazók. Akkor mi legyen? Fizetés kell vagy a szavazat? Az okos tanácsadó megint segít: - Uram, a taxisok hozzánk tartoznak. Ha kijárod nekik, hogy ne büntessék meg őket lesz fizetés. Ha az utasok megtudják, hogy te intézted el, hogy ne kelljen sokat gyalogolni, lesz szavazat is. (talán még a taxisok is rád szavaznak) Tehát Tarlós Úr beballag a közgyűlés elé, és elmondja, hogy mit talált ki, mi a feladat és mindenki Őt csodálja, hogy milyen okos. Uraim, A nagy főnökök régen sem szerették, ma sem szeretik, és a jövőben sem fogják szeretni, hogy kioktassák, főleg kényszerítsék őket valamire. Mit szeretnek? Hát okosabbnak látszani a beosztottjainál. Tehát szükség van egy okos tanácsadóra, aki (bárki lehet) egy kávé mellett felkészíti a nagy embert, hogy mi lesz a tárgyaláson, vagy mi várható, ha megszavazzák ebben a formában a rendeletet. (csak hagyjuk végre azt a mosatást!) . Aki be tud jutni, vagy ha kidobják az ajtón, megy vissza az ablakon.
Hello Csogu! (meg akinek kicsit számít, hogy mi lesz) a) „közlekedésszervező: a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság;” Kik a részvénytársaság tagjai? Attól, hogy ilyen szép hivatalos neve van, még lehet benne magántőke. Tehát mivel közpénz (is) van benne, hozzák nyilvánosságra ki és milyen arányban részvényes!! Mivel ők kezelik, (adják-veszik) majd drosztokat, meg a droszt pénzt jó lenne tudni kicsodák. f) „tevékenységi engedély: a külön jogszabály szerint az illetékes közlekedési felügyelőség által kiadott engedély;” Mi az a külön jogszabály? És hol van? Kinek a jogszabálya? Az a gyanúm, hogy a Közlekedési Felügyelet (mivel tulajdonnév, még a tervezettben is nagybetűvel kellene írni) még nem is tudja, hogy milyen feladata lesz. Ha megkapják a feladatot, alkotnak hozzá jogszabályt. http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest/szakigazgatasi-szervek/kozlekedesi-felugyeloseg Az, hogy felkészültek-e, vagy számítanak-e a nagy „rohamra” megkérdezhetné valaki Dr. Pesti Imre kormánymegbízottól. Ő a főnök. Ha meg már sikerült szóra bírni azt is jó lenne mi lesz benne, mert tervezett (szerencsére:) elég hiányos. Egyelőre. (8)” Személytaxiban dohányozni tilos.” Tehát, ha nincs fenn a szabadjelző, akkor lehet? Szerintem utassal eddig sem sokan cigiztek, de így már világos. Büdös kocsival lehet, füstössel nem lehet fuvarozni. Ha még hozzávesszük ezt a pontot is január 1-re le kell szokni a cigiről: „ (6) A taxiállomáson várakozó személytaxit annak vezetője nem hagyhatja el.” „(9) A személytaxit bankkártyás fizetésre alkalmas terminállal fel kell szerelni és azt működőképes állapotban kell tartani.” Rendben, ki fizeti a bankok által levont 1-2%-ot, hiszen a fixtarifát csak úgy kaphatod meg, ha a teljes összeg marad. (3) A vállalkozás a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelmet a közlekedésszervezőnél nyújthatja be a taxiállomás-használati hozzájárulás lejártát megelőző 30 napon belül. Akkor most mi van? A jelenlegi droszt engedély matricámat tegyem át az új kocsira. (az rendszámra szól, vagy én vagyok fáradt?) Na így egyben: ” A taxiállomás-használati hozzájárulás 11. § (1) Budapest főváros területén létesített taxiállomások használatára jogosító taxiállomás-használati hozzájárulást - a 10. §-ban foglaltak kivételével - a közlekedésszervező adja ki. (2) E rendelet hatálya alá tartozó taxiállomásokat a személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozás (a továbbiakban: vállalkozás) csak a taxiállomások használatára jogosító hozzájárulás (a