2011.10.24.
Tatabánya beelőz!
Csak Budapesten nem lehet a létszámot szabályozni???
Azt követően, hogy Tatabánya önkormányzatának közgyűlése elfogadta Schmitt Csaba taxiállomások létesítéséről, használatáról és üzemeltetéséről szóló előterjesztését. De még a megkérdezett taxisok sem tudják, melyik 8 taxiállomás szerepel a dokumentumban.
A megkérdezett taxisok egyetértettek abban, hogy ma a városban legfeljebb hallgatólagos taxiállomásból van 8, csak nehezen tudták összeszedni azokat a helyeket, amikről az előterjesztésben szó esik.
– Csak az Árpád hotel előtt van droszt Tatabányán, az összes többi helyen a taxis társaságok tettek ki táblát, jelöltek ki területet, de még ezekkel együtt sincs 8 állomás. – mondta Pajzs Jenő, az Euro Taxi gépkocsivezetője. A taxis, mint elmondta, még kevesli is a 12 ezer forintos állomáshasználati díjat, szerinte jóval magasabb összeg kellene ahhoz, hogy a város területéről kiszoruljanak a kontárok. Máger Ede, a Turul Taxi Szövetkezet elnöke nem teljesen ért egyet ezzel, szerinte a taxisok egy része az iparűzési adó befizetése mellett nem tudja majd kigazdálkodni ezt az összeget is, így megjelennek majd a buszmegállókban, parkolókban várakozó taxisok.
– A legnagyobb baj az lesz, hogy a határozatban szereplő 8 taxiállomáson összesen 11 felfestett hely van. A városban pedig most 139, a tervek szerint a jövőben 100 gépkocsi szeretne elférni ezen a 11 helyen – vázolja a helyzetet.
Az előterjesztésben a Tesco és Interspar területén lévő drosztokat is taxiállomásként emlegetik, Máger Ede szerint azonban ezek nem vehetők egy kalap alá a többi taxiállomással, mivel ezek most szerződéses helyek, oda csak a hipermarketekkel szerződésben álló taxis társaságok autói állhatnak, az Interspar elé például a Turul Taxi gépkocsijai.
Az a városnak, a taxistársaságoknak is jó lenne, ha a gépkocsik számát 139 helyett 100-ban korlátoznák, hiszen a most illegálisan, trükközve működő taxisokat csak így lehetne kiszűrni.
– A kocsik aránytalanul magas száma csak egy dolog, baj van a tarifákkal is, irreális, hogy vannak taxisok, akik ugyan engedélyek nélkül, számlát sem adva, de olcsóbban elviszik az utasokat, mintha azok buszoznának. Ha csak ketten-hárman összeállnak, már jobban megéri nekik taxizni, mint a tömegközlekedést használni – boncolgatja a témát Laskai József, az Euro Taxitól. – Az egységes tarifa sajnos nem szerepel az előterjesztésben, pedig segíthetne abban, hogy emelkedjen a színvonal, hiszen az utas a szabott áron a jobb, kényelmesebb, tisztább autót keresné, a rendezettebben öltözött sofőrrel – mondta.
Száz autó éves szinten 1 millió 200 ezer forint bevételt jelent majd. Schmitt Csaba előterjesztésének számításai szerint a 8 kijelölt taxiállomás éves fenntartási költsége összesen 560 ezer forint lehet. Ez egy állomásra lebontva 70 ezer forintot jelentene, amiből a fenntartási költségeket fedezné a város, többek között burkolatjelet festene, táblákat pótolna, oszlopokat helyezne el.
Sose felejts el benézni a "Mit hol vegyünk" rovatba!