A mesterséges intelligencia megjelent a taxisoknál is

2018.02.22.

Ha már sajátunk nincs:-)

Nagy a verseny, sokan fejlesztenek hatékonyságnövelő rendszereket, és ebbe beszálltak a megosztásos modellen alapuló vállalkozások is.

A Sony Corporation bejelentette, hogy hat helyi taxitársasággal partnerségben egy olyan személyszállító szolgáltatást fejlesztenek, melynek hátterét a mesterséges intelligencia alkalmazása adja. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a számítógépes támogatás képes lesz segíteni, kiváltani a menetirányítást, igyekszik megjósolni a várható kéréseket, illetve a szervezéskor figyelembe veszi az időjárási, a forgalmi, valamint egyéb, a közlekedést befolyásoló történéseket is.

Az új technológián alapuló szolgáltatást már tavasszal be kívánják vezetni, a Sony általános és központi módon (az alkalmazás biztosításán kívül erőforrásokkal és kapacitással) ad támogatást az ezt igénybe vevő taxitársaságoknak. Fontos megjegyezni, hogy ez nem az Uber típusú vállalkozásokat érinti – ezeket egyébként a japán nagyvárosokban nem engedélyezik, csak a „kisebb” városokban vannak jelen –, hanem a hagyományos, már működő taxis cégek modernizációját szolgálja.

A Sony egyébként nem áll egyedül Japánban ezzel a fejlesztéssel, ugyanis a Toyota az egyik legnagyobb szövetséggel, az ország piacát e területen 25 százalékban birtokló Japan Taxi nevű szervezettel együtt dolgozik hasonló szolgáltatáson, emellett az Uber és a kínai Didi (mindketten a Softbank támogatásával) szintén törekszik ugyanerre.