Hozzászólások száma: 401
Ugrás a hírhez Oldalszám: 21
Témakörök > Hírek fórumai > Onlány taxamétert kotyvasztanak a boszorkánykonyhában!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2018.06.08. 10:53:56 / # 348860

2018.06.08.

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal 2018. június 11-től országos akció keretében fokozott jelenléttel, megerősített kapacitással, több száz revizor és pénzügyőr részvételével összehangoltan ellenőrzi a fővárosban működő kereskedőket. Az ellenőrzések elsősorban az online pénztárgépek adatai alapján kockázatosnak tekinthető vendéglátóegységeket, ajándékboltokat, piacokon és vásáscsarnokokban értékesítőket, valamint a személyszállítási tevékenységet folytatókat érintik. Az ellenőrök megjelenésére fokozottan lehet számítani az V., VI.. VII., IX. kerületekben. Az ellenőrzések során a nyugta- és számlaadás, az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetése, a foglalkoztatottak bejelentése és a készpénzkészlet vizsgálata mellett fokozott figyelmet fordítanak a munkatársak a jövedéki termékek forgalmazásának vizsgálatára is."

tomajer 2018.06.01. 06:38:07 / # 348814

Most akkor mivan? Taxaméter ? Onlány kassza ? Mindkettő! :-)

Visszavonták a visszavonást. A taxaméterekre vonatkozó rendeletet valamikor a tavalyi év végén június elsejei hatállyal visszavonták, hogy majd születik helyette egy új. De nem született. Így most hatályon kívül helyezték a hatályon kívül helyező jogszabályt, tehát minden marad a régiben:

A tegnapi napon megjelent a Magyar Közlöny 75. száma.
Ebben szerepel az 1/2018. (V. 30.) PM rendelet , mely szerint:
„...48/2017. (XII. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: R.) ...
1. § (3) Nem lép hatályba az R. 28. § g) pontja.”

Tehát a 48/2017. (XII.29.) NGM rendelet 28.§ g pontja nem lép életbe.
Ez pedig a következő:

28. § Hatályát veszti
g) a taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről szóló 49/2013. (XI. 15.) NGM rendelet.

Fentiek értelmében 2018.június 1-től kezdve ugyanúgy ki kell nyomtatni és át kell adni a viteldíjjelző (taxióra) által kinyomtatott bizonylatot az utasoknak, mint eddig.

tomajer 2018.01.22. 07:29:27 / # 347467

Mitől számla egy számla? – A legfontosabb tudnivalók

Pénzügyek
2018. január 5. péntek, 12:30

A számla valamiért örökzöld téma a pénzügyekben. A számlázásra vonatkozó előírások ugyanis kicsit olyanok, mint a Biblia: mindenki úgy értelmezi, hogy alátámassza vele a saját véleményét. Ami már önmagában is éppen elég nagy baj, hiszen az áfatörvény meglehetősen egyértelmű – mégis rengeteg tévhit kering ezzel kapcsolatban.


Mivel nemrégen futottam bele egy ilyen vitába az egyik Facebook-csoportban, és a vita során az volt az érzésem, hogy sokszor vak vezet világtalant, ezért most próbálok egy kis fényt gyújtani – írja Himer Csilla kreatív kontroller.

Mitől számla egy számla? Az áfatörvény vonatkozó előírásai szerint leginkább is attól, hogy rajta vannak a számla kötelező kellékei. Ezek a „kellékek” lényegében rovatok, amelyeknek az információtartalma van megkötve.

Milyen információtartalommal bocsátható ki egy szabályos számla?

• Számla megnevezés – először is legyen rajta, hogy ez egy számla.

• Számla sorszáma – a számla a számviteli törvény szerint szigorú számadási kötelezettségű nyomtatvány. (A nyomtatvány szót értse úgy, hogy akár kész nyomtatványként is megveheti, de akár Ön is nyomtathatja saját elrendezésben. Nem az elrendezés a kötött, hanem az információtartalom.)

A kreatív kontroller (köz)beszól

A szigorú számadási kötelezettségű nyomtatványok esetén alapkövetelmény a sorszámozottság. Mégpedig úgy, hogy a felhasználás is a sorszámok emelkedő sorrendjében kell, hogy történjen. Ez egy vásárolt számlatömbben simán megvalósulhat, hiszen ott az egymást követő oldalak egymást követő sorszámokkal vannak ellátva. Ha azonban tetszés szerinti sorrendben írogatunk bele, akkor egy NAV-ellenőrzésnél garantáltan megbüntetnek. Arról nem is beszélve, hogy a könyvelőnk, ha meglátja, helyben megőszül.

