Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2018.02.15. 09:57:14 / # 347913
Azért a reptér státuszával erősen kamuznak, mivel emlékezetem szerint főváros adta át a jogát a reptérnek. Nem tudom, mennyi időre és milyen feltételekkel.
tomajer 2018.02.15. 09:51:21 / # 347912
Visszaállítottam a színt :-)
tomajer 2018.02.15. 09:31:39 / Módosítva / # 347911

Előléptem sofőrszervezetté :-)

Még nincs napirenden a taxitarifa emelése a fővárosban, de alighanem lesz emelt díj

....

....

.....

Lapunkat az egyeztetések után megkereste egy másik sofőrszervezet – akik azonban nem szakszervezetként működnek – az ETE-től, egészen más véleménnyel. Képviselőjük határozottan kijelentette: szükség lenne tarifaemelésre. Szerinte a reklám ötlete lényegében kivitelezhetetlen. Az csupán megint a fuvarszervezőknek lesz jó, s nem hoz olyan eredményt, mint amit az ETE szeretne. Egy-egy hirdető ugyanis nem fog egyenként a taxisokkal szerződést kötni, azt a fuvarszervezőnél teszi majd meg 500-600 autóra. Ennek így lenne ugyanis értéke egy hirdető számára. A befolyt pénz ezek után aligha kerül majd vissza tartósan a taxisokhoz – magyarázta. Az lehet, hogy az első hónapokban kapnak némi kedvezményt a tagdíjakból, de “mérget mernék rá venni, hogy ez később elsikkad”. Így véleménye szerint a reklám felvetése egy halott ötlet.

E szerint nagyon úgy tűnik, hogy szinte lehetetlen igazságot tenni a felek között.

A polgármesteri hivatal délutáni közleménye szerint a széleskörű egyeztetésen az ETE kivételével, amely szervezettel részben a Budapest Taxi is egyetértett “a taxisok, a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan, ismételten a tarifa emelésre tettek javaslatot.” Ez pedig arra utal, hogy nagyon az emelés iránya haladnak a dolgok. Az önkormányzat pedig nem tűnik megengedőnek a reklámötlettel kapcsolatban, hiszen úgy fogalmaznak, hogy a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést “értéknek tekintik”, azon nem kívánnak változtatni.

A reptéri helyzettel kapcsolatban is kifejti álláspontját a helyhatóság. Rámutatnak, hogy a Budapesti Airport (BA) Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a főváros nem rendelkezik semmilyen hatáskörrel, hiszen annak használata tőlük független. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét – amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat – megvizsgálják.

Az ETE elképzeléseit egyébként Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatójának délutáni közleménye húzta keresztbe. Az MTI-nek azt jelezte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével.

Úgy tudjuk ezek után van még lesz még egy egyeztetés mintegy három hét múlva, de a főváros a kérdést március végén le akarja zárni.

focilabda 2018.02.15. 09:11:40 / # 347910
Hatalmas szakember ez a csörgő-Sapka 😁

FBetti 2018.02.15. 09:10:22 / Módosítva / # 347909
Nem tudom visszaállítani a szint :( ...tényleg sötét vagyok :D
focilabda 2018.02.15. 09:10:21 / # 347908
Én most őszinte leszek.  Ez őrült gyenge volt.  Ülj le egyes...
szabadataxi 2018.02.15. 05:49:09 / # 347906

Bátyó 2018.02.15. 00:42:12 / # 347905
avatar
Kedves Betti! Nagyon sötét vagy, mármint a szöveged,amit így nehezen lehet olvasni !
montal 2018.02.14. 21:00:44 / # 347901
avatar
Ideje lenne ha őszintén beszélnének a Taxisok és most mindegy hogy céges vagy sem azért nincs autó csúcs időben és nem is lesz mert a cegesek 90% a ilyen kor hiéna... és többet akar keresni mint a cégtől a független pedig lehet ki se megy mert úgy van vele hogy azért nem fog szakadó hóban,esőben, jegpancel úton 1200ft os fuvarért kimeni nincs ami ösztönözze azt hogy bizonyos helyzetekben örülni kenne és gyorsan menjünk dolgozni biztos hogy Budán a hegy tetején nincs kedvem csúszkálni 2000ft ért hat ha összetörik a minimum 3 Millos befektetésem és meg sorolhatnám DROSZTDIJ meg olyan nem létezik mivel ha tényleg droszton akarsz állni vagy fizetsz olyannak akié valójában a droszt vagy ülsz pár évet vagy meg vernek na ezért fizetünk 83.000ft-ot hogy az az államé legyen és ebből a pénzből ellenőriznek minket hogy mi mennyiért viselunk el részeg undorító embereket. Az hogy a Vörösmarty terén 500ft egy 40 Ft-os víz az alap de az hogy én mennyiért legyek éjszakás vagy hétvégés vagy szilveszterkor mennyiért dolgozom azt Ő dönti el azt mert nem dönti el hogy a reptéren ne 250 Ft legyen az euró Ezért kell harcolni és erre meg éri pénzt áldozni De arra hogy most meg emeli 280ft- rol 300ft ra az nagy okosag csak nem nekünk ha nem másoknak megint mehetünk az óra at állítására fizetni új matricák új táblák stb stb ez is csak másnak bevétel nem nekünk 
tomajer 2018.02.14. 20:31:42 / # 347899
Konkrétan, a Sapkát, előretolt éknek használva, ma megpróbálták ellehetetleníteni a tarifaemelést ...
A sok fejlövésükről, nem nyilatkoznék....  mert szinte mind vagy hülyeség, vagy sajnos megvalósíthatatlan :-(


