Hozzászólások száma: 4289
Ugrás a hírhez Oldalszám: 215
Témakörök > Hírek fórumai > Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen, A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
beretva 2014.11.17. 13:43:58 / Módosítva / # 336809

Bár kivételesen most a lényeget tekintve egyetértek veled (attól függetlenül, hogy előttem az első pillanattól világos, hogy a "fehér rendszámos kolléga" egyértelműen csak egy jópofizó troll), de nem bírom nem megjegyezni, hogy a háta mögött normális ember nem uraz senkit, pláne nem nagybetűvel (legfeljebb megszólításban, a megszólítottnak címezve). Simán Tarlós István, sőt: Tarlós; esetleg a főpolgármester. Ez nem a Plus-topik, nem kell mindent összenyáladzani.

vmiki 2014.11.17. 13:22:51 / # 336807
avatar

A soha nem viszontlátásra....

Te tudod, hogy kinek lettél a kollégája? A diáktaxisnak aki felkenődött a belvárosban a járdasziget oszlopára. Utassal.

Komolyra fordítva a szavakat:

Abban a pillanatban, hogy 1 Forint viteldíjat bárki, bármilyen személyszállítás tevékenységből eredően elkér, elfogad: már engedély köteles. Ez már nem nevezhető közösségi gépjármű megosztásnak. Pláne nem úgy, hogy az állítólagos nem alkalmazott résztvevőket felvételi szűrőn rostálják, oly módon, hogy a Budapesten érvényben lévő szabályozásokat, törvényeket abszolút figyelmen kívül hagyja. Ki is? Bárki. Mindegy, hogy cég, szerveződés, közösségi portál, arról nem beszélve, hogy a viteldíjat banki átutalással szedi be, majd abból 80 % - ot átutal a sofőrnek......Nyugatadás nélkül, meghirdetett tarifával számolva, helyszínre rendelve........ez nonszensz. Mi ez ha nem taxi szolgáltatás. 

Itt egyetlen egy megoldás van: Tarlós Úr! Folyamatosan bombázni kell az általa büszkén megteremtett budapesti taxi szolgáltatás rendbetételének (hmm....) veszélyeztetésére, a Fővárosi Közgyűlés rendeletének semmibevételének megvalósítására, hiszen Ő mondta: ez egy független város, nem tűrjük, hogy máshonnan irányítsák. A vétójoggal felruházott városvezetés tessen megvédeni az általa szült gyermeket, ami évtizedek szerencsétlenkedései után végre, ha nehezen is de megszületett........

Nehogy már nálunk ne lehessen betiltani egy perc alatt egy ilyen kókler, még társaságnak sem nevezhető élősködő akármit, ami veszi magának a bátorságot, hogy a taxizást, mint szolgáltatást még csak szavak mentén is érintse........ 

donkihóte 2014.11.17. 11:28:53 / Módosítva / # 336805
avatar

Sebaj, posztoljuk ki, hogy ezután az összes filmjét csak kalózba szedjük és nézzük. Meg hogy kapja be.

Az Argonál pont ő ajánlott fejpénzt minden lebuktatott kamerázásért. Ebből gondolom, hogy ezt megértené.

hiénakutya 2014.11.17. 07:55:36 / # 336802

És nem utolsó sorban jellemes, mert néhány órán keresztül vállalja is, amit leírt.

tomajer 2014.11.17. 06:37:08 / # 336801
Viharosan megjött Uber, az olcsó taxi


Olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb - ezzel lehetne röviden összefoglalni az amerikai Uber most már Magyarországon is igénybe vehető fuvarozó szolgáltatását. Ahol az Uber eddig megjelent, ellenállásba ütközött: a hivatásos taxitársaságok szerint az "Uber-taxi" veszélyes - szinte mindenki, pályaalkalmassági vizsga nélkül lehet sofőr - nem mellesleg az uberesek jogtalan előnyökhöz jutnak a piacon, és mivel bevételeik után nem adóznak, működésük is illegális. A hazai szakszervezetek abban bíznak, hogy az új személyszállítási törvény az Ubert is szabályozni fogja.

Múlt hét szerdán vált Magyarországon – jobban mondva egyelőre csak Budapesten – elérhetővé az úgynevezett közösségi személyszállító szolgáltatás, az Uber.

