Hivatalosan is bejelentették, hogy a Főtaxi a Reptér hivatalos szállítója

2010.12.02.

 Tisztelt Urak!
Bizonyára olvastátok azt a levelet, melyet december közepén még a karácsonyi ünnepek előtt küldtem meg a BA Zrt képviselőinek az OTSZ nevében. Többek között kifogásoltuk azt, hogy a rendelt taxik utasait és a rendeléseket kiszolgáló taxisokat indokolatlanul hátrányos helyzetbe kényszeríti a nehézkes megközelítés miatt, a BA Zrt.

A levelünkre a mai napig nem érkezett válasz, ezért kénytelenek voltunk a panaszunkkal a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulni, amit csatolva megküldök számotokra is.

Üdvözlettel:
Metál Zoltán

 

Megint egy sajtótájékoztató!
Lassan otthon nem kell főzni...:-)
Ami számunkra meglepő volt, hogy a Főtaxi "Taxis" vezetéséből, egyetlen általunk ismert ember nem volt jelen. A Céget egy ügyvéd, és egy újságíró (leendő szóvivő) képviselte. Sok mondanivalónk nem lesz, hisz ez az esemény nem nekünk tartatott....

A Főtaxi nyerte a Budapest Airport tenderét


December elejétől a Főtaxi jól ismert kockás járművei szolgálják ki a légi utasokat a Budapest Airport valamennyi terminálján, miután a legrégibb hagyományokkal rendelkező magyar cég nyerte a repülőtéri taxis-tendert. Az erről szóló szerződést ma délelőtt írták alá.
Megbízhatóság, olcsóbb árak és minőségi szolgáltatás. Ezt kapják a Budapest Airport utasai a Főtaxitól, amely alig több mint két hét múlva megkezdi a taxi-szolgáltatást a Ferihegyi repülőtér termináljairól. A meghívásos taxi-tender lezárásaként a Budapest Airport és a Főtaxi aláírta a szolgáltatás megkezdéséről szóló megállapodást.

A tender lebonyolításával megbízott White & Case jogi iroda nyilatkozata szerint a lebonyolítás tisztaságához kétség sem férhet, jogi véleményük megerősíti, hogy a tender minden lépésénél szigorúan a törvények és a kiírás szabályai szerint járt el a Budapest Airport.

A repülőteret üzemeltető Budapest Airport számára elsősorban a jelenleginél kedvezőbb tarifák, a szolgáltatás minősége, a megbízható, stabil háttér és a korrekt üzleti magatartás volt a fontos. Ezek a szempontok érvényesültek a tender kiírásában és a lebonyolítás során is. A szerződés aláírását követően Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója hangsúlyozta: „A januárban kezdődő magyar EU-elnökség előtt különösen fontos volt a számunkra, hogy végre megnyugtatóan rendeződjön a repülőtéri taxi-szolgáltatás ügye. Az sem mellékes szempont, hogy utasainkat ezentúl a legnagyobb hagyományokkal rendelkező, közel százéves múltra visszatekintő magyar fuvarozó vállalat minden igényt kielégítő járművei szállítják a repülőtérről a városba.”

A szerződés aláírásakor Hausz Gyula, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója kijelentette: „Minden adottságunk megvan ahhoz, hogy megfeleljünk a Budapest Airport és mindenekelőtt a repülőtérre menő vagy onnan a városba igyekvő utasok elvárásainak. Biztos vagyok abban, hogy szakmai bázisunkra, szervezettségünkre és kollégáink megbízható, lelkiismeretes munkájára alapozva olyan minőségi szolgáltatást fogunk nyújtani, amellyel a reptéri utazóközönség maradéktalanul meg lesz elégedve”.

A ma aláírt megállapodás értelmében a Főtaxi a következő öt évben biztosítja a repülőtéri taxi szolgáltatást a Budapest Airport termináljairól. A reptéri szolgáltatásba beosztott valamennyi főtaxis jármű rendelkezik hitelkártya olvasó POS-terminállal és a cég további műszaki fejlesztéseket is vállalt, amelyeket 2011 első felében vezet be a terminálokon. A mostani szerződés aláírásával a Főtaxi számára lehetőség nyílik újabb szolgáltató munkahelyek teremtésére a budapesti piacon.

Budapest Airport 2010-11-24

További információ:

Hardy Mihály
vállalati kapcsolatok igazgató


FŐTAXI ZRT. – BUDAPEST AIRPORT
TAXI TRANSZFER SZOLGÁLTATÁS


Beérkezett újságírói kérdésekre adott válaszok
2010. december 2.