tomajer 2018.02.14. 20:23:22 / # 347897

Breaking: a Főpolgármesteri Hivatal egy fél mondata alapján tulajdonképpen eldőlt, lesz-e taxis tarifaemelés


Kénytelen volt megszólalni a főváros is a budapesti taxis követelések kapcsán, miután szerdán folytatódtak az egyeztetések a taxis szervezetekkel a taxisok esetleges költségcsökkentése, és a taxikon elhelyezhető reklámok ügyében, és persze szóba került a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren lévő taxidroszt is. És természetesen az áremelés.

A Főpolgármesteri Hivatal az alábbi közleményt adta ki szerdán:

"Az Európai Taxis Egyesület által kiadott közleményben foglaltak pontosítása, illetve a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakat rögzítem:

Ma délelőtt 10 órakor - a fővárosi taxirendelet módosítása tárgyában - széleskörű egyeztetés zajlott le a Fővárosban a taxisokkal, melynek keretében - az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével - a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan, ismételten a tarfia emelésre tettek javaslatot.

Egybehangzóan rögzítették továbbá, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó - akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó - javaslatot dolgoznak ki.

A taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése tekintetében a Főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni." - közölte a főpolgármesteri hivatal.

Azt is írták, hogy a Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a Fővárosnak nincs hatásköre, annak használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét - amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat - megvizsgálják.

A dr. Szeneczey Balázs főpolgármester- helyettes által jegyzett közlemény végén rögzítik: a Fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni.


focilabda 2018.02.14. 20:07:41 / # 347896
Most itt az történik, hogy egy csomagot fognak benyújtani és arra lesz voksolás?  Ha mi szeretnénk tarifa emelést akkor azt csak az általad felsorolt sallangokkal együtt fogják, akarják megszavazni??
Mondjuk az nem kérdés taxisok között, hogy sok vagy kevés a taxi. Az, hogy a Budapest taxinál keveslik a befizetőket (mert nyilván erről van szó) az nem azt jelenti, hogy kevés a taxis. Valamiért a City taxinál még várólista is van!  El kellene gondolkoznia az Oravetz Nándornak, hogy biztos mindent jól csinálnak e !!
cheater 2018.02.14. 19:37:27 / Módosítva / # 347894

Oravecz Nándor 2017.07


A taxirendelet folyamatos támadás alatt áll, mindenki a saját érdekei szerint változtatna rajta. Egy érdek nem jelenik meg, ez pedig a taxisé. Ami itt fel van sorolva kivétel nélkül hátrány a taxisnak, csakis a cég érdeke.

A reptéri hozzáférés, a reklámfelület és egy nagy bérelhető gépjárműpark. És ki tudja mi van még amit nem mondott ki? Ami majd csak aznap kerül elő, mikor felhatalmazással leül a tárgyalóasztalhoz.

Mindez becsomagolva az utazóközönség számára egy szép, színes dobozba: a fogyatékkal élők kedvezményesen utazhatnak.

Szép gondolat? Szép. Egyet lehet vele érteni? Természetesen. Na de ez csak a doboz külseje. Nézzük mit rejt a doboz belül, mielőtt rábólintanánk: - reklámfelület - reptéri hozzáférés - bérelhető gépjárműpark.

Végig kell gondolnunk, kinek az érdeke ez. Ha azt állapítanánk meg, hogy ez mind a taxisé akkor akár rá is bólinthatnánk.

De nem erről van szó. A gyakorlatban a három kiegészítő tétel (és ki tudja mennyi maradt rejtve) igy néz ki: reklámfelület a Budapest taxinak; reptéri hozzáférés a Budapest taxinak; bérelhető gépjárműpark amivel kiszorítja a vállalkozókat a Budapest taxié.

Igy már mindjárt más értelmet nyer a felvetés, ugye?

