Reptéri kávé

2006.08.26.

Miniszoknyával erősítenek a reptéri taxisok
Az történt, amire mindenki számított, de senki nem merte bevallani: a ferihegyi taxitender nyertese mögött ugyanaz a férfi áll, aki a korábban sok botrányban részes Tourist Taxit működtette.

Lengyel Sándor, a 6x6 taxi marketingigazgatója – a többi társaság képviselőjével egyetértésben – a helyszínen több újságírónak is elpanaszolta, hogy tapasztalataik szerint a nyertes autói korántsem olyan egységesek, sofőrjeik pedig nem estek át a biztonsági átvilágításon, annak ellenére, hogy a tenderben – szerintük – ez állt. A BA szóvivője szerint ugyanakkor ilyenről szó sincs, a nyertesnek egy éve van arra, hogy minden követelménynek megfeleljen.

 


A GVH-nál folytatódik a ferihegyi taxisháború

A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) és a Budapest Airport (BA) angol tulajdonosához fordulnak a ferihegyi droszttenderen vesztes, nagy fővárosi taxiscégek. Szerintük a nyertes Zóna Service szerződésszegések sorozatát követte el, amit többek között a tőlük a Zónához távozott 25-30 taxis példáján is képesek bizonyítani, tudta meg az mfor.hu. A BA szerint eddig minden rendben zajlik, ezzel együtt "tárt karokkal várják a konkurencia levelét."

 


Utaztál már a Zóna Taxival?

Persze botrányokkal indult az új, pályázattal kiválasztott taxiscég karrierje a repülőtéren. Szokásos átverések, aszfaltra kiszórt csomagok, szalonképtelen stílus, fél órás várakozási idő - ilyen híreket hoz a szél.

 


Felpörögtek a taxisindulatok Ferihegyen

A vesztes a győztest, a győztes a vesztest vádolja
A szerződés több pontjának megsértését kéri számon a ferihegyi taxis tender egyik vesztese a nyertes konzorciumon és a Budapest Airport Zrt. (BA Zrt.) illetékesein. A pályázaton alulmaradt társaság a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul és észrevételeit angol nyelven a repülőteret üzemeltető cég londoni központjába is el kívánja juttatni. A BA Zrt. és a tender győztes Zóna Service Konzorcium tagadja a vádakat, sőt, az érintett taxis társaság jogi lépéseket fontolgat.

 


A Zóna Taxi trükkjei 

A taxisok már most eléggé utálják a Zóna Taxit, de az utasok még csak most ismerkednek a Budapest Airport új fejlesztésével:

 

Re: A Zóna taxi trükkjei

Na, ez gyors volt. A BA szóvivõje még tegnap reagált Olvasónk felvetésére, amibõl például kiderül, hogy tényleg csak a reptérrõl hazaútnak garantálják az árát, kifele mindenki megy, ahogy tud:

A Zóna taxi trükkjei 2.

Ma délelõtt (08.24.) 11 körül érkezett a reptérre egy vendégünk. Taxiba szeretett volna ülni, segítettek is neki a Zónások. Az ottani emberük elmondta a tarifákat, vagyis hogy a X.kerületbe 3500 Ft a fuvardíj. Amikor megérkezéskor fizetni akartak és számlát kértek, a taxis (FUVAR D+D 2001 Bt., 1075 Bp.Murányi u.26., rendszám : EBG-650, név Fülöp), közölte,hogy 4970 Ft-ot mutat az óra, ennyit kell fizetni.

A Zóna taxi trükkjei 3.

Ekkor eldurrant a taxis agya! Némi belsõ céges vita után odalépett hozzám, a kezembe nyomta a korábban átadott vouchert, majd közölte:
-"8.000.- ft ért elviszem magát de ennyiért nem!"(!!!!!!)
-"mi az, hogy nem?" kérdeztem ámulva.
-"ennyi az ára és kész!" mondta

Re: A Zóna Taxi trükkjei 3.