1. Hány és milyen autókkal kezdik meg a szolgáltatást? Mennyi sofőr van jelenleg és mennyi lesz?

A légitársaságok menetrendjeit látható, hogy a repülőtérre érkező utasok létszáma napszakokban és naptári időszakokban is nagyon jelentősen változik. Így mindig annyi gépkocsit és gépkocsivezetőt kell a repülőtérre irányítani, amely az aktuális utaslétszám alapján szükséges és elégséges. Az aktuális gépkocsi szám több tucat és pár száz között változhat.

A Főtaxi a főváros teljes területén és annak agglomerációjában nyújt taxi szolgáltatást. Szolgáltatási területeink mérete, szolgáltatásunk volumene lehetővé teszi, hogy rugalmasan át tudjuk csoportosítani a kollégákat az igényeknek megfelelően.

A Főtaxi a szolgáltatás nyújtását felső-középkategóriás gépkocsikkal kezdi meg. A típusok közt megtalálható a Skoda Octavia, a VW Passat, és a Mercedes E típus is.

2. A Budapest Airport közleményében azt közölte, hogy a Főtaxi tarifái olcsóbbak lesznek mint Zóna taxié. Azonban a jelenlegi reptéri transzfer a Főtaxinál drágább. Mi lesz akkor az ár?

Mind a 4 városi zónában alacsonyabb a Főtaxi által biztosított transzfer ár, mint amit jelenleg kell fizetni.

A megadott ár értékelése szempontjából nagyon fontos tényező, hogy málunk jóval szűkebb a feláras szolgáltatások köre, mint a korábbi szolgáltatónál, így a tényleges árkülönbség még jelentősebb is lehet, mint amit a számok első látásra mutatnak.

3. A sofőrök alkalmazottak vagy alvállalkozók lesznek? Ha mind a kettő akkor milyen arányban oszlik meg a számuk?

E tekintetben nem korlátozza a tender a Főtaxi döntései szabadságát. Felkészült, udvarias, idegen nyelvet is beszélő kollégák kiválasztására törekszünk.

5. Mindenki dolgozhat aki főtaxis vagy nem? A Népszabadság értesülése szerint nem. Aki a reptéren dolgozik annak magasabb díjat kell fizetni-e a Főtaxinak? Erre kíván-e valamit reagálni a Főtaxi?

Mindenki dolgozhat, aki megkapja a szükséges akkreditációt.

6. Számolnak-e azzal a lehetőséggel, hogy a 2011-es önkormányzati szabályozás után elveszíthetik az exkluzív jogaikat a reptéren?

Jelenleg a Főtaxi a Budapest Airporttal 5 éves szerződést kötött, amely meghosszabbítható. Biztosak vagyunk abban, hogy mind az utasaink, mind pedig a repülőtér elégedett lesz a szolgáltatásunkkal, és a Budapest Airport meghosszabbítja szerződésünket a 2015 utáni időszakra is.

7.- Mikortól lesz képes a Főtaxi kiállítani a szolgáltatás nyújtásához szükséges magas kategóriájú kocsikat.

A szerződésben a repülőtér rendkívül szigorú feltételeket határozott meg a szolgáltatás tekintetében, amelynek teljesítése érdekében a Főtaxi mindent elkövet. Javasoljuk, hogy kérdezzék meg a repülőteret a szolgáltatás megkezdését követően, sikerült-e mindez a Főtaxinak.

8- Miről lehet majd őket azonosítani, lesz-e egységes szín, vagy valami azonosító, logó, vagy egyszerűen csak mind Főtaxis lesz? ( Én nem mennék bele most az autók egyéni azonosítójának kérdésébe a nyilvánosság előtt, de pl. hogy fehér, ezüstszürke stb, az már érthető, még egy újságírónak is...)

A Főtaxi meghatározott stílusjegyei, mint pl. a kockás matrica évtizedek óta változatlanok, azokat az utazóközönség széles rétegei ismerik. Ezen kívül gépkocsijaink annak alapján is azonosíthatók, hogy azokból megelégedett utasok szállnak ki…

10- Milyen lesz a kocsik átlagkora, mikorra éri el a Főtaxi a tenderkiírásban meghatározott paramétereket?

A Főtaxi a szolgáltatást a szerződésben meghatározott követelményeknek megfelelően kezdi meg. A kocsik életkora nem haladja meg az 5 évet.

11- Mik lesznek a tarifák zónánként?

Ezt a mellékelt táblázatban olvashatják a tisztelt utasok.