Hozzászólások száma: 414
Ugrás a hírhez Oldalszám: 21
Témakörök > Hírek fórumai > Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
donkihóte 2017.02.06. 15:46:47 / # 346779
avatar

Jé, ilyen is van?

Az édes anyjukért nem adtak teljes körű tájékoztatást a lehetőségekről? Mobiltelefonos PDF számlázás?? Ha ezt tudom, dehogy veszek ilyen szart. Egyébként át lehet térni a számlázásra, ha már megvan az onlány?

prolee 2017.01.29. 00:37:50 / # 346741
avatar

Igen cashcube... Fenomenális, hogy a, nyugta kézpénzes ugyebár, de hogyha pos terminálon fizetnek, minden kártyás fizetésnél, számlát írni... Bürokrácia, én így szeretlek.

Abba hogy egy használhatatlan gépet kaptunk, ami még ráadásul nagyon hamar tönkre is megy sorban, abba már bele törődtem. 

Nyugta adogatosdi rendszerbe is...

Mostmár csak az érdekelne, hogy garanciálisan csak oda vihetem e ahol vettem, vagy esetleg más szervizbe is. Nem szeretnék azzal hix szervizbe vigyem, meg haza hozzam 440 kmet menni, mikor Alfatech KFT ott van tőlünk 25 kmre, nekem sem mindegy hogy 100at autozok, vagy 440-et...

szálka 2017.01.28. 22:01:10 / # 346740
avatar
A ...727-es kérdés egyértelműen a Cash Cubera vonatkozott. A válaszok /legalábbis az enyém/  arra született.
tomajer 2017.01.28. 20:11:30 / # 346739

Valahogy jelezzük plíz, hogy melyik gépről is beszélünk éppen.
Gondolom a Cash Cuberól ...  legalábbis, semmi nem ismerős, amit írtok.

prolee 2017.01.28. 16:33:36 / # 346737
avatar

Fejlemény a történetben, beszéltem ma a szervizzel.  Igen közölték velem hogy AEE egység sorra döglik be már több mint 20 gép ott van javításon náluk ez ügyből kifolyólag, a javítás időtartalma kb 2 hét addig kézzel írott nyugtát kell kiállitani, a taxaméter memóriájából utólagosan bevitt összegek nem fogadja el a NAV, sőt jön a, csavar a dologban. Meghibásodás esetén, azonnal be kell jegyezni, a pénztárgép naplóba a hibát, hogy mikor következett be a hiba, percre pontosan, mikor lett értesitve a szerviz, percre pontosan, szerviz neve nyilvántartási száma stb.  mer csak ebben az esetben fogadja el a NAV a kézzel kiálitott nyugtát.

balthazar prof 2017.01.28. 15:12:29 / # 346736
avatar
Az enyém is kiírta a felnyitás érzékelést. Az első napon , a 3. fuvar után. Van benne egy érzékelő ami azt érzékelte mintha külső beavatkozás érte volna gépet.Nem reagált semmire. Szervizbe vittem ott megvárhattam a javítást. Gyári hibás volt , egy belső vezeték sérült. Szétszerelt állapotban fényképezték, több képet készítettek róla,majd a hivatalos szervekhez továbbították.Azóta ilyen panasz nincs , jelenleg azt írja ki rendszeresen "ellenőrizze a nyomtató".Az egyik pénztárgépes azt mondta , a forgalomban lévő pénztárgépek közül ezzel a típussal van a legtöbb probléma.Sajnos ennek ellenére megvetették a taxisokkal
prolee 2017.01.28. 11:51:49 / # 346735
avatar
Óóóó, hogy verjem bele a beleverni valómat. Komolyan olyan gépet csináltak ami az esetek többségében, azaz taxisok többségének egy hónap mulva meg döglik? Gratulálok, ilyenkor hol a média? Hol az OTSZ? Remek szóval sz*phatunk vele egy életen át, mert már eleve, gyárilag egy elektronikai hulladékot csináltak. Ha ezt tudón szóltam volna öcsémnek, hogy egy darab müanyagba forradalom bele két szem diódát 2 akksit két kijelzőt, meg egy darab antennát, aztán adjuk be a NAV-nak engedélyezésre, kb az a felállás...
szálka 2017.01.28. 10:26:18 / # 346734
avatar
A helyzet az, hogy megadta magát az adóügyi ellenőrző egység, az úgynevezett AEE. Semmit nem tudsz csinálni vele, ha az első újraindításos próbálkozás nem sikerült, nincs más lehetőség, mint a szervíz. Kb. másfél-három hét a javítás. Én több, mint egy hete várom, hogy kész legyen. Ugyanaz a hiba, ugyanaz a jelenség. Addig nyugtát kell írni, nem felel meg a taxióra által generált. Utólag mindent fel kell vinni a pénztárgépbe, és egyébként a naplóba be kéne jegyezni a meghibásodás pontos idejét, stb..
prolee 2017.01.28. 02:47:38 / # 346733
avatar

