Hozzászólások száma: 17
Ugrás a hírhez
Témakörök > Droszt Híradó > Egekben a kgfb árak. Szervezzünk-e, egy demonstrációt, a biztosítók megregulázása érdekében? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2018.06.13. 05:51:13 / # 348877
avatar

Na mi van, ennyi volt? Megalkuvó, puha pöcsű banda. Nem baj, tűrjük némán a 3-4-szeres díjakat, a biztosítók terrorját, lehúzását, amit jelenleg törvényes keretek között megtehet és meg is tesz. Ez nem fólia vagy pénztárgép, amit összeszorított foggal kifizetünk oszt használjuk évekig. Ezért minden évben eljön a gonosz. Szarfaszú taxisok vagyunk mind, megérdemeljük amit kapunk. 

alelölülő 2018.06.08. 10:41:44 / Módosítva / # 348859
Ez a hír arról szólt, hogy május 15-én asztalhoz ülnek.Itt a folytatás
http://nit.hu/index.php/2014-02-27-11-34-43/egyeb-hirek/954-autobuszok-kgfb-dijai-javaslataink-irasban-is-eljutottak-az-mnb-es-a-gvh-illetekeseihez


Részemre a következő biztosítási évre küldött ajánlaton azt látom, hogy a taxi-üzem felára 100 százalék.

Ez azért komolytalan, mert egy kockázatelemzési számítás eredménye biztos nem pont ennyi lenne.
Ebből is látszik, hogy egyszerű lehúzás, nem más.

Buszosok előrébb járnak.
donkihóte 2018.06.08. 09:09:45 / # 348858
avatar
Nem kérdés.
tomajer 2018.06.07. 22:07:49 / # 348857
Tehát?
Akkor nekifutunk?
higgadt 2018.06.07. 21:30:11 / # 348856
avatar

Gazdasági Versenyhivatal  
http://www.gvh.hu/fogyasztoknak/mikor_forduljon_a_gvh-hoz/erofolennyel_valo_visszaeles

"Erőfölénnyel való visszaélés

A Tpvt. 21.§-a tiltja a gazdasági erőfölénnyel való visszaélést. Tilos tehát, így különösen


azonos értékű vagy jellegű ügyletek esetén üzletfeleket indokolatlanul megkülönböztetni, ideértve olyan árak, fizetési határidők, megkülönböztető eladási vagy vételi feltételek vagy módszerek alkalmazását, amelyek egyes üzletfeleknek hátrányt okoznak a versenyben,"

donkihóte 2018.06.07. 18:16:27 / # 348854
avatar
Támogatom. Ezzel együtt pedig levelek és beadványok mindenhova, ahonnan lépni tudnak az ügy érdekében. Csak valakinek össze kéne fogni az egészet. 
alelölülő 2018.06.07. 17:42:57 / # 348853

Egy kis tüntike MNB-nél, hogy szíveskedjenek teljesíteni felügyeleti kötelezettségüket?

donkihóte 2018.06.07. 16:56:55 / # 348852
avatar
Véleményem szerint jelen esetben tök mindegy a szimpátia, vagy ellenszenv. Hírértéke van. Máskülönben le fognak szarni.
donkihóte 2018.06.07. 16:50:03 / # 348851
avatar
Az valóban nagyon baráti ár. Nekem 220.000/év adóval, ami 30000. Ja, B3.
tomajer 2018.06.07. 16:12:06 / Módosítva / # 348850

Autóbuszok KGFB díjnövekedése

Május 15-én ülünk asztalhoz a GVH és az MNB illetékeseivel

 

Felgyorsultak az események az autóbuszok KGFB díjainak drasztikus emelkedése ügyében; szervezetünk kezdeményezésére a Gazdasági Versenyhivatal Antitröszt Irodája május 15-ére hívta össze azt az egyeztetést, ahol a GVH, a biztosítási terület felügyeletét ellátó Magyar Nemzeti Bank, és az autóbuszos személyszállítók érdekképviseleti szervezeteként a NiT Hungary tekinti át a kötelező felelősségbiztosítás kérdéskörét.