Ha számítógépes szoftverből állítjuk elő a számlát, a szoftver „figyel” rá, hogy egymást követő sorszámokkal keletkezzenek a számlák. Akkor kell csak figyelni, ha például több üzletágunk is van, és a szoftverben különböző sorszámformátumokat, sorszámsorozatokat lehet megadni. Például gyártunk csavarokat, de mellé kereskedünk kiegészítő termékkel, pl. csavarhúzóval is. Ilyenkor érdemes lehet különválasztani a számlázás során is a gyártásból és a kereskedelemből származó bevételeket. De a különböző tevékenységeknek adott különböző sorszámformátumokon belül is folytonosnak kell lennie a kibocsátott számlák sorszámának.

• Számla kibocsátója (eladó) – vagyis az Ön cégének neve, székhelyének címe (ahol az ügyintézés zajlik, és a NAV megtalálja), adószám (ez nagyon fontos!!!), illetve lehet, de nem kötelező a cégjegyzék, vagy regisztrációs szám (attól függően, hogy Ön cégként, vagy egyéni vállalkozóként működik-e) 

• Számla kibocsátójának bankszámlaszáma – a számláról a vevőnek ki kell tudni nyernie az infót, hogy hová küldje a számla ellenértékét.

• Számla befogadója, kötelezettje (vevő) – vevő neve, címe. És kész. A vevő adószámát egy esetben kell feltüntetni. Ha a számlán szereplő áfaértéke meghaladja a 100 000 forintot. (Ekkor már ugyanis a NAV érdeklődését is felkelti az ügylet, és hajlamosak leellenőrizni, hogy nem számlagyárat működtünk-e.)

• Számla kiállításának dátuma – mikor készítettük el a számlát.

• Teljesítés időpontja – közel sem biztos, hogy a számla kiállítása és a teljesítés ugyanakkor történik. Ezért is fontos megkülönböztetni a két időpontot – meg azért, mert az áfatörvény szerint a forgalmi adó megfizetésének kötelezettsége nem a számla kiállításakor, hanem a teljesítés időpontjában keletkezik. (Onnantól tartozunk az áfával az államnak.)

• Fizetés időpontja – leánykori nevén fizetési határidő. Ez az az időpont, ameddig a vevőnek ki kell egyenlítenie a számlát. Ez azonban alapvetően megállapodás kérdése Ön és a vevője között.

• Fizetés módja – készpénzes, átutalásos? Vagy netán előreutalásos (amikor a teljesítés a fizetés után történik csak meg)?

A kreatív kontroller (köz)beszól

Az előreutalásos számlával érdemes vigyázni. Még akkor is, ha Ön a vevőjével jó előre ismerteti, hogy ilyen feltétellel értékesít. Különösen online vásárlásoknál szokott előfordulni, hogy a megrendelő leadja a megrendelést, amikor viszont megérkezik az előreutalásos számla, egyszerűen nem fizet. Ön meg sztornózhatja a számlát.

Ennek elkerülése érdekében érdemes kihasználni, hogy a legtöbb számlázó szoftver képes díjbekérőt kiállítani. Ugyanúgy néz ki, mint egy számla, csak a megnevezése díjbekérő. Vagyis erre ugyanúgy lehet kifizetést teljesíteni, mint egy számlára.

Amikor pedig befolyik az összeg, akkor állítunk ki egy korrekt számlát, csak szerepelnie kell rajta jól látható helyen annak a mondatnak, hogy „A számla pénzügyi teljesítést nem igényel.”, illetve hivatkozni kell a díjbekérő sorszámára, amelynek alapján a számlát kiállítottuk.

• Értékesített termék/szolgáltatás megnevezése – az eladott termékeidet/szolgáltatásaidat érdemes olyan névvel illetni, amiből a vevő

  • ki tudja silabizálni, hogy ez melyik vásárlása volt, ténylegesen mit vett tőlünk, és
  • a könyvelője is tudni fogja, ha ránéz, hogy ez most áru vagy anyag vagy más egyéb a sok ezermillió lehetőség közül (vagyis hová könyvelje).

