Hozzászólások száma: 131
Ugrás a hírhez Oldalszám: 7
Témakörök > Hírek fórumai > Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.10.15. 15:09:50 / # 349272
avatar
Nekem sem nagyon jött ki a matekuk, de megszoktam már ebben a szakmában, hogy minden eddig tanult számelméleti tételt el kell felejteni Az Uber sofőrök is állításuk szerint nettó 600 ezret kerestek a 130 forintos tarifájukkal  
pupák 2018.10.15. 10:43:33 / # 349270
avatar

Édes Istenem!... Szeretné jelezni a taxitársaságoknak, hogy legyenek a drosztokon elektromos töltők.))) Szólni kéne neki, hogy nézzen utána, mi köze  a taxitársaságoknak a drosztokhoz. Vagy pedig miféle érdekük fűződne a társaságoknak a tagdíjfizetőiknek az autóját "megtankolni"? Vagy esetleg én lemaradtam valamiről?

balagge 2018.10.14. 21:56:34 / # 349266
avatar
Nagyon jó autó, én is szívesen vezetném. A "matek" csak párhuzamos univerzumban jön ki. Kiváncsi vagyok a házaspár milyen szisztémával ül egy autón. Ők rendszámot bérelnek és 2 órára vannak bejelentve? Vagy esetleg saját vállalkozásban kataznak az alanyi adómentesség 8 millás határa alattig miközben fizetik a taxifynek 20%+ÁFA-t? És akkor ha elérik a 7.9 millát mit csinálnak? Meredek erre venni tizenmillioert autót, jobb lett volna két prius két egyéni vállalkozásban. Mondjuk a NAV-nak lesz mit elárverezi. Én csak ámulok-bámulok mit meg nem mernek tenni egyesek.
tomajer 2018.10.14. 20:03:29 / # 349264


cheater 2018.08.29. 02:16:08 / # 349093
Ez nem önvezető taxi, ez egy illúzió. Ilyen alapon a hetes busz is önvezető taxi, csak át kell festeni sárgára. Ugyanazon a pár kilométeren köröz egy sofőrrel, épp úgy ahogy ez is.Ezek a sztorik addig jópofák míg promóznak valamit. De ha eljönne az az idő, hogy kiengedhessenek 5000 valóban önjáró taxit a városi forgalomba nem lesz cég aki ennek a felelőségét vállalná. Viszont míg ez nem történik meg ez egy szimpla promó. A fenntartási és felelőségvállalási költségek ezred részéért ültethet rá élő embert, aki ráadásul rögtön a nyakába is kap minden felelőséget. Egy cég sem fog ilyen ügyletbe belemenni. A taxi nem úgy szűnik majd meg, hogy jönnek a robot taxik. A taxi úgy szűnik majd meg, hogy értelmetlenné válik a magántulajdonú autózás, ezzel együtt tűnik el majd maga a taxi is. De hát ez nem most lesz.
tomajer 2018.08.28. 07:34:15 / # 349092
Ezt már sokszor átrágtuk:-)
Még tíz évig, Európában ettől nem kell félnie senkinek. 
És aztán jön majd Magyarország ...   aholis az első pár darabot, eladják színesfémnek és aztán meggondolja a befektető, hogy tizenmilliós eszközöket tényleg szabadprédának hagy e az utcán :-)
Ne felejtsük el, hogy pillanatnyilag a Bp-i taxizásban a "nagybefektető" a taxisok tömege.  Ha ezt az ötezer taxit valaki ki akarja váltani, az olyan beruházás ami nagyon lassan térül meg, és hatalmas a kockázata.
Egy ilyen autó, biztosan 10 000 000.- fölött lesz.5 000 x 10 000 000.- = 50 000 000 000.-  azaz ötven milliárd forint.
Ezt azért  már a bankok is meggondolják, mire adják.
alexxx 2018.08.27. 17:50:44 / # 349091
avatar



https://index.hu/techtud/2018/08/27/elindult_az_elso_onvezeto_taxi_japanban/ 

Itt a vég... 

focilabda 2018.07.19. 17:24:13 / # 348951

cheater 2018.07.18. 01:44:39 / # 348949

cheater 2018.04.04. 07:26:14 / # 348542

cheater 2018.03.24. 19:52:05 / # 348471

Tehát elkezdődött a vita - Jogászvilág: Gázolt az önvezető autó ki a hibás? 

Egy érdekes adalék a vitán túl az uber  hozzáállása - amiért már ki kellene lába alól húzni a talajt.

Ugyanis ha az áldozat valaha használta az uber applikációját és igy elfogadta annak felhasználói feltételeit - ami sacc per kb. 75 fő és 628 aloldalt tehet ki a végefelé már ógörög nyelven - az az uber szerint erre az esetre is érvényes.

