Hozzászólások száma: 4344
Ugrás a hírhez Oldalszám: 218
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2017.04.08. 19:44:27 / Módosítva / # 347045

Ismét tüntetésre készülnek taxisok, mert szerintük hiába vonult ki az Uber Magyarországról, még mindig nagyon sok a taxis hiéna. Azt mondják, nekik milliós kiadásaik vannak, míg az illegális taxisok nulla kiadással keresnek rengeteg pénzt és rendszeresen átverik az utasokat. Szerintük a hatóságok kevés ellenőrzést tartanak.

tomajer 2017.04.08. 10:03:22 / # 347040

Taxisdemonstráció készül

Népszava|2017. ápr 8. 05:22


A „sárga” taxisok szerint a fehér rendszámos feketézők akadálytalanul rabolhatják a piacot FOTÓ: TÓTH GERGŐ


Hiába szívódott fel a fővárosból az Uber, a taxisok továbbra is elégedetlenek, mert az amerikai cég távozása ellenére a fekete személyszállítási fuvarok száma változatlanul magas Budapesten. A városvezetéssel kívánnak tárgyalni, s ha erre nem mutatkozik hajlandóság, akkor ezt demonstrációval kényszerítenék ki.

hirdetés

Újabb taxisdemonstráció körvonalazódik a fővárosban. A megmozdulás okai lényegében ugyanazok, mint bő egy éve, amikor az Uber ellen vonultak utcára a sofőrök, s vertek tábort a Deák térnél. Ennek középpontjában az áll, hogy hiába tűnt el Budapestről az amerikai hátterű utazásmegosztó start up vállalkozás – mondják lapunknak a szervezők -, a fekete és a szürke fuvarok száma változatlanul magas, ezek pedig a taxisok piacát dézsmálják. A tervek egyébként igen előrehaladottak, olyannyira, hogy már ezen a héten, szerdán elindították volna a megmozdulást a szervezők, ám le kellett fújniuk az akciót. Ezúttal a Városházát vették volna körbe. (Úgy tudjuk, egy zárt csoportban a Facebookon olyan levél „körözött”, amelyben a megmozdulás helyszínéül a Városház utca-Bárczy István utca-Károly körút-Gerlóczy utca négyszöget jelölték ki.) Egy városháza környéki építkezés azonban áthúzta a számításukat. A rendőrség bár megadta az engedélyt a demonstrációra, ám ha az a közeli építkezés munkálatait akadályozta volna, akkor a szervezők feleltek volna a kivitelezési munkák elmaradásából fakadó anyagi károkért.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy végkép feladták volna a demonstrációról szőtt terveiket – ezt már Cifferi Sándor az egyik szervező mondta lapunknak, aki egyébként az elmúlt év elején az Uber ellen tartott megmozdulás koordinálásában is részt vett. Olyannyira, hogy az ügy mellé álló taxisok már szervezetbe is tömörültek, amelynek az Európai Taxis Szövetség nevet adták. Ezt a nevet azonban a Cégbíróság nem fogadta be, így szervezetüket még nem jegyezték be.

Azt, hogy mit szeretnénk, abban ez semmit sem változtat - folytatta Cifferi. A főváros vezetővel szeretnének asztalhoz ülni, annak érdekében, hogy a módosítsanak a taxirendeleten, és a fekete fuvarok száma csökkenjen. Követelik, hogy az ellenőrzések ne csak a taxisokra terjedjenek ki, hanem az illegálisan személyszállítási tevékenységet végző autósokra is. Jelenleg minden további nélkül lehet Budapesten fehér rendszámmal taxizni, úgy, hogy egyáltalán nem kell tartani a szankcióktól. A legfontosabb kérés így az, hogy az ellenőrzések hatékonyságát javítsa és szélesítse a főváros. A Budapesti Közlekedési Központtól és az adóhatóságtól azt várják, hogy a taxisok ellenőrzése teljes körű legyen, tehát azokat is érintse, akik nem rendelkeznek megfelelő engedéllyel, de mégis ezt a tevékenységet űzik – mondta egy neve mellőzését kérő taxis. A feketézők elképesztő versenyelőnyben vannak, hiszen semmilyen előírást nem kell betartaniuk, míg a "hivatásosoknak" többek között sárgítani kell az autót, kártyás fizetést kell biztosítani, immár online pénztárgépet is, s mindezek komoly költséget jelentenek számunkra – magyarázta.