Na, ez gyorsan ment. Elõzõ zónás panaszlevelünk válaszaként a taxiscég kivizsgálta és kihajította az utast a reptérre visszacuccoló taxist. Alant kopizom a hivatalos közleményt:


A Zóna taxi trükkjei 4.

Minden napra egy Zóna taxi - elnézést, ha unják, kicsit pihentetjük a témát, ezután. Tamás a klasszikus "nemtok visszaadni" trükkel találkozott

A Zóna Taxi válaszol

Az õsz közeledtével hagyományosan egyre hatékonyabb a Homár. Miután már négy postban foglalkoztunk a frissen indult ferihegyi Zóna Taxi trükkös sofõrjeivel, ha hiszik, ha nem, maga a cég igazgatója írt levelet a legutóbbi, négyes számú sztori megírójának, illetve a Homár minden olvasójának. Sült Tiborné levelébõl például az is kiderül, hogy a korábbi Naiv Ügyfél-panaszok miatt belsõ vizsgálat indult a cégnél. Gratulálunk az öntudatos és íráskész fogyasztóknak, alant Sültné levele.



Egy napon belül kirúgták a bepanaszolt taxisokat

Új ellenőrzési módszereket vezet be a ferihegyi taxitender győztesénél, a Zóna Taxinál a Budapest Airport Rt. - mondta el az InfoRádióban a repülőteret üzemeltető cég szóvivője. Egy éven belül nyomkövető is lesz az autókban.

 


Taxisokat rúgtak ki Ferihegyen

Utaspanaszok alapján egy napon belül két taxisnak mondott fel a ferihegyi drosztok üzemeltetésére kiírt pályázat nyertese, a Zóna Service ZRt. Veres István, az erősen nyomott transzferárakat bevállaló konzorcium vezetője már korábban arra figyelmeztetett, hogy nem lesznek elnézőek a szerződést szegő sofőrökkel szemben.

 


Jogi lépésekre készülnek a vesztes taxisok

A vesztesek szerint a reptéri tendert irreális áraival megnyerő Zóna Taxi nem teljesíti a pályázat feltételeit, a reptér szerint csak az érdeklődés, és a forgalom múl felül minden várakozást. Az eddigi információk alapján versenyjogi probléma nem merül fel az új helyzettel kapcsolatban - mondják a GVH-nál.

 


Jogos a türelmetlenség a Zónával szemben

Az új reptéri taxiszolgáltatás - kissé botrányszagúra sikeredett - bemutatója után a tender vesztesei nem hagytak fel a bírálattal. Az [origo] munkatársai a helyszínen próbálták felmérni, vajon megalapozottak-e a kritikák. Félórás várakozás, drosztalku dollárban és gyorstalpaló sofőrtanfolyam.

 


Taxis Gyuszi is a Zóna Taxit erősíti

A Kulcsár ügy egyik vádlottja, a Taxis Gyusziként ismertté vált Szekér Gyula is az egy hete indult reptéri taxiscég a Zóna alkalmazásában áll. Egy internetes fórumra két képet is beküldtek, amelyeken a szabadlábon védekező és korábbi hivatását gyakorló személyszállító kisiparos látható.

"Gyuszi, mit nézel? Gyuszi, azért a Kulcsárnál nem volt ilyen nehéz a pénzes táska?" olvasható ez a két beírás egy-egy kép kíséretében a hallotaxi.hu fórumán.

 


Kígyózó sorok Ferihegyen! - Már jön a felmentősereg...

Kerek egy hete annak, hogy a Zóna Taxi beindította szolgáltatását a reptéren, az első tapasztalatok azonban nem tűnnek túl bíztatónak, ugyanis a Magyar Nemzet beszámolója szerint fél órás várakozás után kaphatnak csak taxit az utasok, amire Ferihegyen eddig csak nagyon kivételes alkalmakkor volt példa.