Viteldíjak összege Budapest taxik Alapdíj: 450 Ft Percdíj: 70 Ft Km-díj: 280 Ft

Uber Alapdíj: 300 Ft Percdíj: 25 Ft Km-díj: 130 Ft


Bár az Egyesült Államokból importált közlekedési újdonság eddig nem ütközött heves ellenállásba, külföldi tapasztalatok nyomán azt jósolhatjuk, hogy működése hazánkban sem lesz zökkenőmentes: Amerikában nem sokkal az indulás után már tüntettek is a hagyományos taxiscégek az Uber ellen, New Yorkban – a luxusautó-piacon történő részvétel kivételével – fel is függesztették a

szolgáltatást. Ausztráliában nem tiltották be és nem is büntetik, ellenben viteldíjért az Uberen keresztül is csak az fuvarozhat, aki engedéllyel rendelkezik.



Ugyanakkor a kedvezőbb árak mellett az Uber esetében 400 forint minimális viteldíjjal és - ha az utas mégsem szeretne Uber-sofőrrel utazni - 600 forint lemondási díjjal is számolni kell. A cég szerint még így is olcsóbb az utazás, mint a sárga taxikkal.

Az Uber-blogon konkrét példákat is felhoztak: a Liszt Ferenc Repülőtérről a Deák Ferenc térre 3830, a Budai Várból a Bazilikához 1120, a Széll Kálmán térről a Vörösmarty térre pedig 1015 forintot kellene fizetniük azoknak, akik az Uberrel kocsikáznának.

Európában a londoni taxisok munkalassító sztrájkba kezdtek, Párizsban úttorlaszokkal akadályozták a közlekedést a hivatásos sofőrök, Brüsszelben pedig tízezer eurós – hárommillió forintos – büntetést kell fizetniük azoknak, akiket a rendőrök Uber-taxizáson kapnak.

Miért is ez a nagy tiltakozás? Az Uber amellett, hogy az okostelefonos alkalmazás miatt gyorsabb és kényelmesebb szolgáltatást nyújt, lényegesen olcsóbb is: ahelyett, hogy az utas valamelyik taxistársaság diszpécserén keresztül rendelne magának taxit, a telefonjára letöltött Uber-alkalmazás segítségével hívhat magának sofőrt.

A mobil applikáció térképen jelöli a rendszerbe regisztrált autósokat, így az utas a hozzá éppen legközelebbi fuvarozót hívhatja, a térképen pedig

nyomon is követheti, merre jár a kocsi és mikor lehet számítani az érkezésére.A szolgáltatást ráadásul a budapesti taxis tarifáknál jóval kedvezőbb áron lehet igénybe venni, a fuvar végén pedig nem a sofőrnek kell fizetni, a menetdíj összegét – amelynek 80 százalékát kapja az autóvezető, 20 százalékát pedig az Uber tesz zsebre – a rendszer a GPS által mért adatok alapján automatikusan levonja a kuncsaft bankszámlájáról.

Az alkalmazás további előnye, hogy a viteldíjat az induló- és célállomás megadásával előre meg lehet állapítani.

A cég beszámolója szerint a kezdeményezés azért is jött létre, mert több felmérés is megmutatta, hogy az autók nagy része rendkívül alacsony kihasználtsággal működik, egy kocsi egy nap átlagosan 23 órát áll valahol, és amikor megy, a kihasználtsága akkor is átlagosan mindössze 1,5 fő.

Ezen szeretne javítani az Uber: szerintük az alkalmazás segítségével az autóvezetők hatékonyabban használhatják autójukat, ráadásul a forgalom és így a városi dugók kialakulásának csökkentésében is segíthet, valamint alternatív lehetőséget kínál az utazni szándékozók számára.

Az Uber jelenlegi formájával azonban a magyar taxiscégek és szakszervezetek sem értenek egyet, szerintük ugyanis az Uber-sofőrök jogtalan előnyökhöz jutnak a hagyományos taxisofőrökkel szemben - bár az utcai tüntetések helyett inkább a jogszabályok módosításában, a "közösségi taxizás" megregulázásában bíznak.

Farkas Zsolt, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének (TGFSZ) elnöke a Népszabadságnak elmondta, hogy a jelenleg érvényben lévő közúti közlekedésről szóló rendelet, valamint a szállítási törvény nem szabályozza az Uberhez hasonló szolgáltatásokat, ráadásul mivel az uberező autós nem bejelentett tevékenységet folytat, nem valószínű, hogy adóbevallásában megjelöli a közösségi fuvarozással szerzett bevételt.