A taxisok a városvezetéssel szeretnének tárgyalni a kérdésről, amit már jeleztünk is – hangoztatta Cifferi. Ha erre nem kapunk kedvező választ a következő közgyűlésig, akkor megtartjuk a demonstrációt - tette hozzá. Hangsúlyozta azonban, hogy mindent megtesznek azért, hogy tervezett fellépésük ne hátráltassa a fővárosi közlekedést.

Online pénztárgép a taxishiénák ellen
A taxishiénák kiszűrését is segítheti az online pénztárgéprendszer - mondta Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az MTI-nek. Magyarázata szerint a revizorok a rendszám beütésével laptopjukról azonnal ellenőrizhetik, hogy a gépjármű tulajdonosa bejelentett adózó-e, rendelkezik-e online pénztárgéppel. Felidézte a legutóbbi akciót, amikor a revizorok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren várakozó, vélhetően hiénataxisok kocsijába ültek próbaútra. Az ellenőrzésre kiválasztott taxisok nyugtát nem adtak, viszont minden esetben a valós viteldíj többszörösére rúgó tarifát számoltak fel. A vizsgált sofőrök jelentős részének nem volt budapesti taxizáshoz szükséges engedélye, ezért a BKK jelzése alapján a BRFK a rendszámukat levette.

Ábrahám Ambrus

tomajer 2017.04.04. 14:58:53 / Módosítva / # 347017

tomajer 2017.02.24. 19:58:29 / # 346899


Brádl Krisztián  Európai Taxis Szövetség
9 órája ·

Március 1től csak így lehet minősíteni mezítlábasként. Megkérdeztem a műhelyben a srácokat, nincs fix határidő a felhelyezésre, a következő minősítésre fel kell tenni, tehát a kifutás 1év.


Kovács Zoltán 2017.02.01. 20:57:14 / # 346754
avatar
Sosem fogom megtudni a telefonszámodat.
balagge 2017.02.01. 16:47:59 / # 346750
avatar

Ezt már olvastátok? Nagyon jó kis tanulmány a témában, szokatlanul pártatlan és alapos.  

Szabályozóalku szabadpiaci környezetben: a budapesti taxipiac



Kovács Zoltán 2017.02.01. 11:17:46 / # 346749
avatar
Ha, esetleg nem szeretnéd, hogy mások is megtudják a telefonszámodat, akkor küld el sms-ben a +36209430440-re, vagy e-mailban a koko1965koko@gmail.com-ra. Köszönöm szépen.
Kovács Zoltán 2017.02.01. 09:15:37 / # 346748
avatar
Esetleg kaphatnék Hozzád egy telefonszámot, időpontot, hogy felhívjalak néhány kérdés erejéig?
Kovács Zoltán 2017.01.30. 17:27:28 / # 346746
avatar
Köszönöm szépen a segítséget!
warek 2017.01.30. 16:34:13 / # 346745
avatar
Nekem Allianz van.
Kovács Zoltán 2017.01.30. 15:30:50 / # 346744
avatar

Nem mükszikezazizé!

Azt szerettem volna kérdezni, hogy a KÖBE-n kívül melyik biztosítók/pénzintézetek adnak igazolást fedezetvállalásról? Nekem "diszpécser szolgálat létesítése" címen lenne rá szükségem. Segítségeteket előre is köszönöm szépen.

Kovács Zoltán 2017.01.30. 09:32:47 / # 346743
avatar

rosszqtya 2017.01.24. 22:27:33 / # 346714
avatar

kiuritettek_a_batthyanyi_teri_hev-allomast


a buszok már égtek ki jópár, metró detto, most a hévek.... kezdem érteni mit jelent az "egységes szolgáltatási színvonal"...

tomajer 2017.01.19. 06:41:20 / # 346680
Hááát...  ha jönnek, stabil infók!