 


Új taxisrend Ferihegyen

Az eddigi tarifa egyharmadával olcsóbban utazhatnak Ferihegyről a városba a Zóna-Service taxis cég utasai. A nyomott díjtételekkel az új vállalkozás átrendezheti az egész taxispiacot, ha ugyan bele nem bukik a kamikazeakcióba.

 


Előbb-utóbb rend lesz Ferihegyen... talán

Nagy a dugó, sok az utas - erre hivatkozik az új ferihegyi taxis cég. Szerintük ezért kellett például többeknek háromnegyed órát sorbaállni kocsiért. A ferihegyi taxitenderen vesztes cégek zúgolódnak a nyertes ellen. Azt mondják, az utasok már az ő diszpécsereiknek is panaszkodnak.

   Szélessávú VIDEÓ


Nyeregbe ültek a reptéri taxisok

Tegnaptól szerződés köti a ferihegyi fuvarokat eddig önkényesen kisajátító vállalkozókat
Főnixmadárként támadtak fel poraikból a reptéri taxisok: amikor már legyőzöttnek hitték a ferihegyi fuvarokat eddig jogalap nélkül kisajátító vállalkozókat, cégük nyert a Budapest Airport pályázatán, és tegnaptól hivatalos papírja is van arról, hogy kizárólag e cég sofőrjei állhatnak a reptéri drosztokon.

 


Kemény idők várnak a ferihegyi taxisokra

A jelek szerint alaposan fel kell kötnie a fehérneműt azoknak a taxisoknak, akik kedden a Zóna Service kötelékében megkezdték a fuvarozást Ferihegyen. Nem elég, hogy diszkont árakkal kell dolgozniuk, a konkurencia éber figyelmének (is) köszönhetően még hibázásra sem nagyon lesz lehetőségük. Aki mégis ezt teszi vagy csalni próbál, azt azonnal kirúghatják. Az mfor.hu a kiújulni látszó taxisháború frontjáról jelentkezik.

 


Veszteséges reptéri fuvarok - a Zóna Service csak 2008-tól vár nyereséget

A havonta 40 ezres reptéri utasfelvétel döntő részét a taxitender győztese igyekszik lebonyolítani A ferihegyi taxitender győztese, a Zóna Service Konzorcium havonta 5 millió forintos veszteséggel számol 2008-ig, amikortól várhatóan már nyereséget termelnek a reptéri fuvarok. Ezt Veres István, a konzorciumi tagok képviselője mondta az újszerű taxiszolgáltatás keddi startja alkalmából tartott sajtótájékoztatón Budapesten.

A konzorcium várható árbevételről nem kívánt szólni Veres István. Annyit árult el a forgalom kapcsán, hogy a városi taxisoktól származó információk szerint a havonta 40 ezres reptéri utasfelvétel döntő részét a jövőben a Zóna Service igyekszik lebonyolítani. A rendelés nélküli, úgynevezett "beülős" utasforgalom havonta 25-30 ezerre tehető.

A konzorcium kedden 150 autóval kezdte meg egységes arculatú taxiszolgáltatását, a kocsik közül 12 új jármű. Az autóflotta 1,2 milliárd forint értékű bővítését a Zóna Service legkésőbb fél év alatt teljesíti, a Budapest Airporttal kötött megállapodásban szereplő egy év helyett.

 


Már a premieren bírálták az új reptéri taxit

A ferihegyi taxistenderen vesztes felek képviselői is megjelentek az új rendszer bemutatóján, és kritizálták a nyertes szerződésteljesítését. Az alacsony tarifákat kínáló Zóna Service konzorcium jelezte, a ma indult szolgáltatást a megállapodás szerinti ütemben építi ki a következő egy évben.

 


Ellenszélben indult az új taxiszolgáltatás Ferihegyen

A terveknek megfelelően szerdán megkezdte a taxiszolgáltatást a ferihegyi drosztok üzemeltetésére kiírt tender nyertese, a Zóna Konzorcium. A váltás nyomán mától előre rögzített, 3500-3600 forintos áron juthatnak el az utasok a pesti, illetve a budai belvárosba. Az eseményen megjelentek a konkurens taxicégek vezetői is, akik élesen kritizálták a győztes konzorciumot.

