Horváth Pál: A legfontosabb a BENZINÁR !

2006.09.26.

TAXIS BLOKÁD 1990.10.25-28
NÉPSZABADSÁG

1990. okt. 27.

Horváth Pál: A legfontosabb a benzinár!

A Parlament előtt üdvrivalgás fogadta Horváth Pált, a taxisok megbízott­ját, aki köszönetét fejezte ki a fegyelmezett és összehangolt akcióért.

Több alternatíva is szóba került - mondotta, majd hozzátette: reméli, hogy hamarosan közös nevezőre jutnak a kormánnyal.
Azért is szükség volna erre
-emelte ki -, mert többről van szó, mint a taxisokról: a benzinárak az élet minden területén befolyásolják a fogyasztói árakat. Hangsúlyozta: követeléseik gazda­sági és nem politikai természetűek, és lényegében arra koncentrálnak, hogy a benzin árát átgondoltabban emeljék, s ne ilyen hirtelen, drasztikusan, mert ez az ország egész lakosságának elfogadhatatlan.

Köszönetet mondott a fővárosiaknak, amiért türelemmel viselték a meg­próbáltatásokat. De, mint mondta:

könnyebb vállalni néhány napos kényelmetlenséget, mint a nagy áremelés következményeként a megélhetési gondokat.

Bejelentette, tovább tárgyalnak a kormányzattal, ám eddigi megbeszéléseik is mutatták, milyen nagy bajban van az ország és a kormány.
Amikor a taxisok szóvivője a kompromisszum lehetőségéről, az álláspon­tok közelítéséről beszélt, a tömegből többen bekiabálták: Ne engedjetek!
Ekkor Horváth Pál újra hangsúlyozta, hogy ez már régen nem a taxisok ügye, és ezért, a mihamarabbi megoldás érdekében kompromisszumra kell jutni.
-Milyen mértékű engedményekre hajlandóak? - kérdeztük a szóvivőt.

- Erről még nem beszélhetek, mert háromféle megoldást dolgoztunk ki, ezek közül kell a kormánynak választania. Azt kívánjuk elérni, ami jogosan el­érhető. Olyan mértékű követelésünk nincsen, amelyet a kormány ne tudna telje­síteni.

- És ha a taxisok, a kollégái úgy énekelik a: egyezséget, hogy számukra elfogadhatatlan?...

- Reméljük, hogy - mint eddig - a kollégák továbbra is hallgatnak majd ránk.
- Követeléseik között szerepelt, liosy szülessen koncessziós törvény.

Ez mire szolgálna?

-Taxiskoncesszióról van szó. Budapesten 19 ezer taxi járja az utcákat, Los Angelesben és Washingtonban együtt nincsen ennyi.

- Ki akarják zárni a taxisok egy részét a forgalomból?

- Csak azokat, akik nem közénk valók, akik etikailag és kocsijaik műszaki állapota miatt alkalmatlanok. A szakmának vissza kell nyernie régi becsületét!

- És ha nem fogadják el a koncesszióról szóló javaslatot?

- A legfontosabb a benzinár. Mindenképpen meg kell egyeznünk.


Kovács Lajos

 

 

 Taxisblokád 1990. okt. 25-28

Fórum

Fotók