Az ügy előzménye az az április 18-i nyílt, összevont elnökségi és autóbusz tanácsi ülés, amelyen a NiT Hungary irányító testülete tagi jelzések alapján – a szakmai szervezetek közül egyedüliként – napirendjére tűzte az autóbuszokat érintő kötelező gépjármű felelősségbiztosítási díjak 2018. évi elszabadulásának kérdéskörét. A biztosítói erőfölényt jól tükrözi, hogy meghívásunk ellenére a 2018-as évre autóbusz járműkategóriára KGFB díjat hirdető tizenhárom hazai biztosítótársaság egyike sem képviseltette magát a nyílt ülésen (jelentős részük nem is reagált meghívásainkra), de nem vett részt azon a MABISZ, és a Magyar Nemzeti Bank Biztosítás-, Pénztár- és Közvetítők Felügyeleti Igazgatósága sem.

A testület határozatot hozott a szükségesnek ítélt szervezeti lépésekről és egy erőteljes elvárást fogalmazott meg a felügyeleti szervek és jogalkotó felé az azonnali beavatkozásra. Természetesen ipartestületünk kiemelten kezelte a hiteles adatok előzetes begyűjtésének kérdéskörét is; 2018. február 21. és május 30. között online kérdőívben biztosította az adatszolgáltatást a szervezet tagsága és a hazai autóbuszos személyszállítói kör részére a KGFB díjak alakulásáról. Kérdőívünk azt a célt szolgálta, hogy az autóbuszok KGFB díjnövekedésével kapcsolatos szervezeti stratégia kidolgozása a díjakat befolyásoló tényezőkről szóló reprezentatív adatállományon és valós vállalkozói adatokon alapuljon. A másfél hónapos felmérés adatai a válaszadók nagy része tekintetében visszaigazolták a 2018-ra megajánlott díjak jelentős emelkedését.

Elnökségünk határozatát, és az arról kiadott közleményünket rendkívül széles médiavisszhang kísérte, melyet követően a kormányzat is a szakmacsoport mellé állt. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április 19-i közleményében vizsgálatot kezdeményezett az érintett felügyeleti szerveknél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjak egyidejű, nagyarányú emelése miatt, és egyértelműen kinyilvánította elvárását az érintettek közötti mielőbbi egyeztetések megkezdésére, ésa körülmények alapos áttekintésére.

Még a közlemény megjelenése előtt, 2018. április 18-án megérkezett szervezetünkhöz az MNB reagálása a szervezet fellépésére és kezdeményezésére; a Magyar Nemzeti Bank – bár meghívottként távol maradt a nyílt testületi üléstől – részletesebb elemzést is tartalmazó levelében vázolta szakmai álláspontját.

A minisztérium közleményben foglaltakra hivatkozva 2018. április 19-én megtettük írásos javaslatunkat a tárgyalások megkezdésére a GVH elnöke, Dr. Juhász Miklós részére. Kezdeményezésünkre válaszul, 2018. április 23-án megérkezett szervezetünkhöz dr. Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese levele (ide kattintva megnyitható), melyben a szükséges kontakt megadásával fejezte ki a hivatal nyitottságát az éremi egyeztetések megkezdésére, az MNB bevonása mellett.

Április 24-én az MNB Biztosítás-, Pénztár- és Közvetítők Felügyeleti Igazgatósága háromoldalú egyeztetésre való nyitottságát kinyilvánító levél is megérkezett szervezetünkhöz, majd április 27-én a GVH Antitröszt Irodája e-mai üzenete kitűzte a május 15-i konkrét egyeztetési időpontot, így rögzíthetjük, hogy a témakörben sikerült elmozdulnunk a holtpontról. Bár a biztosítói oldal nyitottsága még nem érhető tetten, a piac- és versenyfelügyeleti szervezetekkel való párbeszéd reményeink szerint előrevetít egy olyan konstruktív megoldást, melynek révén átláthatóbbá válik a biztosítói díjképzés és erősödhet a KGFB díjak rapszodikus alakulásának kitett kisvállalkozói réteg biztonsága.