• Áruk/szolgáltatások besorolási száma – ez régi lemez, de TJSZ, meg VTSZ meg hasonló rövidítésekkel illették, de ez az, ami MÁR NEM KELL!!!

• Termék/szolgáltatás mennyiségi egysége – azt, amit eladtunk, darabra, órára, alkalomra, literre, vagy mire mérjük?

• Termék/szolgáltatás mennyisége – hány darab, hány óra, hány alkalom, hány liter, hány akármi?

• Termék/szolgáltatás nettó egységára – egy darab, egy óra, egy alkalom, egy liter, egy akármi mennyibe kerül áfa nélkül?

• Termék/szolgáltatás nettó értéke – amikor a nettó egységárat kiszorzzuk az eladott mennyiséggel.

• Áfakulcs – adómentes, 5, 18, 27 százalék? Ha adómentes, alanyi vagy tárgyi adómentes?

A kreatív kontroller (köz)beszól

Az alanyi adómentesség azt jelenti, hogy Ön, mint az áfa alanya, nem produkál annyi bevételt, hogy kötelező lenne bejelentkeznie az áfakörbe (viszont azt be kell jelentenie az adóhatóságnak, hogy Ön az alanyi mentességet választotta!), így nem számol fel a kimenő számláiban forgalmi adót. Ezért cserébe viszont nem is igényelhet vissza a beérkező számláiban szereplő adó után sem egy kanyi vasat sem.

Ez a bevételi határ ebben a pillanatban évi 8 millió forintnál van. Ha ezt évközben (vagyis az üzleti év lezárása előtt) Ön mégis átlépi, akkor azt azonnal be kell jelentenie az adóhatóságnak, és onnantól áfakörösként fel kell számolnia a vevőivel szemben az áfát (vagyis árat kell emelnie), ezt be kell vallania, és meg is kell fizetnie.

A tárgyi adómentesség pedig azt jelenti, hogy olyan tevékenységet folytat, ami az áfatörvényben a tárgyi mentes tevékenységek közé van sorolva. Ilyenek például a postai szolgáltatások.

• Áfa összege – ezt egy számlázó program simán kiszorozza. A lényeg, hogy a termék/szolgáltatás nettó értékét meg kell szorozni az áfakulcs százalékos értékével, tehát 0-val, 0,05-tel, 0,18-cal agy éppen 0,27-tel – attól függően, hogy mekkora az adókulcs.

• Termék/szolgáltatás bruttó értéke – a nettó érték és az áfa értékének összege.

A termék/szolgáltatás mennyisége, mennyiségi egysége, nettó értéke, áfakulcsa, áfaértéke és bruttó értéke természetesen termékenként/szolgáltatásonként külön sorban – tehát egy számlán több tétel is szerepelhet.

• Ha van, a kedvezmények értéke ugyanilyen felosztásban feltüntetve, mínuszolva, külön sorban.

• Ha van közvetített szolgáltatás, annak értéke ugyanilyen felosztásban feltüntetve, plusztételként, külön sorban – a közvetített szolgáltatás az, amit nem Ön nyújt, de Ön viseli, és a vevő megtéríti az árban. Jellemzően ilyen a postaköltség (nem Ön viszi el a vevőnek házig, hanem a posta, de Ön fizeti ki, hogy eljusson a vevőig a cucc, viszont Ön nem köteles ezt viselni, átháríthatja a vevőre – ilyenkor közvetített szolgáltatás címén kerül bele ez a tétel a számlába).

• Számla végösszege – ez az összegző rovat, ahol minden oszlopot, tehát a nettó értéket, az áfa értékét, és a bruttó értéket minden tétel után egy sorban összegzünk. Ez a bruttó érték lesz a számla fizetendő összege, ezt kell a számlán betűvel is kiírni. (Tehát ha a számla végösszege 12 000 forint, akkor ki kell írni azt is, hogy ez tizenkettőezer forint.) Ez még gépi számla esetén is így van – egyszerűen az egyértelműség kedvéért. Kézzel írott számla esetén pedig – kézírástól függően – kifejezett segítség is lehet...

Ezzel a számla általánosan kötelező elemeinek a végére értünk.

Csakhogy nem Magyarországon vállalkoznánk, ha ez ilyen egyszerű lenne...

Mi az, ami még kell egy számlára?

Most jön az attól függ kategória.

