Hozzászólások száma: 26
Ugrás a hírhez Oldalszám: 2
Témakörök > Hírek fórumai > Európai Taxis Szövetség (ETSZ) I.Tájékoztató Gyűlése. A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
kertestaxi 2017.05.20. 15:17:50 / # 347241
avatar
Jó az elképzelés. (pár éve ilyen tarifát akartam) ,de az ecométer óra nem tud ilyet állítólag a NAV nem engedi.
ögödej temüdzsin 2017.05.19. 19:17:43 / # 347240
avatar
Azt kihagytam, hogy amint 20 forinttal nőne a tarifa, a fuvarszervező cégek azonnal emelnék a tagdíjat, a hatalmas mennyiségű többletbevételünkre hivatkozva. 
ögödej temüdzsin 2017.05.19. 16:38:11 / # 347239
avatar
Teljesen egyetértek veled. Szerintem jelenleg a tarifa emeléssel semmit sem nyernék, mert 1. a 444, Index, stb... másnap leadna egy cikket, hogy ezek a szemét hiénák megint emeltek, emiatt megint csökkenne az utazóközönség száma, 2. a többlet tarifával kb. annyi lenne egy fuvar, mint eddig, borravalóval együtt, a különbség annyi, hogy most ezt akkor nem adják oda borravalóval, hanem fillérre kiszámolják, hogy mennyi az annyi. Tehát ugyan ott tartunk, csak a napi 7-8-9-10 fuvar helyett lesz 4-5-6-7. 

A hosszútávú fuvarok kedvezménye is jó ötlet, hiszen elmondhatjuk, hogy tarifát csökkentettünk, ami már pozitív jelzés az utasoknak, lehet többen utaznának messzire, de a fuvarok jelentős része így is 25 km alatt maradna, tehát nem igazán veszítenénk semmit. 
repter2 2017.05.19. 00:41:03 / # 347228
avatar
Minden szavaddal egyetértek. Szép írás volt. Köszönöm
cheater 2017.05.18. 20:09:56 / # 347226

Én ezt javasoltam bő három éve - 1500Ft alapdíj és útdíj arányosan az első kilométereken nem ketyeg az óra - de akkor nem találtam támogatásra. Ez a mezítlábasoknak lenne nagyobb segítség, igy épp nekik kéne szorgalmazniuk.

Ha már hozzányúlnak a tarifához - amitől nekem komoly félelmeim vannak, de ne legyen igazam - én mindenképpen olyan változtatást erőltetnék amivel nem vágjuk magunk alatt a fát és visszaszerezzük az elveszített státuszunkat. Megkockáztatom, hogy ez jelen pillanatban többet ér - anyagilag is - mint a kilométerenkénti 40-60Ft (csak példa, nem tudom mennyi a terv, elnézést érte) emelés.

Matematikai alapokon indokolt az emelés? Igen. A jelen helyzetben bele szabad ebbe menni? Az én magánvéleményem amivel én most nem leszek szimpatikus: nem.

De mi lenne ha egy köztes megoldást választanánk? Egy olyat amivel az emelés gyakorlatilag megtörténne, rejtve, de még a szimpátia is megmaradna?

Az egyik lépcső a már fent leírt alapdíj többszörözése és ezzel párban az első pár km-n nem számoló óra. Ez maga már egy komoly előrelépés, de az újságírók még sem csámcsoghatnak azon, hogy a taxisok megint rabolni akarnak, mert a tarifa maradt amennyi volt.

A másik amivel ennél még nagyobbat nyernénk vissza az elveszített piacból, ha az illegális fuvarozókat állítanák le jóval hatékonyabban mint jelenleg. A reptéri fuvarok harmadát engedély nélküli fuvarozók teljesítik, ezek nagy része visszakerülne hozzánk jóval több pénzt nyernénk rajta -  mindannyian, még azok is akik nem reptereznek - mint az utazóközönség számára minden bizonnyal sokkoló tarifaemeléssel. Ilyet már bele sem számolok, hogy még nagyobb lesz az űr - igy erre az igény is - az engedéllyel rendelkező és az illegális személyszállítók között, aminek az eredménye az hogy bár drágábban fuvarozunk mint eddig, de épp annyival ritkábban, mint amennyivel emeltünk. Ez matematikai tény, ezen kár is vitatkozni.

Egy magánautóssal aki Budaörsről 4000Ft-ért megy ki - nappal! - a reptérre nem lehet versenyezni, ez az ő önköltségi ára. Egy ilyen ellen csak úgy lehet harcolni, ha a rendszáma bánja és nem csak papíron, hanem a gyakorlatban is és nem évenként egyszer, hanem ott és azonnal.


