Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2014.09.02. 17:55:41 / # 335350

A szimpatikus nyelvtanárt az eszéért nem fogják elrabolni, annyi szent. Mindjárt adott használati utasítást is a majdani ellenőröknek, hogy milyen hibákat ne kövessenek el...

:-D

Komáromi meg nem kíván nyilatkozni. De mit is mondhatna azon kívül, hogy semmi közük ehhez a tevékenységhez?

:-D

Tök jó cikk.

De nem lehetett túl drága.

tomajer 2014.09.02. 16:20:03 / # 335348

Menő, olcsó, de illegális - kipróbáltuk a zugtaxizást


Uber, Wundercar, BlaBla – a közösségi személyszállításnak egyelőre nagyobb a füstje, mint a lángja, legalábbis Budapesten. Bár a közösségi taxizás a tesztünk alapján 40-50 százalékkal olcsóbb, egyelőre nagyon nehézkesen működik, és a jelenlegi szabályok szerint teljesen illegális.


Kis kék képernyőn villog egy fehér autó – fuvart rendelünk a mobilunkon a hetedik kerületbe, hogy elvigyen Óbudára. Még előző este letöltöttük a berlini WunderCar nevű cég applikációját, beregisztráltuk a PayPal fiókunkat, majd másnap reggel 9 óra előtt pár perccel megnyomtuk a „Fuvarrendelés” gombot, és vártunk. Sajnos nem történt semmi, a rendszer azt írta ki, hogy nincs elérhető sofőr a közelben. Ma reggel, délután és este ugyanez ismétlődött, ám végül a harmadik napon, kb. a huszadik próbálkozásra sikerült egy fuvart elcsípnünk.

  Magyarországon tilos  

A közösségi személyszállításnak nevezett üzleti modell felforgatta az amerikai és a nyugat-európai nagyvárosokat. A mobilalkalmazásra épülő rendszerek közvetlenül összehozzák a sofőrt az utasával, azaz kikapcsolják a taxiscégeket a fuvarrendelésből. Így ezek a cégek – Uber, Wundercar, BlaBla – jóval olcsóbban tudnak utasokat szállítani, mint a taxistársaságok. Európa nagyvárosaiban a taxisok sztrájkba kezdtek, attól tartva, hogy elveszítik a munkájukat. Egyes városokban – például Brüsszelben, legutóbb Frankfurtban – a bíróságok a taxiscégeknek adtak igazat, és első fokon betiltották ezeket a mobilalkalmazásokat. Magyarországon illegális a zugtaxizás, egy sofőr csak akkor fuvarozhat, ha rendelkezik személyszállítási engedéllyel, mint egyéni vállalkozó. Ha valakit rajtakapnak, a büntetés több százezer forint is lehet, az utast ugyanakkor nem lehet büntetni ilyesmiért.

Kölcsönös bizalomra épül

A közeledő sofőr mozgását egy térképen követhettük nyomon. Érdekes volt látni, ahogy felénk tart a fotójával és nicknevével ellátott autó. Egy fekete Volkswagen Polo érkezett, benne egy szimpatikus fiatalemberrel. Mint elmondta, nyelvtanárként, illetve pultosként dolgozik, a taxizással mellékállásban foglalkozik, ha éppen ráér. Két hónapja űzi az ipart, heti átlagban 10-20 ezer forintot keres így, ami extra pénznek neki nem rossz. A pénz egy virtuális bankszámlájára érkezik, a fuvardíj 80 százaléka az övé, 20 százalék a Wundercarnál marad. Azt mondja, hogy az utasai többségében hozzá hasonló fiatalok, akiknek nagyon tetszik ez az új modell, mert menőnek és olcsónak találják. Eddig még nem volt rossz tapasztalata, sőt, mindenki megkérdezte tőle, hogyan adhatnak neki borravalót, és a maximális 5 csillaggal is értékelték őt a profilján, csakúgy, mint ő az utasait. Szerinte a személyre szabott, közösségi értékelés a rendszer erőssége, ami a kölcsönös bizalmon és nem a jogszabályokon alapul.