"Ez a kezdeményezés tulajdonképpen arról szól, hogyan lehet az adózást, a törvényeket megkerülve taxis szolgáltatást nyújtani" - mondta lapunknak Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, aki bízik abban, hogy a közeljövőben megszületik az a törvényi szabályozás, melynek értelmében egyértelművé válna, hogy jelenlegi formájában az Uber és a rendszerben regisztrált fuvarozó sofőrök illegális tevékenységet folytatnak, hiszen a viteldíj fejében, üzletszerűen történő személyszállítás már most is engedélyköteles.

"Örömmel fogadunk minden új kezdeményezést, ám az elfogadhatatlan, hogy egy ilyen alkalmazás törvénysértésre buzdítsa az állampolgárokat. Éppen ezért, ha nem születik hamarosan az ilyen szolgáltatásokra is kiterjedő egyértelmű szabályozás, fontolgatjuk, hogy jogi útra tereljük az ügyet" – hangsúlyozta az OTSZ elnöke, hozzátéve: aki tevékenységi engedély nélkül akar szolgáltatni, azt a törvény már most is akár 600 ezer forintos bírsággal sújthatja.

Az Uber ellenérve azonban éppen az, hogy telefonos alkalmazásukkal nem utasközvetítő szolgáltatást végeznek, csupán egy olyan technikai felületet nyújtanak, amelyen keresztül sofőr és utas gyorsan és egyszerűen egymásra találhat.

"Az Uber eddig jellemzően csak ott tudta megvetni a lábát, ahol nagyobb igény volt a taxizásra, ám nem állt rendelkezésre annyi hivatásos sofőr, hogy ezt az igényt kielégítse" – vélekedik Horváth Csaba, a Budapest Taxi vezérigazgatója.

Horváth emlékeztetett, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) korábban is jelezte: az Uber csak akkor jelenhet meg Budapesten, ha teljesíti a taxikra vonatkozó szabályokat. Szerinte a közösségi taxizást csak ebben az esetben fogadhatják el a taxistársaságok.

"A cég akkor tudna szabályosan működni, ha ő is állná azokat a feltételeket, amelyeket a magyar taxisoknak kell. Jelenleg azonban szabálytalanul vesz részt a versenyben, ennek következtében taxisaink hátrányba kerülhetnek".

További kérdéseket vethet fel az új fuvarozási módszer biztonsága: Uber-sofőrnek elméletileg bárki beállhat, aki megfelel a cég elvárásainak – vagyis legalább 21 éves, B kategóriás jogosítvánnyal, biztosítással, erkölcsi bizonyítvánnyal és legfeljebb tízéves autóval rendelkezik.

Ellenben - a hivatásos taxisokkal szemben – nem kell pályaalkalmassági vizsgát tenniük, és az sem feltétlenül garantált, hogy rutinos, gyakorlott sofőr gördül az Uber-alkalmazást használó utas elé.

Külföldön már történtek is aggályos esetek: az USA-ban egy Uber-sofőr kalapáccsal vert fejbe egy utast, mert az kifogásolta a sofőr által választott útvonalat, egy másik esetben pedig egy részeg nőt rabolt el a "hobbisofőr".

Sovány vigasz, hogy az alkalmazással értékelni is lehet az autósokat: aki túl sok fekete pontot kap, attól gyorsan megszabadul az Uber. A negatív értékelésekhez azonban mindenképp negatív tapasztalatok kellenek – a kalapáccsal fejbe vert, agyrázkódást és koponyatörést szenvedett férfi biztos, hogy nem adott öt csillagot.

Juhász Dániel


szálka 2014.11.17. 02:04:31 / # 336800
avatar

A tudásalapú hazai celebvilág egyik központi figurája, a tévés főkreatív és focicsapat tulajdonos Árpa Attila hadat üzent a taxistársadalomnak, ahogy valószínűsíthetően némi készpénzre váltható lelkes mondatot karcolt az Uber nagyszerűségéről.

alelölülő 2014.11.16. 20:14:20 / # 336799

Mesélj, mi volt, már nem érhető el!