Nekem az a célom, hogy a taxi úgy ahogy van legyen és maradjon meg még hosszú évtizedeken át a közösségi közlekedés elfogadott részeként. Hogy a taxis nyerje vissza a közfeladatot ellátó státuszát. Hogy ez a szakma évekre előre kiszámolható költségekkel és bevételekkel rendelkezzen, igy nyerve vissza a stabilitásunkat. 

Én ezért cserébe még abba is hajlandó lennék belemenni, hogy a hosszabb utazás alatt (20-24km felett) a taxióra egyre nagyobb mértékű kedvezményt ad automatikusan a kilométer díjból. Ha bárki végig gondolja ezzel veszítünk 1%-t és nyerünk  sok százaléknyi szimpátiát, ami bármilyen furcsa de igenis pénzben mérhető. Csak nyerhetünk egy ilyen húzáson, nekünk is kell a promo és a reklám, sőt, most nagyon kell.

ögödej temüdzsin 2017.05.18. 17:56:05 / # 347225
avatar
Tulajdonképpen kiállási díj nem "kell", nekem bőven "elég" (na jó, nem), hogy ha kimegyek rákosborzasztóra, akkor védve legyek a 670 forintos fuvar veszélyétől. És az 1800-ra (persze ez lehet akármennyi, ez csak egy ötlet) lehet, hogy 1-2 utas kerekítene 2000-re. Az így mindjárt jobban hangzik, mint amikor nagy kegyesen a 700 forintos útra ad még 50 forint borravalót
tomajer 2017.05.18. 14:07:34 / # 347223
Mondjuk úgy, hogy ezek is kellenének! :-)

De amíg be lehetett volna vezetni, mert nem volt rögzített ár, a fuvarszervezők nem vezették be.  Most mitől forszíroznák, hogy már engedély kell hozzá?
Ettől függetlenül, bele lehet venni, a követeléshalmazba, már csak azért is, hogy legyen mit kihúzniuk belőle ... :-)

Tehát:

Kérünk éjszakai tarifát;
Hétvégi-ünnepi tarifát;
Kiállási díjat;
Minimum díjat, belefoglalt kilométerrel;
Lemondási díjat;

És ez csak tarifarendezés!
Szó sincs emelésről :-P
ögödej temüdzsin 2017.05.18. 13:00:40 / # 347222
avatar
Ha már a droszt díj eltörlésénél tartunk, valamelyik agyhalott, innovatív felhasználó a Rákóczi téri taxidroszton hagyta a "GreenGo" autóját. Ráadásul nem csak leparkolt, hanem szabad-ra tette a kocsit, tehát konkrétan ott is hagyta. Agyvérzést kapok az ilyenektől.
Egyébként, ha lehetne egy javaslatom, szerintem nem ünnepi tarifát kéne bevezetni, hiszen azt nagyon negatívan venné az utazó közönség. Inkább ki kéne találni egy olyat, hogy ha telefonon rendelnek autót, akkor pl. 1800 forint az alap díj, ami magába foglalja az első ~4,5 kilométert, de akkor is ki kell fizetni, ha csak 1 km-et megy a kedves. Ez jelentősen lecsökkentené a gazdaságtalan fuvarok számát, és hagyományos értelembe véve mégsem tarifa emelés. Beülős fuvaroknál meg lehetne egy 1100 forintos alsó limit, ami az első 2 km-et foglalja magába. Továbbá lehetne egy szankció, hogy ha valaki 3 perc után mond le fuvart, akkor 500 forint mínusz a telefonszámlájára, ha meg akkor mondja le, ha már ott a kocsi, akkor 1800 forint levonás. Ez is szerintem jelentősen javíthatná a taxizás gazdaságosságát, és mégsem fogja verni a tamtamot a publikom, hogy ezek a szemét taxisok má' megint emelik az árat, pedig az üzemanyag 1 forinttal csökkent.
Ha hülyeségeket írok, akkor nyugodtan szóljatok, én még nincs két és fél éve, hogy taxizom, Ti nyilván jobban tudjátok, hogy mi kell/nem kell.
ögödej temüdzsin 2017.05.18. 12:56:40 / Módosítva / # 347221
avatar
Ha már a droszt díj eltörlésénél tartunk, valamelyik agyhalott, innovatív felhasználó a Rákóczi téri taxidroszton hagyta a "GreenGo" autóját. Ráadásul nem csak leparkolt, hanem szabad-ra tette a kocsit, tehát konkrétan ott is hagyta. Agyvérzést kapok az ilyenektől. 