Ha ugyanis Ön katás vállalkozó, akkor a számlán mindenképpen jól látható helyen, jól olvashatóan szerepelnie kell annak a mondatnak, hogy „A számlát kisadózó állította ki”. (Hadd tudja ország-világ, kivel van dolga.)

Ha felszámolás alatt áll a cége, a cégnév mellett szerepelnie kell az f.a. (felszámolás alatt) jelölésnek.

Ha díjbekérő alapján állította ki a számlád, ami azt jelenti, hogy a számla kiállításának pillanatában már a bankszámláján van a számla ellenértéke, akkor a számlán jól látható helyen és jól olvashatóan szerepelni kell a „Pénzforgalmi számla, kifizetést/kiegyenlítést nem igényel.”

Ha szerződés vagy szóbeli megállapodás alapján úgy egyezett meg a vevővel, hogy a számla csak különféle teljesítésigazolásokkal, engedélyekkel, egyéb más dokumentumokkal együtt érvényes, akkor a számlán fel kell tüntetni a mellékletek számát is, illetve azt, hogy mik ezek a mellékletek. (Pl. a szállítmányozási cégek a szolgáltatás teljesítésének igazolásaként csatolni szokták a számlához a fuvarleveleket is, hiszen a vevő ezen vette át a szállítmányozótól az árut – ezzel igazolta, hogy a szállítás mint szolgáltatás megtörtént.)

Mi van még?

Ezek még csak az alapvetések voltak ahhoz, hogy törvényes, a NAV által is korrektnek tartott számlát tudjunk kiállítani.

Az egyéb finomságok majd a jövő héten jönnek – különben sosem lesz vége ennek a cikknek.

Himer Csilla,
kisvállalkozások kreatív kontrollere

alelölülő 2017.05.30. 01:05:03 / # 347281

tomajer 2017.05.02. 21:34:07 / # 347171

Taxisok, figyelem! Fontos határidő jár ma le

  • MTI
  • 2017. május 2. kedd 15:02

Azok a vállalkozások, amelyek 2016. december 31-éig bejelentették, regisztrációs számot kértek arra, hogy 2017. január 1-jétől az újonnan online pénztárgép használatára kötelezettek körébe tartoznak és legkésőbb május 2-án üzembe helyezik a kasszákat, május 15-éig kérhetik a gépenkénti 50 ezer forintos állami támogatást - mondta az adószakértő az M1 aktuális csatorna keddi hírfolyamában.

Vámosi-Nagy Szabolcs hozzátette: több tízezer kisvállalkozóról van szó. Online kassza használatát írták elő az új körben egyebek mellett a taxisoknak, a plasztikai sebészeknek, a gépjármű-alkatrész kereskedőknek, a fürdőszolgáltatást nyújtóknak. Az eredeti határidő az üzembe helyezésre április 30. volt, de az hétvégére esett. A vállalkozások legfeljebb öt online kasszára kérhetik a gépenkénti 50 ezer forintos támogatást.

 

A május 15-i határidő az állami támogatás igénylésére jogvesztő

 - hívta fel az érintettek figyelmét az adószakértő.

Hozzátette: aki nem használ online pénztárgépet, de a jogszabály szerint kötelezett rá, az az ellenőrzések során alkalmanként legalább százezer forintos bírságra számíthat. Az online pénztárgépek alkalmazásának kiterjesztését a gazdasági folyamatok további fehérítése indokolta, ugyanis a becslések szerint a magyar gazdaság negyede-ötöde nem adózik - mondta Vámosi-Nagy Szabolcs.

FBetti 2017.05.01. 10:31:31 / # 347161
Megnéztem ..igazad van...csak a választ raktam fel ... erre írták a semmit : 
,,Feladó: forgó bernadett 

Dátum: 2017. január 3. 16:31
Tárgy: Online pénztárgép használata taxiban
Címzett: varga.mihaly.kepviselo@gmail.com

Tisztelt Varga Mihály Úr !