Nahde könyörgöm, komolyan ezektől a gépektől várunk több éves, vagy több 10 éves üzemelést? Vicc... Egy hónapot nem bír ki a többségük, vagy talán a memóriája telt volna meg? :D

Most még meg próbálom teljesen le meríteni, majd úgy töltőre rakni, hátha a lefagyott stádiumát el felejti, és talán dolgozik is kicsit...

prolee 2017.01.28. 02:44:13 / # 346732
avatar

Közben a könyvében megtaláltam az újraindítási funkciót, tényleg így van ahogy az előttem szóló írta < nyíl 3x meg nyomása után sztornó gomb nyomva tartás kb 25-30 másodpercig. 

Problémát nem oldja mdf sajnos

Mindig bekapcsolt állapotban töltöm, kocsiban mikor dolgozok, fixen állandó töltés alatt van.

Közben, az eggyik itteni kollégának szintén bekapcsoláskor probléma keletkezett, ő nála az van ki írva hogy nyitás érzékelve, hogy ezzel mire gondolhattak a gyártok, passz, neki szalag rendben, fedlap lecsukva... Minden ahogy lennie kell, de mégsem működik, hétfőn indítók szervizzel csináljanak vele amit akarnak, kicsit tele a férfi nemiszervem azzal hogy egész pontosan december 27- én üzembe helyezték, rá kereken egy hónapot bírt, az egyetlen bajom, hogy az Ecometer kerek 110 km+110 km haza, nahh meg gondolom szintén hogyha kész,  mehetek érte 220 kmet, persze dolgozni az alatt idő alatt sem tudok

Jelenleg bele teszem a taxameterbe a fuvardíjat, áés utólagosan fel viszem majd. Csakhát macera... Végülis hivatalos adóügyi bizonylat a taxameter bizonylata is, azzal bizonyítva bdsm hogy nem loptam, nem vagyok adócsaló.


mozinéző 2017.01.27. 21:00:01 / # 346731
avatar

A kikapcsoló gomb alatti szimpla nyilat nyomd meg háromszor, utána 25 másodpercig a sztornó gombot folyamatosan, így indul újra.

Amsel 2017.01.27. 20:17:17 / # 346730
avatar
Amig ott "fent" lopnak,csalnak, sikkasztanak, addig nem lesz lelkiismeretfurdalásom , ha nem tudom beütni, vagy nyugtát sem tudok adni. Egyébként pedig valóban megoldást jelent a bekapcsolt állapotban való töltés. 
tomajer 2017.01.27. 19:38:53 / # 346729
Próbáld bekapcsolva tölteni, mert az egyik aksija csak úgy töltődik.
Ha nem segít, akkor járj utána milyen gombkombinációval lehet újraindítani.
Amsel javaslata nem túl okos, mert addig kézi nyugtát kéne kiállítanod, és ha megjavul a készülék, azokat mind bevinni egy összegben ... 
Szóval macerásabb.


Amsel 2017.01.27. 18:43:55 / # 346728
avatar
Ezt tapasztalom én is pár napja.Én kapcsolgatom ki-be , és várok. Ha nem hajlandó bekapcsolni, nem is erőltetem. Miért idegeskedsz ? Mindenáron használni akarod ?
prolee 2017.01.27. 16:52:23 / # 346727
avatar

Olyan kérdésem lenne, hogy találkozott e valaki olyan problémával Cashcube mininél, hogy nem kapcsol be egész éjjel töltőn volt, reggel ki viszem a kocsiba, hátulján fökapcsoloval be kapcsolom, majd ki írja a szokásos szöveget Cashcube Starting majd rövid időn belül át vált arra a feliratra hogy Pénztárgép bekapcsolása

Nahh és itt el is kezd sttike-olni semmi nem történik utána, a tegnapi nap még nincs lezárva, így nem is tudom, mert folyamatosan azt irja ki hogy Pénztárgép bekapcsolása...

Probáltam kikapcsolni, bekapcsolni várni, semmi csak ennyit ir ki nahh meg a zöld led el alszik és csak a sárga villog folyamatosan, a piros nem világít...

Valaki tapasztalt már hasonlót, esetleg mit lehetne ki próbálni, azon kívül, hogy össze vágom gyujtósnak? Mert rohadt idegesítő, hogy reggel 8-tol, délután 5ig, nem sikerül bekapcsoni...

tomajer 2017.01.22. 18:43:38 / # 346701
De.
Imi azt írta, ha nálad van, az kényelmesebb ...  
Mert ha már képbe kerültél, megnéznék azt is, és caplathatsz be vele a Navhoz.
donkihóte 2017.01.22. 13:44:32 / # 346694
avatar
A "szigorú számadású bizonylatok nyilvántartását" nem otthon vagy a könyvelődnél kell tartani?
tomajer 2017.01.20. 08:27:40 / # 346684

Forest kollégánk, átesett egy Nav ellenörzésen.  Leírta a tapasztalatait.  érdemes végigolvasni.