Egyébként, ha lehetne egy javaslatom, szerintem nem ünnepi tarifát kéne bevezetni, hiszen azt nagyon negatívan venné az utazó közönség. Inkább ki kéne találni egy olyat, hogy ha telefonon rendelnek autót, akkor pl. 1800 forint az alap díj, ami magába foglalja az első ~4,5 kilométert, de akkor is ki kell fizetni, ha csak 1 km-et megy a kedves. Ez jelentősen lecsökkentené a gazdaságtalan fuvarok számát, és hagyományos értelembe véve mégsem tarifa emelés. Beülős fuvaroknál meg lehetne egy 1100 forintos alsó limit, ami az első 2 km-et foglalja magába. 
Továbbá lehetne egy szankció, hogy ha valaki 3 perc után mond le fuvart, akkor 500 forint mínusz a telefonszámlájára, ha meg akkor mondja le, ha már ott a kocsi, akkor 1800 forint levonás. Ez is szerintem jelentősen javíthatná a taxizás gazdaságosságát, és mégsem fogja verni a tamtamot a publikom, hogy ezek a szemét taxisok má' megint emelik az árat, pedig az üzemanyag 1 forinttal csökkent. 

Ha hülyeségeket írok, akkor nyugodtan szóljatok, én még nincs két és fél éve, hogy taxizom, Ti nyilván jobban tudjátok, hogy mi kell/nem kell. 
tomajer 2017.05.17. 09:36:29 / # 347217
Európai Taxis Egyesület

Tisztelt Kollégák!

Kéréssel fordulunk hozzátok.
Aki csak tud,fényképezzen le olyan reklámfelületeket melyek drosztokon vannak elhelyezve.
A fotón szerepeljen legalább egy elhelyezett reklám is.
A fényképet a helyszín megjelöléssel kérjük ide tegyétek ki.
Ez az első lépés a droszt díj eltöröltetése ill.radikális csökkentése érdekében.
Segítségeteket előre is köszönjük.

tomajer 2017.05.17. 08:52:29 / Módosítva / # 347216

A taxisok hétvégi tarifákat vezetnének be

Egyelőre "parkoló pályán van" a taxisok demonstrációja, miután a héten átadják rendeletmódosítási elképzeléseiket a városháza képviselőinek – tudta meg a Népszava.

Ennek mentén reményeik szerint tárgyalások kezdődnek a főváros és köztük a budapesti taxis szabályozás lehetséges módosításáról – mondta Czifery Csaba, az éppen bejegyzés alatt álló Európai Taxis Egyesület alelnöke. (Mint korábban megírtuk a budapesti taxisok egy csoportja demonstrációra készült a városháza körül, abban az esetben, ha nem tudnak tárgyalásokat kezdeményezni a fővárosi önkormányzattal a működésüket szabályozó rendelet módosításairól.)

Mint kifejtette: alapvetően három témakörben szeretnének megbeszéléseket, s változásokat. Ezek közül elsőként a megígért ellenőrzések erősítését és kiterjesztését említette. A sofőrök ugyanis úgy vélik, hogy számos olyan vállalkozás van, amelyik személyszállítást végez a fővárosban, mégis ügyesen kibújik a taxis rendelet alól. Ezeket is számon kellene kérni, mint ahogy azokat a vállalkozásokat is, akik például sárga – ám valójában nem taxiként bejelentett - autóikkal megtévesztik az utasokat. Ezen felül persze a taxisok esetében is fokozni kellene a vizsgálatokat, hiszen szeretnénk, ha közülünk is kikerülnének azok, akik csalnak - fogalmazott Czifery.

Jelezte azt is, hogy a jövő év elejéről életbe lépő Euro5-ös szabályon is módosítanának. Mint ismert: januártól csak Euro5-ös környezetvédelmi besorolású motorral működő autóval lehet taxizni a fővárosban. Czifery kifejtette: javaslatuk szerint egy egyébként az összes elvárt paraméternek – a motorra most Euro4-es szabály van életben - megfelelő gépjárművel 10 éves koráig lehetne szolgáltatást nyújtani.

Ezeken felül a tarifatáblához is hozzányúlnának. Egy hétvégi, ünnepnapi díjcsomagot is bevezetnének, ami „rendes munkaidőn túli” időszakokra szólna. Ha ennek helyt adna az önkormányzat, akkor a jelenleg egységes, kilométerenkénti 280 forintos díjtábla hosszú idő után változhatna. Hogy pontosan milyen díjakról lenne szó, arról az alelnök már nem kívánt beszélni lapunknak.