 

Hivatalos állásfoglalását és a megoldást szeretnénk kérni az alábbi ügyben . 2017. január 1-től a taxi gépkocsikban kötelező előírás az online pénztárgép használata . Törvény szerint minden utazásnál a pénztárgépbe kell rögzíteni a taxióra által mért viteldíjat. Két online pénztárgép van forgalomba amit taxisoknak engedélyeztek. Természetesen beszereztük a gépet a törvényi előírásoknak megfelelően. Használat közben szembesültünk az alábbi problémákkal :

-semmilyen, autóban biztonságosan rögzíthető gyári  tartószerkezet nincs hozzá forgalomban

-a súlya (kb 1 kg) és a mérete  alapján nem lehet biztonságosan elhelyezni 

-kezelése bonyolult ,a billentyűzetnek nincs belső világítása (éjszakai üzemmódra) 

-egy műszak alatt többszöri töltést igényel ami újabb több méter vezeték 

-a már meglévő szintén kötelező elemek mellé (tablet a csendes címkiadáshoz...telefon...urh..taxióra..kártyalehúzó..) egy újabb, taxi üzemmódban biztonságosan nem használható ,nem taxiba kifejlesztett, sem méretében sem egyéb  paramétereiben nem megfelelő ketyere használatára köteleztek minket teljesen átgondolatlanul 

-a jogalkotók a taxit mozgóárus kategóriába helyezték pedig nem az...mozgóárus a piaci zokniárus aki reggel kipakol fixen elhelyezi asztalkáján az online pénztárgépet ..ezzel szemben a taxi folyamatos forgalmi viszonyok között szolgáltat ..meglátásom szerint amíg járó motorral utassal akár félrehúzódva is ,,könyvelek,, a kocsiban addig én a forgalom aktív résztvevője vagyok és mint ilyennek figyelmemet a forgalomra kell(ene) irányítani 

-a pénztárgép használatához, műszaki adottságaihoz érdemi felvilágosítást átvételkor nem kaptunk

-a számviteli törvény ránk vonatkozó  részét érthetően !!! és egyértelműen !!! nem közölték velünk a Nav munkatársai 

-a taxi speciális adottságait sem a jogalkotók sem a Nav munkatársai nem vették figyelembe !!!

-többszázezres bírságokat helyeztek kilátásba hibázás esetén de a feltételek nem adottak a biztonságos,nyugodt munkavégzéshez ,ami egy gépkocsivezető esetében elengedhetetlen 

 

 

(Nekem személy szerint egy Renault Megan-om van ami egy középkategóriás , kicsinek semmiképp nem nevezhető viszonylag tágas autó . 30  éve vagyok hivatásos sofőr B,C,D, (Pav II ) kategóriás jogosítvánnyal rendelkezem ...saját vagy idegen hibás balesetem soha nem volt ,de most érzem ahogy a figyelmemet elvonja , valamint fizikálisan is balesetveszélyes a rengeteg madzag és eszköz .) 

 

Nem szeretnénk megvárni egy komolyabb balesetet esetleg utas sérülést . 

Természetesen a probléma a fent leírtaknál összetettebb . 

Ami biztos : EZ AZ ONLINE PÉNZTÁRGÉP NEM ALKALMAS TAXI HASZNÁLATRA ! Balesetveszélyes az utasainkra ,ránk taxisofőrökre és a gépjárműforgalom többi résztvevőjére is ! 

Nem célunk az adóelkerülés de mindenképp célunk az utasaink és a saját testi épségünk megőrzése !

 

A probléma sürgető ezért várjuk mielőbbi válaszát és a megoldást ! 

 

Tisztelettel Forgóné Czapp Bernadett egyéni vállalkozó taxis 

tomajer 2017.04.30. 20:53:18 / # 347158
Hát, pont nem akartalak itt nyilvánosan belekeverni, ezért vettem ki az adataidat:-)
Az eredeti levéllel meg nem találkoztam.
De pl, ha betennéd, akkor hálás lenne az utókor.... :-)
FBetti 2017.04.30. 17:36:15 / # 347156
Hello Tomajer .. Természetesen nem baj ha átcsiribuzod ide amit kirakok a fészbukra ,hiszen ,,közkincs,, minden iromány és az arra válaszként kapott hatóságok általi pofánkba sz@rás is . Egy kérésem lenne csak ..rakd ki az alap levelet is amire válaszolnak..mert úgy tiszta..és halványan jelölj meg mint elkövetőt ..utálnám ha összekevernének akárkivelbárkivel ..hálaköszönet :D
nosi 2017.04.25. 23:00:40 / # 347117
avatar

Összegezve! Lesz@rja a problémánkat! Oldjuk meg! Nem is számítottam másra! Azért kösz OTSZ! Van az OTSZ mögött tagság? Alapszabály az még nincs! Milyen alapon tárgyal a taxisok nevében? Megnéztem a jelentkezési lapot, a támogatói tagdíjat különböző módon fizethetem! De azt nem tudom mennyit! Mondjuk ezek után nem is érdekel! De azért jó hogy van "érdek képviseletünk"!

tomajer 2017.04.20. 14:01:44 / # 347094

,,Tisztelt..............!

