Hozzászólások száma: 47
Ugrás a hírhez Oldalszám: 3
Témakörök > Hírek fórumai > Kemény lépésre készül Budapest - kiszórnak szinte minden taxit A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2017.02.15. 10:02:22 / # 346815

Kicsit utánaolvastam.


Magyarországon egy átlagos háztartás, havi 100-200 Kw/h-t fogyaszt.  Ezt egy villanyautó, három négy nap alatt megeszi.
A teljes magyar erőműkapacitás, kb 7000 Mw. Ami csúcsidőben kevés, és külföldről vásároljuk az áramot ... 

Ebből 100-at csak a Bp-i taxik elvinnének folyamatosan!!!

És akkor még a hálózatfejlesztésről nem beszéltünk, hogy a drosztokra telepítendő töltők, (mondjuk hat darab/droszt az 600Kw ... és még nem gyorstöltőről beszélünk) micsoda kábeleket igényelnének.

Az egész villanyautózás ezért nem életképes még ma.  De a magánautósok, otthon töltenek majd elsősorban.  Nem kell nekik gyorstöltés.  Mi viszont nagyrészt az utcai töltőhálózaton lógnánk ....

alelölülő 2017.02.15. 09:45:00 / # 346814
Ha választási duma, akkor máris veszítettek néhány ezer taxis-szavazót.
tomajer 2017.02.15. 08:04:07 / # 346813

Igen.  Mindkettőtöknek.


De!


Ez egy választási duma :-)


Gyakorlatilag megvalósíthatatlan.
Akkora összeget kéne nekik beletenniük, hogy annyi még mutyival együtt sincs csak a taxisokra ....
És akkor még nem beszéltem arról, hogy 5000 taxi árammal való ellátásához hirtelen mennyi áram kéne. Ezek napi 30-50 Kw/h-t megzabálnak ...
Egy autó, amikor töltöd, 100-150Kw-ot vesz fel. Az ötezerből, ezer tuti töltőn dekkol.
Ezzel meg kéne várniuk Paks2 beüzemelését

alelölülő 2017.02.15. 01:47:29 / # 346812

Budapesthez hasonló éghajlaton van valahol kizárólagossága az e-taxinak?

Ausztriában, Németországon valahol? Még olaszoknál, franciáknál se.

Nálunk előrébb jár a környezetvédelem?

Legfeljebb a mutyizás és a korrupció.


cheater 2017.02.14. 21:28:39 / # 346811

Nekem is az a véleményem, hogy hosszú távon biztosan jól jönnénk ki belőle, a szakmánk pozíciója lenne jóval stabilabb a jelenleginél, amire be kell lássuk nagy szükségünk van.


De.. azt is látni kell, hogy igy még nagyobb szeletre adunk lehetőséget fekete vagy akár szürke szolgáltatásokra. Ami addig nem baj, ha ezek villámgyorsan le vannak állítva. Csak hogy nincsenek, a leglátványosabb le lett, de van itt még sok másik, egyértelmű taxiszolgáltatást nyújtva mindenféle engedély nélkül. Jelen pillanatban is épp annyi fehér rendszámost látsz szolgáltatni a reptéren amennyi taxit. Ez az arány látványosan növekedne egy ilyen rendelet érvénybe lépésekor.


És azért az elég mókás lenne, hogy én megyek a Kiskörúton sárga elektromos autómmal, az 5-6-7 milliós befektetésemmel, vállalva az e-autó minden nyűgét és a fejem felett lebegő kardot ha hibáznék, körülöttem pedig 300 ezret érő fehér rendszámos autók tömege veszi fel az utasokat világító szabadjelzővel. Jelenleg is ez zajlik, csak még kicsiben. 

Mit mond erre a hatóság?   - Ja, az nem is taxi, annak ellenőrzésére nincs jogosultságom.


Röviden a véleményem az, hogy ez a szabályozás csak akkor kerülhet szóba, sőt, egyáltalán vitára bocsájtásra a felek között csakis abban az esetben kerülhet, ha a hatóság még előtte bizonyítja, hogy hatékonyan képes kiszűrni a fekete/szürke szolgáltatásokat. Addig semmiképp.


Hát most vegyek egy űrhajót, miközben mindenki más Trabanttal nyomul, ráadásul ő a jó fej és olcsó fuvarozó? Veszek én is egy Trabantot, a taxi pedig úgy ahogy van és eddig létezett megszűnik Budapesten.

tomajer 2017.02.14. 20:27:55 / # 346810

Nekem különben tetszik az ötlet.
Kell némi lóvét rádobni a dologra, meg egy jó kis állami bankkal megfinanszíroztatni, kifizethető részletre, oszt máris megvan oldva.

Leverik az árát, öt milla alá ... nem nagy dolog, mert ha az áfát elengedik, már ott is vagyunk, és megfinanszíroztatják, taxisoknak nulla indulóval, max havi 100 törlesztővel..
És persze megteremtik a saját töltőbázisunkat.

Minden drosztra töltő, és a drosztdíjban benne van a töltés ára is ... jjah, és ott más nem tölthet ...

Kvázi, lenne értelme a drosztoknak ... és kénytelenek is lennénk odaállni

tomajer 2017.02.14. 20:08:17 / # 346809

Kemény lépésre készül Budapest - kiszórnak szinte minden taxit

Villanyautóra fel!
Nnajó, de ki fizeti a révészt?

Pár éven belül teljesen eltűnhetnek a hagyományos hajtású taxik Budapestről és azokat zéró emissziós kocsik válhatják fel – tudta meg a Napi.hu Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettestől.

Oldalszám: 3