Ábrahám Ambrus

cheater 2017.02.03. 21:55:36 / Módosítva / # 346766

Én nem voltam rest végig hallgattam, már csak azért is mert ezek az emberek felvették a kesztyűt a legnagyobb ellenfelünk ellen. Még akkor is talpon maradtak mikor a Tarlós azt (hazudta) nyilatkozta, hogy a Főváros sajnos nem tud semmit tenni az illegális fuvarozással. Ez volt az a pont ahol a cégek is elkezdtek kihátrálni mögülük, ők még sem ették meg, hog már nincs mit tenni. 


De... most itt megjelent Karsai Katalin. Az a Karsai Katalin akitől másfél éve nem olvasok mást, csak azt, hogy a taxirendeletet el kell törölni. Eddig nem olvastam mást tőle. Ami a taxisoknak biztosan nem érdeke.


Itt veszítettem el a fonalat, végül is ki mit akar és ki kivel van? Nem ártana ezt tisztázni, mert a Főváros 10 perc alatt fog megszavazni a fejünk felett olyan új rendeletet, hogy csak pislogni fogunk, ha nem egyértelmű mit is szorgalmaznak a taxisok. Ha pedig nem újat léptetnek érvénybe, hanem csak eltörlik a régit,  akkor már nem pislogni fogunk, hanem feltehetőleg disszidálni.

balagge 2017.02.03. 12:26:08 / # 346762
avatar
Az elhízás nem a jólét jele! Máskülönben az már régen rossz, ha mások együttérzésére kell apellálni, nem tipikusan a győztesek taktikája. Nem azért akarunk változást mert fillérszemű koldusok vagyunk akiket lenéznek és elhúznak a fuvarszervezők, hanem azért mert ez és ez az érdekünk és vagyunk olyan erősek, hogy meg is harcoljunk ezekért! Az első lépés a saját tábor megnyerése lenne. Minél nagyobb ez a tábor, annál nagyobb felhatalmazást ad. Egy ezer fős vonulás a képviselet zászlóival egyértelművé tenné ki mögött áll tömeg, és ki az aki droidtartóból lett önjelölt (ön)érdekképviselő. Jó ötlet volt videót készíteni, de ez nem profi anyag.
balagge 2017.02.03. 12:02:06 / # 346761
avatar
Én tovább bírtam! A taktikám, hogy nem egyszerre hanem részletekben igyexem túlélni.Mitől lenne jobb ha a fővárost megkerülve, közvetlenül állami felügyelet ala kerülne a fővárosi taxis piac?Remélem nem azon az alapon, hogy a fővárossal nem sikerült jo alku pozíciót felvenni, mivel ebből egyáltalán nem következik, hogy utóbbival szemben jobb esélyekkel indulnánk...:-) Abból hogy a lézer János (ugy tesz mintha) nem szereti a Tarlóst még nem következik, hogy számunkra ez a fordulat  kedvező lenne. 

Amsel 2017.02.03. 01:47:19 / # 346760
avatar
11 percig tudtad nézni ? Türelmes vagy ! Én kb 6 percig birtam, aztán elkapcsoltam mert látszik rajtuk hogy pont semmit nem érnek !
rosszqtya 2017.02.02. 22:17:28 / # 346759
avatar
az első 11 percet voltam most képes végignézni... ebből  9.5 percet a telefonjval van elfoglalva az elnök úr, de mivel látszik, hogy nem ír semmit csak húzogatja rajta az ujjait, gondolom a FB fontosabb... mikor kb. 10.5 percnél a szóvivő úr megszólítja, meg se rezzen... no pont annyira érdekli az egész... azt halkan jegyzem csak meg, hogy ezek a jó húsban lévő emberek, hogy fogják elmesélni, hogy milyen szegények vagyunk, mert mindenki csak rajtunk élősködik.. valahogy nem érzem hitelesnek... bár mennyire is szeretnék hinni egy csodában, mert már a 24. óra után vagyunk vastagon!
baupexim1 2017.02.02. 09:02:19 / # 346757
A tüntetést 2 csoport csinálta. A bejelentettet a Betti, Sapi és én. A másikat a Bajcsysok. A tárgyalásokat a fenti, általad leírt Betti, Csabi, Sapi, Géza. Mi becsatlakoztunk a Városháza utcából a Bajcsyra. 
tomajer 2017.02.01. 22:41:12 / # 346756