Varga Mihály miniszter úrnak címzett, az online pénztárgépnek a taxis személyszállítási tevékenység során történő használata tárgyában kelt levelét Miniszter úr köszönettel megkapta.

Megkeresésében egyfelől a taxis személyszállítási tevékenységhez alkalmazható online pénztárgépek műszaki adottságaival kapcsolatban fogalmaz meg kifogásokat, másfelől azt sérelmezi, hogy a forgalmazótól, illetve a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól nem kapta meg a szükséges tájékoztatásokat. Összességében úgy látja, hogy az elérhető online pénztárgép nem alkalmas a taxiban történő alkalmazásra.

Illetékességből felvettük a kapcsolatot a szakmai államtitkársággal, kérem a felvetett problémákat illetően fogadja szíves tájékoztatásunkat.

A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet (a továbbiakban: Pénztárgéprendelet) az általános forgalmi adóról szóló törvény felhatalmazásának eleget téve azokat a műszaki követelményeket tartalmazza, amelyek a nyugtakibocsátási kötelezettség gépi kiállítással történő teljesítéséhez, a gépi nyugtaadásra szolgáló pénztárgéppel rögzített adatok állami adóhatóság felé történő adatszolgáltatásának és az állami adóhatóság által a pénztárgépek működése felett gyakorolt felügyeletnek, a közvetlen adatlekérdezéssel megvalósított adatszolgáltatás teljesítéséhez kapcsolódnak.

Ennek megfelelően a pénztárgéprendelet 3. melléklet GD) pont 2-4 alpontja tartalmazza az akkumulátorra vonatkozó műszaki előírásokat a következők szerint: a hordozható pénztárgépeknek egy akkumulátortöltéssel legalább 300 db (fejlécet és legalább két tételt tartalmazó) nyugta kibocsátására kell alkalmasnak lennie. A pénztárgépnek -5 és +40 °C közötti hőmérséklet-tartományban hibátlanul kell működnie, figyelembe véve a „csepegő víz” elleni védettséget is. A hordozható pénztárgépbe épített ún. adóügyi ellenőrző egység (a továbbiakban: AEE) akkumulátorának akkumulátorának képesnek kell lennie az AEE működését biztosítani a hordozható pénztárgép saját akkumulátorról történő működése alatt. Amennyiben az AEE működése az akkumulátorának alacsony töltöttsége miatt nem biztosítható, a pénztárgépnek blokkolt állapotba kell kerülnie az AEE zavartalan működésének helyreállásáig. Az előírt akkumulátoros üzemidők csökkenése nélkül a pénztárgép és az AEE működhet közös akkumulátorról is.

A hordozható pénztárgép akkumulátorának töltésére vonatkozó útmutatót (is) a pénztárgép kezelői leírása tartalmazza, amelyet a Pénztárgéprendelet 62. § (4) bekezdése szerint a pénztárgép értékesítésekor a forgalmazó köteles a vevő (üzemeltető) részére átadni. Az abban foglaltak betartása különös jelentőséggel bír abból a szempontból, hogy a készülék akkumulátora tekintetében az előírt fenti paraméterek teljesüljenek.

Ugyanakkor – a kivitelezési lehetőségek keretei között – az online pénztárgép forgalmazók hatáskörébe tartozik annak eldöntése, hogy – a Pénztárgéprendeletben foglaltak betartása mellett – az online pénztárgépet hogyan alakítják ki, így például

mekkora az online pénztárgép tömege,
milyen módon fér el a többi eszköz mellett a taxis gépjárműben,
milyen tartószerkezet kapcsolódik hozzá,
van-e belső világítása az éjszakai üzemmódban való használathoz.


A Pénztárgéprendelet 5. § (1) bekezdése alapján a pénztárgép forgalmazását a Kormányhivatal akkor engedélyezi, ha a pénztárgép megfelel a rendeletben meghatározott valamennyi műszaki követelménynek és ezt a típusvizsgálat igazolja.