Imre Andocsi
Na akkor közkívánatra!
A mai napon sikeresen beleestem egy átfogó NAV ellenőrzésbe, próbautazással. Beülősök voltak. A fő irány a az online pénztárgép megléte és használata volt. Előre megjegyzem, hogy az a mód, ahogy én cselekedtem szabályosnak minő
sült, mint utóbb kiderült. A Westendtől a Duna Plázáig utaztunk, a fizetendő összeg 1760ft volt, 2000-t adtak. Én a 2000-t ütöttem be a pénztárgépbe, arró adtam nyugtát, amit rendeben találtak. Ellenőrizték a taxióra naplót, a pénztárgép naplót, a taxiengedélyt és a személyes iratokat. Az ellenőrzés megkezdése előtt megmutatták a megbízólevelüket. Ellenőrizték a számlatömbömet is. Miután nálam volt megnézték a szigorú számadású bizonylatok nyilvántartását is. Nálam mindent rendben találtak. Közben néhány kérdést tettem fel, amire készségesen válaszoltak. Megkérdeztem kell-e kasszát tartanunk. A válasz: a pénztárgép törvény értelmében IGEN,KELL kasszát tartanunk. De! Az egyéni vállalkozóknál a számviteli törvény alapján csak a meglétét ellenőrizhetik, a tartalmát nem! BT, KFT, tulajdonosaként, vagy alkalmazottjaként taxizót azonban ellenőrizhetik, tehát náluk nem csak a kassza meglétét nézik, hanem kassza rovancsot is tarthatnak és tartanak is! Ebben az esetben a pénztárgép forgalmi jelentésén megjelenő összesített összegnek forintra egyeznie kell a kassza tartalmával! A kassza tartalma nem csak kp lehet, hanem kártya lehúzó bizonylat, utazási csekk, stb is lehet! Kassza lehet egy pénztárca, egy boríték, egy nylon szatyor, bármi,a nadrág vagy kabátzseben kívül amire rá van írva a pénztárgép száma. A pénztárgépen a taxisoknak elég csak egy gyűjtőt használni, de használhatnak többet is. A borravalóval kapcsolatban azt mondták, hogy 3 féle képpen lehet kezelni: 1. a pénztárgépbe az taxiórával azonos összeget viszel be, arról adsz nyugtát és a borravalót külön kezelve, nap végén egy összegben viszed be a pénztárgép erre való menüjébe, külön kell könyvelni és bevallani. Ebben az esetben egy esetleges ellenőrzés esetén ezt jegyzőkönyvezik és lehet számítani egy utólagos behívásos ellenőrzésre a borravaló bevallásával kapcsolatban. 2. a pénztárgépbe a borravalóval megemelt összeget viszed be, arról adsz nyugtát és így egyszerre be is vallod, illetve a pénztárgép zárás alapján könyveled is. Ez esetben nem kell számítani utólagos ellenőrzésre 3. egyszerűen nem fogadod el. A pénztárgép számát az elől ülő és a hátul ülő utas által is jól látható helyre ki kell tenni az autóban. Célszerű a jobb első utas elé a műszerfalra tenni. Ha valaki már megrendelte a pénztárgépet, de még nem vette át, mindenféleképpen kézzel írt nyugtát kell adjon, a számla nem jó, mert nem köteles senki sem megadni a személyes adatait ahhoz, hogy szabályos számlát lehessen kiállítani. Tudom, hogy ki lehet váltani az online pénztárgép használatot számla írással a örvény szerint, de csak akkor, ha az igénybe vevő minden adatát megadja!