továbbiakban: taxiállomás-használati hozzájárulás) birtokában használhatja. (3) A vállalkozás a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelmet a közlekedésszervezőnél nyújthatja be a taxiállomás-használati hozzájárulás lejártát megelőző 30 napon belül. (4) A kérelemnek az alábbi adatokat kell tartalmaznia: a) a vállalkozás neve, b) egyéni vállalkozó esetén a születési helye, ideje, anyja neve, lakcíme, levelezési címe, vállalkozói igazolványának száma, c) gazdasági társaságok esetén a vállalkozás székhelye, levelezési címe, cégjegyzékszáma, adószáma, d) a személytaxi forgalmi rendszáma, e) a személytaxi különleges (sárga) rendszáma, f) a személytaxi gyártmánya, típusa, színe, g) taxi-igazolólap száma, h) nyilatkozat arról, hogy a kérelmező Budapest főváros területén végzett iparűzési adóköteles tevékenységével összefüggésben a Fővárosi Önkormányzathoz adóalanyként bejelentkezett, adóbevallást nyújtott be, és adótartozása nem áll fenn, illetve adóelőleg-fizetési kötelezettségének eleget tett, i) nyilatkozat arról, hogy a jármű az e rendelet 1. és 2. számú mellékleteiben foglaltaknak megfelel.” „ Akkor sem értem. Szóval hol van itt az, hogy régi,- amit 1 évre adtak el – meddig jó, bárhol is beszámítják, visszatérítik az árát. Akkor itt a „h” pont: nyilatkozat kell, nem igazolás! Jó. „i” pont : szintén 1. 2. Nyilatkozat. Tehát én döntöm el, hogy sikerült az autó színét jól eltalálni. Jó. Ezt ki fogja ellenőrizni?? Ugyanis ellenőrzési jogkörökről egy szó sincs ebben a tervezetben!!! Pl.: az utakon A rendőr? Hát annak kevés egy fővárosi rendelet. (forgalmi, jogsi, személyi) A közterületes? Na az lehet. Nyilván kiképzik őket, kapnak színmintát és majd eldöntik, hogy eléggé kiszívta-e a nap a fényezést ahhoz, hogy menjek újra fényeztetni. „ f) a személytaxi gyártmánya, típusa, színe,” Na ez a kedvencem: Színe?? (Biztos lehetne még szemezgetni belőle, de ehhez nem is igazán értek, meg fáradt is vagyok hozzá) Nagyon jó, hogy tudjuk mivel nem értünk egyet, csak ide ez már kevés. Azon már túl vagyunk. Itt kicsit komolyabb kérdésekre, válaszokra van szükség: Néhány tipp a fentiek mellé: - Mivel sehol sem szerepel, hogy a - forgalmi engedély, vagy a gyártó típus leírása alapján- akkor most mérik az adatokat? (pl.: kW – próbapadon stb.) - Lehet-e növelni a teljesítményt? (pl.: sportlégszűrő, sportdob, chiptuning. Az 1,4-es Skodának 1 kW-t kellene) - Lehet-e csökkenteni is, hiszen ha egy 60kW-os gázzal megy esetleg kevesebb? - Ha valaki véletlenül egy modern audit vesz pl.: akkor mit vesznek alapul. Gyárilag 110 kW is meg van, de olyan buta, hogy egy bizonyos fordulatszám tartományban nem használ két hengert. Ilyenkor meg kevesebb 60 kW-nál. Vagy ezzel majd csak 4000-es fordulat fölött lehet taxizni? - A csomagtartó méretét lehet változtatni kalapálással, pótkerék mellőzésével, esetleg tetőboksszal, vagy tetőcsomagtartóval. Ilyenkor mérhetetlenül nagy és még időnként igény is van rá. - Az új szín lehet fólia is? Sehol nem olvastam róla. - Arról olvastam, hogy az utas hova mehet a panaszával, de arról nem, hogy a taxis hova mehet, ha az utassal van a gond. Pl. szállíthatatlan, nem viszem el, feljelent akkor most mi van? Néhány nap múlva elviszik vérvételre, hogy részeg volt-e? Vagy beszennyezi a kocsit? Jó, aki céges majd rádión beszól, és aki nem? Azt se írták, hogy kötelező belépni valahova. - Dudás Zoltán Főtaxi üzletág igazgató úr szerepét is tisztázni kellene. Ugyanis Ő volt a BKIK tárgyaló delegáció vezetője. Minden