A Nemzetgazdasági Minisztérium a pénztárgép-forgalmazók tekintetében szakmai felügyeleti jogkörrel nem rendelkezik; amennyiben az Ön által vásárolt, engedélyezett pénztárgép a pénztárgéprendelet által előírt műszaki követelménynek nem felel meg, illetve úgy érzi, hogy nem kapott megfelelő tájékoztatást a készülék használatával kapcsolatban, panasszal fordulhat a forgalmazóhoz, illetve végső soron a területileg illetékes járási hivatalhoz (elérhetőségeket itt találhat: http://jarasinfo.gov.hu/).

Tájékoztatom arról is, hogy az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 176/F. § (1) bekezdése alapján a pénztárgép forgalmazásával, szervizelésével kapcsolatos, jogszabályban meghatározott kötelezettségeket - a kötelezettség fennállása alatt és az azt követő ötödik naptári év végéig - az állami adó- és vámhatóság ellenőrzi. Ugyanezen (3) és (5) bekezdés szerint, az állami adó- és vámhatóság a forgalmazó, a szerviz vagy más személy ellenőrzése során talált pénztárgépet vizsgálat céljából átvételi elismervény ellenében legfeljebb 15 napra bevonhatja, ha a pénztárgéppel történő visszaélés gyanúját észleli, és a tényállás másként nem tisztázható. A bevont pénztárgépet az állami adó- és vámhatóság annak megállapítása érdekében, hogy a pénztárgép megfelel a jogszabályban meghatározott műszaki követelményeknek (a továbbiakban: ellenőrző vizsgálat), átadja a készüléket engedélyező hatóság részére. Ha az ellenőrző vizsgálat eredményeként megállapítást nyer, hogy a pénztárgép a jogszabályban meghatározott követelményeknek nem felel meg, és ez befolyásolja az adózással összefüggő funkciókat és a hiba, hiányosság nem küszöbölhető ki, vagy azt az arra kötelezett az előírt határidőn belül nem teljesíti, az engedélyező hatóság határozattal előírja a pénztárgép engedélyező hatóság részére történő leadását. A leadott pénztárgépet az engedélyező hatóság megsemmisíti, amiről az állami adó- és vámhatóságot értesíti. Az eljárás eredményeképpen végső soron a pénztárgép forgalmazási engedélyének visszavonására is sor kerülhet.

Levelében kifejti, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal tájékoztatását is hiányosnak tartja. Kérem, hogy a konkrét esetre hivatkozva, akár a releváns dokumentumok becsatolásával szíveskedjék panaszát előadni annak érdekében, hogy kivizsgálhassuk azt.

Tájékoztatom, hogy a taxis személyszállítási igények figyelembe vétele érdekében egyeztettünk az Országos Taxis Szövetséggel a jogszabályi rendelkezések kialakítása során.

A levelében megfogalmazott észrevételeket nagyon hasznosnak tartjuk. Jelenleg is felülvizsgáljuk a taxis személyszállítási tevékenységre vonatkozó szabályozást a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal együttműködve, amely során igyekszünk az Ön által felvetett hiányosságok jogi megoldását is megtalálni.

Kérem tájékoztatásom szíve elfogadását.

Üdvözlettel:

Király Krisztina

Vezető-tanácsos

Miniszteri Kabinet

Miniszteri Titkárság

Nemzetgazdasági Minisztérium

1051 Budapest, József nádor tér 2-4. I. emelet 144.

E-mail: krisztina.kiraly@ngm.gov.hu,,

tomajer 2017.04.07. 09:52:42 / # 347036

Rászáll a taxishiénákra a NAV



A taxishiénák kiszűrését is segítheti az online pénztárgéprendszer – mondta Tamásné Czinege Csilla, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) helyettes államtitkára az MTI-nek.

Magyarázata szerint a revizorok a rendszám beütésével laptopjukról azonnal ellenőrizhetik, hogy a gépjármű tulajdonosa bejelentett adózó-e, rendelkezik-e online pénztárgéppel, ami alapján könnyebben választhatják ki, hogy melyik taxit érdemes ezért ellenőrizni.A helyettes államtitkár hangsúlyozta, az online pénztárgép a gazdaságfehérítés leghatékonyabb eszköze, amely az elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszerrel (ekáer) együtt évi 200-300 milliárd forintot hoz a költségvetésnek.