Még gyerekcipőben járnak

A fiatalember tisztában van vele, hogy amit csinál az illegális. Bár hallott róla, hogy a hazai taxistársaságok vagy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) emberei is regisztráltak az oldalon, különösebben nem izgatja magát emiatt. Ha felmerül benne a gyanú, hogy egy leendő utasa „ellenőr" – például kevés adatot ad meg magáról, nincs profilképe vagy álnevet használ – akkor egyszerűen nem veszi fel a címet. Azt mondja, nyár végén sajnos leültek a rendelések, múlt héten csak kettő fuvarja volt, ezen a héten egy se, pedig már péntek van. Szerinte ez az egész még nagyon gyerekcipőben jár Európában, de hosszú távon biztos benne, hogy a közösségi taxiscégeket semmilyen állami szabályozás sem tudja majd megállítani. Úgy véli, ez olyan, mint a határokon átnyúló elektronikus kereskedelem vagy a szálláskiadás külföldieknek (Airbnb, Booking), amit ugyanúgy nem tudott megakadályozni egyik állam sem.

A taxisok szerint a feketegazdaságot erősítik

Budapesten a közösségi személyszállítók közül jelenleg csak a fenti Wundercar szolgáltatása működik, nagyjából idén március óta. Ők komolyan hirdetnek a Facebookon, arra biztatva, hogy legyünk mi is sofőrök. Bár az Uber is megjelent és magyar munkatársakat is toboroz, a szolgáltatásuk még nem elérhető. Megkerestük az amerikai Ubert, hogy szeretnénk beszélni a Magyarországért felelős vezetőjükkel, de nem is reagáltak a levelünkre. A BlaBla nevű francia cég tudomásunk szerint a közeljövőben nem is kíván Magyarországra jönni.

  A BKK szerint  

A témával kapcsolatban feltettük kérdéseinket Komáromi Endrének, a BKK illetékes divízióvezetőjének, aki nem kívánt nyilatkozni lapunknak. A kommunikációs osztályon keresztül mindössze annyit üzent, hogy az összes kérdésünkre választ ad az új fővárosi taxisrendelet, ami tavaly szeptembertől hatályos. Illetve, azt írta, hogy ha esetleg mégis tömegesen elterjedne ez a fajta szolgáltatás Budapesten, akkor majd kialakítják az ezzel kapcsolatos álláspontjukat.


Horváth Csaba, a Budapest Taxi igazgatója azt mondta a Hír24-nek, hogy az összes közösségi személyszállító vállalkozás illegálisan működik Magyarországon, mivel tudomása szerint ezeknek nincs fuvarközvetítői engedélyük. „Aki ezen a piacon fuvarozni akar, annak szigorú személyi és tárgyi feltételeknek kell megfelelnie. Ha ezek a nemzetközi vállalkozások teljesítenék ezeket, semmi kifogásom sem lenne ellenük" – mondta. Így azonban a feketegazdaságot erősítik, hiszen az autóikban nincs a NAV által bevizsgált taxaméter, nem adnak számlát, emellett nincs utazásbiztosítási rendszerük, és az autók minőségét sem garantálják. Horváth hozzáteszi, hogy olyan híreket is lehetett hallani, hogy a cégek sofőrjei utasokat támadtak meg Európában.

Nagy biznisszé nőhet

A mi sofőrünknél ilyesmi szóba sem jön. Végig biztonságosan és udvariasan vezet, ránk is figyel, nem csak a forgalomra. Ha valamit csinál – zenét rak be, ablakot enged le vagy fel – előtte mindig engedélyt kér. Mint megtudjuk, kocsija nyolcéves, átlagos műszaki állapotban van, ő a második tulajdonosa. Az autó légkondival felszerelt, belül tiszta és minden a helyén van. A Margit hídon keresztül, délelőtt húsz perc alatt érünk Óbudára, a hetedik kerületi Lövölde tér környékéről. És most jön a lényeg: mindössze 1200 forintot fizetünk borravalóval együtt PayPalon keresztül! Ugyanez valamelyik taxistársasággal 2060 forintba került volna. Vidáman elköszönünk egymástól, majd gyorsan értékeljük egymást a mobilon – nem kérdés, hogy mindketten öt csillagot adunk a másiknak.

