Hozzászólások száma: 10
Témakörök > Droszt Híradó > Azok a csóró, sárga matricák... A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
madár 2009.02.05. 17:35:52 / # 19635
avatar
"Így például Németországban Berlin, Köln és Hannover belvárosából is kitiltották a környezetszennyező gépjárműveket." Ne feledjük viszont, hogy egy német dolgozó könnyebben lecseréli átlag 2000 eurós jövedelméből a régi batárját, mint mondjuk a napi nettó 2500 Ft-os jövedelmet realizáló budapesti taxis (20%-a kb. a napi bevételnek a jövedelmed). Azt se feledjük, hogy pl. egy pedagógusnő 110.000 Ft-os havi jövedelméből elvisz a lakásrezsi, és a gyermek nevelés ráeső hányada uszkve 70.000 Ft-ot. Dilemma: a fennmaradó 40.000-ből új autó hitelt törlesszen, vagy magára is költsön valamit, mert hisz' megérdemli - nem igaz? Ezenkívül a németeknél nem érint annyira széles rétegeket a szabályozatlan katalizátoros, és régebbi dízel autók kitiltása, mint szegény, lerobbant, rosszul fizetett, - ám egyes szolgáltatásokban, árucikkeknél, energiák, közművek terén meglepően drága fővárosunkban. Tehát egy ellehetetlenült, kiszipolyozott autós réteget egyszerűen kitiltanak végleg a belső kerületekből, míg a tehetősebbeknek újabb előny dukál.
iceman 2009.02.05. 16:16:27 / # 19632
avatar
A sárga matricastop rendelet lebegtetése a Helyi Téma cikkében szépen le van vezetve, most már csak az a kérdés: Mikortól óhajtják a rendelkezést bevezetni érdemben? Nem ártana , ha felkészülhetnének az így ellehetetlenülő fuvarozó vállalkozók, és tudnák a taxis fuvarszervező cégek, hogy milyen plusz kritériumok alapján szelektáljanak - ezentúl - gépkocsi ügyben. Nem ártana, ha az érintett közfeladatot ellátók eszközbeszerzési kompenzációt is kapnának, mint a BKV kap (sokadjára) - valószínűleg... Sárga matricastop a belvárosban 2009. február 04. Annak érdekében, hogy a jövőben a kritikus téli időszakban elkerülhető legyen a szmogriadó, a Fővárosi Közgyűlés pártjai egyhangúlag szigorú korlátozás mellett döntöttek. Ennek értelmében október végétől március elejéig kitiltják a belvárosból a sárga környezetvédelmi matricával rendelkező autókat. A légszennyezettség egyik fő forrását ugyanis a katalizátor nélküli gépkocsik jelentik. A Fővárosi Önkormányzat szmogriadó-rendelete két alappillérre épül: egyrészt a megelőzésre, másrészt a már kialakult szmogriadós helyzet kezelésére. A Fővárosi Közgyűlés a szmogriadó tavaly őszi módosításakor úgy döntött, hogy a város belső területéről (Hungária körgyűrűn belüli negyedekből) minden év október 20-a és március 8-a között kitiltja a sárga környezetvédelmi matricával rendelkező autókat. Nemzetközi tanulmányok szerint a károsanyag-kibocsátás 80%-áért a gépjárművek 20%-a felel. A Közlekedéstudományi Intézet szakértői szerint a korszerűtlen gépkocsik tízszer annyi légszennyező anyagot füstölnek a levegőbe, mint katalizátoros társaik. A főváros csupán ezeknek a kocsiknak a kitiltásával a szakértők szerint akár felére csökkentheti a gépkocsik által okozott légszennyezést. Így várhatóan kevesebb alkalommal kerül sor szmogriadóra, azaz a levitt határértékek ellenére is ritkábban kell majd páros-páratlan rendszámok alapján forgalomkorlátozást elrendelni. A Nemzeti Közlekedési Ha­tóság becslése alapján a fővárosi sárga matricások aránya évről évre csökken, ma már kevesebb, mint 18%. Ez a lépés kevesebb kényelmetlenséget okoz az autósok többségének, és nyilván nagyobbat az érintett tulajdonosoknak. Ugyanakkor figyelembe kell venni azt, hogy szmogriadó esetén az autósok felének otthon kell hagyni az autóját a páros-páratlan rend szellemében, míg a sárga környezetvédelmi matricákkal ellátott autókra vonatkozó tilalom a közlekedők kevesebb mint egyötödét érinti. A budapesti intézkedés nem egyedülálló, hasonló rendelkezést hoztak már más európai nagyvárosban is. Így például Németországban Berlin, Köln és Hannover belvárosából is kitiltották a környezetszennyező gépjárműveket. A környezetvédelmi zónákat a városok az utak mentén közlekedési táblákkal jelzik, és ez Budapesten is így lesz. Az autósokat KRESZ-táblák tájékoztatják majd a behajtási tilalomról, így az érintetteknek nem lesz más dolguk, mint figyelni és betartani a közúti jelzőtáblák utasításait.

