2006.04.02.
Senki sem tudta veszélyeztetni Fernando Alonso győzelmét a kaotikus Ausztrál Nagydíjon, a Renault címvédője így három futam után tizennégy pontra növelte összetettbeli előnyét első számú kihívójává avanzsáló Kimi Räikkönen előtt.
A finn klasszisnak a második hellyel kellett megelégednie, a dobogó legalsó fokára pedig meglepetésre az évet pocsékul kezdő Toyota pilótája, Ralf Schumacher állhatott fel.
A pole pozícióból induló Jenson Button versenytempója az ötödik helyre lett volna elég, de Honda-motorja az utolsó körben méterekkel a célvonal előtt látványos füstfelhő és lángcsóvák kíséretében megadta magát. Remekül szerepelt viszont a BMW: Nick Heidfeld és Jacques Villeneuve a negyedik, illetve hatodik helyen ért célba. Megszerezte első hondás pontjait Rubens Barrichello, Scott Speed pedig kvázi-márkatársát, David Coulthardot megelőzve gyűjtötte be pályafutása első egységét a Toro Rossóval.
Az eseménydús futam krónikája már a rajt előtt megkezdődött, amikor Juan-Pablo Montoya a felvezető kör végén kipördült a hideg gumikon, és csak azért foglalhatta el mégis az ötödik rajthelyet, mert Fisichella lefulladó Renault-ja miatt meg kellett ismételni a rajtprocedúrát. Az olasz viszont csak a boxból eredhetett a mezőny után, a második rajtkocka üresen maradt.
Látványos volt maga a start is: a Button mögött lendületes rajtot vevő Alonso az angolra tapadt, megelőzni azonban csak a harmadik kanyarban próbálta - sikertelenül. Mögöttük a két McLaren vívott kiélezett csatát, amelyből Montoya került ki vesztesen, ráadásul Mark Webber és Ralf Schumacher is elhúzott mellette.
Felipe Massa, Christian Klien és Nico Rosberg számára alig néhány száz méterig tartott az Ausztrál GP: az első kanyarbeli hármas ütközés során Massa Ferrarija totálkárosra tört, Rosberg a boxutcáig még elevickélt, Klien azonban - egyelőre - folytatni tudta a futamot. Összeütközött Jarno Trulli és David Coulthard is, az olasz ugyancsak kiesett.
A roncsok eltakarítása idején a Safety Car mögött Button, Alonso, Räikkönen, Ralf, Webber, Montoya, Heidfeld és Michael várta a zöld zászlót, amit a negyedik kör elején meg is kaptak. Alonso remek érzékkel használta ki Button kissé álmos repülőrajtját, és az első kanyarban könnyedén elment a Honda mellett. Ralf Schumacher két pozíciót is vesztett, Webber és Montoya is megelőzte, Heidfeld támadását sikerült visszavernie.
A versenyzést rövidesen újra fel kellett függeszteni, miután az ötödik kör egyik féktávján Klien Red Bullja is a falba vágódott az előbbi incidensben megsérült felfüggesztés hibája miatt. A roncsok eltakarítása lassabban ment a vártnál, így a nyolcadik körben ismét jött a Safety Car, de előtte még Montoya megelőzte Webber Williamsét.
A második repülőrajtnál Button ismét visszaesett, miután Kimi Räikkönen kifékezte az első kanyarban. A finn azonban nagy árat fizetett ezért, ugyanis a kockásra fékezett gumi okozta vibráció miatt később még kevésbé tudta tartani a lépést Alonso Renault-jával. A spanyol folyamatosan növelte előnyét, első boxkiállásáig 8.3 másodpercre. Csapattársa, Fisichella folyamatosan lépegetett előre az utolsó helyről, a 16. körben már 10. volt.
Előtte Michael Schumacher haladt, aki a verseny ezen szakaszában csak szenvedett, még Vitantonio Liuzzi Toro Rossója is megelőzte. Nem volt sokkal gyorsabb Barrichello sem, aki Coultharddal együtt Takuma Sato Super Agurija mögött vesztegelt az egész első etap során.
A 18. körben a lassúcska Button mögött senyvedő Montoya megkezdte a kerékcserék első hullámát, amelynek során nemcsak ő, hanem Nick Heidfeld is maga mögé utasította az angolt. Ideiglenesen Mark Webber is átvette a vezetést hazai nagydíján, ám sebességváltója a 24. körben megadta magát. Ralf Schumacher kétszer is a boxban járt, az első alkalommal ugyanis túl gyorsan ment, és áthajtásos büntetést kapott.
A második etap kezdetén Alonso, Räikkönen, Montoya, Heidfeld, Button, Michael, Villeneuve és Ralf foglalta el a pontszerző helyeket, ám ekkor az egyedüliként egy kiállásos taktikán lévő Villeneuve még nem járt a boxban. A leggyorsabb ember Fernando Alonso volt a pályán, a 34. körben már 25 másodperccel vezetett Räikkönen előtt.