változásról tudott, így ha a Főtaxi helyzeti előnybe került, a változások után, akkor az összeférhetetlenséget feltételez. Ha rajta múlik nyilván a B lesz elfogadva. Akkor nem változik a 156 Ft, csak annyiban, hogy még a 20% áfa lejön belőle. B legmagasabb egységdíjak A egységdíjak Ennyi a különbség. Uraim! Avval az érveléssel előrukkolni, (bármilyen fórumon) hogy gőzborotvával, vagy mivel mossuk le a kényes színű kocsinkat, meglehetősen szánalmas. Arról nem is beszélve, hogy a többségnek nem is lesz mit lemosni. Milyen drága a mosatás? Jó reggelt!, az egész veszteséges, akkor miért pont a mosó??? Létszámokkal, meg droszt helyekkel nem értünk egyet? Hát ez jó. Nem értitek, hogy így is sok lesz? Nem nagyon látok terveket: A B C ? Vagy gurulni kell még egy kört? Legyetek szívesek rászánni egy negyedórát ezekre a hozzászólásaimra, hátha segít valamit. (786, 781, 697, 636)
Hát azt nem tudom, hogy mi volt a zöldkártya hátterében. Azt viszont tudom, hogy vannak jogalkotók (pl. a parlament) akik törvényeket, rendeleteket hoznak. Ezt a hatáskört, ebben az ügyben most megkapta a főváros, de azt nem mondta nekik senki, hogy ezt pár alatt vezessék be. (nincs dátum a rendeletben). Egy jó törvényt vagy rendeletet is többféleképpen lehet értelmezni, ebből vannak a peres ügyek. Egy rosszat meg főleg, (pl.: ha jogütközések vannak) ekkor általában az AB eltörli, hogy tárgyalják újra. Nem biztos, hogy bejön, hiszen még nincs is kész. Szerintem a CO mérés sem kerülhetett olyan időpont átfedésbe, mint az itt említett szilveszteri fuvar. A tarifáról meg csak azt mondom, hogy ne azért dolgozzunk, hogy jól el tudjunk fáradni!
Jó reggelt, Igen valóban kormányrendelet szabályozza. Ez az új tervezet, amit valószínűleg így is fogadtak el: T/6044 https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:kQ9LshghxmYJ:www.parlament.hu/irom39/06044/06044.pdf+%C3%BAj+szem%C3%A9lysz%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1si+t%C3%B6rv%C3%A9ny+sz%C3%A1ma&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShXrHxCPY8qRjq9dcZG0u6YOffVwqbtDkomTabsApy4_qzUIKZ1ljsMZDa92-xlA2W7GR1p47TSyYIC1g2XpdEiBgpBsXEQgI34o4lSOImPII0yTguuFTYzss3pSoCQTjm5Gp3c&sig=AHIEtbT-PWY2tSRZnRvJEjPyYGmHoVYyEw A 9. Pont alapján adja az Önkormányzatok, Budapesten a főváros kezébe jogkört és a követelményeket. A végén az van, hogy jogharmonizációs rendelkezéseket tartalmaz. Hát ezt az egészet egy jogásznak kellene átnéznie, mert szerintem azért van időpont, ami nem biztos, hogy harmonizál. Mit is fog megtéríteni: Csak a droszt engedély erre az időszakra eső részét, vagy a kieső műszaki vizsgát is? Vagy mindent? A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint személytaxis vállalkozó akarok lenni és feladom az állásomat. (a tervezetekkel nem kell foglalkoznom). Tudjuk, hogy ez mennyi költséggel jár, (szakvizsga, vállalkozói vizsga, PÁV, vállalkozói engedély, kocsi, taxióra stb…) Veszek egy 10 éves kocsit, mert nekem ez tetszik, erre van pénzem stb. (a jelenlegi szabályok nem tiltják). A jelenleg érvényes szabályok szerint egy évre van műszaki vizsga a kocsin, egy évre van droszt engedélyem is. Én is minimum 1 évvel kalkulálom a megtérülést. (mert nem jól számoltam, de ez az én bajom). Ekkor új rendeletet hoznak, ami nem engedi kifutni ezt az időt. Mennyit is veszítettem, mennyit is kell megtéríteni. Ha ráadásul céget csináltam, több kocsival, alkalmazottakkal akkor még többet. (Ekkor átveszik az egész céget?). Itt már létszám leépítési jogütközés is lehet. Létszámleépítésről: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Fk41oe2OCWUJ:www.letszamleepites.hu/torvenyi-szabalyozas.html+mekkora+csoportos+l%C3%A9tsz%C3%A1mle%C3%A9p%C3%ADt%C3%A9st+kell+bejelenteni&cd=6&hl=hu&ct=clnk&gl=hu Vagy még 1 példa: Teljesen váratlanul az jut az eszembe, hogy hátha lesz egy-két fuvarom szilveszter éjszaka. Kimegyek dolgozni, és egy fuvart el is csípek 2012. December 31.