balagge 2018.06.07. 14:44:44 / # 348849
avatar
Az állam csak limitáltan érdekelt, mivel a biztosítási adónak felső korlátja van kb. 30e/év 
alelölülő 2018.06.07. 14:18:45 / Módosítva / # 348848

Két érdekesség a témával kapcsolatban:

- 2013-ban megszűnt a PSzÁF, azóta szabadultak el a biztosítási díjak

- állam érdekelt a magas díjakban, mivel az államkasszába fizetendő baleseti adó is nő arányosan a díjak emelkedésével

nosi 2018.06.07. 13:09:31 / # 348847
avatar

Sajnos valamiért az előző hozzászólásom nagy része csíkos lett! Talán most sikerül.

Érdemes lenne egy ügyvéddel konzultálni az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulás lehetőségéről! 

http://www.egyenlobanasmod.hu/  

Hátrányos megkülönböztetés kivizsgálása iránti kérelem benyújtásáról! Hallottam már egy két nagyon extrém dologról amivel hozzájuk fordultak és kedvező határozatot kaptak! Ami bírói döntéssel egyenértékű! Ez az eset pedig egyértelműen hátrányos megkülönböztetés! Szerintem semmilyen ésszerű indokkal, tényekkel nem tudják igazolni a magasabb biztosítási díj okát! Minden esetre egy próbát megérne! Én szívesen beszállnék az ügyvédi költségbe is, ha szükséges. A taxis tüntetés sajnos sem taxis sem civil körökben nem igazán támogatott! Ezért lehet, hogy több kárt okozna mint hasznot! Egyből azt szajkóznák, hogy most volt áremelés akkor miért sírnak. 

nosi 2018.06.07. 12:58:29 / Módosítva / # 348846
avatar

Érdemes lenne egy ügyvéddel konzultálni az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordulás lehetőségéről! 

http://www.egyenlobanasmod.hu/  

Hátrányos megkülönböztetés kivizsgálása iránti kérelem benyújtásáról! Hallottam már egy két nagyon extrém dologról amivel hozzájuk fordultak és kedvező határozatot kaptak! Ami bírói döntéssel egyenértékű! Ez az eset pedig egyértelműen hátrányos megkülönböztetés! Szerintem semmilyen ésszerű indokkal, tényekkel nem tudják igazolni a magasabb biztosítási díj okát! Minden esetre egy próbát megérne! Én szívesen beszállnék az ügyvédi költségbe is, ha szükséges. A taxis tüntetés sajnos sem taxis sem civil körökben nem igazán támogatott! Ezért lehet, hogy több kárt okozna mint hasznot! Egyből azt szajkóznák, hogy most volt áremelés akkor miért sírnak. 

tomajer 2018.06.07. 11:42:33 / # 348844
Már mindenki érzi.  Persze az előző évihez képest ....
Ezért lenne talán realitása egy megmozdulásnak.
Ha sikerülne a többi fuvarozót is magunk mellé állítani, annak már egy kicsit blokádszaga lenne :-)
alelölülő 2018.06.07. 11:34:02 / # 348842

A horror biztosítási díjakhoz képest nem szólhatok semmit (83 ezer lett baleseti járadékkal együtt), de a tavalyihoz képest 44 százalékot emeltek, pedig nem okoztam balesetet és B10-ben vagyok.

tomajer 2018.06.07. 10:51:10 / # 348839

Egy másik topicban felmerült, hogy lépnünk kéne valamit, a kötelező biztosítási díjak ügyében.

Szervezzünk demót?  Rugdaljuk meg a Metált és a Dudást, hogy csináljon már valamit?

Kérjük meg a Sapkát? :-)

Kiszerint, mittegyünk?