Fisichella ellenben nem jeleskedett, a csapatrádión meg is dorgálták, hogy körönként két másodperccel lassabb világbajnok csapattársánál. Vele ellentétben Montoya és Schumacher őrült tempót diktált (előbbi Räikkönenre, utóbbi Heidfeldre zárkózott fel rohamléptekben), ám ennek meglette az ára. Előbb a kolumbiai vette szélesen az utolsó kanyart, majd kisvártatva a német is, és utóbbi sokkal rosszabbul járt: mikor Ferrarija a rázókőről a fűre ért, elvesztette fölötte az uralmát, és csúnyán a falba csapódott.
A "vezetést" ismét Bernd Maylander és a Mercedes CLK vette át, a mezőny pedig rögtön a boxutcába viharzott második (Villeneuve első) kerékcseréjére. Montoya három helyet veszített ekkor, mivel ki kellett várnia Räikkönen kiszolgálását, a finnek ráadásul az orrkúpját is kicserélték. Alonso - bár tetemes előnye semmivé foszlott - megőrizte a vezetést.
A harmadik újrarajt a 38. körben jól reprezentálta a hektikus Ausztrál Nagydíjat, az Alonso mögé beékelődő Midlandek ugyanis jókora kavarodást okoztak a mezőnyben. A zöld zászló előtt Alonso mögött még Heidfeld, Räikkönen, Button, Ralf, Montoya volt a sorrend, ám ez másodpercek leforgása alatt Räikkönen, Ralf, Montoya, Heidfeld, Button-ra változott.
Vitantonio Liuzzi nem bírta idegekkel a káoszt: csatlakozott az autójukat a fal segítségével leamortizálók táborához, ezért újra - negyedszer is - bejött a Safety Car. Az újabb repülőrajt a 40. körben nyugodtabb volt, ám a lekörözöttek miatt Räikkönennek esélye sem volt Alonso megtámadására.
A spanyol így újra elkezdte leszakítani a McLarent, az 52. körre tíz másodpercre növelte előnyét. Mögöttük Montoya üldözte nagy lelkesedéssel a bronzérem felé robogó Ralf feltámadó Toyotáját, ám koncentrációja ismét kihagyott. Tizenegy körrel a vége előtt majdnem megismételte Schumacher mutatványát, és bár bravúrosan megfogta a McLarent, a rázókő megrongálta annak váltóját, így a kolumbiai kiállni kényszerült.
A magabiztosan vezető Alonso előnye ugyan a záró körökben csökkeni kezdett az igencsak felgyorsuló Räikkönennel szemben (a finn utolsó köre a verseny leggyorsabbja volt), győzelme azonban nem forgott veszélyben. A hajrá drámája valamivel lejjebb, az ötödik helyért folytatott csatában alakult ki, amikor Button Hondája méterekkel a kockás zászlót lengető Charlie Whiting orra előtt kilehelte lelkét.
Név | Csapat | G | Idő | Kiesés oka | Kör | ||||||
1. | Fernando Alonso | SPA | Renault | M | 1ó34:27.870 | 57 | |||||
2. | Kimi Räikkönen | FIN | McLaren-Mercedes | M | + | 1.829 | 57 | ||||
3. | Ralf Schumacher | GER | Toyota | B | + | 24.824 | 57 | ||||
4. | Nick Heidfeld | GER | BMW-Sauber | M | + | 31.032 | 57 | ||||
5. | Giancarlo Fisichella | ITA | Renault | M | + | 38.421 | 57 | ||||
6. | Jacques Villeneuve | CAN | BMW-Sauber | M | + | 49.554 | 57 | ||||
7. | Rubens Barrichello | BRA | Honda | M | + | 51.904 | 57 | ||||
8. | Scott Speed | USA | Toro Rosso-Cosw. | M | + | 53.817 | 57 | ||||
9. | David Coulthard | GBR | Red Bull-Ferrari | M | + | 53.983 | 57 | ||||
10. | Jenson Button | GBR | Honda | M | + | 1 kör | motor | 56 | |||
11. | Christijan Albers | NED | MF1-Toyota | B | + | 1 kör | 56 | ||||
12. | Takuma Sato | JAP | Super Aguri F1 | B | + | 2 kör | 55 | ||||
13. | Yuji Ide | JAP | Super Aguri F1 | B | + | 3 kör | 54 | ||||
14. | Juan-Pablo Montoya | COL | McLaren-Mercedes | M | + | 10 kör | kicsuszás | 47 | |||
15. | Tiago Monteiro | POR | MF1-Toyota | B | + | 16 kör | műszaki | 41 | |||
16. | Vitantonio Liuzzi | ITA | Toro Rosso-Cosw. | M | + | 20 kör | kicsúszás | 37 | |||
17. | Michael Schumacher | GER | Ferrari | B | + | 25 kör | kicsúszás | 32 | |||
18. | Mark Webber | AUS | Williams-Cosworth | B | + | 35 kör | műszaki | 22 | |||
19. | Christian Klien | AUT | Red Bull-Ferrari | M | + | 53 kör | baleset | 4 | |||
20. | Jarno Trulli | ITA | Toyota | B | + | 57 kör | baleset | 0 | |||
21. | Nico Rosberg | GER | Williams-Cosworth | B | + | 57 kör | baleset | 0 | |||
22. | Felipe Massa | BRA | Ferrari | B | + | 57 kör | baleset | 0 | |||
Leggyorsabb kör: | K. Räikkönen (McLaren), 2004. | 1:26.045 | 57 |