tomajer 2009.02.04. 22:05:19 / # 19636
Háát ez igen elgondolkoztató. Figyelni fogunk az hírekre amik erről szólnak:-( A tiszta gázüzemű autón már a szmogriadónál is kuncogtam:-)

Pannon Puma 2009.02.04. 21:54:04 / # 19634
avatar
Lefagytam bocs !
Pannon Puma 2009.02.04. 21:52:41 / # 19633
avatar
Beszorult !

azisz 2009.02.04. 21:50:04 / # 19641
avatar

Pannon Puma 2009.02.04. 21:40:35 / # 19638
avatar
Igen jól tetted, hogy feldobtad a témát. Ma például a Kossuth téren, pedig ott elég nagy a cúg, folytogatta a torkomat a levegő. A kilencvenes évek elején már Svájcban volt hasonló rendelet. (Ezért tudtunk szinte ingyen kocsikat venni a BONTÓK-ban) Most ért ide a téma. Ennek a komplex rendeleti háttere még sehol sincs. A szankcionálásról nem is beszélve. Persze azt már tudjuk, hogy nagyságrendileg mennyi a behejtási díj tervezet. Olyan ez mint a szmogrendelet. Van de NEM ÉR SEMMIT. Figyelmeztetés? Mindenki les.@.ja. Vagy most a ktb csekk. Kell meg helyes de nincs csekk. Persze szem. mehetsz befizetni 2 - 3 óra és simán túlvagy rajta..... "Ez egy liberális város !" D G
tomajer 2009.02.04. 21:39:02 / # 19640
Az biza nagyon jó lenne! Márcsak a gázosok miatt is, hisz idáig azt ugatták, hogy az milyen hóde környezetkímélő! Még a szomgriadónál is külön voltak véve, hogy mehetnek. Most akkor?:-(
azisz 2009.02.04. 21:26:11 / # 19639
avatar
Be tudnád linkelni ide a cikket.

iceman 2009.02.04. 21:09:04 / # 19637
avatar
Ilyen környezetvédelmi matricát kapnak az 1998 előtti dízelek, a szabályozatlan katalizátoros, de még a gázüzemű autók is... Nos ezekkel a gépjárművekkel - és természetesen a kétüteműekkel - a fűtési időszakban - tehát okt. 20-tól nem hajthatnak be a belső kerületekbe a gépjárművezetők. Ez is benne van a a fővárosi önkormányzat szmogrendeletében, hívta fel a figyelmet az Origó című internetes lap. Az említett erőgépek téli időszakban a Hungária körút - Alkotás út - Margit krt. - Árpád híd által határolt részen belül nem közlekedhetnek. Akarunk erről is beszélgetni - főleg a gázos autókra való tekintettel, és a régebbi dízel tulajdonosok érdekében? Lássunk már végre tisztán a rendeletekben ( a szokásos dzsumbujban), s a napról napra növekvő hirtelen (hihetetlen) szmogban!