Talán valami ágrólszakadt örömködött, hogy most már neki is van megfizethető alternatívája a bekakinak?

indi50 2014.11.16. 20:11:52 / Módosítva / # 336798

Itt találod: http://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_Mario 

Tényleg átvertek.

hiénakutya 2014.11.16. 19:01:51 / # 336797

hiénakutya 2014.11.16. 08:36:56 / # 336794

"Hát, én most kezdtem nemrég taxizni. Ööö tehát még nincs egy hete se. Egyelőre sokkal jobb ööö minden, amire felkészültem, tehát az emberek hihetetlen kedvesen állnak hozzám, hogy kezdő vagyok..."

Ez hangzik el a videóban. Te mire következtetsz ebből?

A szövetkezeti tagok fiai már rég taxiznak.

Ez valamelyik unokája lehet.

Esetleg dédunokája.

Trotty.


Aztán majd hozattok megint valami rendeletet, hogy minél több embert ki lehessen szorítani a taxizásból. Tudod, közvetett létszámszabályozás, meg ilyenek.

Mert túl sok a taxi.

:-D

admissarius 2014.11.16. 07:14:53 / # 336792
avatar

ezen en is elcsodalkoztam es szinte 100%, hogy egy hete van a city-nel, de elotte mar volt mashol. HA csak nem valamelyik tag fia akkor van kivetel.

jomeo! 2014.11.15. 22:16:38 / # 336791
avatar

Hol van a Marió hotel? Állítólag valahol a rakparton. Végigmentem az Árpád hídtól a zöld hídig Budán, de sehol sincs. Ez a hülye utas átakar verni? 

Szerbusztok kollegák! 

jomeo! 2014.11.15. 22:14:32 / # 336790
avatar

Sziasztok kollegak! Én is taxis lettem, fehér rendszámmal, hála az ÜBER-nek.
Tudtok segíteni, elvégre kollegák lettünk?!

A péntek éjjel nagyon jó volt, pörögtem egész éjjel, 20.000-et kerestem, persze feketén.

Testvéremmel csináljuk, sógor is jön kocsival, együtt nyomjuk.
Kipróbálom a repteret is!

Szerbusztok kollegák.


Woodoomester 2014.11.15. 14:54:11 / # 336787

Ezen én is meglepődtem.1 hét.Futottak még kategóriás cégek meg válogatnak a felvételisek között.Ugye sok ......na mindegy milyen szám?

Más:Kizárólag MO lesz ahol az uber is jól meg fog élni.Azaz mi taxisok húzzuk majd le a redőnyt.

Abszurdisztánia és ezt ne felejtsük el.

Kb úgy kezeljük ezt is,mint a gazdasági váltságot.Minket elkerül,főleg ha becsukjuk a szemünket.Akkor már nem is látjuk.


hiénakutya 2014.11.15. 09:17:28 / # 336786

Most néztem meg ezt a szart.

Egyhetes taxis a Citynél? Az anyám úristenit!

:-DDD

sárga csoda 2014.11.15. 07:03:55 / # 336785
avatar

Ne haragudj...nem bántásként...de ez édes kevés!

...pontosabban szánalmas ,hogy csak ennyi embert érdekel a saját sorsa.

Nem vezettem statisztikát....elég csak bekukkantani a fórumra. A minket érintő ,égető témák hozzászólásainak üteme tükrözi az egész birka brigád hozzáállását...

Szomorúvá tesz ,hogy egy olyan nép akinek imába foglalták a nevét...ennyire zombivá válik.

Fleto egyetlen egy igaz és segítő mondata az volt ,hogy : el lehet innen húzni a ferde fütyibe!

hiénakutya 2014.11.14. 20:18:00 / # 336784

Meg elbagatellizálni sem kell.

tomajer 2014.11.14. 19:47:39 / # 336783

Jó. Ezért nem kell reklámozni.  Csak csendesen fenyegetőzni.  És a potenciális utas és driverjelölteket elbizonytalanítani.

hiénakutya 2014.11.14. 19:39:39 / # 336782

Így van.

Nem olyanok lesznek, akiknek havi 50 ezer járulékot, havi 70 ezer takdíjjat, évi 50 ezer dropsztdíjjat, évi 32 ezer vizsgáztatást, könyvelőt, kaukciót, 50-100 százalékkal drágább kötelezőt, meg még a f@szom tudja mit kell fizetniük.

tomajer 2014.11.14. 19:30:35 / # 336781

Én elhiszem, hogy a taxisok nem tudnak számolni.  De!

Itt nem taxisok lesznek :-)

Oldalszám: 215