Mert a kút fejem tele van, de semmi konkréttal!
donkihóte 2017.01.18. 19:52:58 / # 346679
avatar
Na, ez jól hangzik, rád sem ismerek. Csak vidd is végig.
tomajer 2017.01.18. 15:30:40 / # 346678
Lassan ideje lesz katika életútjáról egy tényfeltáró riportot írnunk! :-(

Kéretik, aki az elmúlt éveiről, adatokkal rendelkezik,  ..  mikor hol, milyen áldásos tevékenységet végzett a szakmán belül vagy kívül.  Autók, telephelyek, helye, mennyisége, cégnevek, stb ..  emilben a majercsikkukachallotaxiponthura küldje már el!

Kössz!

cheater 2017.01.18. 15:21:34 / # 346677

Egy liberális párt, a szakadár Karsai Katalin és a taxirendelet...  Kik ezek és mit akarnak tőlünk, hol itt nekik az üzlet? Ki fizeti őket? Kinek az érdeke az, hogy újra szabad áras legyen a taxi? Hogy világos legyen: biztosan nem a taxisoké.

Tehát akkor miért nyomul még mindig ez a kamu érdekvédő a mi nevünkben és mi ezt miért hagyjuk? Itt az ideje, hogy az igazi érdekvédőink bizonyítsanak és itt az ideje, hogy őket mi is elkezdjük támogatni.

Menjen Katalin Debrecenbe, vigye magával az összes bérautóját és taxizgassanak ott 130Ft/km díjért.

Húsz évbe került elintézni, hogy valamiféle rend és kiszámíthatóság legyen ebben a szakmában ezek meg itt jönnek, hogy legyen 130Ft/km és zsigulival is lehet újra nyomulni? Miért nem a Telenornak ad tanácsot Karsai Katalin és a liberális párt, hogy ezentúl legyen 50 fillér a percdíj? Pont ugyanennyi közük van hozzá.

Amsel 2016.12.09. 04:07:59 / Módosítva / # 346452
avatar
Nem tudom próbáltad-e,vagy csak úgy gondolod hogy nem kereshet annyit ?! Voltam céges is,igaz nem sokáig mert nem birtam a sok okoskodó nagytudású beképzelt gusztustalan etikást, met némelyiknek a cipöje nagyobb volt mint az IQ-ja. Igy aztán rövid idő múlva távoztam. Hogy honnan veszed az ötödannyit nem tudom nem is lényeges.Lehet hogy rosszul teszem,de magam példáját és egyéb infóimat alapul véve bátran tettem azt a kijelentést,hogy annyit keres mint a céges. Én általában havi 150-160 fuvart viszek,és mindenféle segédeszköz nélkül,nem úgy mint sok céges.Soha nem is volt semmim,és  nem is lesz, mert nincs rá szükségem. Viszont van annyi állandóm hogy nem kell panaszkodnom(egyenlőre). A céges csináljon 200 fuvart.Abból 85-100 e ft-ot befizet a cégnek,igy aztán hiába csinál többet a végén nem marad neki annyival több,mint nekem.És nem kell nyakkendőbe, meg makkos cipőbe bohóckodnom. Mert némelyik mikor kiszáll a kocsiból,hát........ ! Az a baj,hogy ti cégesek el sem tudjátok képzelni hogy cég nélkül is lehet ezt a szakmát művelni.
ui: és egy héten általában 2-3 napot otthon vagyok !!! 
balagge 2016.12.08. 22:20:44 / # 346451
avatar
Miért keresne ugyanannyit? Ugyanannyi fuvarja van egy mezítlábas taxisnak mint egy cégesnek? Vagy...ötödannyiból csinálja meg ugyanazt a pénzt (vagy többet)? :-)  Csinálja meg! Nem az én lelkiismeretemet terheli, hanem a BKK-t. De ez nem ugyanaz a műfaj. A kettő között messze nem csak annyi s különbség, hogy az egyik takkdíjat fizet!Azzal ne áltassuk magunkat, hogy annyi beülőse van mint egy cégesnek beülős+közvetitett összesen. 
Amsel 2016.12.08. 13:24:45 / # 346450
avatar
Annyit keres a társasághoz nem tartozó is mint az, aki elkötelezte magát. Vedd a tagdijat,meg a különbözö cimeken beszedett egyéb pénzt,és kb 100.000 ft lesz a végeredmény. Ha nem lesz 100 a vége tévedtem, elnézést kérek ! Abban az esetben viszont érthető hogy tiltakozás nélkül fizetitek be.
Oldalszám: 218