 


Veszteségesek a ferihegyi taxisok 2008-ig

Még két évig veszteséggel számol a repülőtéri taxitenderen nyertes Zóna Service konzorcium. A cég a korábbiaknál mintegy harmadával alacsonyabb tarifákat alkalmaz.

 


100 milliós veszteséggel kezd a ferihegyi taxiflotta

Veszteséggel kalkulál 2008-ig a ferihegyi taxitender győztese. Havonta 5 millió forintos veszteséggel számol a Zóna Service Konzorcium. A csoport ma reggel 150 autóval kezdte meg az egységes arculatú taxiszolgáltatást, a kocsik közül 12 új jármű.

 


Elindult az új taxi szolgáltatás Ferihegyen

"Sikeresen elindult az új szolgáltatás. Sok mindent elértünk az elmúlt időszak alatt, de tudjuk, hogy még sok a munkánk." - mondta Bekő Géza, a Zóna Service Zrt. vezérigazgatója. Az új szolgáltatás egy éven belül teljesedik ki. Ennek érdekében az első évben fejlesztéseink értéke eléri az 1,5 milliárd forintot, amit részben saját tőkéből, részben banki finanszírozással fedezünk."

 


Elindult az új taxiszolgáltatás Ferihegyen

A szóvivő elmondta még, hogy a taxirendelés is sokkal egyszerűbb lett. Az utas a terminál diszpécserpultjánál adhatja le, hová szeretne menni. Itt kap egy bizonylatot, amelyen minden adat szerepel majd, és a csarnokból kilépve már várni is fogja a taxi.

 


Budapesti taxizás: egy év alatt teljes átalakulás

"Sikeresen elindult az új szolgáltatás. Sok mindent elértünk az elmúlt időszak alatt, de tudjuk, hogy még sok a munkánk" - fogalmazott Bekő Géza, a Zóna Service Zrt. vezérigazgatója. "Az új szolgáltatás egy éven belül teljesedik ki. Ennek érdekében az első évben fejlesztéseink értéke eléri az 1,5 milliárd forintot, amit részben saját tőkéből, részben banki finanszírozással fedezünk."

 


Olcsó reptéri taxi egyenruhás sofőrökkel

Keddtől egyenruhás sofőrök és egységes festésű taxik szállítják az utasokat Ferihegyről és Ferihegyre 2900-3600 forint közötti áron. A Zóna konzorcium az elkövetkező fél évben tervezi az összes új autó beszerzését és a rendszer teljes kiépítését. A harc a jelek szerint nem ült el a ferihegyi drosztokon: a Zóna autói ma 30-40 fals címre kaptak hívást, több taxist pedig megfenyegettek - állította Veres István a cég képviselője.

 


Megint Veres az úr Ferihegyen?

A reptéri drosztokat évekig uraló vállalkozó hivatalosan is a kezébe vette a fuvarokat - fair játékot ígér, de a versenytársak rosszat sejtenek

 


Mivel fogadjuk a külföldieket? - képgaléria

Összekaptak a taxitársaságok a reptéri fuvarok lebonyolításáért kiírt pályázat kapcsán.


 

 


Reptéri taxisok: Önkényeskedő és erőszakos vállalkozó lett a nyertes?

Összeállításában a lap kiemeli, hogy a keddi bemutatkozás főszereplője már egyértelműen a Citadella-terasz építésével elhíresült vállalkozó, Veres István volt, aki a pályázáskor még csak szerényen a konzorcium egyik képviselőjeként jelent meg a színen, előtte viszont hosszú évekig uralta a ferihegyi drosztokat, és nem kis szerepe volt abban, hogy a Budapest Airport új tulajdonosa úgy döntött, sürgősen rendezni kell a kaotikus állapotokat.