Azt mondták a NAV-sok, hogy próbautazásos ellenőrzés során soha nem adnak meg olyan címet, ahol nem lehet kényelmesen megállni, de miután nem minden NAV-osnak van jogosítványa ezért a megadott végcél elérésekor a taxisnak kell kiválasztania azt a helyet ahol szabályosan meg tud állni. Esetemben, mikor megkérdeztem, hogy a Duna Plázánál hol álljak meg, azt mondták, hogy mindegy, ahol nem zavarunk senkit. Tehát a Dohány utcát, vagy a Király utcát nem fogják végcélnak megadni. Nem fognak kipattanni az autóból, úgy, hogy lehetősége sem legyen a taxisnak elővenni a pénztárgépet és beütni az összeget. Ha azonban már kiszálltak, hiába futunk utánuk, meg felesleges is, mert úgyis visszaülnek és jegyzőkönyveznek. Senki nem köteles együttműködni velük, de rendszám alapján az utólagos eljárást akkor is lefolytatják. Állításuk szerint több mint 200 revizort képeztek ki kimondottan a taxisok ellenőrzésére. Tudnak bizonyos anomáliákról és arról, hogy nem teljesen egyértelmű a szabályozás, ezért csak az egyértelműen értelmezhető dolgok esetében alkalmaznak bírságolást, ami nem egyértelmű, azoknál az eseteknél csak figyelmeztetnek és felhívják a figyelmet a helyes eljárásra. Az anomáliák kiküszöbölése állítólag soron van az NGM közreműködésével és kb a negyedév végére várható megoldás. Értem itt ezalatt pl a taxiórák nyugtanyomtatását. Én pl ki sem nyomtattam a taxióra nyugtát. Csak a jegyzőkönyvezés végén kérték el, de vissza is adták, a pénztárgép nyugtát értelemszerűen elvitték.


tomajer 2017.01.19. 10:50:54 / # 346682

Nem büntet a NAV

A taxik zömében már működik az online kassza, az adóhatóság pedig ellenőrzi is azok használatát, úgy tűnik, egyelőre inkább segítésnyújtás és nem retorzió céljából

A taxik többségében már van on­line kassza – mondta a Világgazdaságnak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Akik jogosultak voltak a beszerzéshez nyújtott ötvenezer forintos támogatásra, és a törvényes határidőig, vagyis tavaly december 31-ig igényelték a pénztárgépet, azok hozzá is jutottak.



Van, aki már találkozott ellenőrzéssel Fotó: VG

A szűkös határidő miatt a taxisoknak nemritkán hosszabb sorokat kellett kivárniuk a szervizeknél, annak ellenére, hogy a műhelyekben hosszabb nyitvatartással várták a vállalkozókat. Metál Zoltán hangsúlyozta: a 9500 taxiból mintegy hétezerbe szereltek be online kasszát, azoknak pedig, akik nem rendelkeznek online pénztárgéppel – a többi szolgáltatói szektor szereplőihez hasonlóan –, számlát kell adniuk, és havonta tételes bevallást kell készíteniük, amit be kell benyújtaniuk a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV). (Az online kasszára kötelezettek közül például a szervizek egy része is ezt a megoldást választotta.) A Főtaxi franchise partnereinek körülbelül 85 százaléka rendelkezik már online kasszával, de néhányan nem jutottak pénztárgéphez 2016. december 31-ig. Ők viszont rendelkeznek az online pénztárgép megrendelését igazoló dokumentummal – mondta lapunknak Vízy András, a társaság szóvivője. Amíg nem vehetik át a pénztárgépet, addig minden fuvarról számlát állítanak ki a rendelkezés értelmében. Vízy szerint egy-két hét múlva mindenki rendelkezik majd online kasszával. A City Taxinál is beszerelték az autók többségébe az online pénztárgépet, csupán néhány tucatnyian választották a havi számlaösszesítő készítését – mondta Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. Még nem hallott a kollégáitól arról, hogy ellenőrizték volna taxisaikat a NAV szakemberei. A Főtaxi szóvivőjétől viszont megtudtuk, hogy a NAV munkatársai több alkalommal ellenőrizték a taxisokat, segítőkészek voltak, és nem a büntetés volt a céljuk. Ezt támasztotta alá a NAV is: a hatóság azt válaszolta a Világgazdaság kérdésére, hogy a szabályok betartását az online pénztárgéphasználatra vonatkozóan is vizsgálják. Kiemelték: „Ezek az ellenőrzések az újonnan kötelezettek tekintetében az év elején a jogalkalmazást segítik, a cél nem a bírságolás, hanem a helyes jogalkalmazás támogatása.” Szerettünk volna több részletet is megtudni a NAV-tól – mit tapasztalnak az ellenőrzésekkor, illetve hogy a vállalkozók számíthatnak-e a hivatal méltányosságára –, de a hatóság további kérdéseinkre nem válaszolt. Szakmai körökben arra számítanak, hogy először inkább azokat a taxisokat ellenőrzik, akik nem igényeltek online kasszát, vagyis havi elszámolásra kötelezettek

tomajer 2017.01.19. 09:16:22 / # 346681

Valahol már olvastam, de persze most nem találtam meg :-(


Ipalm Fiscat újraindítása, ha nem szeretne életre kelni:


Hátul főkapcsoló bekapcs - a piros bekapcsolóval bekapcs, és nem egyszerre, de azonnal nyomni és nyomva tartani a "Pénz be" gombot.  Addig nyomni, amíg nem sípol egyet a szerkezet.

Ha szerencsénk volt, akkor belátható időn belül újraindul.
Nem azonnal, nem kell kétségbeesni ...  de fél-egy percen belül történik valami.

Oldalszám: 21