-én 23 óra 50-kor. A forgalmi még jó, a droszt engedély még jó, minden jó, de a fuvart csak 2013. Január 01. 0 óra 20-kor fejezem be. Akkor most csaltam 20 percet. Éjfélkor meg kellett volna állni fuvar közben. (hiszen nincs átmenet) Mehetek még a kocsival? A műszaki még jó lenne, de a sárga rendszám csak a taxikon lehet, az enyém meg már nem az 20 perce. Trélert hívjak, útvonal engedélyt kérjek ott hajnalban, vagy mi legyen? A szabadjelzőt levegyem, vagy meddig maradjon. A forgalmim sem jó, hiszen az taxira szól. Úgyhogy az én véleményem szerint (bár nem értek a joghoz) akár törvény, akár rendelet így nem lehetne bevezetni. Az mindenesetre már biztató, hogy egyáltalán beszélünk a témáról. Köszi
Kösz Csogu. Hát túl sok építő gondolat nem érkezett hozzá. Ahogy írta is valaki, nehéz eldönteni, hogy csak szimpla hozzá nem értés, vagy színjáték zajlik. Mindkettő nagy baj, de ettől még 6 ezer taxis képviseletéről van szó, az Ő szemükbe kell belenézni utána. Én még bízom benne, hogy nem vakítás, ezért teszek még egy próbát. 1.) Tarifa 2.) 10 éves kocsik 3.) Kommunikáció 1.) Ezt visszafelé illene kiszámolni. A végén legalább annyi maradjon meg nettóban, mint egy minimál bérrel bejelentett alkalmazottnak. Ez ma kb.: 93.000 – 20.000 = 60. 000 Ezt napi 8,5 órában, heti 5 munkanappal, évi min. 25 nap fizetett szabadsággal. Ez a törvény ugyanis, erre való a minimálbér kifejezés. Ennél kevesebbet nem szavazhat meg a közgyűlés sem, mert az csak minibér lesz, és ezzel törvényt sértenek. Tehát 6 évre (ennyi idő alatt kifut egy új kocsi is) összeadva az összes költség, (a nulláról számolva), vizsgák, autó, mire ebből taxi lesz, az utolsó papírig a POS terminálba, nem elfelejtve, hogy mivel átesünk az 5 milliós határon,- amit véletlenül nem emeltek meg a minimál bérrel - átkerültünk az ÁFA körbe. Leírni nem sokat lehet, max az új kocsi áfájának egy része tétel, (mivel a vállalkozó sajátként is használja) de eladásnál meg be kell fizetni így a 27% - ból kb. 20% áfa befizetésre kerül az összes bruttó bevételből. A főváros és BKK nyilatkozzon arról, hogy milyen emeléseket terveznek a következő 6 évre, amit szintén számoljunk bele. Azt tudjuk, hogy a kormány célja a minimálbér emelgetése, tehát kérjük, hogy a tarifa kiszámításra úgy változzon, hogy a mi 60.000.-ft-os fizetésünk kövesse azt. Az már többször igazolt tétel, hogy a legtöbb fuvar 1500 – 2000 Ft között van. (a jelenlegi tarifákkal). Most átlagosan (mégegyszer ÁTLAGOS:) számolva egy óra alatt 1-1,5 fuvart lehet megcsinálni. Biztos van aki ügyesebb és ötöt is megcsinál, de a legtöbb helyen droszt van. Én így számoltam: beállsz a drosztra és 10 perc alatt címet kapsz, 5-10 perc odaértél és beül az utas, a 2000 ft a városban legalább 15 perc, újabb 10 perc és benn állsz egy droszton. Ez 45 perc és nincs kályházás, minden simán ment. Van mikor pörög, meg van január is. Így a 8 óra alatt (480 : 45) = 10, 6 kerekítve: 11 fuvart lehet megcsinálni. Tehát a minimum tarifának annyinak kell lennie, hogy elején leírt munkaidővel, napi 11 fuvarral a hónap végére nem sok : 60.000.