Újabb javaslat, a drosztrendelet módosítására.

2006.09.01.

Közlemény
Úgy látszik, hogy a reptér körüli botrányok hullámai, felcsaptak a Fővárosi Közgyűlésig. A Fidesz-MKDSZ Képviselőcsoport, egy módosító javaslattal állt elő. A javaslat értelmét nem találjuk.
Ha találunk valakit, aki értelmezni tudja, azonnal közöljük.

 

FŐVÁROSI KÖZGYŰLÉS

Fidesz - MKDSZ Képviselőcsoportja

   1052 Budapest, Városház u. 9-11. II/293. Tel.: 327-1731, Fax: 327-1870,

 

A Fővárosi Közgyűlés Fidesz-MKDSZ képviselőcsoportjának tagjaként a Fővárosi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1992. (III.26.) Főv. Kgy. rendelet 18. § (2) a) pontja alapján a Fővárosi Közgyűlés soron következő rendes ülése vonatkozásában az alábbi egyéni képviselői indítványt kívánom a T. Közgyűlés elé terjeszteni.

Tárgy: Javaslat a Budapest főváros
közterületein a taxiállomások létesítéséről
használatának és üzemeltetésének rendjéről
szóló 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet
módosítására

 

Tisztelt Közgyűlés!

A Budapes Airport Zrt. (BA) 2006. március 30-án sajtónyilatkozatot tett közzé, mely szerint a Ferihegyi repülőtér színvonalának javítása érdekében gyökeres változásokat tervezett a reptéri taxi-szolgáltatás területén.

A Budapes Airport Zrt. (BA) sajtónyilatkozata

A BA a nyilvános pályáztatást követően egyetlen személyszállító társasággal kötött szerződést a reptéri utas-felvételre.

A Fővárosi Közgyűlés 2006. április 27-én döntött a 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet módosításáról. A rendelet módosításának indoka alapvetően az volt, hogy a BA meg tudja valósítani elképzeléseit és minél előbb ki tudja írni a pályázatot és szerződést tudjon kötni, illetve az elképzelt infrastrukturális fejlesztéseket megvalósítsa.

A 2006. április 27-i rendelet módosítás előterjesztése


A Budapes Airport Zrt. (BA) 2006. március 30-án sajtónyilatkozatot tett közzé, mely szerint a Ferihegyi repülőtér színvonalának javítása érdekében gyökeres változásokat tervez a reptéri taxi-szolgáltatás területén. (1. sz. melléklet) A BA elképzelései szerint nyilvános pályáztatást követően egyetlen személyszállító társasággal kötne szerződést a reptéri utas-felvételre. A BA ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket is végre kíván hajtani a terminálok előtt.
A Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet (a továbbiakban: R.) jelenlegi szabályozása szerint a fővárosi közterületeken lévő taxiállomások üzemeltetését a Fővárosi Közgyűlés által erre a célra alapított Taxiállomás Kht. feladata. Az R. 10. § (1) bekezdése azonban lehetőséget ad arra is, hogy amennyiben a közterület üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat – önkormányzati rendeletet kivéve – jogszabály alapján más gazdálkodó szervezet köteles ellátni, vagy a közterület használatának jellege, illetve a közterülettel határos létesítményekkel összefüggő fokozott biztonsági követelmények azt indokolják, a Taxiállomás Kht. megállapodást köthessen az üzemeltetést végző gazdálkodó szervezettel a taxiállomás létesítéséről, fenntartásáról, működtetéséről és megszüntetéséről.
A BA ezen jogszabályi lehetőséggel élve kívánja a tervezett fejlesztéseit megvalósítani. Az általuk vázolt elképzelések technikai és irányítási elemei megegyeznek a nagyobb világvárosok repülőterein, vasútállomásain már működő korszerű taxi-szolgáltatási rendszerekkel. Az R. jelenlegi (a hagyományosnak tekinthető taxiállomás-használatot alapul vevő) szabályai azonban nem minden esetben felelnek meg ezeknek a korszerűbb követelményeknek, ezért szükségessé vált az R. megfelelő módosítása.
Az elfogadásra javasolt rendelet-tervezet (2. sz. melléklet) részletesen szabályozza, hogy a Taxiállomás Kht. és a speciális közterületen lévő taxiállomás üzemeltetési feladatait átvevő gazdálkodó szervezet között kötendő megállapodás esetén milyen, az általános szabályoktól eltérő előírások érvényesülnek, és ennek megfelelően a felek a megállapodásban milyen feltételekben állapodhatnak meg. Eszerint az R.-ben pontosan megjelölt esetekben a speciális közterületen lévő taxiállomások különleges szabályozása eltérhet az R.-nek a hagyományos taxiállomás-használatra vonatkozó egyes rendelkezéseitől, de egyúttal maga az R. szabályozza az eltérés módját és mértékét is. Az R. tehát rögzíti azokat a kereteket, amelyek között az új taxiállomás-használati rendszer igényeit is kielégítő tartalmú megállapodás köthető. Lehetővé válik ezáltal, hogy a kiemelt területeken színvonalasabb taxi-szolgáltatás valósuljon meg a pályázati úton kiválasztott, magasabb minőséget vállaló kizárólagos szolgáltatók igénybevételével, valamint korszerű utas-irányítási infrastruktúra kiépítésével és működtetésével.