Én már alapoknál elakadok,  hogyan tehetik meg tech cégek, hogy egy számukra előnyös átláthatatlan digitális szerződésre kényszerítsék rá a felhasználókat, amit később lobogtatnak a választottbíróság elött. Szerintük csak ott lehet vitázni ás a választottbíróság döntése végérvényes, fellebbezésnek helye nincs. Ráadásul mivel nem állami bíróság a döntés nem is nyilvános. Én úgy tudom hogy nálunk ezzel a szerződéssel az uber kitörölhetné a fenekét, konkrétan körberöhögnék. Ideje lenne más régióknak is bekeményíteni és keretek közé szorítani a tech cégek kötelezően elfogadandó, kezelhetetlen és átláthatatlan szerződési feltételeit.

Azt sem értem, hogy mit vitatkoznak ezen a világ jogászai, ki a hibás? Ez egyszerű mint a bokor, az a hibás aki ezt a szolgáltatást üzletszerűen, pénzért nyújtja. Hogy ő a szolgáltatás teljesítésének érdekében milyen eszközöket, szoftvereket használ, kikkel köt szerződést az már az ő döntése és felelősége.

Bátyó 2018.03.23. 05:03:15 / # 348470
avatar
Én azt látom,hogy az emberi vezető sem az utat figyelte,hanem a technikát.Ha ő vezet, észrevette volna időbení4
tomajer 2018.03.22. 08:28:57 / # 348468

A videó megtekintése után mindenki levonhatja a megfelelő tanulságot.

Tegnapelőtti hír volt nálunk is, hogy az Arizona állambeli Tampa városában az Uber egyik önvezető módban közlekedő Volvo XC90-es autója elgázolt egy nőt aki az úton próbált meg átkelni. A szerencsétlenül járt nőt kórházba szállították, ám sérülései annyira komolyak voltak, hogy már nem tudták az életét megmenteni.



A rendőrség azóta közzé tette a jármű fedélzeti kamerájának felvételét, amit az amerikai ABC 15 Arizona nevű tv csatorna adott le. A felvételből kivágták ugyan a becsapódást, de a szituáció egyértelműen felismerhető. A látási viszonyok nagyon gyengék voltak és a gyalogos sem volt észrevehető egészen az ütközés pillanatáig. Az áldozat valószínűleg nem hirtelen lépett le az úttestre és bár a sötét miatt egy emberi vezető sem tudta volna elkerülni az ütközést, felmerül a kérdés, hogy a radarok miért nem vették észre a nőt?

Főleg, hogy azok képalkotó képességét nem befolyásolhatná a sötétség. Számos szemszögből vizsgálható a szituáció, de a fenti videó alapján mindenki döntse el maga, mit gondol a helyzetről:



Az eset után az Uber átmenetileg kivezette a teljes tesztflottát az utakról. Pedig már olyan városokban folyt az éles tesztelés, mint San Francisco, Pittsburgh, és Torontó.

Sajnos nem ez az első eset az Uber önvezető autóinak tesztelésekor bekövetkezett balesetek tekintetében. Még 2017 márciusában Tempe városában egy 3 autót érintő balesetet okozott egy Uber-Volvo XC90, itt is volt sofőr a volán mögött. A rendőrségi vizsgálat megállapította, hogy NEM az önvezető autó hibázott.

Forrás: motor1.com

rosszqtya 2018.03.20. 23:27:38 / # 348403
avatar
vajon az autót fogják elítélni? ha bűnösnek találják, akkor bezúzzák? Ez esetben ez a tökéletes bűntény! távolról meghackeli valaki a gépet és elgázolja a haragosát, soha nem derítik ki! :o)
cheater 2018.03.20. 23:11:47 / Módosítva / # 348402

Sokak szerint a tragédia arra jó lesz,  hogy egy precedens értékű perben kényszerűen meg kelljen állapítani, ki miért felelős, és ezzel előtérbe kerülhetnek az ezzel kapcsolatos, többnyire megoldatlan kérdések.

balagge 2018.03.20. 19:10:08 / # 348399
avatar

Véres lett a lökhárító úgyhogy jön a szoftver frissítés!  :-)

balagge 2018.03.19. 20:14:13 / # 348371
avatar

Vajon a temetésére hányan mennek majd uberrel?

balagge 2018.03.19. 20:00:57 / # 348370
avatar

cheater 2018.03.16. 19:18:53 / # 348367

Ez igy, ezt az irányt erőltetve - taxi üzemmódban - megvalósíthatatlan. A taxi egyszerű - de ebből a szempontból lényeges - meghatározása: bárhonnan, bármikor, bárhová. Amelyik ezt nem teljesíti az nem taxi.

Egy esetben tudná ezt teljesíteni, ha minden más közlekedésben résztvevő kivétel nélkül szintén önjáró... ami további érdekes kérdéseket vetne fel, de most ezt hagyjuk.

Viszont ha ez az idő elérkezik, akkor nem csak maga a taxi szűnik meg, hanem vele együtt úgy ahogy van a most általunk ismert magántulajdonú autózás is.

a-kinti 2018.03.14. 19:57:02 / # 348356
avatar

Oldalszám: 7