Minket abszolút meggyőzött a modell, amely költséghatékony és a bizalomra épül. A szolgáltatás semmivel sem gyengébb színvonalú, mint egy taxiscégé, sőt, egyszeri utunk alapján messze meghaladta azt. Ugyanakkor a fuvarfelvétel nagyon bizonytalanul működik, mintha még nem lenne elég sofőr. Véleményünk szerint Budapesten, akárcsak Európában, egyelőre még nagyon messze van az a fajta áttörés, ami az USA-ban a liberalizált piac sajátosságai miatt néhány év alatt biztosan bekövetkezik.


tomajer 2014.09.01. 14:25:19 / # 335331

A baráti kör.   Végeredményben nem kis szám:-)

alelölülő 2014.09.01. 13:34:46 / # 335330

Hasítanak rendesen, egy hónap alatt 72-ről 78-ra emelkedett fészbúkjukon a lájk.

tomajer 2014.09.01. 11:03:32 / # 335329

Hááá  várják meg amíg én úgy gondolom:-)))

alelölülő 2014.09.01. 10:50:58 / Módosítva / # 335328

Augusztus 5-én ők próbálkoztak ebben a topikban, de törölted őket az ingyenreklám miatt.


tomajer 2014.09.01. 08:40:11 / Módosítva / # 335313

Megállj, gaz amerika! :-)))

 

Magyar taximegosztó alkalmazás mutatkozott be Amerikában

 

Egy mérnökpáros indította el a Cabsolutely-t, amellyel taxit rendelhetünk és oszthatunk meg másokkal – egyelőre az USA-ban.

 

Az induló vállalkozások bemutatkozására a Tennessee állambeli Memphisben megrendezett Demo Day elnevezésű startup expón mutatkozott be egy magyar kezdeményezés is.

Réti Virág és Simon András hozták létre a Cabsolutely-t, amely egy egyedülálló taxirendelő és -megosztó mobilalkalmazás. Az applikáció a professzionális taxitársaságokat tömöríti, és néhány gombnyomással a hozzánk legközelebb eső taxi indul értünk a regisztrált társaságok autói közül. A rendeléskor azt is megnézhetjük, milyen autó és sofőr fog elvinni úti célunkba.

A költségek csökkentése és a várakozási idő rövidítése érdekében az applikáció lehetővé teszi, hogy ugyanazon az útvonalon másokkal is megosszuk az autót. Az út végén pedig mind a sofőrt, mind az útitársunkat értékelhetjük. A fizetés is pofonegyszerű ezzel a módszerrel: csak regisztrálnunk kell bankkártyánk adatait, és az alkalmazáson belül kifizethetjük a végösszeget.

A Cabsolutely már a partnerei között tudhatja a Yellow Cab és a Checker Cab taxitársaságokat, hogy a Mephisben működő sofőrjeikkel sikeresen fejlesszék tovább az alkalmazást.

A mobilalkalmazás természetesen Memphisen kívül is terjeszkedni fog ezután.

 



tomajer 2014.09.01. 08:29:29 / Módosítva / # 335312

 

Riportjaink // Magyarország az Uber következő állomása 

 

36 ország 130 városában indult már útjára az Uber - személyszállítási szolgáltatás. Egy applikáció segítségével - a taxi társaságot kihagyva- közvetlenül az a sofőr hívható, aki a megrendelőhöz legközelebb van. Bárki fuvarozhat, aki regisztrált, nem csak hivatásos sofőrök. Európa-szerte tiltakoznak a rendszer ellen a szakértők szerint azonban Magyarországon nincs mitől tartaniuk a taxisoknak.  - See more at: http://www.echotv.hu/riportjaink-magyarorszag-az-uber-kovetkezo-allomasa#sthash.y8k7lzDS.dpuf

Piftabá 2014.08.27. 09:54:11 / # 335139

Persze,hogy megcsinálja,miért ne csinálná meg???Ha ez egy újabb nyírható felületet ad a birkákon,ki kell használni!!!