- Ft fizetés megmaradjon. Nem számoltam ki, de ha ez 4- 5 -600 Ft akkor annyi, mert ez alatt veszteséges és ezt nem lehet rendeletbe foglalni. Még a fővárosnak sem. Ebből lefelé már nem lehet alkudozni, hiszen mi nem kérünk többet, csak amit a törvény előír.(60.000.- nettó). Felfelé lehetne, hiszen: veszélyes munkakör, délutáni,- éjszakai pótlék, hétvégi, ünnepnapi munkanapok stb. Valaki kérdezte, hogy mi az A B C terv. Hát szerintem legyen ez az A terv. Tegyük fel nem fogadják el, mert pl.: túl drága. Rendben, akkor javítsák ki ŐK a számokat, ahol szerintük lehet, úgy, hogy nem lehet veszteséges (pl.: nem írják elő, hogy mivel kell taxizni) és a minimálbéres számolás is maradjon, hiszen ez a törvény. Ez a B terv. Ha ennek ellenére veszteséges rendeletet szavaznak meg akkor az Alkotmány Bíróságon (ez az a hely ahol rendeleteket, törvényeket semmisítenek meg) kell megtámadni, hiszen eleve veszteséges, a törvényekkel ellentétes rendelet született). Ez a C terv. Marad-e utas? Valószínűleg eleinte kevesebb lesz. (ezt is lehet a költségeknél számolni), de hát a legtöbb utas így is céges, számlás, kártyás. Ha valaminek ennyi az ára, akkor ennyi. Nekem is sok a 450 Ft-os benzin, vagy az 1200 Ft/ kg cseresznye a Lehelen, de senki sem mondta, hogy a feléért is elvihetem, mert nem akar sokkolni. Valószínűleg majd a 2/A-ba is haza akarnak majd menni a reptérről a fél millás/hét nyaralás után. (nem megy ki kocsival, mert a benzin, meg a hetes parkolás sokkoló áron van). 2.) Autó Valószínűleg atuska találta meg a helyes megoldást a 777. hozzászólásban. A taxikról és a taxis vállalkozásokról ugyanis törvény rendelkezik. Minek kell megfelelnie stb. Ha ennek törvénynek megfelelően az autó taxinak lett vizsgáztatva, - 1 évre, a droszt engedély szintén 1 évre lett kiváltva,- akkor egy rendelet nem írhatja felül, főleg nem visszamenőleges hatállyal. Tehát akkor minimum a rendelet hatályba lépésétől számított egy a kifutási idő. Szükség szerint szintén Alkotmány Bíróság. (valószínű, hogy úgy is csomagban lesz, tehát elég 1 pont ami megállja a helyét, akkor az egész csomag repül vissza.) 3.) Hát jó lenne egyfélét kommunikálni. Ha meg valaki a TV-ben szerepel, legyen felkészültebb. A Vizitől csak annyit kellett volna megkérdezni, hogy hány ember nevében van itt? Kit képvisel? Ha meg ilyen arrogáns és személyeskedik, kérdezzük meg, hogy a főtaxi meg miért csapja be az utasait. A rádióban ez megy: XY hotel, reptér a vége, a transzfer 5000 és 1000 a pacsi. Közben az utas mellett ott a tábla végig, hogy az ár: 3990.- Mi lesz ha sikerül ez a minimum tarifa? Hát akkor a fuvarszervező cégek talán végre elkezdenek dolgozni, azért a havi 50-60 (vagy több) millióért. Végre az a néhány cég fogja a 6 ezer ember kegyeit keresni, hiszen: - odamegyünk ahol partnernek és nem alkalmazottnak nézik a vállalkozót - ahol a minimál tarifánál is magasabb áron tudják eladni melót - ahol ha 4200 ft-on tartják a reptéri transzfert a 2/A-ba is, nem a taxis fázik rá, hiszen legalább a min. tarifát kell használni. Hanem beballagsz a nyugtáddal a központba és a különbözetet kifizetik - ahol olyan etikások dolgoznak, akik legalább a saját szabályzatukat ismerik - vagy olyan időmérők vannak, akik nem kis klikket meg a kis területet védik - stb….. Akik meg nem akarnak cégnél dolgozni, mert ma is tutiban ülhetnek és ez az egész nem is érdekli őket? Hát igen, amíg rá nem jönnek sorban, ahogy reptér is megtette, hogy bevételt produkál egy-egy jó helyen lévő drosztból. (pl::máv) Köszi Csogu, hogy meghallgattál.