Azóta szomorúan kell tapasztalnunk, hogy a taxisdroszt helyzete, a körülötte uralkodó állapotok nem változtak, tehát nem sikerült megvalósítani mindazt, ami miatt a rendelet módosítását a Közgyűlés elfogadta. A kialakult helyzetet jól írja le két cikk, amelyek a ferihegyi taxi szolgáltatás állapotát mutatja.

Az Origó írása

Jogos a türelmetlenség a Zónával szemben
2006. augusztus 22., kedd, 6:18

Az Index írása

Jogi lépésekre készülnek a vesztes taxisok
Index
2006. augusztus 23., szerda 12:00

A helyzetet tovább bonyolítja, mivel a hírek szerint a Zóna taxi nem képes az igényeket kielégíteni, hogy a többi taxis cég autói továbbra is ott várakoznak fuvarra várva, igaz a BA által meghatározott területen kívül.
Jelen helyzetben, mivel nem teljesülnek azok a feltételek, -ami miatt a rendelet módosítás megszületett – olyan rendeletmódosítási előterjesztést kezdeményezni, amely a BA területén is ellenőrzött taxisdrosztokat alakít ki.

Határozati javaslat:

1. A Fővárosi Közgyűlés úgy dönt, hogy felkéri a főpolgármestert, hogy készíttessen egy rendeletmódosítást a Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet módosítására a Budapest Airport területén lévő taxisdrosztok problémájának megoldására irányuló megoldási javaslatok figyelembevételével.

Határidő: a Fővárosi Közgyűlés soron következő rendes ülése
Felelős: dr. Demszky Gábor főpolgármester

Jelen határozati javaslat elfogadása egyszerű többséget igényel.

Budapest, 2006. augusztus „ 30 „




Dr. Kupper András  
Frakcióvezető

Wintermantel Zsolt
Frakcióvezető-helyettes      

A javaslat teljes szövege


 

 


 Közlemények rovat felhasználási feltételei:

A közlemény szövegét a info@hallotaxi.hu címre küld el. Pontos névvel és egy visszahívható telefonszámmal mellékelve.
A közleményedet változtatás nélkül közöljük, amennyiben nem sérti a közerkölcsöt, és mások személyiségi jogait.
Legkésőbb a hozzánk való érkezéstől számított 24 órán belül elhelyezzük a közleményedet, az oldal közlemények rovatában.
Egyéni taxisok, érdekvédelmi szervezetek, fuvarszervező vállalkozások, taxitársaságok közleményeit mennyiségi korlát nélkül megjelentetjük. (kivéve, ha azok a saját vállalkozásuk FUVAR kapacitását reklámozzák. Ezek kereskedelmi reklámnak minősülnek)
Havonta 1 közleményt fogadunk kereskedelmi felhasználóktól. Kivételes esetben többet, erről a szerkesztőség dönt.
A hallotaxi.hu közlemények rovata nem kereskedelmi reklám felület a szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy ha egy közleményt kereskedelmi reklámnak ítél ne közölje azt. Taxisoknak nyújtott árkedvezmények nem minősülnek ennek.
A hallotaxi.hu minden felelősséget kizár a megjelenített közleményekkel kapcsolatban.