Hajrá!!! TORZSÁIG!!!

Aranyospalabácsi 2014.08.26. 23:35:45 / # 335132
avatar

Ha eszt a pásztor mekcsinyájja akkor egy igazi nagy paraszt, aki még a saját nyáját is szájba szarja.

tomajer 2014.08.25. 13:13:19 / Módosítva / # 335098

Jahh!  Aszt még nem tudjuk.  Majd lesz egy sajtótájékoztató, ahol kiderül.....

baupexim1 2014.08.25. 13:00:53 / # 335097
avatar

ezzel mi a gond?

Vin 2014.08.25. 12:37:22 / # 335094
avatar

Ez komoly?

tomajer 2014.08.25. 09:38:50 / # 335086

Azért ez érdekes, hogy senkinek nem keltette fel az érdeklődését?!?



tomajer 2014.08.22. 16:28:14 / # 335059

Ha megtudod a sajtótájékoztató időpontját szólj, mert gyaníthatóan engem nem fognak meghívni:-)

tomajer 2014.08.22. 16:27:03 / # 335058

Melyikre gondolsz? :-)))





nazoli 2014.08.22. 15:52:44 / # 335054
avatar

Gondoltam, csak van itt valami.......  Kiderül pár nap múlva.

tomajer 2014.08.22. 15:23:57 / # 335052

Miután nem német cég, gyaníthatóan nem Űber

nazoli 2014.08.22. 14:59:28 / # 335047
avatar

Ez most Uber, vagy Über? Nem véletlenül kérdezem.

tomajer 2014.08.21. 19:34:42 / # 335029

Kitört a háború az „önkéntes taxisok” között is

Írta: Dajkó Pál | 2014-08-13 11:16 | Forrás: IT café

Úgy tűnik, nagyon jó üzlet az új típusú személyszállítás, mivel az e területen dolgozó cégek semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy terjeszkedhessenek.

Teljes erővel, az összes elérhető médiafelületen küzd egymás ellen a szolgáltatás egyik bölcsőjében, San Franciscóban a két nagy rivális cég, melyek az okostelefonos alkalmazásra épülő, a személyszállítási szolgáltatói ágat felforgató üzleti modellre alapoznak. Az első nagynak számító Uber és versenytársa, a nemrég árháborút is indító Lyft kölcsönösen azzal vádolják egymást, hogy a másik hamis rendelésekkel okoz kárt a cégnek és az önkéntes sofőröknek – mégpedig úgy, hogy leadják a rendelést, majd az utolsó pillanatban lemondják.

A Lyft azt közölte a CNN-nel, hogy 5560-szor „futottak lukra” így a sofőrjeik. Az Uber ezt tagadja, ellenben azt állítják, hogy a versenytárs velük ezt 12 900-szor tette meg, sőt, hogy tovább szítsák az indulatokat, a Lyft társalapítóját azzal vádolják, hogy ő maga is személyesen részese volt ennek. Úgy gondolják, hogy a „mocskos taktika” hátterében az áll, hogy a Lyft befektetőinek egy része szemet vetett az Uberre.

A küzdelem más frontokon is zajlik: a cégek „fejpénz” kitűzésével igyekeznek elcsábítani egymás sofőrjeit, és különösen a gyakorlott – feltehetően korábban a hagyományos taxicégeknél dolgozó – tapasztalt és gyakorlott sofőrök megszerzését díjazzák.

A történésekre mindenképp érdemes odafigyelni, mivel az Amerikából indult szolgáltatástípus Európában is hódít, és a tengerentúli konfliktusok kontinensünkön is sorra megjelennek.


Oldalszám: 215