Nem neked szól az írás, és nem gúnyolódom. Ha a vitátokba rosz ütembe léptem be akkor elnézést kérek, de én nem is szeretnék vitatkozni. Én csak próbálom mindenkinek (főleg a tárgyalóknak) felhívni a figyelmet egy lehetséges változatra, aminek nagyobb esélye van mint az 1500 mercedesnek.
Én biztos nem. Az egészből az utolsó mondat lényeges, de ha csak azt írom nem érdekel senkit. Ha végre megértették akkor törölni is lehetne. (az ötletek miatt)
15 – 20 fős csoportok? Tarlós vagy Vitézy a menjen a térre? Tegyük fel odamennek kézen fogva. És ott mi lesz? Elmondod a szentírást: 1.) Rögzített hatósági ár (300/240/60) 2.) Szigorúbb ellenőrzési rendszer (központi panasziroda stb.) 3.) Létszámstop, droszt kérdés 4.) Fokozatos technikai átalakítás A legnagyobb meglepetésre azt mondják: RENDBEN, MINDENT MEGKAPTOK. (nem is értem miért vitatkoznak velünk) 1.) ha főtaxi kivonul a tárgyalásokról talán fix és nem maximált ár lesz. 2.) - bevezetik a (taxi) sofőrkártyát, ami az új taxiórával (vagy csak szoftver) együtt működik, rögzít mindent (munkaidő, összes fuvar stb.), esetleg a POS terminálon keresztül azonnal továbbít is mindent a NAV részére. Mindenki átkerül az ÁFA körbe, és minden 1000.- Ft bevételből 200 Ft áfaként bekerül a költségvetésbe. (6-12 milliárd, a vezér is boldog lesz) - a 2 - 4 órás (vagy semmilyen) munkaidőt, a munkaügyi ellenőrzésekkel helyre teszik. Minden alkalmazott 8+4 órát dolgozhat, (ha 12 órát dolgozott, másnap csak 8-at mehet, a hétvége szabad, - a sofőrkártya mindent rögzít. - a droszt engedély és egyéb adók árát évente emelik, ebből újabb kamerákat szerelnek fel, (még több 30 ezres csekk) és egyre több és több ellenőrt alkalmaznak (mint a BKV), hogy minden szabály be legyen tartva - a NAV vizsgálja, hogy ki, miből tud új 4,5 milliós kocsit venni - a rendőrök is ráugranak a taxisokra, hiszen nekik is bevételt kell produkálni - központi panasziroda: ha ezentúl rosszul nézel egy másik autósra, majd feljelent, hogy óra nélkül vitted, drágán. Mehetsz bizonygatni, (végig állva a kígyózó sort) hogy nem is dolgoztál, itt a napi zárásod. Igen, az utas is azt mondta, hogy óra nélkül vitted. Kinek hisznek? (az utasnak mindig igaza van) 3.) - a létszámkérdés magától megoldódik és ezáltal még sok is lesz a droszt. A cégek kihullanak, hiszen a droid (bocs, alkalmazott) ennyi munkaidővel nem tudja kitermelni a leadót stb…. - a vállalkozók nagy része nem kap 3,5 – 4 milliós hitelt a havi 25 ezres fizetése után. Aki mégis, vagy már most ilyen autóval rendelkezik az egy NAV vagyonosodási vizsgálaton eshet ki. 4.) A fentiek alapján teljesen mindegy mikortól kell kocsit cserélni. Na akkor nézzük mi is történt:  a taxisok minden követelését teljesítették  a taxik egységesek, a tarifa egységes  megoldották a létszám és droszt kérdést  komoly ellenőrzés  a költségvetés és főváros is, nem kevés bevételhez jutott  munkahelyeket teremtettek (igaz közben többet vesztettek, de ők akarták) Mit nem kértek a fővárostól: - milyen változásokat kívánnak bevezetni a következő 5-10 évben? - hasra ütés helyett, közösen kiszámított üzleti tervet, hogy milyen tarifával lehet gazdaságosan működtetni egy vállalkozást, a tervezett változtatások mellett. Ekkor taxisok újra 15 – 20 fős csoportokban gyülekeznek, és újra ezren vonulnának a fővárosban, de rajtuk kívül már senki sem érti mi a bajuk, hiszen: MINDENT MEGKAPTAK, AMIT CSAK AKARTAK Uraim, van ott valaki, aki hajlandó 1-2 lépéssel előre gondolkodni?