Emlékszünk a Burger King taxikra? Odáig jutott el a dolog és ki tudja hol lett volna vége, ha a taxirendelet nem állítja meg ámokfutásukat. És emlékszünk arra mennyi járandóság jutott ebből a taxisnak? Felidézem ha valaki elfelejtette volna, egy mondat volt a fizetés:  azért 'csak' ennyi a tagdíj mert hordod a reklámot.

Tehát nem hogy pénzt nem kaptál a saját tulajdonodban lévő felületet való reklámhordozásért - amin más gazdagodott - de még egy elszámolási papírt sem, mindössze a fenti mondatot. Nincs City taxi fétisem, de a tiszteség megköveteli, hogy megemlítsem ez alól egy kivétel volt a City taxi, akiknél a hozzáállás és berendezkedés miatt ez az okoskodás értelmetlen.


Van bárki aki azt hiszi, hogy most nem igy lesz? Hogy a reklámfelületet ezentúl nem sajátjaként fogja kezelni, hogy a reptéri hozzáférést - amit most a taxisok érdekeire hivatkozva vinne át - nem sajátjaként fogja kezelni és hogy a sok (minél egyszerűbb és gyorsabb) taxi vezetői vizsgát végzőket váró bérelhető gépjárműpark a mi érdekünk? Van taxis aki ezt hiszi?

Arra hivatkozik, hogy nincs elég taxis, meg nagy a baj, nem jön senki taxisnak. Na most ez egy szimpla füllentés és qrvára nem igaz.

A mondat úgy helyes és tiszta a szájából, hogy nincs elég taxis akit korlátozás nélkül vezérelhetek. Ez egy nagyon fontos és sarkalatos pontja a történetünknek, szeretném ha ezt mindenki megértené, még azok is értsék meg akik alkalmazotti státuszban bérelnek autót és nem is gondolkodnak másban. Az utolsó védelmi vonal ami miatt ők még nincsenek teljes mértékben kifacsarva azok a vállalkozók, akikkel nem lehet mindent megtenni. Ezért nem tudnak velük sem megtenni mindent, de ha ez a vállalkozási vonal eltűnne itt olyan kutya világ jönne a taxisokra hogy csak pislognánk.


Amikor megjelent újra a Rádiótaxi (igen, nem tévedés, újra aktív 3-4-5-6 autóval) még szimpatizáltam is velük. Gondoltam milyen szimpik, nekimennek a világnak. Szép lassan kiderült, hogy a Rádiótaxi a Budapest taxi bábáskodása mellett létezik, célja hogy a budapesti mezítlábasok nagy többségét egy csokorba gyűjtse és még - talán - az hogy a Tele5 kötelékébe tartozókat  átcsábítsa.

Még ez is emészthető lenne, a Budapest taxi szerepe is érthető, hisz se infrastruktúra, se 50M forint egy független cég alapításához.

Na de... most kiderült ennek az ára is. Az aki az uber ellen teljes mellszéleséggel harcolt, aki ezek után megalakított egy elsőre szimpatikusnak tűnő érdekvédelmi szövetséget most ezt az érdekvédelmi státuszt arra használja fel, hogy szórend és mondatszerkezet szerint is ugyanazt mondja el amit Oravecz Nándor a Budapest taxi 'vezetője' hajtogat immáron egy éve.


Jelen pillanatban két lehetőségünk van, hogy munkakörülményeink ne romoljanak és hogy a rendszerbe beépült sok élősködő döntő többségétől megszabaduljunk. Ezek közül minden bizonnyal a második lehetőség jön el, ami nem fog tetszeni a taxisok nagy részének, a fuvarszervezők teljes egészének, sőt megfejelve egy már pedzegetett rendelet változtatással még magának az általam sokat dicsért City taxinak sem.  

Az első lehetőség, hogy beállunk egy a valóban az érdekeinket védő érdekvédő mögé, teljes mellszéleséggel és pénzzel. Tehát nem csak itt írogatva és bólogatva a fórumon, hanem qrvára átutalva a pénzt és egyértelmű jelét adva mindenkinek mi taxisok kit támogatunk. Számomra nem kérdés - a mai naptól főképp nem - ki képviseli az én érdekeimet, de ezt mindenki döntse el maga.


A második lehetőség ennél jóval radikálisabb változásokat hoz majd. De mivel nem tudjuk eldönteni ki is képvisel minket, igy a vége ez lesz szinte bizonyosan. Ha szorgalmazzuk, ha nem ez érkezni fog. Hogy mikor azt nem tudom, de a fentiek fényében minél hamarabb annál jobb.

Ez a változás a GPS alapú számlázás lesz. Mivel úgy tűnik kikerülni nem tudjuk, jobban járunk ha mi magunk szorgalmazzuk egy fontos kiegészítéssel karöltve: kiállási díj bevezetése a rendeléseken.