Az akciózás szezonja jön

Tamásné Czinege Csilla felidézte a legutóbbi akciót, amikor a revizorok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren várakozó, vélhetően hiénataxisok kocsijába ültek próbaútra. Az ellenőrzésre kiválasztott taxisok nyugtát nem adtak, viszont minden esetben a valós viteldíj többszörösére rúgó tarifát számoltak fel. A vizsgált sofőrök jelentős részének nem volt budapesti taxizáshoz szükséges engedélye, ezért a BKK jelzése alapján a BRFK a rendszámukat levette.

Az idegenforgalmi szezon közeledtével hasonló akciók a társhatóságok együttműködésével folytatódnak – emelte ki a helyettes államtitkár.

Az adóhivatali ellenőrzések célja az utasokat jelentősen megkárosító, magas viteldíjat felszámító, az adójogszabályokat, illetve a személyszállításra vonatkozó szabályokat megszegő taxishiénák kiszűrése. Az ellenőrzések preventív hatása is fontos – hangsúlyozta.

A revizorok rostáján azok a taxisok akadnak fenn, akiknek minimális bevételük van, vagy akiknek nincs is pénztárgépük, ezért az eddigi tapasztalatok alapján azzal számolunk, hogy idővel jövedelmükről szabályosan számot adva fizetik majd meg a közterheket – fogalmazott a helyettes államtitkár.

Megjegyezte azt is, hogy munkatársai segítenek az érintetteknek a megfelelő és legnagyobb megtakarítást biztosító adózási mód kiválasztásában.

tomajer 2017.03.09. 08:54:12 / # 346957
Taxisok Világa magazin

A NAV elnöke hétfőn jelentette be, hogy az adóhatóság ezentúl rendszeresen nyilvánosságra hozza az előre meghatározott ellenőrzési helyszíneket, és kedden meg is jelent az első ADÓtraffipax tájékoztató a hivatal honlapján. Ezek szerint Budapesten mától egy hétig a hetedik kerületi romkocsmákat ellenőrzik, pénteken a Nagyvásárcsarnok árusait, míg jövő héten a belvárosi vendéglátóhelyekre koncentrálnak az ellenőrök. Vidéken főleg a virágárusok és a piaci árusok számíthatnak az adóhatóság látogatására a nőnaphoz kapcsolódóan.

Március 13-tól 17-ig az Országos Étterem Hét rendezvénysorozathoz kapcsolódóan fokozottan ellenőrzi Budapest belvárosában működő vendéglátóhelyeket. Ennek során kiemelt figyelmet fordítanak a bizonylatadási kötelezettség teljesítésére, az alkalmazottak bejelentésének vizsgálatára, valamint az online pénztárgépek szabályszerű üzemeltetésére. Ezzel egy időben a taxis személyszállítóknál is várható hasonló irányú ellenőrzés.

tomajer 2017.02.24. 06:13:20 / # 346895

Mire és kikre koncentrál a NAV 2017-ben?

Az „új filozófia mentén” tevékenykedő adóhivatal az idén többek között a használt gépjárművekkel kereskedőkre, az ingatlan-bérbeadókra, a taxisokra, a csomagküldőkre és fizikaiközérzet-javító szolgáltatást nyújtókra koncentrál.


hacáz 2017.02.23. 19:55:34 / # 346894
avatar
Köszönöm szépen, akkor holnap felhívom a Balázst.
cheater 2017.02.23. 19:12:56 / # 346893

Én úgy tudtam eddig, hogy lehet, sőt, hogy most még olcsóbb.

hacáz 2017.02.23. 17:14:55 / # 346892
avatar
Nem tudja valaki véletlenül, miért nem lehet az online pénztárgépet átíratni???

balagge 2017.02.15. 17:59:07 / # 346842
avatar
Szapannopera forever.Már megint hazudós valaki?
balagge 2017.02.15. 17:49:48 / Módosítva / # 346841
avatar
...vagy képtelen kiszolgálni a forgalmazó a viszonteladókat....Mocskolodásban mindenesetre nincs hiány a cikkben.
cheater 2017.02.13. 16:08:38 / # 346802

Fiktív igazolással trükköznek a taxisok

Bocsánat, előző hozzászólásban a link helytelen és már nem tudtam javítani.

cheater 2017.02.13. 15:44:48 / # 346801

Oldalszám: 21