Vagy az első vagy a második lehetőség az ami bevédi a seggünket, én más lehetőséget nem látok, döntse el mindenki melyiket akarja. Ha ezek egyike sem valósul meg én azt állítom, hogy cégek, érdekvédelmi csoportok ki fogják csavarni a kezünkből az irányítást, még a jelenleginél is több döntnök ül a nyakunkba és ezzel együtt még több élősködőt tartunk el.

FBetti 2018.02.14. 19:31:07 / Módosítva / # 347893

Annak ismeretében döntsetek és szavazzatok, hogy Tarlós mereven elzárkózik minden lehetséges költségcsökkentéstől ...a drosztdíj marad..a többi ..kötelező biztosítás stb. pedig nem az ő kompetenciája ...az éjszakai/hétvégi/ünnepi tarifát sem támogatja ...valamint ha most nemet mondunk a tarifaemelésre, jóideig (évekig) nem fognak vele újra foglalkozni ... arról persze el lehet vitatkozni ,hogy 1 db ember ,mégha főpolgármester is, milyen jogon áll keresztbe ..de ez most meddő vita lenne ...

tomajer 2018.02.14. 18:17:42 / # 347891

Pillanatnyilag hiába puffogunk!
Szabadataxinak igaza van. 

De!
Ha a nagymamának kereke lenne, akkor ő lenne a villamos.

Mivel, a tarifarendszer változtatása .... és az összes többi költségcsökkentő javaslat, nem képezi most tárgyalás és vita tárgyát, az egyetlen lehetőségünk a tarifaemelés.


És ne jöjjön nekem senki azzal, hogy nem lesz utas, mert lelövöm!
Harminc éve ezt hallgatom.
Ennek örömére vagy húsz évig nem emeltünk.
Majd megint öt-tíz-húsz év múlva akarunk 50%-ot emelni?
Nem okosabb évente ötöt?
Így is négy év lemaradásban vagyunk!!!

tomajer 2018.02.14. 18:11:47 / Módosítva / # 347890

Péntekig le kell adni a szavazás végeredményét a Főpolgármesteri hivatalban.


Jó, ha tudjátok, hogy a főváros, az összes "költségcsökkentési" javaslatot lesöpörte az asztalról.
Tarifáról hajlandó tárgyalni!
Nnamost, ha költséget nem tudunk csökkenteni ...  akkor logikusan tarifát kell emelni.
Majdnem öt éves tarifával járunk.
Ha most nem emelünk, akkor majd húsz év mulva azon kesergünk, hogy miért nem emeltünk húsz évig?!?

alelölülő 2018.02.14. 17:15:14 / # 347889

Amit nem értek az, hogy a kedves mamájába jelenti ki valamiről, hogy szó se lehet róla. Ugyan miért ne lehetne szó éjszakai vagy hétvégi tarifáról?
Mindenről lehet szó, ha nem hagyjuk és semmiről se lehet, ha hagyjuk.

alelölülő 2018.02.14. 17:06:15 / # 347888
Fővárosnál fuvarszervezők sokkal erősebb érdekérvényesítő képességgel bírnak, mint a taxisok. Ahogy főpisti mondta, a fuvarszervezők és taxisok vitájába nem kíván belekeveredni. Tehát oldd meg magad, ha akarsz valamit. Szóval ezt ki kellene harcolni és senki se fog segíteni benne.
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.02.14. 16:50:58 / # 347886
avatar
A reklám dolog nekem sem tetszik. A tarifaemelés viszont nagyon rosszul is elsülhet. Kockázatos. "Szabadataxi" írta néhány napja (vagy hete) a kiállási díjat. Egy 350-400 forintos kiállási díj havi 150 címnél már 60 ezer forint. Az utasok száma ezesetben nem csökken jelentősen, aki Békásmegyerre kér autót, és siet be a városba, kifogja fizetni a 400 forintot. Az utcai beülős meg nem fizet semmi pluszt, az utasok száma nem fog csökkeni, maximum több embernek kell hozzá szoknia a droszton beüléshez. A fuvarszervező bevétele sem csökkenne jelentősen, ha megfelelő mennyiségű cím áll a rendelkezésre, hiszen ha elkérnek 25 ezer forint alap díjat, és rámegy még 60 ezer forint címpénz, az majdnem annyi, mint a mostani tagdíj, mégis jobban jár a taxis, hogy nem hónap elején kell a 100 ezeret befizetni, és az utasok fizetik meg neki a tagdíjat. 
focilabda 2018.02.14. 16:49:06 / # 347885

Minden esetre a taxisoknak szánt mosóprogramot az IMO 14.5% -al megdobta.

Oldalszám: 10